Skocz do zawartości

Ludzie pomocy szukajce osi


elaola

Rekomendowane odpowiedzi

Jak tak piszecie o malowaniu, to wysuwam wnioski, że to też jest źle i przypuszczenia dla nowego nabywcy, że tutaj coś musiało się dziać.......

Tę fotkę co dawałem wyżej to był mój Dethleffs. Regenerowałem - tzn. wymieniałem gumy. Oś była czarna i gdzie-niegdzie brunatny nalot - rocznik 1987. Przed zamontowaniem, aby ładnie wyglądała, to przeleciałem papierkiem ściernym i pomalowałem srebrzanką, a blachy mocowań minią.

Lecz tu wysuwam wnioski z Waszych wypowiedzi i toku rozumowania, że nie warto nic robić, gdyż jest to już duży znak zapytania dla nowego nabywcy?!?!?!?!?!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przypominam delikatnie, że oś Delta jest łamana i wahacze pracują w innej płaszczyżnie wzgl. ośi niż w osi prostej.Jeżeli ktoś myśli, że wystarczy przeciąć oś łamaną i pospawać ją na prosto nie ruszając wahaczy to jest idiotą.

Tak powtarzam - IDIOTĄ .

Jeżeli jest firma która to wykonuje to znaczy, że swoich klientów traktuje jak durni.

Bardzo proszę Kolegów niekoniecznie znających się na mechanice aby zasięgnęli wiadomości u rzeczoznawców samochodowych,nawet telefonicznie.

Wszak poruszamy się po tych samych drogach. Głupota jednych wpływa na bezpieczeństwo drugich.

AH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawidknaus - Namiarów Ci nie dam, lecz w internecie szukałem po nazwą >regeneracja osi< i w All... >osie< i wten sposób dotarłem do tego w Gdańsku. Więc musisz szukać, dzwonić i się wszystkiego dowiesz.

 

AdamH - jeśli np. masz uwagi co do mojego tekstu, to ja nie pisałem nic o przecinaniu osi delty i jej spawaniu na prost. Może tam źle się wysłowiłem, ale najważniejsze są blachy do mocowania. Oś jest prosta nowa i do niej dospawywane są blachy do mocowania. W blachach, przy otworach są wypuklenia, natomiast w ramie jest wklęsłe - jedno w drugie musi wejść na styk.

To co jeszcze pamiętam, to wahacze wsadzą nowe, gdyż do delty są pod kątem, lecz od naszych zostają hamulce itp., ale zawsze możesz zgodzić się na wszystko nowe.

Edytowane przez mirekg9 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SYWA! Z Twego postu wynikało, że firma do nowej ,prostej obudowy wciska wahacze od starej DELTY tylko z nowymi wałkami gumowymi.

To jest nic innego jak przecięcie osi DELTA i pospawanie jej na wprost. Przerobienie mocowania to pikuś.

Dopiero w drugim poście piszesz, że wsadzają inne wahacze. To zmienia sytuację.

A tak na marginesie;

- zamiana na nową obudowę z odpowiednimi blachami mocującymi

- wciśnięcie nowych wałków gumowych

- zastosowanie nowych wahaczy

- ewentualnie reszta nowych elementów ( łożyska, szczęki h-ca, itp )

To nie lepiej kupić nową oś??? Masz pewność otrzymania dobrego produktu.

To w takim razie na czym zarabia tamta firma dając Ci prawie nową oś i licząc Ci zdecydowanie taniej???

Daje certyfikat jakości??? Mnie to śmierdzi.

Pozdrawiam serdecznie

AH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, zgadzam się z Tobą o czym napisałeś nt. naprawianej w ten sposób osi IMO dla mnie nie do przyjecia.

Ale zastanawia mnie jeszcze jedna niewiadoma. W każdej przyczepie, podwozie (układ jezdny) przeważnie jest jednego producenta ,oś i urządzenie najazdowe .Pytanie zasadnicze czy zakładając oś np. firmy KNOTT-A bedzie ta oś poprawnie działać (hamować) ,tak jak to przewiduje producent z urządzeniem najazdowym AL-KO ? Czy robiąc taką kombinację te urządzenie + oś są kompatybilne w pełnym słowa znaczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zastanawia mnie jeszcze jedna niewiadoma. W każdej przyczepie, podwozie (układ jezdny) przeważnie jest jednego producenta ,oś i urządzenie najazdowe .Pytanie zasadnicze czy zakładając oś np. firmy KNOTT-A bedzie ta oś poprawnie działać (hamować) ,tak jak to przewiduje producent z urządzeniem najazdowym AL-KO ? Czy robiąc taką kombinację te urządzenie + oś są kompatybilne w pełnym słowa znaczeniu.

 

W starszych Adriach jest taka "hybryda" aczkolwiek nie do końca taka. Najazd jest al-ko, oś jest jugosławia, ale bębny razem z tarczkami (więc możliwe że nawet cały wahacz) są również al-kowskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starszych Adriach jest taka "hybryda" aczkolwiek nie do końca taka. Najazd jest al-ko, oś jest jugosławia, ale bębny razem z tarczkami (więc możliwe że nawet cały wahacz) są również al-kowskie.

 

wczoraj lezac pod moja budą widziałem tabliczke i ja mam oś/ najazd/hamulce alko calutki komplet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe zaczepy i osie są na pewno kompatibilne. Przechodzą przecież proces certyfikacji. Co do starych to nie byłbym taki pewny. Używamy wszak nawet 25 letnich budek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe zaczepy i osie są na pewno kompatibilne. Przechodzą przecież proces certyfikacji. Co do starych to nie byłbym taki pewny. Używamy wszak nawet 25 letnich budek.

 

Adam, oś została pospawana ale to zabieg chwilowy (na dojazd do domu) i właścicielka przyczepy o tym wie, dlatego nie zgadzam się że każdy kto tak robi jest idiotą, choć sam bym się tego nie podjął....

 

Zaczep + osie nie mają nic wspólnego z hamowaniem, chodziło Ci pewnie o U.N + Osie. Oczywiście hybryda UN AL-KO + Oś Knott będzie hamowała ale nie tak skutecznie jak przy zastosowaniu jednego układu jezdnego z tej jednej konkretnej marki.

Z tego co pamiętam to nawet nowe homologacje COC nie zezwalają na takie hybrydy.

 

... W/g mnie dużym zagrożeniem dla ramy i osi jest parkowanie w trawie (rosa). ...

 

Mało prawdopodobne, wtedy rosa niszczyłaby nawet nasze samochody ;)

Edytowane przez przyczepy-wiola (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, zaraz!!!! Napisałem, że ten co łamaną oś pospawa na prosto jest idiotą i to podtrzymuję. Jest to niedopuszczalna zmiana geometrii zawieszenia.

Natomiast sam spawałem osie, drążki kierownicze, przyczepy, wały napędowe, dyszle itp. Trzeba wiedzieć jak i wiele można naprawić.

Przypuszczalnie pospawałbym oś ELAOLI choć uważam, że lepsza będzie nowa.

Moim zdaniem oś pękła, bo ktoś postanowił podnieść p-pkę za oś. Albo się zawieśił.

W tym miejscu nie trzeba dużych sił aby oś złamać.

AH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego przyczepy-wiola jeżeli masz przyczepę na wysokiej trawie, to jak jest mokra weź miernik i zmierz napięcie między ramą a mokrą trawą. To jest jak ogniwo elektryczne, i rdza o wiele szybciej działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, zaraz!!!! Napisałem, że ten co łamaną oś pospawa na prosto jest idiotą i to podtrzymuję. Jest to niedopuszczalna zmiana geometrii zawieszenia.

Natomiast sam spawałem osie, drążki kierownicze, przyczepy, wały napędowe, dyszle itp. Trzeba wiedzieć jak i wiele można naprawić.

Przypuszczalnie pospawałbym oś ELAOLI choć uważam, że lepsza będzie nowa.

Moim zdaniem oś pękła, bo ktoś postanowił podnieść p-pkę za oś. Albo się zawieśił.

W tym miejscu nie trzeba dużych sił aby oś złamać.

AH

 

W takim razie źle Cię zrozumiałem ;)

 

Kolego przyczepy-wiola jeżeli masz przyczepę na wysokiej trawie, to jak jest mokra weź miernik i zmierz napięcie między ramą a mokrą trawą. To jest jak ogniwo elektryczne, i rdza o wiele szybciej działa.

 

Mam wiele przyczep i wiele stoi w trawie, jakoś nie mam problemów z rosą więc wybacz ale się z Tobą nie zgodzę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.