Skocz do zawartości

Zaczep ze stabilizatorem


cichy

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, sosek napisał:

https://allegro.pl/oferta/zaczep-ze-stabilizatorem-jazdy-aks-al-ko-11963262355

Tu masz wg.mnie fajną ofertę ,jest też tańszy używany ale jak wymienisz okładziny to wyjdzie drożej no i jest używany. 

Dziękuję za link do aukcji.

 

Wracam z pytaniem czy do przyczepy o DMC 1300kg mogę zastosować powyższy model?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 534
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 1 miesiąc temu...
13 minut temu, Dodi napisał:

Przeszukałem wątek ale nic nie znalazłem. Czy Alko podaje momenty dokręcania poszczególnych śrub UN ? w szczególności suwadła oraz UN do ramy

Jutro  zajrzę do pudełka czy mam instrukcje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Dodi napisał:

Dziękuje ?

Powiem tak, ja mam Alko 1300, na pewno nie dałem oryginalnych śrub tylko kupiłem 10.9 , mam tylko paragon ale znalazłem post którym się posiłkowałem, jak coś pisz mam foty I mogę coś podpowiedzieć  :

Kristofer   

Kristofer

Gdy mogę, zawsze używam dobrej jakości nowych śrub, ale myślę, że możesz użyć tu tych, które masz (M12/8.8), jeśli wyraźnie widzisz, że są OK.
Bezwzględnie natomiast musisz dać wszystkie nowe nakrętki dla tych śrub - samohamowne (klasa 8.8).
Moment dokręcania dla AL-KO AKS 1300, to oczywiście 86 Nm i to jest ten właściwy moment (80 Nm podawałem przy zaczepie Winterhoff'a WS 3000H)

Przy okazji podaję momenty dokręcania dla innych zaczepów AL-KO:
90S - 90S/3 - 70 Nm
30S - 60 Nm
60S - 60S/2 - 60 Nm
2004/3004 - 86 Nm
1300 - 86 Nm
Nie pamiętam dokładnej wartości momentu dokręcania śrub UN do dyszla, ale z całą pewnością dużo mniej, niż 100 Nm
Zastosowałbym wartość max 92 Nm
Jeśli będziesz dokręcał kluczem dynamometrycznym, to oczywiście nie przeciągniesz, ale robiąc to na wyczucie, to kto wie. Nie każdy ma dobre poczucie siły w rękach, a gdy jeszcze da na klucz przedłużkę ... ;)
Co do działania hamulca, to teoretycznie niewiele może się zmienić, ale praktyka pokazuje, że często potrzebna jest jednak korekta, choćby drobna, ale jednak.
Wyjdzie "w praniu", przekonasz się po zamontowaniu, może akurat się uda i będzie OK.
Bez względu na to, co przypuszczasz, świeże przesmarowanie nie zaszkodzi, a da Ci pewność, więc tej prostej operacji bym w żadnym razie nie pomijał. Podobnie postępuje się np. z paskiem rozrządu, podczas kupna używanego samochodu, choćby sprzedający nawet się zaklinał, że wymienił go dzień wcześniej :hmm:
Pamiętaj podczas demontażu zaczepu, aby w pierwszej kolejności odkręcić śrubę, na której trzyma się również amortyzator. Nie wyjmuj jej, tylko "wybijaj" delikatnie specjalnym trzpieniem lub przyciętą śrubą o tej samej średnicy, co wybijana śruba (długość śruby, to dokładny wymiar średnicy rury, na której zamocowany jest zaczep). Chodzi o to, aby trzpieniem zablokować w aktualnej pozycji amortyzator. Podczas montażu, po założeniu zaczepu, trzpień wybijasz już właściwą śrubą.  Jest to opisane na forum w różnych tematach dotyczących demontażu zaczepów.
Najpierw zmień całe kompletne UN, a dopiero na koniec zaczep.

Edytowane 15 Czerwiec 2018 przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Dodi napisał:

Dziękuje bardzo.

czy podane momenty odnoszą się do śrub (2szt poziomo) do mocowania zaczepu ze stabilizatorem czy może całego UN (4szt pionowo)?

Tych 2szt. A jak chcesz poznać reszty to z tego co pamiętam było 100Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.