Jump to content
piotr1

Akumulator W Przyczepie

Recommended Posts

piotr1

Wita :dzieki: W mojej przyczepie jest instalacja 12 V i 230V Ale nie ma akuu. Ostatnio wyjechaliśmy gdzie nie było 230V więc na szybko obłączyłem kable od prostownika 230 na 12V i dorobiłem kable do akumulatora który postawiłem w przednim bagażniku. Czy można podłączyć na stałe taki akuu pod ten prostownik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekwwa

A nie prościej jak ja zrobiłem w poprzedniej cepce?

http://forum.karawan...52/page__st__15

 

Do aku dorabiasz gniazdo takie, jakie masz w aucie. Odpinasz wtyczkę od auta i zapinasz do gniazda w bagażniku.

Też o tym myślałem ! Dyskutowałem nawet z grzegorzem (gfizykiem) na ten temat. w sumie to najprostsze rozwiązanie

Share this post


Link to post
Share on other sites
piotr1

Też o tym myślałem ! Dyskutowałem nawet z grzegorzem (gfizykiem) na ten temat. w sumie to najprostsze rozwiązanie

 

Ale na kampingu gdzie 230V jak będzie doładowany ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
NICKT

Ja mam zwykły prostownik i na kempingu podpinam aku, włączam go na noc i aku rano jest naładowany.Dodatkowo też mam przetwornicę 12V/230V/1000W na 5metrowym kablu zakończonym klemami. Mogę ją podprowadzić do środka przyczepy w jakiekolwiek miejsce. Nie idzie przez układ elektryczny przyczepy tylko bezpośrednio akumulator-przetwornica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
piotr1

Ja mam zwykły prostownik i na kempingu podpinam aku, włączam go na noc i aku rano jest naładowany.Dodatkowo też mam przetwornicę 12V/230V/1000W na 5metrowym kablu zakończonym klemami. Mogę ją podprowadzić do środka przyczepy w jakiekolwiek miejsce. Nie idzie przez układ elektryczny przyczepy tylko bezpośrednio akumulator-przetwornica.

 

Czy można podpiąć akuu pod ten fabryczny prostownik 230 na 12V który jest zamontowany fabrycznie w cepce...:swieca:

Share this post


Link to post
Share on other sites
NICKT

Nie wiem niestety.

Share this post


Link to post
Share on other sites
szantymen

Jaki masz prostownik w swojej przyczepce, podaj dane, lub prześlij fotkę na prv..

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekk

Witam !

 

Czy można podpiąć akuu pod ten fabryczny prostownik 230 na 12V który jest zamontowany fabrycznie w cepce...:swieca:

 

Wrzuć fotki. Wszystkie standardowe prostowniki nie są w stanie naładować akumulatora.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Świstak

Bezpieczniej będzie zastosować impulsowy prostownik automatyczny z detekcją napięcia. Dzięki temu unikniesz ryzyka przeładowania akumulatora objawiającego się intensywnym gazowaniem i drastycznie obniżającego żywotność akumulatora. Prostowniki tego typu można pozostawić podłączone na stałe. Po naładowaniu przechodzą w tryb podtrzymania zbliżony do pracy buforowej. Ich wadą jest to, że po zaniku napięcia sieci (nawet krótkotrwałym) trzeba je ponownie włączać.

 

http://allegro.pl/pr...1394047918.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
konrad_b

a jak taki prostownik zachowuje się przy spadku napięca akumulatora ? wraca do ładowania ?

 

mam prostownik z LIDL'a, trochę bardziej rozbudowany, coś takiego allegro

ciekaw jestem jak zareaguje po spadku napięcia na aku :blagac:

tzn podłączam 220V do przyczepy, prostownik doładowauje aku do pełna i przechodzi w tryb podtrzymania

włączam np pompkę wody i ? prąd popłynie z aku, a prostownik dalej będzie w trybie podtrzymania, czy wróci do ładowania ?

 

jest tam jeszcze funkcja "zimowa", może to lepiej się sprawdzi w przyczepie ?

 

będę na wiosnę testował :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Świstak

Owszem, wróci do ładowania ale trzeba co jakiś czas sprawdzać czy jest włączony. Niestety nawet po krótkotrwałym wyłączeniu napięcia zasilającego przechodzi w tryb wyłączony i trzeba go ręcznie uruchamiać.

 

Funkcji zimowej używałem w zeszłym roku do podtrzymania akumulatora w Ducato. Był podłączony przez całą zimę i nie sprawiał problemów poza tą jedną wadą o której wspomniałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
konrad_b

Owszem, wróci do ładowania ale trzeba co jakiś czas sprawdzać czy jest włączony. Niestety nawet po krótkotrwałym wyłączeniu napięcia zasilającego przechodzi w tryb wyłączony i trzeba go ręcznie uruchamiać.

 

Funkcji zimowej używałem w zeszłym roku do podtrzymania akumulatora w Ducato. Był podłączony przez całą zimę i nie sprawiał problemów poza tą jedną wadą o której wspomniałem.

 

:blagac:

 

z moim będę walczył jak się cieplej zrobi, w tym roku jednak dołożę aku do przyczepki i przerobię instalację pod 12V, zobaczymy jak się sprawdzi ten impulsowy

planuje zrobić podobnie jak koledzy, tyle że wykorzystam wtyczkę od zapalniczki samochodowej, bo tak teraz mam wyprowadzone 12V do przyczepki

a prostownik na stałe do aku, jak będzie napięcie 220V to doładuje i będzie utrzymywał 12V

wychodzi tylko na to że musi być gdzieś w dostępnym miejscu, żeby go łatwo włączać

Share this post


Link to post
Share on other sites
szantymen

Pamiętaj tylko o jednym takie małe zasilacze mają problemy z przeciążeniem kiedy akumulator rozładujesz do zera. Jeśli będzie słabo zabezpieczony może się przegrzać, a w skrajnym przypadku zapalić. Trzeba go przy takim rozładowaniu kontrolować. Zalecane są do małych akumulatorów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...