Skocz do zawartości

Jaka Nawigacja najlepsza jadąc z cepką?


Odrzutowy

Rekomendowane odpowiedzi

58 minut temu, glomir napisał(a):

coxWlkp: Wspomniałeś o nawigacji Sygic. Mam ją parę lat. Kupiłem kiedyś dożywotnią wersję na cały świat razem z dodatkami. Kosztowało to jakieś śmieszne 30 EUR. Pozytywne w niej jest to, że sobie na bieżąco wgrywam i wyrzucam potrzebne mapy więc nie przeładowuję telefonu zbędnymi w danym momencie plikami oraz to, że mam zawsze najaktualniejsze mapy. Przyzwoicie informuje o stacjonarnych radarach i jeśli jedziesz w wersji online, naprawdę dobrze informuje o przeszkodach na trasie (objazdy, korki) od razu proponując trasę alternatywną. Zdecydowanym minusem jest kiepska informacja głosowa tworzona chyba przez sztuczną inteligencję rodem od słowackiego producenta nawigacji. O ile mi wiadomo, bazuje na mapach TomTom i ogólnie jest OK. Po latach użytkowania nie wystawię jej oceny celującej ale też nie będę za bardzo narzekać. Patrząc z kolei na stosunek cena/jakość to jest to nawigacja bardzo dobra. Co do tych dodatkowych wykupionych opcji o których wspomniałem to są to: wyświetlanie nawigacji na przedniej szybie gdy położysz telefon na desce rozdzielczej. Ponadto jest tam opcja wideorejestratora a także nakładania strzałek kierunku jazdy na wyświetlany obraz rzeczywisty. A także podobno możliwość monitorowania pewnych parametrów technicznych samochodu. Prawdę powiedziawszy, z żadnej z tych opcji dodatkowych nie korzystam ale wiem, że są. Natomiast amatorzy dłubania, testowania i ustawiania różnych opcji będą przeszczęśliwi.. Moja ogólna opinia: dobra +

Tak jak już wspomniałem testy będą Sygic :) A na tym Garminie to za dużo nie poustawiasz opcji … Naprawdę Nokia z wężem była przyjemniejsza ale jak już przebrniesz to wszystko do nawigacji w terenie jest lub awaryjnie w aucie. Wspomniałeś o głosie :) tu jest piknięcie przed skrętem …  prosto bez  „ za 500 m kieruj się na zachód” :) … Nawigację jak turystykę trzeba skroić pod potrzeby. I jest to kolejna z opcji :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja używam Sygic Truck. I z reguły zawsze mam włączone dwie NAVi, Sygic w tel na uchwycie a Google na ekranie auta, rzadziej Skodowska nawigacja. Pomaga to zweryfikować poprawność prowadzenia, i google fo tego to porażka, nie raz prowadzi prawie polami :(

Z Sygica jestem zadowolony, też kiedyś kupiłem dożywotnią licencję, konfigurujesz sobie auto i przyczepa, wpisujesz potrzebne wartości itd... pokazuje radary, przekroczenia prędkosci, jest bardzo ok jak dla mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, borek6 napisał(a):

ja używam Sygic Truck. I z reguły zawsze mam włączone dwie NAVi, Sygic w tel na uchwycie a Google na ekranie auta, rzadziej Skodowska nawigacja. Pomaga to zweryfikować poprawność prowadzenia, i google fo tego to porażka, nie raz prowadzi prawie polami :(

Z Sygica jestem zadowolony, też kiedyś kupiłem dożywotnią licencję, konfigurujesz sobie auto i przyczepa, wpisujesz potrzebne wartości itd... pokazuje radary, przekroczenia prędkosci, jest bardzo ok jak dla mnie :)

A czytałeś co pisałem wcześniej o Sygnic truck? Nie puszcza na zakazy dla ciężarówek przez co czasem tworzy dziwne trasy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, borek6 napisał(a):

i google fo tego to porażka, nie raz prowadzi prawie polami :(

Pomysł na dwie nawigację u mnie się nie sprawdza … żona jest czasami lepsza od navi no i od Google (one wiedzą wszystko)… do tego forma naszej turystyki - nie jeździmy specjalnie rozbudowanym zestawem, na dojazd do miejsca docelowego raczej nie mamy limitu dni (czasami jechaliśmy 7 dni ale jak dojazd potrwa 14 tez się nic nie stanie) Oczywiście jedynym problemem to wysokość 3,1m - zdarzyło nam się objeżdżać jakiś tunel ale nie było to jakieś ekstremalne doznanie. Większym problemem była szerokość drogi w Neapolu -1,8m na drodze 2 kierunkowej … tu musieliśmy składać lusterka :). Dlatego pisałem o doborze pod własne potrzeby nawigacji. Zresztą Ci co jeździli na papierowych mapach z większości nawigacji są zadowoleni :) . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Voku napisał(a):

A czytałeś co pisałem wcześniej o Sygnic truck? Nie puszcza na zakazy dla ciężarówek przez co czasem tworzy dziwne trasy. 

A nie doczytałem.

Tyle że my w większości trzymamy się głównych tras przy dojeździe na miejsce, są w to z reguły większe kempingi, nie biwakujemy na dziko więc nie muszę też nigdzie przeprawiać się "bokami", więc na moje potrzeby na ten moment jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ogólnie z Google Maps jestem zadowolony i z niej przede wszystkim korzystam. Ostatnio z ciekawości używam Waze, trochę ją potestuje i zobaczę co i jak. 

Ogólnie istotne jest dla mnie aby navi wspierała Android Auto. Z większością navi dla ciężarówek jest ten problem, że nie mają one wsparcia dla Android Auto co jest dla mnie dykswalifikujące, bo nie mam ochoty używać ekstra uchwytu. Z ciekawości dzisiaj zerknąłem czy już Road Lord zrobił wsparcie dla AA, bo mieli niby to w planach. I co ciekawe? Road Lord jest niedostępne w Google Play dla naszego kraju. Ciekawe czemu :)

Z alternatyw, które wspierają AA ciekawą opcją jest Tom Tom Go w opcji dla ciężarówek. No ale nie wiem czy z nią nie ma takich problemów o jakich pisał @Voku . Ja trochę tego TomToma Go testowałem i wydawał się bardzo sensowny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Voku napisał(a):

A czytałeś co pisałem wcześniej o Sygnic truck? Nie puszcza na zakazy dla ciężarówek przez co czasem tworzy dziwne trasy. 

niestety potwierdzam...Sygic Truck ustawiony na 4.5t, długość zestawu 13,5m, a wczoraj skierowało mnie z autostrady w okolicach Travisio do jakiegoś miasteczka...gdzie było meeega wąsko i gdzie musiałem rozpinac zestaw, aby zawrócić...to już drugi raz gdzie Sygic Truck (oraz ja) zaliczył wtopę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy jest program nawigacyjny, który na bieżąco będzie mnie informował i topografii trasy, np. w wskazując l, że następne 1300 metrów to zjazd a potem podjazd na odcinku 800 metrów o takim i takim przewyższeniu do pooonania. To by było dobre przy manualnej skrzyni, kiedy jedziesz holownikiem benzynowym, można by lepiej dobierać biegi do sytuacji niż co chwilę korygować. Czasami nmtrasa powoduje wrażenie że opada a się wznosi i na odwrót, przy niewielkich różnicach w kącie nachylenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Lunarii napisał(a):

Czy jest program nawigacyjny, który na bieżąco będzie mnie informował i topografii trasy, np. w wskazując l, że następne 1300 metrów to zjazd a potem podjazd na odcinku 800 metrów o takim i takim przewyższeniu do pooonania. To by było dobre przy manualnej skrzyni, kiedy jedziesz holownikiem benzynowym, można by lepiej dobierać biegi do sytuacji niż co chwilę korygować. Czasami nmtrasa powoduje wrażenie że opada a się wznosi i na odwrót, przy niewielkich różnicach w kącie nachylenia.

Ty tak poważnie ??

 

Nie ma takich programów bo i po co nie jedziesz na rajd gdzie takie informacje są istotne dla dobrego czasu przejazdu bo każda sekunda się liczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

W tym roku Google Maps coś chyba pokombinowało z algorutmami wybierania trasy. Na Kaszubach przeciągnęło mnie przez las taką drogą, że nadawała by się super ale na rajd off-road'owy a nie przejazd z przyczepą. Z kolei jadąc przez Wieliczkę poprowadziło mnie ulicą Stromą (jednopasmowa z płyt betonowych o takim nachyleniu, że autem wjeżdża się na jedynce), nie wiem czy ktokolwiek dałby radę wjechać tam przyczepą. W obu przypadkach alternatywna zwykła droga asfaltowa była dostępna, dłuższa zapewne o kilkadziesiąt, kilkaset metrów...
Wiadomo, że czlowiek ma na uwadze, że google nie ma pojęcia, że ciągniemy przyczepę ale nigdy wcześniej, nawet jeżdżąc solo, aż takich numerów nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, piorun napisał(a):

W tym roku Google Maps coś chyba pokombinowało z algorutmami wybierania trasy. Na Kaszubach przeciągnęło mnie przez las taką drogą, że nadawała by się super ale na rajd off-road'owy a nie przejazd z przyczepą. Z kolei jadąc przez Wieliczkę poprowadziło mnie ulicą Stromą (jednopasmowa z płyt betonowych o takim nachyleniu, że autem wjeżdża się na jedynce), nie wiem czy ktokolwiek dałby radę wjechać tam przyczepą. W obu przypadkach alternatywna zwykła droga asfaltowa była dostępna, dłuższa zapewne o kilkadziesiąt, kilkaset metrów...
Wiadomo, że czlowiek ma na uwadze, że google nie ma pojęcia, że ciągniemy przyczepę ale nigdy wcześniej, nawet jeżdżąc solo, aż takich numerów nie miałem.

Potwierdzasz tylko moje przypuszczenia :) … od dłuższego czasu na dłuższe przeloty ustawiam Apple Maps a jak nie mogę trafić posiłkuje się Google. Chyba, że przejazd jest luźny i spontaniczny to Google podpowiada drogi alternatywne (przy naszej wysokości 3,3m to się przydało we Włoszech ) wtedy ich algorytmy bywają zbawienne :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano właśnie - wygląda na to, że GM kieruje na każdą drogę, która nie jest gruntową, jeśli jest krótsza i pewnie w sytuacji kiedy mu wychodzi oszczędność czasu jakakolwiek - choćby kilka sekund. Kolejny argument utwierdzający mnie w przekonaniu, że te 93,- zł na rok za TomToma warte każdej złotówki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zulos napisał(a):

Ano właśnie - wygląda na to, że GM kieruje na każdą drogę, która nie jest gruntową, jeśli jest krótsza i pewnie w sytuacji kiedy mu wychodzi oszczędność czasu jakakolwiek - choćby kilka sekund. Kolejny argument utwierdzający mnie w przekonaniu, że te 93,- zł na rok za TomToma warte każdej złotówki...

Widzę, że TomTomGo jest wspierany przez Android Auto, to duży plus :yes: Od dzisiaj testuję.

Ustawiasz pojazd jako ciężarówka czy zwykłe osobowe, z tego co widzę, nie ma tutaj opcji jazdy z przyczepą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.