Skocz do zawartości

Lodówka w przyczepie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Yabulon,chyba źle napisałem,albo źle sie zrozumieliśmy.Lodówka w podsuniętych przez Was linkach lodówka jest za 1390 zł to mnie tylko pociesza ,a nie zniechęca.Szukałem nie tam gdzie trzeba i znalazłem od 2500 zł w górę-co nie napawało optymizmem,bo ''napoje" trzeba pić schłodzone.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam wszystkich forumowiczów ja powjem coś na temat lodówki zasilanej gazem podczas jazdy,gaz w butli to płyn mieszanina prop-but. jeżeli butla stoi nieruchomo to do przewodów instalacyjnych dostaje się gaz jeżeli nią zakolysamy może dostać się płyn który popłynie do palnika i teraz są dwie możliwości -1 zatka sie palnik i zadziala termopara lodówka zostaje wyłączona i jest wszysto na miejscu czyli mamy cycepkę,-2 płyn przedostał się przez dysze i rozpylił w gardzieli inżektorowej a wtedy mamy pożar i kabrioleta z cycepki no i płacz pooglądajcie youtube strone na której takie żeczy pokazują mówie wam jestem gazownikiem nie mylic z pijakiem, można kupić specjalne butle które mają blokadę przeciw płynową i wtedy jest trochę bezpieczniej pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miszczu jesteś w wielkim błędzie zademonstruj sobie to na postoju w domu weż butle reduktor wąż i mocno kołyśnij butlą (butla naladowana) po drugie reduktor w plynie nie działa(zawór zwrotny się blokuje) jest przystosowany do przepuszczania gazu a nie cieczy gazowej no i nic nigdzie nie odparuje pierwsze zalanie reduktora plynem gazowym(faza płynna) powoduje wykraplanie następnych par gazowych i o .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miszczu jesteś w wielkim błędzie zademonstruj sobie to na postoju w domu weż butle reduktor wąż i mocno kołyśnij butlą (butla naladowana) po drugie reduktor w plynie nie działa(zawór zwrotny się blokuje) jest przystosowany do przepuszczania gazu a nie cieczy gazowej no i nic nigdzie nie odparuje pierwsze zalanie reduktora plynem gazowym(faza płynna) powoduje wykraplanie następnych par gazowych i o .

 

 

Butla gazowa ma w swojej budowie rurkę (od zaworu do samego dna)przez którą ciecz (gaz) płynie do zaworu.Cały czas do reduktora płynie ciecz ,chyba że butla leży na boku albo jest koniec gazu.Jak ktoś nie wierzy wystarczy odkręcic zawór ,ja miałem już tą przyjemność . Kubit Masz racje ciśnienie sprężenia mieszanki (propan i butan) to ok 1Mbar (10 atm).przy dziesięciokrotnie niższym ciśnieniu nie będzie cieczą nawet przez ułamek sekundy. Wystarczy uwolnić gaz bez zapalania z zapalniczki(jednorazowej) i zobaczyć (posłuchać raczej)co tam poleci.Jeszcze jedna ciekawostka moja butla leży na boku ,ani razu nic samo nie zgasło.Nigdy.Nie ma więc powodu do strachu(chyba że Ci natankują gaz z wodą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacek-rancho

jeżeli nią zakolysamy może dostać się płyn który popłynie do palnika

Tu masz rację - płyn z butli zawsze dopływa do palnika i wcale nie musimu nią kołysać. Od kilku lat zawsze jeżdżę z lodówką zasilaną gazem na trasie i nie zauważyłem żadnych ubocznych skutków. A jak Ty chłodzisz lodówkę przyczepy podczas jazdy i gdzie zauważyłeś, że płyn w lodówce zapala przyczepę?

jacek-rancho

można kupić specjalne butle które mają blokadę przeciw płynową i wtedy jest trochę bezpieczniej pozdrawiam wszystkich

Wpierw myślałem, że ta butla jest całkiem bezpieczna gdyż z jakiegoś powodu ma blokadę przeciw płynową ale trochę bezpieczniej to znaczy ile? Muszę przeliczyć czy warto kupić specjalną butlę polecaną przez Ciebie ale chciałbym wiedzieć ile to trochę wynosi. Dziękuję za pozdrowienia.

Sowa_77

ja ładuję przed jazdą,i przeważnie piwem
Robię dokładnie tak samo i po przyjeździe na miejsce nie ganiam za zimnym kuflem tylko rozkładam przyczepę mając żuberka o właściwej temperaturze w zasięgu ręki. Jeżeli wybierasz się na zlot III to gwałtownie akceptuję zaparkowanie koło Ciebie gdyż poważam ludzi tak właśnie zorganizowanych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

butla specjalistyczna ma tak zwany syfon i nie dosamego dołu zabraniają tego przepisy butla zwykla ma tylko zawór bez żadnych rurek? ludzie żaden płyn nie dopływa do palnika grozi to potęznym płomieniem.

 

Jeszce raz powiem butla dla zwykłego zjadacza chleba(bez obrazy)jest napełniana do 85%max.swojej objętości reszta to poduszka gazowa w butli która zmniejsza sie przy rozszeżaniu się gazu, gaz do reduktora jest podawany tylko i wyłącznie w formie gazowej a nie płynnej włosy mi się jeżą których nie mam jak słyszę o użytkowaniu butli podczas jazdy poprostu ludki mają szczeście i niech go mają dalej życzę im tego,co do butli z blokadą to muszę zasięgnąć info.bo ostatnią którą załatwiałem gościowi to blisko 10lat temu był to szwed i on mi o tym mówił ,bo wtedy w polsce one były tańse od ichniejszych i napewno nigdy bym się nie zaiteresował takim ustroistwem bo nie miałem potrzeby urządzenie zamontowanewbutli jest banalnie proste to kóla która zamyka wypływ płynu jeżeli on się pojawi w niebezpiecznej strefie.

Teraz butla z rurką do samego dołu to stary typ butli wycofany i jest to butla tak zwana syfonowa do zasilania wózków widłowych i wszelkich pojazdów spalinowych bęzynowych, i tez plyn jest podawany z takiej butli tylko do parownika a potem już tylko gazik nie płyn do silnika.

 

teraz do akubita teoria weź sobie butle podłącz reduktor odwróc ją dogóry kołami i otworz zawór zobaczysz czy ci poleci gaz czy płyn co zrobireduktor chciałbym widzieć tą odparowaną ciecz, :czerwona::hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz do akubita teoria weź sobie butle podłącz reduktor odwróc ją dogóry kołami i otworz zawór zobaczysz czy ci poleci gaz czy płyn co zrobireduktor chciałbym widzieć tą odparowaną ciecz, :czerwona::hop1:

 

Wiadomo, że przy takim doświadczeniu popłynie płyn, gdyż parujący płyn musi mieć czas na ogrzanie i odparowanie. Ponieważ do lodówki prowadzi stalowy przewód o długości kilku metrów i średnicy ok 3mm to na pewno zdąży on dziesięć razy odparować, zanim dotrze do palnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, co wy robicie !! :czerwona: NIE WOLNO używać żadnych urządzeń gazowych podczas jazdy!! :hop1: Po to lodówka ma zasilanie 12V, aby je stosować podczas jazdy!! Jest to jedyne dozwolone zasilanie lodówki podczas jazdy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeśli ktoś ma problem z tym sposobem zasilania, służę praktyczną pomocą... :hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.