Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

Ja opisałem to zjawisko z autopsji. Wiadomo, jak skrzynia pierwszy raz pada, wyczytuje się wszechwiedzę , porównuje z tym co mówi mechanik i wyciąga wnioski. Zgodności ocenia się po naprawie.

Oczywiście doświadczenie dotyczyło popularnej skrzyni w Chryslerze, w pełni sterowanej hydrauliką - bez elektroniki , rodzynek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie jest moja taka pierwsza skrzynia - aisin ideałem nie jest, ale tak ma bo tak została zaprogramowana - też z autopsji. Owszem opakowana jest elektronikę - fanaberie etc.Pozdrawiam cieplutko jutro sprawdzę raz jeszcze bo mróz u mnie aż strach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich. Z tego co się orientuję, to smarowania w ABS nie na w pozycji "N", tak więc nie należy zostawiać włączonego autka na dłuższą chwilę na tym właśnie przełożeniu. Na tym przełożeniu możemy mobila przepchnąć, podholować i to z małą prędkością i na niewielkie odległości (rzędu kilkudziesięciu km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można holować auto z automatem określa producent w instrukcji auta, ale generalnie odradza się holowanie

automatu, chyba że jest to auto terenowe i możesz za pomocą drugiej dźwigni rozpiąć napęd i wtedy można holować

takie auto ile chcesz. Natomiast na krótkich postojach na światłach po prostu nie trzeba przełączać na N no bo i po co

jeżeli już postój trwa dłużej a chcesz aby klima lub ogrzewanie działało to przełącz na P.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mojej wiedzy smarowanie ASB zapewnia wałek idący od silnika który obraca się zawsze kiedy pracuje silnik - stąd zakaz holowania pojazdu z ASB z niepracującym silnikiem dłużej niż 50 km i szybciej niż 50 km/godz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:skromny: Witam koledzy śledzę kilka waszych wpisów dotyczących skrzyni biegów i chciałbym tez dodać moje spostrzeżenia i ustalenia w związku z moją skrzynią w audi , a mianowicie jest to skrzynia tiptronik bezobsługowa przynajmniej tak twierdzi producent i ASO , a pytając o opinię na forum audi są rózne na ten temat . W wielu przypadkach skrzynia po wymianie oleju i filtra po przejechaniu kilku tysięcy kilometrow nadawala się do remontu , wiec moje autko ma przebieg 230 tyś km i skrzynia chodzi bez zarzutu i nie zamierzam wymieniać w niej nic . Słyszałem takrze w ASO iż skrzynia w tych modelach jest traktowana jako cześc która jak się zepsuje to się wymienia w całosci a pozatym są to wytrzymałe mechanizmy które przy normalnym urzytkowaniu powinny długo słuzyć np. brak w tej skrzyni szabelki dzięki której można sprawdzić stan oleju możliwe jest to tylko w serwisie.

A jeżeli chodzi o temat odpalenia w zimie to zawsze staram się aby auto pochodziło chwilę na wolnych obrotach oczywiscie bez przesady czas otworzenia bramy na posesji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak narazie to trzymam się zaleceń producenta , ale po wczesniejszym wpisie zadzwoniłem jeszcze raz do ASO aby potwierdzić moje słowa , więc otrzymałem odpowiedz że mogę przyjechać do serwisu tylko ewentualnie dolać olej jeżeli wystąpi potrzeba a wymiana oleju i filtra w tej skrzyni nie jest przewidziana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniać trzeba,czy producent przewidział czy nie

tak samo jak w tylkonapedowcach w dyfrach,u  mnie w dyfrze niema śruby do spuszczania oleju,a olej można kupić,albo sam dodatek do szpery

 

ps. Ja już od tygodnia przełożony na manuala :] ,niebo lepiej przenosi 211km,do tego zestroiłem przełorzeniami cały napęd że ruszam spokojnie z 2/3 biegu,niezalerzy mi na szybkości a na niemęczeniu silnika w górach z budką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekladales automat na manual?? To do Omeg nie mozna dostac automatwo (zakladam, ze stary padl)? Ja odkad holuje przyczepy to tylko auta z automatem kupuje - nie ma problemu ze sprzeglem, nie ma problemu z przeciazaniem silnika... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój stary automat żył,dla troszkę znających model miałem skrzynie AR35,fakt wygoda jest,tylko z moją budką pod górę jak jechałem to niebezpiecznie rosła mi temperatura skrzyni,a zarazem silnika, ponieważ chłodnica oleju skrzyni była w chłodnicy płynu, pyzatym lockup zapinał się przy 80km/ h więc drażnił mnie ciągły uślizg skrzyni i wycie silnika,znaczy wyższe obroty,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Scorpio 2.0 nie miałem problemów ze skrzynią choć chłodnica oleju była z boku chłodnicy płynu i nie grzał się nadmiernie ani płyn ani olej.

Może miałeś zamulony układ chłodzenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może miałeś zamulony układ chłodzenia ?

czyściutki,w jeździe solo temperatura zawsze oscylowała w granicach 95 st

i zagrzewał się bardzo szybko,teraz trochę więcej czasu potrzebuje na zagrzanie,i temp pracy jest około 90 st

układ czyściłem sam,podczas wyciągania głowic,także robiłem sam i dla siebie :yes: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.