Skocz do zawartości

Jaka Nawigacja najlepsza jadąc z cepką?


Odrzutowy

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 2.10.2023 o 10:16, Niunius07 napisał(a):

Jeżeli chodzi o prowadzenie to już gorzej

A możesz sprecyzować ten zarzut? Tzn. czy masz jakieś konkretne spostrzeżenia, czy po prostu z przyzwyczajenia jeździ Ci się lepiej z NE?

Pytam, bo ja mam właśnie tak odwrotnie, że po prostu tak się przyzwyczaiłem do TT, że na niczym innym co testowałem nie jeździ mi się tak samo komfortowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też w sumie i może do TT się do przyzwyczaiłem. Ale poza pokazywaniem, korków czy generowaniem trasy  alternatywnej w czasie rzeczywistym to bardzo dobrze pokazuje wizualnie i prowadzi głosem na wszelkiego rodzaju zjazdy. Wiem gdzie mam jechać i na który zjazd czy wjazd wjechać. Na GM widać to słabo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Zulos napisał(a):

A możesz sprecyzować ten zarzut?

Aż tak drastycznie bym tego nie nazwał, ale postaram się wyjaśnić o co mi chodzi. W NE w trakcie wybierania trasy pojawiają się trasy alternatywne, jeszcze przed wyborem tej konkretnej i tak samo jest w TT, jednak później w czasie jazdy TT prowadzi cię tylko ta trasą na którą się zdecydowałeś. Mi TT nie pokazywał tras alternatywnych z czasem dojazdu w czasie nawigacji. TT prowadził mnie w zasadzie drogami głównymi, gdzie NE wytycza naprawdę świetne skróty, (nie gruntowe), o których nie miałem pojęcia. Po wyborze trasy nigdy w NE nie dojechałem później choćby o 1 min niż wskazała nawigacja na początku gdzie w TT opóźnienia były do 10 min podobnie jak jest w GM. Wiem że mogę tak mieć z uwagi że teraz jest mi się trudno przestawić chociaż naprawdę bardzo chciałem spróbować czegoś nowego. Widzę też po wpisach, że bardzo mało osób używa NE dlatego trudno będzie Was do tego przekonać. Oczywiście będąc na miejscu osób które nie jeździły ani na NE ani TT to za tak śmieszną cenę wybrał bym TT. Ale skoro muszę zapłacić podobne pieniądze to jednak wybieram NE. Zaraz pewnie ktoś napisze że mogłem wziąć za cenę która była w promocji, ale powiem szczerze jestem ostrożny jeśli chodzi o różne płatności na stronach których osobiście nie znam. I tak nadal jeszcze bije się z myślami poniewaz NE mam do 8 października. Dodam jeszcze że jak jeździsz na NE to wyjeżdżone godziny odkładają się na koniec abonamentu rocznego i automatycznie przedłużają go ilość tych wyjeżdżonych godzin na NE. Postaram się dołączyć zrzut ekranu o co mi chodzi. Screenshot_20231003_225513.thumb.jpg.40a6dc0ded9b44b925e18f7a621c61e9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Niunius07 napisał(a):

Dodam jeszcze że jak jeździsz na NE to wyjeżdżone godziny odkładają się na koniec abonamentu rocznego i automatycznie przedłużają go ilość tych wyjeżdżonych godzin na NE

A to akurat bardzo ciekawa opcja.

Rzeczywiście TT proponuje trasy alternatywne na trasie tylko wówczas, gdy rzeczywiście w trakcie powstaje jakiś problem, którego nie znał w chwili programowania trasy - najczęściej to są korki oczywiście. No ale jak rozumiem to jest wynika tego, że zaplanowana trasa jest optymalna i bez żadnych dynamicznych zmian w ruchu nie ma co kombinować.

Ale być może przy następnej dalszej trasie (pewnie już w przyszłym sezonie) przetestuję NE. TT mam do czerwca, a w maju na pewno będę wyjeżdżał na południe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Niunius07 napisał(a):

Aż tak drastycznie bym tego nie nazwał, ale postaram się wyjaśnić o co mi chodzi. W NE w trakcie wybierania trasy pojawiają się trasy alternatywne, jeszcze przed wyborem tej konkretnej i tak samo jest w TT, jednak później w czasie jazdy TT prowadzi cię tylko ta trasą na którą się zdecydowałeś. Mi TT nie pokazywał tras alternatywnych z czasem dojazdu w czasie nawigacji. TT prowadził mnie w zasadzie drogami głównymi, gdzie NE wytycza naprawdę świetne skróty, (nie gruntowe), o których nie miałem pojęcia. Po wyborze trasy nigdy w NE nie dojechałem później choćby o 1 min niż wskazała nawigacja na początku gdzie w TT opóźnienia były do 10 min podobnie jak jest w GM. Wiem że mogę tak mieć z uwagi że teraz jest mi się trudno przestawić chociaż naprawdę bardzo chciałem spróbować czegoś nowego. Widzę też po wpisach, że bardzo mało osób używa NE dlatego trudno będzie Was do tego przekonać. Oczywiście będąc na miejscu osób które nie jeździły ani na NE ani TT to za tak śmieszną cenę wybrał bym TT. Ale skoro muszę zapłacić podobne pieniądze to jednak wybieram NE. Zaraz pewnie ktoś napisze że mogłem wziąć za cenę która była w promocji, ale powiem szczerze jestem ostrożny jeśli chodzi o różne płatności na stronach których osobiście nie znam. I tak nadal jeszcze bije się z myślami poniewaz NE mam do 8 października. Dodam jeszcze że jak jeździsz na NE to wyjeżdżone godziny odkładają się na koniec abonamentu rocznego i automatycznie przedłużają go ilość tych wyjeżdżonych godzin na NE. Postaram się dołączyć zrzut ekranu o co mi chodzi. Screenshot_20231003_225513.thumb.jpg.40a6dc0ded9b44b925e18f7a621c61e9.jpg

Śledząc wątek wnikliwie dochodzę do wniosku, że nie ma idealnego rozwiązania w temacie nawigacji. Wszystko zależy od preferencji użytkownika :). Niestety rozwiązania map online są jakie są. Albo płacisz i jest trochę lepiej albo godzisz się z ułomnością Google Maps czy Apple Maps :). A na koniec jak wszystko zawiedzie wyciągasz starego dobrego Garmina i dojeżdżasz do celu :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dostałem reklamę na e-mail 

https://www.garmin.com/pl-PL/p/1478433/?utm_source=EMEA&utm_medium=email&utm_campaign=pl-PL Delivery%2C EMEA-PND-ANMT-19196-dezlLGV500AnnouncementErratum
 

Ale ile to jest warte tylko użytkownik może podpowiedzieć. 
 

Mapy Garmina polecam. Wadą jest to, że za urządzenie płacimy i za mapy również trzeba zapłacić … niestety Garmin sprzedaje mapy tylko do urządzenia. Zmienicie urządzenie mapy trzeba kupić nowe :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Garmina, nie ma chyba potrzeby sięgać do rozwiązań pod ciężarówki. Mają dedykowane rrozwiązania do kamperów, Garmin Camper. Ekrany od 7 cali, i sporo "dedykowanych" funkcji. Pod kampery i zestawy z przyczepą kempingową. Inna baza POI, danych - zamiast ramp załadunkowych dla ciężarówek wolałbym kempingi, camperparki itp, w "ciężarówkowej" tego nie będzie. 

Tu chyba maja coś takiego ze zwrotów, we w miarę rozsądnej cenie (60% ceny nowego), wiadomo, torchę zadrapań/rys, brak podkładki samoprzylepnej (przyssawka zdaje się jest):

Garmin Camper 795 EU - Urządzenie nawigacyjne z wyświetlaczem 7 (17,8 cm) do kamperów i | eBay

 

4 godziny temu, rtwppk napisał(a):

Zmienicie urządzenie mapy trzeba kupić nowe :( 

Za to aktualizacje map są już przeważnie lifetime, a staruśkiego garmina wyciągam z szuflady, odpalam i nadal działa.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to akurat bardzo ciekawa opcja.
Rzeczywiście TT proponuje trasy alternatywne na trasie tylko wówczas, gdy rzeczywiście w trakcie powstaje jakiś problem, którego nie znał w chwili programowania trasy - najczęściej to są korki oczywiście. No ale jak rozumiem to jest wynika tego, że zaplanowana trasa jest optymalna i bez żadnych dynamicznych zmian w ruchu nie ma co kombinować.
Ale być może przy następnej dalszej trasie (pewnie już w przyszłym sezonie) przetestuję NE. TT mam do czerwca, a w maju na pewno będę wyjeżdżał na południe...
Jeśli chodzi o "propozycje" tras alternatywnych podczas jazdy to dobrze ta funkcja działa w Waze i to niekoniecznie wtedy kiedy na drodze pojawił się jakiś "problem". Waze jakby na bieżąco (nie spowalniając działania) "rozgląda" się za innymi możliwościami i jeśli się takowe pojawiają podczas jazdy to podrzuca propozycje.
Zostałbym przy Waze ale wnerwia mnie w niej to, że można ustawić w jej tylko jeden punkt pośredni...

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, czyś napisał(a):

Jeśli chodzi o Garmina, nie ma chyba potrzeby sięgać do rozwiązań pod ciężarówki. Mają dedykowane rrozwiązania do kamperów, Garmin Camper. Ekrany od 7 cali, i sporo "dedykowanych" funkcji. Pod kampery i zestawy z przyczepą kempingową. Inna baza POI, danych - zamiast ramp załadunkowych dla ciężarówek wolałbym kempingi, camperparki itp, w "ciężarówkowej" tego nie będzie. 

Tu chyba maja coś takiego ze zwrotów, we w miarę rozsądnej cenie (60% ceny nowego), wiadomo, torchę zadrapań/rys, brak podkładki samoprzylepnej (przyssawka zdaje się jest):

Garmin Camper 795 EU - Urządzenie nawigacyjne z wyświetlaczem 7 (17,8 cm) do kamperów i | eBay

 

Za to aktualizacje map są już przeważnie lifetime, a staruśkiego garmina wyciągam z szuflady, odpalam i nadal działa.

Masz rację :) to była tylko propozycja która w formie promocji dotarła do mnie na email :). W temacie Garmina nie miałem i nigdy chyba nie będę miał innej nawigacji jak przenośna w wersji antywandal … wykorzystuje ją na motocyklu, rowerze i w pieszych wyprawach. Czasami również na nartach … od biedy można i jeździć z nią w samochodzie :) … rozwiązanie prawie dedykowane dla nas :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.10.2023 o 10:17, Janusz63 napisał(a):

Jeśli chodzi o "propozycje" tras alternatywnych podczas jazdy to dobrze ta funkcja działa w Waze i to niekoniecznie wtedy kiedy na drodze pojawił się jakiś "problem". Waze jakby na bieżąco (nie spowalniając działania) "rozgląda" się za innymi możliwościami i jeśli się takowe pojawiają podczas jazdy to podrzuca propozycje.
Zostałbym przy Waze ale wnerwia mnie w niej to, że można ustawić w jej tylko jeden punkt pośredni...

W NE też na bieżąco pokazuje trasy alternatywne podczas przemieszczania się i możesz ustawić kilka punktów pośrednich. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.10.2023 o 13:53, Suzu4x4 napisał(a):

zainstalowałem tego TT . na razie 1:0 dla google maps.

miejscowość Gałów  ul. Kościelna TT zaprowadził mnie cztery ulice dalej , GM idealnie pod wskazany adres :rolleyes:

W Polsce na konkretne adresy, zwłaszcza w Pipidówach to tak na pewno będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Zulos napisał(a):

(...) w Pipidówach to tak na pewno będzie...

Czekaj, czekaj. Gdzie Ty tam mieszkasz ?  Coś mi świta że jak do Ciebie ostatnio jechałem to też wylądowałem dwie wioski dalej :D

ale wtedy to GM chyba prowadziła :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Suzu4x4 napisał(a):

Czekaj, czekaj. Gdzie Ty tam mieszkasz ?  Coś mi świta że jak do Ciebie ostatnio jechałem to też wylądowałem dwie wioski dalej :D

ale wtedy to GM chyba prowadziła :niewiem:

Bo ja mieszkam w Pipidówie do kwadratu i tam tylko Targeo adres znajduje...:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.