Skocz do zawartości

Rejestracja przyczepy


mirekm3

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy kupiłem przyczepę z anglii ,według danych z netu o masach wygląda to tak :

masa własna 775 kg

max ładownośc 175 kg

DMC 950 kg.

Moje pytanie czy próbować zarejestrować ją jako lekką tzn do 750 dmc,i jak to wygląda z rocznym przeglądem gdy jest zarejestrowana jako ciężka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 165
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

mirekm3, przy takim DMC ( 950 kg ) będziesz musiał dokonywać corocznego przeglądu technicznego, chyba, że jakimś cudem uda Ci się zarejestrować ją na mniejszą DMC do 750 kg ( czy będziesz musiał dokonywać I przeglądu rejestracyjnego w Polsce i na nim coś załatwisz z DMC, czy ma ona ważny jeszcze przegląd z Anglii ? )

wydaje mi się, że nawet jak zarejestrujesz ją na DMC 950 kg to trudno będzie nazwać ją ciężką bo MW to zaledwie 775 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ściąganiu przyczepki z GB, istnieje możliwość dokonania "zmiany" w masach. Tak jak napisał Effendii - zaoszczędzisz czas i pieniądze na przeglądach.

Zawsze istnieje ryzyko, że ktoś z kontrolerów zważy przyczepkę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jedynie umowę kupna sprzedaży i angielskie rejestracje ,spróbuje zrobić przegląd zerowy i przekonać diagnostę że ma 750 dmc.Mam ważne OC i na razie jadę nad Bałtyk na angielskich numerach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinny lądować w koszu

 

Nie, trzeba ludziom uzmysławiać, że naginanie przepisów może się źle skończyć. Szczególnie kiedy spowodujemy wypadek a ubezpieczyciel się na nas wypnie. Nazwijmy to po imieniu, zaniżanie masy przyczepy w ten sposób jest oszustwem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazwijmy to po imieniu, zaniżanie masy przyczepy w ten sposób jest oszustwem!

NIestety policja chyba (a może się mylę) nie ma wagi. Ale ITD może zważyć zestaw/przyczepkę. Na pewno mandat plus zabrany dowód rejestracyjny.

Zacznijmy od tego, że oprócz właściciela - diagnosta, który coś takiego zrobi - też powinien być pociąginęty do odpowiedzialności, bo stwierdził nieprawdę.

 

Przy okazji dodam, że właściciel komisu proponował mi załatwienie papierów "przez Anglię", żeby dopasować DMC przyczepy do możliwości mojego auta. Grzecznie podziękowałem. :D

 

Tak więc zgadzam się z Jackiem i Mymlonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIestety policja chyba (a może się mylę) nie ma wagi

 

mają wagi, ale ich nie używają bo ważeniem się obecnie zajmuje ITD i do ważenia muszą być używane atestowane miejsca, takie z jakich korzysta właśnie ITD

 

Czy aby na pewno ITD może w ogóle zatrzymać zestaw poniżej 3,5t

 

 

póki co to nie mają prawa, ale w niedalekiej przyszłości ma się to zmienić :D

 

a jak tak dalej pójdzie to w kontrolę poruszających się po drogach publicznych pojazdów zostanie zaangażowanie pewnie jakieś ZHP a może OSP ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wątki z takimi pytaniami powinny lądować w koszu :D

Takich idiotów którzy takie wałki próbują kręcić powinno się eliminować z tego forum. Nie jest to dobre dla karawaningowej rodziny aby ktoś taki był jednym z nas. Jestem może bardzo radykalny, ale brzydzę się oszustami, a szczególnie wówczas gdy chodzi o bezpieczeństwo.

zaoszczędzisz czas i pieniądze na przeglądach.

Pół godziny w skali roku to chyba żaden czas. A pieniądze ? Wybaczcie ale kilkadziesiąt złotych dla własnego i tez cudzego bezpieczeństwa to chyba nie jest wygórowana cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jedynie umowę kupna sprzedaży i angielskie rejestracje ,spróbuje zrobić przegląd zerowy i przekonać diagnostę że ma 750 dmc.Mam ważne OC i na razie jadę nad Bałtyk na angielskich numerach :D

wyjazd z takim zestawem nad morze będzie troszkę ryzykowny bo na jakiej podstawie będziesz ciągną ją skoro nie jest zarejestrowana a numery z Anglii są na zestaw auto+przyczepa. O ile się nie mylę to jest jakieś 500zł +z holowanie przyczepy przez Policje.

Ale zawsze mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wątki z takimi pytaniami powinny lądować w koszu

Jacku trochę tolerancji :D bo dojdziemy do tego że będziemy wywalać z forum osoby które nie mają przeglądu gazowego :D. Wiadome jest że ludzie kombinują. Jedni nie płacą podatków, inni na przegląd przyczepy jada bez przyczepy z samym dowodem, kolejni rozlewają gaz z dużych butli do małych bez legalizacji. Co jesteśmy w stanie zrobić? Możemy tylko uświadamiać.

 

Dla mnie osobiście cała ta sprawa polega na tym czy diagnosta pomyśli czy się podłoży. Jak pomyśli to wyśle przyczepę na ważenie i to rozwieje wszelkie wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.