Skocz do zawartości

Rejestracja przyczepy


mirekm3

Rekomendowane odpowiedzi

Zaraz, zaraz... Jest zarejestrowana w PL? Jest. Nie było wymogu corocznych badań technicznych? Nie było. Jeśli ktoś kiedyś ją tak zarejestrował , to tak samo powinno być dziś z przerejestrowaniem. Nie jest powiedziane że w DR wszystkie rubryki muszą być wypełnione. Nie było w 2000roku obowiązku wymiany tablic, dowodów itp, więc obowiązują stare zasady w tym przypadku. I kłóciłbym się , bo jest to nadal ten sam WK który tą p-pe zarejestrował. Nie zmienił się przedmiot, zmienia się osoba, chyba że podeprą się jakimś paragrafem na ten temat.

Edytowane przez Wojtek Chrysler (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 165
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

hehe%281%29.gif

 

Komarki , motorynki i inne popierdółki też kiedyś nie miały badań technicznych , dowodów rejestracyjnych tylko potwierdzenie rejestracji

 

A teraz mają i wszystkie rubryki w dowodzie muszą mieć wypełnione włącznie ze stosunkiem mocy do masy własnej :bzik:

 

Podobno badania naukowe w USA, udowodniły, że powierzchnia skrzydeł trzmiela jest kilka razy za mała w stosunku do jego masy, aby mógł latać. Jednak lata, nie wiedząc o tym, ze nie powinien;)

:banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porządku w przypadku pierwszej rejestracji w PL to zrozumiałe. Ale p-pa jest już zarejestrowana, zmienia tylko właściciela. Otrzyma nowe tablice i dowód z wpisami takimi, jakie widnieją w starym dowodzie.

 

To jest tak jak z dwusuwami w autach, do pierwszej rejestracji wszelkie badania i normy muszą spełniać, ale zarejestrowanych to nie dotyczy. Nie upieram się. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ze Wojtek Chrysler sie nie myli

Jesli bym kupil przyczepe na drugim koncu polski wiedzac ze jest w stanie nadajacym sie tylko do remontu a nie podejrzewalbym ze brak wpisow mas w dowodzie moze powodowac jakies problemy przy przerejestrowaniu to co wtedy

Czas na przerejestrowanie od daty zawarcia umowy wynosi chyba jeden miesiac jesli bym poszedl do WK dzien przed ostatecznym terminem to jak sprawa wtedy moze wygladac skoro przyczepka narazie jechac sie napewno do zadnej stacji diagnostycznej nie da

Ja mam narazie ten komfort ze nie mam wpisanej daty w umowie a sasiad mieszka 10 m odemnie wiec mam ewentualnie troche czasu by cos ew wymyslic ale jesli ktos umowe spisze jak prawo nakazuje to moze zostac w lesie

Jakie dmc mi wpisza czy na ciezka czy na lekka to juz mniejszy problem byle mi nie przekroczylo 860 kg bo ciagnik ma dmc 2640 a kat E niestety nie posiadam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku braku danych technicznych niezbędnych do rejestracji , na podstawie art. 81 ust.11 pkt 2 ustawy z dnia 20,06,1997 - Prawo o ruchu drogowym / Dz.U. z 2005r. Nr 108 , poz. 908 z późniejszymi zmianami /

 

powinieneś otrzymać skierowanie na dodatkowe badanie .

 

W przypadku nie dostarczenia do Wydziału komunikacji zaświadczenia z badania sprawa rejestracji przedmiotowego pojazdu zostanie pozostawiona bez dalszego rozpatrzenia .

 

:banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku nie dostarczenia do Wydziału komunikacji zaświadczenia z badania sprawa rejestracji przedmiotowego pojazdu zostanie pozostawiona bez dalszego rozpatrzenia

 

A jak to mozna interpretowac?

Pojde do wydzialu komunikacji celem przerejestrowania,dostane skierowanie na badanie techniczne ale nie bede go mogl zrobic bo pojazd nie jest wstanie tam dojechac bez stwarzania zagrozenia

Sprawa zostanie nierozpatrzona ale jaki to moze miec dalsze sankcje,dowod rej i tablice,zostanie w wk,ukarza mnie jakas grzywna,bedzie to mozna potem jakos odkrecic jak przyczepa stanie na nogi o wlasnych silach?

Sytuacja troszke dziwna ale moze przydarzyc sie chyba teraz niejednemu ktory kupi przyczepe zarejestrowana ale do powaznego remontu

Jutro sie chyba zbiore w sobie i podejde do wk celem wyjasnienia sytuacji

Edytowane przez kurol (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo ciekawy jak to jest z przyczepą sprowadzoną z zagranicy, ale uszkodzoną i wymagającą poważnego remontu (długotrwałego). Jak ugryźć temat rejestracji i obowiązkowego przegladu oraz terminów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na badanie techniczne skierują pewnie w celu uzupełnienia rubryk, czyli Pan diagnosta ma ze swojego magicznego pudełka wpisać co trzeba na zaświadczeniu i wydać w celu okazania w WK. Dziwi mnie tylko, czemu tego nie może zrobić Pani w okienku w WK? Też mają magiczne pudełka tylko co? Nie te magiczne aplikacje? Dziwne.

Co do dostarczenia skorupki do OSKP to służą do tego lawety :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku braku danych technicznych niezbędnych do rejestracji , (...)

 

No i tu się zaczyna zdrowa polemika bo jej przedmiot, czyli owa p-pa... jest zarejestrowana.

Mnie też zżera... ciekawość.

Edytowane przez Wojtek Chrysler (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem w wk w krakowie na ul wielickiej

W informacji powiedzialem jaka sprawa i ze jesli chodzi o ew uzupelnienie danych to przyczepa nie jest na chodzie i nie da sie jej zaciagnac na stacje diagnostyczna

Przyczepka zostala sprawdzona w komputerowej bazie i okazalo sie ze brak tam jest danych o ktore sprawa sie rozbija

Niestety nie wiedziala jak sprawe zalatwic i wyslala mnie do innego okienka

W owym okienku nastepna pani tez nie wiedziala jak sprawe ugryzc i wezwala posilki na narade

Po naradzie tegich glow dowiedzialem sie ze w celu przerejestrowania trzeba jednak miec wszystkie dane przyczepy i nie mozna ich sprawdzic na np stronie producenta i musze jechac na stacje diagnostyczna

Jednak podpowiedziano mi ze najlepiej zarejestrowac przyczepe tymczasowo i nie zwracac uwagi na fakt ze maksymalnie po miesiacu powinienem dostac dowod rejestracyjny twardy ,bo chodz ustawa przewiduje czas 1 miesiaca to nie przewiduje zadnych kar jesli ten okres sie przedluzy,zapytalem czy moze to byc np 2 lata i odpowiedz byla twierdzaca o ile nie zostanie uchwalone cos nowego

Ustalenie parametrow przyczepy w stacji diagnostycznej kosztuje 75 zl i jesli tabliczki znamionowe sa czytelne to ciezar jest odczytywany z nich i przyczepy nie trzeba wazyc

Z ciekawosci zapytalem czy w takim razie nie mozna by zrobic tak ze ja zawioze diagnoste do przyczepy zamiast targac przyczepe do stacji,niestety ale oficjalnie sie tego podobno zrobic nie da

Diagnosta jednak stwierdzil ze byc moze na okregowej stacji beda mogli sprawdzic dane w katalogach na podstawie dowodu rejestracyjnego i byc moze da sie uniknac targania przyczepy na stacje

Niestety ale w dowodzie mam wpisane tylko munsterland bez modelu wiec z tej mozliwosci u mnie raczej nic nie bedzie

 

Co do dostarczenia skorupki do OSKP to służą do tego lawety

Na to tez juz wczesniej wpadlem i mam nawet kolege ktory by mi ja tam zawiozl za tzw 0.5 litra jednak os juz czesciowo zaczalem demontowac i z wciagnieciem na lawete bez wiekszych uszkodzen moze byc problem

Edytowane przez kurol (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem w wk(...)

w celu przerejestrowania trzeba jednak miec wszystkie dane przyczepy

 

Pokaż mi jaki paragraf mówi o tym, że w przypadku zmiany właściciela pojazdu, brakujące dane do rubryk w nowych DR należy przy tym bezwarunkowo uzupełnić.

 

Kup Syrenę i zdobądź świadectwo normy spalin odpowiadające dzisiejszym wymogom.

Edytowane przez Wojtek Chrysler (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale w z paragrafow to jestem zielony totalnie,jesli bylo by inaczej to byc moze udalo by mi sie cos wywalczyc w wk

Ciągle nie rozumiesz. To urzędnik ma Ci ten paragraf spod ziemi wydobyć, a nie Ty jakiś kwit od diagnosty.

Zaraz się trochę zagłębie i poszperam, może coś jednak znajdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż mi jaki paragraf mówi o tym, że w przypadku zmiany właściciela pojazdu, brakujące dane do rubryk w nowych DR należy przy tym bezwarunkowo uzupełnić.

 

przykład z praktyki, auto miało brak którejś masy, chyba DMC :hmm:

pani w wk wysyła na przegląd, jednak właściciel stanowczo protestuje, bo skoro auto ma PL blachy to jak ...

pani każe napisać oświadczenie że rej z takim brakiem na życzenie/wniosek rejestrującego i wydaje DR :bzik:

 

więc IMO wszystko jest możliwe, ale praktyka jest taka, że odkąd DR się drukuje, to wszytskie dane powinny być uzupełnione

sam uzupełniałem masy w starym 25letnim mercu, który od nastu lat jeździł w PL

 

Kup Syrenę i zdobądź świadectwo normy spalin odpowiadające dzisiejszym wymogom.

ale dlaczego ma odpowiadać dzisiejszym wymogom ?

ale sprowadź taką syrene z poza UE i zarejestruj

(chyba jako zabytek by przeszło) :hmm:

 

analogicznie, masz przyczepkę bez przeciwmgielnych, jeśli jest zarejestrowana to nikt nie każe ich montować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.