Skocz do zawartości

Mam i ja


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

To jest pewnie generalna zasada niezależnie czy szuka się LC, LR czy jeszcze innych marek z tego segmentu. Ja nie jestem zwolennikiem robienia po taniości. Jak serwis mówi że ma być oryginał to taka część idzie. A jak się coś poważnie zepsuje to niezależnie czy jest to Disco czy LC, Mercedes czy nie wiem co jeszcze to taka naprawa zawsze kosztuje.

 

Ja jestem zachwycony moim samochodem

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 554
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Kolego VRS z tego co wiem to przez bardzo długi czas serwis miał wyłącznosć na olej do skrzyni i nie wiem czy tak nie jest dalej. Sam interwał jego wymiany był oceniany przez producenta na 90-100 tyś km.

Olej wymieniany powszechnie w drugim obiegu jest niestety zamiennikiem tego serwisowego. Czy to coś zmienia - nie wiem.

Znajomy mi mówił, że trafił niezależny serwis, który był w stanie jakoś uzyskać oryginał i wymiana kosztowała go 4500 zł.

To są informacje sprzed 2-3 lat. Być może obecnie serwis też popuścił z tej zaporowej moim zdaniem ceny. Tego nie wiem bo kolega auto opchnął jak się zaczeły klocki z kompresorem i poduchami.

Podkreślę jeszcze raz - auto bardzo fajne ale tanio to można kupić do niego płyn do spryskiwaczy. Piszę tak żeby się ktoś nie zachwycił  :drive:  , a potem żeby go żona nie zabiła :klotnia:.

A jaki tam masz rozmiar opon? :hmm:

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego VRS z tego co wiem to przez bardzo długi czas serwis miał wyłącznosć na olej do skrzyni i nie wiem czy tak nie jest dalej. Sam interwał jego wymiany był oceniany przez producenta na 90-100 tyś km.

Olej wymieniany powszechnie w drugim obiegu jest niestety zamiennikiem tego serwisowego. Czy to coś zmienia - nie wiem.

Znajomy mi mówił, że trafił niezależny serwis, który był w stanie jakoś uzyskać oryginał i wymiana kosztowała go 4500 zł.

To są informacje sprzed 2-3 lat. Być może obecnie serwis też popuścił z tej zaporowej moim zdaniem ceny. Tego nie wiem bo kolega auto opchnął jak się zaczeły klocki z kompresorem i poduchami.

Podkreślę jeszcze raz - auto bardzo fajne ale tanio to można kupić do niego płyn do spryskiwaczy. Piszę tak żeby się ktoś nie zachwycił  :drive:  , a potem żeby go żona nie zabiła :klotnia:.

A jaki tam masz rozmiar opon? :hmm:

 

nie się co bać żony :) trzeba tylko ogarnąć rezerwę.... w gotówce.... dobrze schowaną..... bardzo dobrze :)

 

Ja mam jeszcze czas na decyzję, szukam i im dłużej czytam tym bardziej boli głowa. Nawet w leasingu, na nowe disco 300.000zł / 60 miesięcy = 5000zł + opłaty... to mnie nie stać. Używany, teoretycznie da radę ogarnąć pewnie w granicach 60-80tyś. ale jak znam rynek to zarówno z zachodu jak i krajowe będą wymagały na start kilkanaście tyś jak nie lepiej. (już same opony o które pytasz.. :) ). Samochód kusi, fajny jest i wydaje się dawać poczucie, że da sobie radę za każdą przyczepą i wszędzie :).  Po głowie chodzi mi też VW Tuareg 3.0TDI, raz tam kiedyś jechałem, ogółem fajne auto i na holownik się nadaje a jednak zakup i utrzymanie wygląda na sporo tańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne są takie auta pokroju Disco 3 ale jeśli chodzi o koszty - trzeba sobie powiedzieć wprost że będzie drogo (niezależnie co dla kogo oznacza to stwierdzenie). Ja robiłem w zeszłym roku (tu na forum też) podejście do Touarega. Auto śmiesznie tanie w zakupie ale... mimo że samochód był regularnie serwisowany w ASO to koszt przywrócenia "fabryki" oscylował w okolicach 45-50 tysięcy złotych na start. Rzeczy niezbędne to około 20000zł ale to dosłownie na start. Owszem, to ciągle w całości byłoby tylko 80000zł i miałbym teoretyczną 14 letnią "laleczkę". Jednak nikt mi nie da gwarancji że coś nie padnie znów i znów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja Was nie namawiam. Na pewno jak się tanio kupi to się więcej dołoży.

 

Co do oleju... to jest zwykła ASB ZF stosowana w wielu samochodach. Nie ma tu jakiejś magii. Moim zdaniem wymiana oleju co 10lat to proszenie sie o kłopoty.

 

Opony mam 255/55R19

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vrs, Twój LR nie jest jedynym takim przypadkiem.

Skrzynie ZF są też w grupie VAG i tam też serwis i książka swoje a ZF swoje.

Kiedyś kolega z forum passata robił w ZF i zapytał dla czego tak jest i dostał klarowną odpowiedź:

- my gwarantujemy skrzynię i musimy mówić jak jest aby nie było sprawy w sądzie.

- ASO i książki serwisowe udzielają gwarancji na auto i przez 100kkm ta skrzynia się nie rozleci ale za to jest się już ich potencjalnym dawcą gotówki w okresie pogwarancyjnym :) 

Tylko on miał w Passacie B6 napisane, że oleju w ASB (ZF) nie wymienia się wcale a ZF twierdziło że max co 60kkm bo to DSG tego nie wytrzyma.

 

 

Dla tego według mnie lepiej trzymać się założeń producenta podzespołu niż tego co jest w papierach auta i ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiem, tylko taki kraj mamy jaki mamy z takim a nie innym prawem :(.

 

Kiedyś trafiliśmy na przypadek gdzie serwis VW w D mówił co innego a w PL co innego. Przy czym ten w PL mijał się diametralnie z zaleceniam producenta podzespołu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne są takie auta pokroju Disco 3 ale jeśli chodzi o koszty - trzeba sobie powiedzieć wprost że będzie drogo (niezależnie co dla kogo oznacza to stwierdzenie). Ja robiłem w zeszłym roku (tu na forum też) podejście do Touarega. Auto śmiesznie tanie w zakupie ale... mimo że samochód był regularnie serwisowany w ASO to koszt przywrócenia "fabryki" oscylował w okolicach 45-50 tysięcy złotych na start. Rzeczy niezbędne to około 20000zł ale to dosłownie na start. Owszem, to ciągle w całości byłoby tylko 80000zł i miałbym teoretyczną 14 letnią "laleczkę". Jednak nikt mi nie da gwarancji że coś nie padnie znów i znów...

W tym przypadku co opisałeś posiadając 80 tyś to tylko nowe, to akurat auto to beczka bez dna LR D3 przy nim to auto

nie kosztujące w utrzymani nic :]  

 

Ok Panowi a co powiecie na takie coś, jako ze to mój temat to chyba nie będzie OT :]

Benzyna plus gaz oraz napęd 4x4 :hmm:

post-7306-0-27995600-1481052045_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.