Skocz do zawartości

Używanie lodówki w czasie jazdy na gazie


Kajetan

Rekomendowane odpowiedzi

Konradzie B -

 

Odnoszac sie do zaytania o owa instrukcje

10.2

Gassdrift

Kontroller f├Şrst at bryteren for 230 V og 12 V st├ąr p├ą 0. ├ůpne gassflaskeventilen og gasskranen for kj├Şleskapet p├ą fordelerblokken. For ├ą tenne p├ą tryk-

kes gass-/termostatregulatoren ned og holdes. Trykk inn knappen for „gasstenningÔÇť, og kontroller i titteglasset (befinner seg nederst til venstre p├ą kj├Ş-

leskapet) om flammen kan ses. Slipp s├ą tenneknappen, men hold gass-/termostatregulatoren nede ytterligere 10-15 sekunder. Slipp s├ą gass-/termo-

statregulatorknappen langsomt opp, og kontroller nok en gang i titteglasset om flammen brenner. Hvis flammen ikke brenner, m├ą tenningsprosessen

gjentas. Effekten reguleres med bryteren. Gasstilf├Şrselen kobles ut ved at bryteren settes p├ą 0 og at gasskranen p├ą fordelerblokken stenges.

Advarsel: Drift av kj├Şleskapet med gass er ikke tillatt under kj├Şring. Samtlige gassperreventiler (ogs├ą de som er p├ą flasker med v├Žske

i) m├ą ogs├ą v├Žre stengt under kj├Şring.

 

Witam .Mnie , a jest takich więcej wydaje się , że jak jest polskie forum to piszemy po polsku.Mieszkam w Polsce, jestem polakiem ,po polsku chcę czytać. Nie jesteś w stanie przedstawić tego w naszym języku to się nie wysilaj.

http://www.google.pl...acSY2XIKqkRjdQA

 

Dot FENDT 2004r z Tymi super zaworami a mimo wszystko jest zakaz przynajmniej w Skandynawii

 

Wpisujac campingvogn brent ned mozna znalesc sporo przypadkow rowniez smiertelnych.

http://www.nrk.no/ny...tfold/1.7295654

http://www.aftenpost...ce#.T9vA7tOUjiM

http://www.dagbladet...brann/13349830/

http://mysenposten.n...n-i-campingvogn

http://www.nordlys.n...icle5399258.ece

http://www.nordlys.n...icle5399258.ece

http://www.aftenblad...ce#.T9vB4tOUjiM

http://www.aftenpost...ce#.T9vERtOUjiM

 

Cytujac wypowiedz juz nie pamietam jak sie nazywal pan powiedzial bardzo fajna rzecz.A mianowicie iz karawaning o ile jest dlugo znany w Polsce to do niedawna byl dosc malo popularny wiec i przepisow brak ale na przestrzeni ostatnich lat strasznie szybko wzrosla a prawo niestety pozostalo bez zmian.Wiec skoro bylo malo popularne to i wypadkow nie bylo.Ale w innych krajach ludzie juz dawno sie nauczyli na swoich bledach.Stad taka moja wypowiedz na temat lodowek

 

Nie umiem osobno tego napisać co chcę, coś mi się pokrochmaliło. Sens ten sam,polskie forum ,pisz w języku polskim.

 

:niewiem:

Nie wiem o co chodzi i w którym miejscu kogoś obrażam, ale jeśli tak, to bardzo, bardzo przepraszam :blagac:

Na zaczepki staram się nie odpowiadać

 

Jeśli moje posty są napastliwe i agresywne, to przepraszam podwójnie Wszystkich czytających.

 

Już nic więcej nie piszę, aby nie urazić tych, którym się wydaje, że mają monopol na posty, a ja piszę same "złote myśli.

 

:hej:

 

Twoje posty są przemyślane i nie przejmuj się,zawsze znajdą się myślący inaczej.

Edytowane przez Jurek SO (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 265
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam Wszystkich :hej:

Zapewne znowu podpadnę u kogoś, ale co tam - napiszę.

W końcu to tylko takie moje "Złote myśli" - skoro wolno innym ...

Tym, którzy w ten sposób traktują moją pisaninę, proponuję już w tym miejscu zaprzestanie czytania dalszej części.

 

c.d. za chwilę, tylko doczytam, co mnie ominęło :hmm:

 

... juz ptaku wczesniej zwrocil uwage pytaniem...

 

Kolega Ptaku, to inteligentny gość, a jego post #68 i sens wcześniejszych pytań zrozumiałem, jednak uznałem, że Wszyscy i tak wiedzą, o co chodzi, więc kontynuacja nie była potrzebna. Sprowokowany postem # 70 wyjaśniłem sprawę kołpaka ostatecznie (mam nadzieję).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konradzie B -

 

Odnoszac sie do zaytania o owa instrukcje

10.2

Gassdrift

Kontroller f├Şrst at bryteren for 230 V og 12 V st├ąr p├ą 0. ├ůpne gassflaskeventilen og gasskranen for kj├Şleskapet p├ą fordelerblokken. For ├ą tenne p├ą tryk-

kes gass-/termostatregulatoren ned og holdes. Trykk inn knappen for „gasstenningÔÇť, og kontroller i titteglasset (befinner seg nederst til venstre p├ą kj├Ş-

leskapet) om flammen kan ses. Slipp s├ą tenneknappen, men hold gass-/termostatregulatoren nede ytterligere 10-15 sekunder. Slipp s├ą gass-/termo-

statregulatorknappen langsomt opp, og kontroller nok en gang i titteglasset om flammen brenner. Hvis flammen ikke brenner, m├ą tenningsprosessen

gjentas. Effekten reguleres med bryteren. Gasstilf├Şrselen kobles ut ved at bryteren settes p├ą 0 og at gasskranen p├ą fordelerblokken stenges.

Advarsel: Drift av kj├Şleskapet med gass er ikke tillatt under kj├Şring. Samtlige gassperreventiler (ogs├ą de som er p├ą flasker med v├Žske

i) m├ą ogs├ą v├Žre stengt under kj├Şring.

 

 

http://www.google.pl...acSY2XIKqkRjdQA

 

Dot FENDT 2004r z Tymi super zaworami a mimo wszystko jest zakaz przynajmniej w Skandynawii

 

Wpisujac campingvogn brent ned mozna znalesc sporo przypadkow rowniez smiertelnych.

http://www.nrk.no/ny...tfold/1.7295654

http://www.aftenpost...ce#.T9vA7tOUjiM

http://www.dagbladet...brann/13349830/

http://mysenposten.n...n-i-campingvogn

http://www.nordlys.n...icle5399258.ece

http://www.nordlys.n...icle5399258.ece

http://www.aftenblad...ce#.T9vB4tOUjiM

http://www.aftenpost...ce#.T9vERtOUjiM

 

Cytujac wypowiedz juz nie pamietam jak sie nazywal pan powiedzial bardzo fajna rzecz.A mianowicie iz karawaning o ile jest dlugo znany w Polsce to do niedawna byl dosc malo popularny wiec i przepisow brak ale na przestrzeni ostatnich lat strasznie szybko wzrosla a prawo niestety pozostalo bez zmian.Wiec skoro bylo malo popularne to i wypadkow nie bylo.Ale w innych krajach ludzie juz dawno sie nauczyli na swoich bledach.Stad taka moja wypowiedz na temat lodowek

 

Kolega Konrad przecież wyraźnie napisał: "trzymajmy się faktów", a fakty są takie, że technicznych przeciwwskazań używania lodówek, a nawet wielu pieców nie ma (przy spełnieniu wymagań dla instalacji oraz przepisów danego kraju, o których było napisane wcześniej).

 

Dajesz Kolego przykład szwedzkiej instrukcji (nawet nie wiadomo jakiej), nawiasem mówiąc dla większości osób, język będzie mało zrozumiały i nawet nie będą wiedziały, co tam jest napisane. Wytłuściłeś zdanie z ogólnej instrukcji, a nie z przepisów np. w Szwecji.

Równie dobrze, można wziąć przykład z naszych bezpośrednich sąsiadów - Niemiec. Jeśli w Polsce karawaning nie jest dobrze poznany (jak piszesz), to z pewnością nie jest tak w Niemczech i mimo wielu bardzo rygorystycznych przepisów w wielu dziedzinach (dodać należy, że przemyślanych), jakoś nie ma tam owego zakazu (przy odpowiedniej instalacji). Niemcy jeździli już wypasionymi przyczepami w sprzęt gazowy, gdy u nas Niewiadów zajmował się tylko konstrukcjami dla wojska, a gminy Ujazd nie było na żadnej, nawet najdokładniejszej mapie z w/w powodów. W owym czasie, pierwsze polskie konstrukcje karawaningowe powstawały w prywatnych garażach i na podwórkach.

 

W tym miejscu Wypada jednak powiedzieć, że jeśli ktoś jest przekonany, że urządzeń gazowych w czasie jazdy nie powinien używać, to przecież nie musi.

Trudno jednak wydawać tylko z powodu jednostkowych przekonań, zakaz dla wszystkich innych użytkowników takiego sprzętu na całym świecie. Piecyki gazowe w domach też wybuchają, a nawet trują. Jeśli ktoś się ich boi, to ich nie montuje i nie używa.

W ilu gospodarstwach domowych korzysta się jeszcze z butli gazowych :hmm: oraz różnych piecyków i kotłów tzw. wielofunkcyjnych.

Mimo takich sytuacji jakoś nikt nie zakazał ich produkcji. Dlaczego ? Dlatego, że jeśli są używane odpowiednio (zgodnie z zaleceniami producenta), a instalacja gazowa i wentylacyjna jest okresowo kontrolowana, to wszystko jest tak, jak być powinno, czyli całkowicie bezpiecznie.

Producenci sprzętu zwracają na to uwagę w instrukcjach:

 

 

Czyli cała instalacja musi podlegać kontroli najrzadziej, co dwa lata i zgodnie z dyrektywą DVGW G607.

 

Na radosną twórczość, brak wyobraźni, poszanowania przepisów, a na koniec głupotę niektórych użytkowników różnych urządzeń (nie tylko gazowych) nie pomogą żadne zakazy i jak pisałem wcześniej, nic nie zwalnia od logicznego myślenia i posiadania przynajmniej odrobiny zdrowego rozsądku. Niestety życie pokazuje, że z tym ostatnim jest coraz gorzej (przykład w ostatnim linku).

Sprawa przepisów w Polsce. To że w tym przypadku nie są precyzyjne lub nawet ich brak, to akurat wcale mnie nie martwi. Bardziej byłbym zmartwiony, gdyby jakiś minister (np. absolwent AWF-u lub muzyk), nagle z powodu "wykazania się" i notorycznego braku innych zajęć, chciał się tym zająć. Jest wielce prawdopodobne, że nie skorzysta ze sprawdzonych wzorców np. niemieckich, dysponujących długim doświadczeniem w tych sprawach (choćby z racji posiadania uznanych na całym świecie w tym zakresie, niemieckich producentów sprzętu i przyczep), tylko spłodzi jakiś własny twór, nie pasujący do jakichkolwiek realiów naszego życia.

Jak wiemy, zwłaszcza na przykładach rodzimych ministrów, przepisy często tworzą ludzie nie mający zielonego pojęcia nawet o czym piszą. Bubli ustawowych, prawnych, interpretacyjnych mamy setki.

Przykład pierwszy z brzegu, a nas dotyczący: Viatoll - całkiem przypadkowo zakwalifikowano zestawy pow. 3,5 tony samochodów osobowych z przyczepami i nie ma teraz mądrych, aby to ruszyć.

Kolejny przykład: Pani minister sportu i turystyki, w rozmowie przed kamerami TV, musiała się pytać "doradców" obok, co to takiego kamper ??? Dalszy ciąg reportażu był nie mniej humorystyczny.

Czy ja mam teraz zaufać, że kolejny wprowadzany przepis został przemyślany przez kompetentnych fachowców i wynika z posiadanej przez nich wiedzy ? :niewiem:

 

Wolę postępować, jak dotychczas - kieruję się zaleceniami producentów, przepisami danego kraju i rozsądkiem.

Dla mnie istotną informacją jest to, co podaje producent danych urządzeń (też obowiązują go przepisy, normy i homologacje, przynajmniej w Europie). Jeśli twierdzi, że można, to wie najlepiej, bo pod tym kątem zaprojektował konstrukcję.

 

 

Chyba nikt nie ma wątpliwości, że ADAC, to poważne Stowarzyszenie.

Oto przykład, jak wygląda praktyka na drogach w Niemczech i co myśli o tym ADAC.

 

 

Aby mieć spokój w razie tamtejszej kontroli i nie tracić czasu na wyjaśnienia, myślę, że jednak lepiej zastosować się do wskazań opisanych we wcześniejszych postach.

 

I jeszcze tak dodatkowo, z Rozporządzenia Ministra Gospodarki z 06.IX.1999r.

 

 

Teraz powtórzę raz jeszcze: uogólniać również nie można.

 

Pierwszym warunkiem jest sprawdzenie warunków pracy instalacji dla posiadanej przyczepy i typu zainstalowanych w niej urządzeń gazowych.

Każde urządzenie (model lodówki, pieca, bojlera) posiada indywidualne parametry techniczne i własną instrukcję, gdzie jest napisane - można lub nie.

Jeśli mówiłem np. o piecach Trumy, że można (po dostosowaniu), to nie oznacza, ze każdy taki piec w przyczepie i dowolnego producenta może tak pracować, To samo dotyczy bojlerów gazowych itd.

Nie można wysnuwać wniosków w rodzaju: skoro lodówka może pracować, to bojler również. Takie wnioski są całkowicie błędne !

Przykład: bojlery gazowe i gazowo-elektryczne Trumy B10 / B14 nie mogą być włączane podczas jazdy, ale już np. BM 10 może !

 

Teraz sprawa podanych przez Kolegę linków: pożary były w przyczepach zaparkowanych stacjonarnie. Informacji o podobnych pożarach można znaleźć multum i nie trzeba ich szukać w Skandynawii, są nawet w Polsce, a pali się wszystko: samochody (łącznie z Ferrari), domy, szpitale, hotele, ludzie, konstrukcje projektowane, jako szczególnie bezpieczne, samoloty, statki a nawet pojazdy kosmiczne i przyczepy kempingowe nie są tu żadnym wyjątkiem.

 

Pożar przyczepy w Słopnicach:

 

Pożar kampera blisko granicy:

 

Czy wyciągając wnioski z n/w sytuacji, należałoby wprowadzić całkowite zakazy używania, korzystania, budowy, produkcji - sprzętów, pojazdów, urządzeń itd.? :hmm:

 

http://wiadomosci.ga...nej_remizy.html

http://wiadomosci.ga...rzeba_bylo.html

http://www.rajdy.v10...ysza,63119.html

http://www.gazetakra...t.html?cookie=1

http://www.wykop.pl/...nelo-w-chinach/

http://wyborcza.pl/1...odolamaczu.html

http://www.wyspiarzn...m-parkingu.html

http://wiadomosci.ga...wana_droga.html

http://wiadomosci.ga...__ZDJECIA_.html

http://bydgoszcz.gaz..._podpalacz.html

http://www.gs24.pl/a...zecin/966112780

http://wiadomosci.ga...09,1276866.html

http://wiadomosci.wp...ml?ticaid=1ea3d

http://www.polskiera...romie-Endeavour

http://bielskobiala....w_szpitalu.html

http://www.tvn24.pl/...miu,166821.html

http://wiadomosci.ox...r-kempingu.html

http://www.tvn24.pl/...niu,104662.html

Z przymrużeniem oka: http://wyborcza.pl/m...arii_Tuska.html

 

Ostatni z linków - film polecam obejrzeć w całości, bo jest to doskonały przykład - ludzkiej przecież - głupoty, której nawet najlepiej skonstruowane urządzenie nie jest w stanie się oprzeć. Komentarz na koniec filmu przewijający się przez ekran, też jest "cool", jak cała ta zwariowana sytuacja. Wnioski, jak nieprzewidywalne mogą być "ludzkie" zachowania, każdy sam sobie wyciągnie.

 

http://www.maxior.pl...ik_skatowal_BMW

 

Serdecznie pozdrawiam :hej:

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak uznałem, że Wszyscy i tak wiedzą, o co chodzi, więc kontynuacja nie była potrzebna.

sek w tym ze nie sztuka zabierac glos w prawie kazdym temacie - trzeba trzymac sie faktow,

ja wyszedlem z zalozenia ze wprowadzasz w ludzi w błąd - dlatego to skorygowalem

błąd na tyle poważny iż można bylo przyjąć z Twych przykladów ze kołpak wystarczy nasadzic na butle i juz...

po co robisz OT z kolpakami - wyczytałeś gdzieś ze do transportu strażak każe zakladac kolpak - ok ale dotyczy to przewozenia wiekszej ilosci butli a nie transportu butli w przyczepie ktora jest osadzona i przymocowana w miejscu fabrycznym - znalazles na to przepis ze tak musi byc ?

rozciagasz na boki wiekszosci tematów jak gume od majtek - po co?

 

... teraz po tym jak ucierpialo Twe ego strasznie chcesz mi dopiec

 

 

Tym, którzy w ten sposób traktują moją pisaninę, proponuję już w tym miejscu zaprzestanie czytania dalszej części.

 

OK...

 

temat byl ciekawy ale juz chyba nikogo madrego nie dopuscisz do glosu wiec odpuszczam...

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do POLAKA chcacego czytac po polsku

 

Srednio zaawansowany czlowiek wie ze istnieje takie narzedzie tlumacz Google ale

 

Uzytkowanie lodowki zasilaniej gazem podczas jazdy jest zabronione.Wszystkie zawory rowniez ten na butli powinny byc zamkniete podczas jazdy

 

Zrodlo .istrukcja obslugi Fendt 04-05

 

Z tekstami TO SIE NIE WYSILAJ to raczej pod budke z piwem a nie na forum :czerwona:

 

Kristofer :

 

- Instrukcja w jezyku norweskim link do niej byl ponizej

- NIe wklejaj w obcym jezyku bo twoj przedmowca rowniez moze Ci napisac zebys sie nie wysilal :dzieki:hehe%281%29.gif

-Niemcy hmmmm watpie zeby niemiec siedzial pod blokiem i bawil sie w remont przyczepy.Stara sprzedaje polakom a kupuje nowa ktora serwisuje zreszta jak auta.

 

Na wstepie napisalem KONRAD B

odpowiedzialem za pytanie o zrodlo wiec nie wiem o co HALO

 

Co do instrukcji.Instrukcja przyczepy a urzadzenia 2 osobne sprawy

 

Co do wypadkow zgadza sie sa wszedzie tylko jakie z tego wnioski......

Przyklad inna branza ale tez motoryzacja

Liczba smiertelnych wypadkow na drogach w 2011r Norwegia 168 Polska okolo 4114

Przyklad jest apropo podejscia do kwestii bezpieczenstwa u ukazania swiadonosci ludzkiej

 

Ale my narod polski i tak wiemy lepiej

Az musze sie isc napic bo temat mnie przerasta

WASZE ZDROWIE :piwo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Do POLAKA chcacego czytac po polsku

 

Srednio zaawansowany czlowiek wie ze istnieje takie narzedzie tlumacz Google ale

Uzytkowanie lodowki zasilaniej gazem podczas jazdy jest zabronione.Wszystkie zawory rowniez ten na butli powinny byc zamkniete podczas jazdy

 

Zrodlo .istrukcja obslugi Fendt 04-05

 

Z tekstami TO SIE NIE WYSILAJ to raczej pod budke z piwem a nie na forum :czerwona:

 

Kristofer :

 

- Instrukcja w jezyku norweskim link do niej byl ponizej

- NIe wklejaj w obcym jezyku bo twoj przedmowca rowniez moze Ci napisac zebys sie nie wysilal :dzieki:hehe%281%29.gif

-Niemcy hmmmm watpie zeby niemiec siedzial pod blokiem i bawil sie w remont przyczepy.Stara sprzedaje polakom a kupuje nowa ktora serwisuje zreszta jak auta.

 

Na wstepie napisalem KONRAD B

odpowiedzialem za pytanie o zrodlo wiec nie wiem o co HALO

 

Co do instrukcji.Instrukcja przyczepy a urzadzenia 2 osobne sprawy

 

Co do wypadkow zgadza sie sa wszedzie tylko jakie z tego wnioski......

Przyklad inna branza ale tez motoryzacja

Liczba smiertelnych wypadkow na drogach w 2011r Norwegia 168 Polska okolo 4114

Przyklad jest apropo podejscia do kwestii bezpieczenstwa u ukazania swiadonosci ludzkiej

 

Ale my narod polski i tak wiemy lepiej

Az musze sie isc napic bo temat mnie przerasta

WASZE ZDROWIE :piwo:

 

Kampery i przyczepy są wyprodukowane "standardowo" ze zwykłym reduktorem i podejrzewam, że jeśli nie wszystkie, to większość modeli ma w instrukcji absolutny nakaz zakręcenia zaworów gazowych i odłączenia butli. Zmienia się to po wyposażeniu w specjalne elementy przystosowane do zasilania podczas jazdy i o tym właśnie piszemy. Zresztą popatrzcie na inną sprawę, która jest dobrym przykładem. Prędkość, w pewnych krajach dopuszcza się zwiększenie jej aż o 20 km/h po zainstalowaniu specjalnych elementów przyczepy. Oczywiście, jeszcze raz przypomnę, nic nie zastąpi zdrowego rozsądku !

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do POLAKA chcacego czytac po polsku

 

Srednio zaawansowany czlowiek wie ze istnieje takie narzedzie tlumacz Google ale

 

Uzytkowanie lodowki zasilaniej gazem podczas jazdy jest zabronione.Wszystkie zawory rowniez ten na butli powinny byc zamkniete podczas jazdy

 

Zrodlo .istrukcja obslugi Fendt 04-05

 

Z tekstami TO SIE NIE WYSILAJ to raczej pod budke z piwem a nie na forum :czerwona:

 

strasznie nerwowy jesteś :-]

a chyba przeczytać do końca nie zdążyłeś co napisałem, mnie chodziło o klapę otwartą

 

no popatrz, to chyba 99% ludzi na kempingach nie czytało instrukcji i naraża siebie i innych na ryzyko :niewiem:

(mam na myśli tą otwarta klapę)

 

możesz wrzucić jakiś skan/linka do tego zapisu ?

 

a o urządzeniach które muszą być zakręcane to już było wcześniej, chyba od 2007r. jest przepis że jak nie ma specjalnych zabezpieczeń to z otwartą butla jeździć nie wolno

w starszych budkach było to chyba mniej rygorystycznie zapisane :hmm:

więc ten zapis mnie wcale nie dziwi, dalej nurtuje mnie ta otwarta klapa :-]

 

jeszcze taka ciekawostka, a Holandia która jest jakby mekką karawaningu jakie ma przepisy :hmm:

 

bo w Szwecji to nawet sikać na stojąco nie wolno :-]

http://www.sfora.pl/...bronione-a44372

i to znaczy że mamy się tym przejmować ...najwyżej współczuć można hehe%281%29.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem az tak strasznie nerwowy :tuptup:Ale wydaje mi sie iz skoro jestesmy ma publicznym forum i mamy sprzeczne zdania to powinnismy mimo wszystko zwracac sie z szcunkiem,No bez przesady ale hasla TO SIE NIE WYSILAJ to raczej nie powinny miec miejsca.

 

Sytuacja wydarzyla sie dzisiaj

 

Bobil tok fyr i fart p├ą E134

G9M6ApO5FJTbUoCIOTCnwADXId_JGrElw01KQWL0TQMg.jpgBrennende gassflasker f├Şrte til en voldsom r├Şykutvikling fra bobilen.

 

A kamper na starego klamota nie wyglada.Zapalila sie butla gazu podczas jazdy ale zdazyli uciec

Zrodlo http://www.nrk.no/ny...aland/1.8205097

Powyzszy przypadek zamiescilem jako ciekawostke i zarazem przylaczam sie do zdania nic nie zastapi zdrowego rozsadku.

A tak w nawiasie macie jakies podejrzenia co moglo byc przyczyna?

 

A tak w nawiasie napisalismy do producenta Hobby zaytanie odnosnie tego problemu

Edytowane przez rafall (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo sikania na stojaco.Centralna Szwecja przypmina lesna pustynie.Czesto ja przemierzalem trasa Verdal-Nyneshamn.Dzicz,dzicz i jeszcze raz dzicz,miasta oddalone od siebie po 200 km.Az dziw bierze ze tak moga ludzie mieszkac,czesto tam tez jezdzimy z przyczepa bo spokoj wieczny.I co sie dziwic tym paniom skoro taki facet z lsau przyjezdza do pracy a tutaj czysciutki kibelek.Normalnie nie wie co z tym zrobic bo on przeciez pod drzewo robi.zrobilem kiedys impreze w domu to mi norweg zamiast sikac do kibla to na taras chodzil.Stwierdzil ze blizej.....wiec faktycznie wspolczuc ale tym kobietom ze takich facetow maja w swoim otoczeniu.Prawda ze to zalosne.Pisac o kibelkach,nie tych przy glownych trasach,tylko tych bocznych,rowniez w sklepach tu REMA,RIMI niewarto.Czasami mam wrazenie ze to nie kibelek tylko prysznic a mi sie drzwi pomylily , taki rozbryzg.

Z drugiej strony naprawde zalosne jest to ze panie w akcie desperacji musialy az do takiego stopnia sie posunac.

:smirk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer :

- NIe wklejaj w obcym jezyku bo twoj przedmowca rowniez moze Ci napisac zebys sie nie wysilal :dzieki:hehe%281%29.gif

 

Rafał

zrobiłem to celowo, tak trochę z przekory, w odpowiedzi na Twój tekst po norwesku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem az tak strasznie nerwowy :tuptup:Ale wydaje mi sie iz skoro jestesmy ma publicznym forum i mamy sprzeczne zdania to powinnismy mimo wszystko zwracac sie z szcunkiem,No bez przesady ale hasla TO SIE NIE WYSILAJ to raczej nie powinny miec miejsca.

Konrad ma rację, zareagowałeś zbyt nerwowo na przytoczone słowa. Według mnie, to one w żaden sposób nie przynosiły Ci ujmy.

Gdybyś prześledził uważnie różne tematy na forum, to trafiłbyś na bardzo ciekawe teksty. Tam, to dopiero mógłbyś ocenić, co jest napisane z szacunkiem, a co nie :krzykacz:

Uwierz, że słowa na które się tak oburzyłeś, nie mają takiej wagi.

Ot, najzwyczajniej Jurek użył potocznej formy języka. Moim zdaniem na pewno nie miał na celu, aby Cię urazić, a zareagował prawdopodobnie na Twoje końcowe zdanie w jęz. norweskim, które mocno powiększyłeś i wytłuściłeś, chcąc zapewne coś nam w ten sposób przekazać. Tyle tylko, że nic z tego nie wyszło, ponieważ nie pokusiłeś się o to, aby pod tekstem dać tłumaczenie w jęz. polskim i w rezultacie mogliśmy snuć tylko domysły, o co tam chodzi ?

Na forum było już sporo pisane na temat irytujących postów (obcy język, gramatyka, ortografia) i dlatego należy to zrozumieć i pamiętać na przyszłość.

 

 

Bobil tok fyr i fart p├ą E134

Brennende gassflasker f├Şrte til en voldsom r├Şykutvikling fra bobilen.

 

:niewiem:

 

Właśnie o tym mowa ;)

 

Rafał, jeśli nadarzy się kiedyś okazja, to stawiam Wam (Tobie i Jurkowi) :piwo: , abyście mogli podać sobie ręce, bo "Jurek SO", to na pewno fajny gość i z pewnością nie chciał, abyś tak odebrał jego słowa.

 

A kamper na starego klamota nie wyglada.Zapalila sie butla gazu podczas jazdy ale zdazyli uciec

Zrodlo http://www.nrk.no/ny...aland/1.8205097

 

Rafał, bez przesady, chyba że widziałeś tego kampera zanim się spalił :)

Po tej fotce, to on nie wygląda nawet jak kamper, więc czy był młody / stary :niewiem:

W każdym z tych przypadków mogło wystąpić zaniedbanie człowieka lub wada sprzętu :hmm: (też w wyniku zaniedbania).

 

A tak w nawiasie macie jakies podejrzenia co moglo byc przyczyna?

 

Co mogło być przyczyną ? Chyba wszystko, nawet nieszczelna instalacja, bo ostatni przegląd robili z pięć lat temu, albo np. stali sobie na poboczu, aby coś przekąsić. Postanowili upitrasić coś na patelni, tłuszcz zbyt mocno się rozgrzał i delikatnie zapalił. Chcąc go szybko przygasić, złapali to, co było pod ręką np. kubek z herbatą. Dalej już wiadomo, ogień nie do opanowania :look:

A tak na poważnie, to kto to może wiedzieć i jakie ma to teraz znaczenie ?

 

A tak w nawiasie napisalismy do producenta Hobby zaytanie odnosnie tego problemu

 

Zainteresowało mnie natomiast to, co napisałeś.

Bardzo jestem ciekawy, co odpiszą Ci z Hobby. Jednak aby miało to ręce i nogi, to musiałbyś zamieścić Twoje pytanie (dużo zależy od jego sformuowania) i ich odpowiedź bez skrótów, czyli pełną treść. Domyślam się jednak, że pytanie było do przedstawicielstwa Hobby w Norwegii, po norwesku napisane i zapewne taka też będzie odpowiedź :hmm:

 

:banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze mi sie inaczej zrozumialo prosze zrozumiec.Moze nie mial tak jako czytajacy odebralem,ale bylo minelo nie ma czasu na zgrzyty.

PIsalem a w zasadzie zona bo z angielskiego jest wzorowa do samej fabryki w Niemczech a bylo to tak

 

 

WG: Kontaktformular Hobby-Caravan.deInboxx

profile_mask2.pngBaasch, MarionDear Mr Lademan Thank you for your e-mail. At the follow you get the colour c...Apr 24cleardot.gif

profile_mask2.pngRafal Lademan Jun 16 (2 days ago)cleardot.gif

cleardot.gifcleardot.gifto Marion cleardot.gifHi,

thank You very much for answering on my email, it was really helpful.

Maybe You could also help with more serious thing - I'm wondering like many other people on a polish caravan portal if is it ok to use refrigerator supply with a gas during the driving a car? I know only that in Norwey it's forbiden, but it's important for me to know, what You think and suggest as the producers of caravans

I'm looking forward for Your answer.

Rafal Lademan

 

2012/4/24 Baasch, Marion <Marion.Baasch@hobby-caravan.de>

 

 

Z drugiej strony zaluzmy hipotetyczna sytacje ze trafem budka sie zapali podaczas jazdy i

A-Czas po jakim zauwazymy w lusterku ze sie pali ......... pewnie ja juz dosc dobrze strawi od srodka,potem czas na zatrzymanie i co dalej zdazymy wyczepic czy pojdzie holownik z dymem rowniez.

B-Siedze prz remoncie swojej juz 3.5 mies. i niechcialbym zeby mi sie moja ciezka praca zjarala przez w zasadzie lenistwo

C-To ze sie spali to sie zpali ale kto za to zaplaci?:niewiem:

Gosciowi ze zdjecia raczej nikt, a wiek oszacowalem na podstawie tego co widze,Wiekszosc z tego co jezdzi to kilkuletnie sztuki.Na zdjeciu spalonego plastik za tylnym kolem jest bardzo charakterstyczny i niespotykany w starszych modelach chyba,Na sprzedaz w sieci najtanszy rozsadny to

 

Bürstner 1989, kr 60 000,-

42_227368128.jpg czyli 30000zl,nie male pienidze.LAdny to koszt 100 000zl i a nowy 500 000zl.Mniejsza.Do sedna wracajac idzie poszkodowany do ubezpieczyciela a tu prosze pana butla otwarta byla a przegladu nie bylo,pieczatki brakowalo itp.....i gosc zostaje bez kampera,przyczepy a kredyt do splacenia pozostaje.

 

A wlasnie jak polskie ubezpieczenie w takich przypadkach?

 

Konradzie B

Masz racje,problem klapy jest wymyslem miejscowym i przekazywanym ustnie ze tak nazwe, ze wzgledu na duze odleglosci miedzy np polem a najblizsza SP.Pole np w ├ůre(srodkowa Szwecja)jest male i jak stoi 30 przyczep obok siebie i niedaj jedna by sie zapalila to straz pozarna na to pole ma 100 km i zanim by dojechala to z pola juz by nic nie pozostalo.Wiec miejscowi wola dmuchac na zime.Wg statystyk pali sie do 50 budek rocznie.

 

Mowi o tym rowniez prezes norweskiego klubu karawaningowego Atle Hofseth w tym punkcie

7. Etter bruk, koble regulatoren fra flasken.

Om utstyret ikke skal brukes innen rimelig tid anbefaler AGA at regulatoren kobles fra og flasken oppbevares p├ą et sikkert sted med god ventilasjon.

 

czyli butla w zabezpieczonym miejscu z dobra wentylacja.Ja osobiscie zostawiam uchylona by tam sobie wiatr smigal.

Przosze o wybaczenie jakbys zrozumial ze otwarta kapa jest zawarta w instrukcji rowniez.:dzieki:

Moj blad

Nic z tego co napisalem nie bylo w formie nakazu a raczej proby niebagatelizowania wypadkow i tego bysmy nie uczyli sie na wlasnych bledach bo wiadomo kto to robi

A tak w nawiasie panowie moglibyscie badz -my napisac jakies podsumowanie tego tematu zeby pozostalo dla potomnych bo inaczej chyba nasze gryzmolenie pojdzie na marne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konradzie B

Masz racje,problem klapy jest wymyslem miejscowym i przekazywanym ustnie ze tak nazwe, ze wzgledu na duze odleglosci miedzy np polem a najblizsza SP.Pole np w ├ůre(srodkowa Szwecja)jest male i jak stoi 30 przyczep obok siebie i niedaj jedna by sie zapalila to straz pozarna na to pole ma 100 km i zanim by dojechala to z pola juz by nic nie pozostalo.Wiec miejscowi wola dmuchac na zime.Wg statystyk pali sie do 50 budek rocznie.

 

Mowi o tym rowniez prezes norweskiego klubu karawaningowego Atle Hofseth w tym punkcie

7. Etter bruk, koble regulatoren fra flasken.

Om utstyret ikke skal brukes innen rimelig tid anbefaler AGA at regulatoren kobles fra og flasken oppbevares p├ą et sikkert sted med god ventilasjon.

 

czyli butla w zabezpieczonym miejscu z dobra wentylacja.Ja osobiscie zostawiam uchylona by tam sobie wiatr smigal.

Przosze o wybaczenie jakbys zrozumial ze otwarta kapa jest zawarta w instrukcji rowniez.:dzieki:

Moj blad

Nic z tego co napisalem nie bylo w formie nakazu a raczej proby niebagatelizowania wypadkow i tego bysmy nie uczyli sie na wlasnych bledach bo wiadomo kto to robi

A tak w nawiasie panowie moglibyscie badz -my napisac jakies podsumowanie tego tematu zeby pozostalo dla potomnych bo inaczej chyba nasze gryzmolenie pojdzie na marne.

 

 

:ok: i wszystko jasne

moja przyczepa ma dość spora szparę między podłogą bagażnika a ścianą przednią, więc luk jest dość dobrze wentylowany

 

a co do podsumowania, to chyba było już tu kilka takich, więcej nic nie wymyślimy bez nowych faktów :hmm:

w skrócie to jazda z odkręconą butlą i uprzędzeniami gazowymi jest dozwolona, o ile lokalne prawo na to pozwala

i przyczepa/kamper posiada odpowiednie wyposażenie (reduktor, kominek od trumy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... wiek oszacowalem na podstawie tego co widze,Wiekszosc z tego co jezdzi to kilkuletnie sztuki.Na zdjeciu spalonego plastik za tylnym kolem jest bardzo charakterstyczny i niespotykany w starszych modelach chyba,Na sprzedaz w sieci najtanszy rozsadny to

Bürstner 1989, kr 60 000,-

 

... no to powiem tak: " stary klamot " może to nie był, ale 23 latka na liczniku :hmm:, to nie wiek młodzieńczy i jakiś "artretyzm" mógł mu już doskwierać :]

 

Fakt - ceny kamperów są mało rozsądne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.