Skocz do zawartości

Uszkodzone nadkole. Hobby 400 1994 r


Jacek D

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 204
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

ciekaw jestem efektu, bo u mnie tez już mocno siedzi zawieszenie i na dużych hopkach potrafi obcierać

te pręty w D też znalazłem, ale dwa pręty to 1000zł z przesyłką, to już nie wiem czy nie lepiej używana oś alko zregenerować i przełożyć czy nawet nową

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ukrywam, że też mnie efekt ciekawi. Cena za komplet ponad połowę niższa niż pręty z DE. Do tego dzisiaj postanowiłem, że oddam amortyzatory do regeneracji. Jeden dość dziwnie się zachowywał. Na szczęście oryginały są rozbieralne więc regeneracja jest możliwa w rozsądnej cenie. Nowy amortyzator w sklepie z akcesoriami do przyczep to ponad 400zł za jeden. Znalazłem zamiennik SACHS za 230-260zł sztuka ale nigdzie nie znalazłem dokładnych wymiarów więc to taki zamiennik, że trzeba kupić żeby sprawdzić czy pasuje. Regeneracja trochę taniej niż nowe SACHSy. 

U mnie po przejechaniu ponad 3000km z siedzącą przyczepą z nadkola nie bardzo było co zbierać. Szkoda, że problem zauważyłem dopiero po urlopie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, konrad_b napisał:

te pręty w D też znalazłem, ale dwa pręty to 1000zł z przesyłką, to już nie wiem czy nie lepiej używana oś alko zregenerować i przełożyć czy nawet nową

Mam taką firmę niedaleko oni robią na częściach alko , może coś wiedzą o zamiennikach . Przedzwonić możesz .
http://www.stim.pl/pl/5/5/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, darioze napisał:

Nie ukrywam, że też mnie efekt ciekawi. Cena za komplet ponad połowę niższa niż pręty z DE. Do tego dzisiaj postanowiłem, że oddam amortyzatory do regeneracji. Jeden dość dziwnie się zachowywał. Na szczęście oryginały są rozbieralne więc regeneracja jest możliwa w rozsądnej cenie. Nowy amortyzator w sklepie z akcesoriami do przyczep to ponad 400zł za jeden. Znalazłem zamiennik SACHS za 230-260zł sztuka ale nigdzie nie znalazłem dokładnych wymiarów więc to taki zamiennik, że trzeba kupić żeby sprawdzić czy pasuje. Regeneracja trochę taniej niż nowe SACHSy. 

U mnie po przejechaniu ponad 3000km z siedzącą przyczepą z nadkola nie bardzo było co zbierać. Szkoda, że problem zauważyłem dopiero po urlopie.

dwa pręty sprężyste 200 euro plus przesyłka to rzeczywiście z 900zl ale sprawa załatwiona. Oś jak szukałem to znalazłem za 600,- tylko trzeba uważnie przeczytać dane z tabliczki peitz bo oś jest dobierana pod masę. Amortyzatory...no bez jaj, dwa pasujące knott kosztują bodajże 240zł, kupowałem, opisałem przypadek tu na forum "złamana oś peitz"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mogę już edytować powyższego no to tutaj wklejam link do niemieckiej strony. Pokazano amortyzatory pasujące do Peitz/BPW, heksagonalne i zwykłe, według siły udźwigu czyli DMC. Wystarczy poszukać w internecie rysunki tych AL-KO żeby znać ich długość i skok (jeśli się tylko komuś chce). W wielu przyczepach widzę te sześciokąty w różnych kolorach, więc muszą być dobre. Ale nie są konieczne akurat te, ja miałem IFA może od kombajnu, nie wiem...

https://www.wiedemann-fahrzeugtechnik.de/anhaengerbauteile-achse-auflaufeinrichtung/stossdaempfer-fuer-anhaenger-100kmh/stossdaempfer-passend-fuer-peitz-bpw

Edytowane przez cityflipper
link (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam óske mam dziwną bo w poprzedniej hobby miałem prostą os tak jak wcześniejsze były wpisy, a ta jest wygięta w literę "v" wysokość aktualna na zdjęciach oczywisice obciążona przedsionek, krzesła turystyczne, szafki turystyczne 2 rowery butla 11kg  i na haku sprawdzane 85kg dodam, że nic nie ociera tylko mam problem z myszkowaniem przyczepy. 

20200823_105907.jpg

20200823_105921.jpg

20200823_105956.jpg

20200823_120317.jpg

20200823_120324.jpg

Holownik Renault Megane II Cabrio 

20200802_035836.jpg

20200802_100952.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Tomasz26 napisał:

Witam óske mam dziwną bo w poprzedniej hobby miałem prostą os tak jak wcześniejsze były wpisy, a ta jest wygięta w literę "v" wysokość aktualna na zdjęciach oczywisice obciążona przedsionek, krzesła turystyczne, szafki turystyczne 2 rowery butla 11kg  i na haku sprawdzane 85kg dodam, że nic nie ociera tylko mam problem z myszkowaniem przyczepy.

Holownik Renault Megane II Cabrio 

 

 

Jeśli opony w przyczepie i ciśnienie ok, to tylko wymiana auta, jak dla mnie to auto nie nadaje się do ciągnięcia takiej przyczepy.

Czy próbowałeś innym autem, cięższym

Edytowane przez peja76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Tomasz26 napisał:

Witam wszystkich.

Mam problem z moja przyczepa hobby 400 delux 2005r. Pierwszy problem wydaje mi się że koła zabardzo wpadły w nadkola, droga sprawa przyczepa mi myszkuje po jezdni, czy jest pusta czy jest pełna z obciążeniem większym na duszek 85kg jest ten sam efekt pomocy.

Amortyzatory sprawdzałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peja76 czemu uważasz że auto się nie nadaje do ciągnięcia. Proszę wytłumacz mi co ma auto do myszkowania przyczepy. Jeżdżę już 13 lat z przyczepa miałem hobby 350 clasic i nic sie nie działo jechała jak czołg za autem. Ķupilem hobby 400 delux było ok, ale w tym roku dziwnie się jechało. Z ciśnieniem.jest też jakas nie spójną informacją w serwisie podali mi że ma być 4,5 Bara na nadkola pisze 2,7 Bara a na stronie 3,2barainternetowe

20160611_054853.jpg

Krzystof57 sprawdzane były na przeglądzie i powiedzieli że ok. Tak jak pisał peja76 może być też problem z ciśnieniem w kołach, ale wydaje mi się że koła.zabardzo wpadły w nadkola, jak uważacie.  Ma ktoś schemat jak rozebrac belke bpw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Tomasz26 napisał:

Peja76 czemu uważasz że auto się nie nadaje do ciągnięcia. Proszę wytłumacz mi co ma auto do myszkowania przyczepy. Jeżdżę już 13 lat z przyczepa miałem hobby 350 clasic i nic sie nie działo jechała jak czołg za autem. Ķupilem hobby 400 delux było ok, ale w tym roku dziwnie się jechało. Z ciśnieniem.jest też jakas nie spójną informacją w serwisie podali mi że ma być 4,5 Bara na nadkola pisze 2,7 Bara a na stronie 3,2barainternetowe

20160611_054853.jpg

Nie będę się spierał bo nie o to chodzi, ale widzę z swojego doświadczenia że jak auto cięższe i dłuższe lepiej się jedzie, tą przyczepę co tu pokazujesz widać że jest dużo krótsza.

Moją przyczepę targałem raz VW Caddy i teraz cały czas Navarą, w Caddy powyżej 80km/h też myszkowała a tu nic 120km/h  jak po szynach, też mam Hobby.

A przy jakiej prędkości zaczyna ci myszkować nie przypadkiem powyżej 80km/h,

Jak tyle ciągasz to o opony nawet nie pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnie nieda się określić przy jakiej prędkości. 60km/h wychodzę z zakrętu i zaczyna ja rzucać. Na prostej to 80km/h czasem.przy 120km/h ale zauważyłem.ze zaczyna się to wtedy kiedy przyczepa hustnie na dołku bo tak to sie dobrze ja ciągnie. W tym roku tak coś się podziało. Zdążyłem dyszel, starałem.sie ja równo obciążyć i wydaje mi się że belka usiadła bo mam.wrazenie że było wyżej o dobre 3cm ale to mi sie wydaje bo nigdy nie wierzyłem tego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.