Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

Tam gdzie nie mają odpowiednich przyrządów do dynamicznej wymiany oleju (tylko robią to na piechotę - przelewanie z uruchamianiem silnika) nie polecam takiej wymiany, gdyż w pewnych miejscach nie całkowicie zalana skrzynia olejem przez chwilę pracuje na sucho. Lepiej częściej wymienić olej tylko w misce i oczywiście filtr. Niektórzy użytkownicy automatów zakładając haki holownicze w tych samochodach zapominają o tym, że w wiele modeli takich samochodów fabrycznie posiadających hak, posiada jeszcze zwiększone chłodzenie oleju w skrzyni i nie dokładają takiego chłodzenia. Czasami wydolność standardowego chłodzenia wystarczy, ale nie w każdym przypadku. Przy intensywnym użytkowaniu auta jako holownik, powinno się olej wymieniać w połowie dopuszczalnego przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie poprzednik nie wymienial oleju,i skończyło sie remontem,a dokładnie wymiana tarczek,objawy były takie że auto bylo słabsze z dnia na dzień,pod koniec nawet upalić kapcia nie chciał juz,takze warto pilnowac,przy wymianie pamietać o filterku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy producenci deklarują, że olej wystarcza do końca życia skrzyni.

Jeszcze nie było przypadku by się to nie potwierdziło.

To jak wytłumaczysz zmianę stanowiska dotyczącą wymiany oleju przez MB? Instrukcja nie przewiduje wymiany, ale ASO zaleca takową wymianę i producent też się wycofał z tego co było umieszczone w instrukcji obsługi mojego mercedesa.

Edytowane przez kmtaxi (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak wytłumaczysz zmianę stanowiska dotyczącą wymiany oleju przez MB? Instrukcja nie przewiduje wymiany, ale ASO zaleca takową wymianę i producent też się wycofał z tego co było umieszczone w instrukcji obsługi mojego mercedesa.

 

Krzysiek, nie zrozumiałeś metafory :)

Sypnie się =słowo dotrzymane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dyskusja dotyczy jazdy automatem z cepą ? można i bez problemów od strony skrzyni to się odbywa . Co do wymiany oleju w skrzyni 30000 -60000 km zachowując taką zasadę możemy wymieniać olej statycznie czyli ok 50% stanu wystarcza na bardzo długo ,jednak przychodzi taki moment że należy WYPŁYKAĆ -chemią dodaną do oleju ,oraz wymienić olej DYNAMICZNIE czyli w zasadzie cały stan + ok 50% pomaga na szarpanie ,nierówną zmianę biegów oraz kilka innych dolegliwości .TYLKO NIE NALEŻY MYŚLEĆ ŻE TO RATUJE UMARŁEGO . Wymieniam dynamicznie i naprawdę pomaga ,bynajmniej w misiu jedyna marka którą naprawiam .Reszta należy do właściciela jak pali "gumę" jak to ktoś napisał zwłaszcza w tych starszych to sam się prosi o kłopoty .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A ja z innej beczki :-] czy podczas silnych mrozów powiedzmy -15 czy -20 stopni lub mniej grzejecie auto przez chwilę aby ojej się rozgrzał

w skrzyni czy zapalacie D i jazda? No bo czasami gdy są silne mrozy nie ma co skrobać a w tym czasie zagrzać olej tylko można jechać od razu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tak robię nawet w benzyniaku bez automatu, ale ja jestem dziwny. Znam wielu kierowców - np sąsiadów, którzy nawet na 20cm śniegu na aucie najpierw go usuwają, dopiero wsiadają, odpalają i ogień ile fabryka dała a za nimi tylko coraz większy niebieski dymek.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja z innej beczki :-] czy podczas silnych mrozów powiedzmy -15 czy -20 stopni lub mniej grzejecie auto przez chwilę aby ojej się rozgrzał

w skrzyni czy zapalacie D i jazda? No bo czasami gdy są silne mrozy nie ma co skrobać a w tym czasie zagrzać olej tylko można jechać od razu.

 

Ale ASB zaczyna byc smarowana dopiero jak jest na biegu. Ja od razu R i do tylu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja czekam aż doładowanie powietrza sie rozłaczy,wtedy d i jazda,jak zimna skrzynia,u mnie bajecznie przeno si napęd,jak sie zagrzeje,odczucie jest,jakby zapłon na którymś garku wypadał,wiosna i manual zakładam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ASB zaczyna byc smarowana dopiero jak jest na biegu. Ja od razu R i do tylu

 

Mariusz , źle piszesz.

Pompa w ASB pompuje zawsze a R zapinany jest na sztywno, tak jak w manualach.

Nie ma tam tarczek, zacisków itp. Jet tylko cylinder zapinający wsteczny bieg.

 

Jak jest zimno to biegi zmieniają się później

(...)

 

Miałem tak w pierwszym Chryslerze, niedługo potem skrzynia mi padła.

Więc puki jeździ sprzedawać, albo umawiać się na remont. Na tym etapie wychodzi najtaniej.

Zużywają się wewnętrzne uszczelnienia, tłoczków, siłowniczków,cylindrów, gumki,uszczelki, simeringi, oringi . Słowem, wszystko to, co ma wpływ na utrzymanie ciśnienia liniowego i wykonywania działań a im większe przeloty, tym dłuższe wykonywanie czynności.

Takie coś:

post-2083-0-32581200-1356031487_thumb.jpg

 

ja czekam aż doładowanie powietrza sie rozłaczy

(...)

 

Możesz jaśniej? :niewiem:

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.