Skocz do zawartości

Uszkodzone nadkole. Hobby 400 1994 r


Jacek D

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym zaczął od wymiany opon na C, nabiciu na 90% maksymalnego ciśnienia. Jeśli to nie pomoże to wymiana amorków (kontrola na stacji to pic na wodę). Oś wydaje mi się ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 204
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Godzinę temu, Pjoter napisał:

Strasznie nisko siedzi ten Hobby

Nie porównuj tych dwóch przyczep - staruszka ma inny profil nadkola oraz nie ma plastikowych osłon pod podłogą. To całkowicie zmienia perspektywę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tomasz26 napisał:

A czy ktoś wie albo ma schemat jak rozebrac belke bpw bo już dla świętego spokoju bym rozebral. W piatek jadę się przejechać z pusta przyczepa i dam znac czy to był wina cisnienia czy złego obciążenie. Dziękuję za pomoc.

Jeśli to Hobby to oś przecież powinna być od Knotta, a nie od BPW. Jeśli masz oś BPW to znaczyć może tylko tyle, ze sama oś była u Ciebie wymieniana - niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, i w przeszłości były Hobby z osiami BPW.

Poza tym w jakim celu chcesz to rozbierać? Nie wygląda na to aby przyczepa siedziała nisko, albo żeby to odbiegało od normy zwłaszcza patrząc na inne przyczepy Hobby z tego rocznika. Wątpie też aby przyczepa Ci "myszkowała" bo z osią masz coś nie tak, albo że przyczepa za nisko siedzi. Gdzie indziej jednak szukałbym problemu. 

Przy jakich prędkościach przyczepa Ci myszkuje? Może to w zawieszeniu auta jednak coś nie halo? Sprawdzałeś tylne amortyzatory? Bo to, że na przeglądzie wyszło, że są ok, nie znaczy że tak jest w rzeczywistości - te urządzenia u diagnosty pokazują co im się podoba. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce rozebrac żeby wykluczyć podzespoły a nie wymieniać nie potrzebnie. Na tabliczkę pisze bpw. W aucie są nowe amory koni z regulowaną twardosci i wysokością na 100% są dobre. Bo mają 2 lata a prze dwa lata zrobione tylko 5 tys. Auto używane sporadycznie. Wina jest w przyczepie napewno, albo jest kwestia załadunku albo jest coś w zawieszeniu albo w oponach wysoki profil za mała.cisnienie

20200823_120317.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Tomasz26 napisał:

Chce rozebrac żeby wykluczyć podzespoły a nie wymieniać nie potrzebnie. Na tabliczkę pisze bpw. W aucie są nowe amory koni z regulowaną twardosci i wysokością na 100% są dobre. Bo mają 2 lata a prze dwa lata zrobione tylko 5 tys. Auto używane sporadycznie. Wina jest w przyczepie napewno, albo jest kwestia załadunku albo jest coś w zawieszeniu albo w oponach wysoki profil za mała.cisnienie

20200823_120317.jpg

To wyklucz najpierw wszystkie rzeczy po kolei, a nie chcesz zabierać się za rozbieranie belki, która zapewne nie jest niczemu winna. Do tego nie masz odpowiednich narzędzi i wiedzy. 

Może zacznij od najprostszych rzeczy:

  • upewnij się, że przyczepa jest prawidłowo załadowana, a najlepiej wywal wszystko z przyczepy i wtedy sprawdź nacisk na hak i mając odpowiedni nacisk podepnij ją do auta i sprawdź
  • sprawdź stabilizator - to że okładziny były wymieniane 2 lata temu nie oznacza, że są one nadal w dobrym stanie
  • zapnij przyczepę do innego auta, pojedź na tą samą drogę, z taką samą prędkością i zobacz czy buja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jacek00 napisał:

Jeśli to Hobby to oś przecież powinna być od Knotta, a nie od BPW. Jeśli masz oś BPW to znaczyć może tylko tyle, ze sama oś była u Ciebie wymieniana - niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, i w przeszłości były Hobby z osiami BPW.

Poza tym w jakim celu chcesz to rozbierać? Nie wygląda na to aby przyczepa siedziała nisko, albo żeby to odbiegało od normy zwłaszcza patrząc na inne przyczepy Hobby z tego rocznika. Wątpie też aby przyczepa Ci "myszkowała" bo z osią masz coś nie tak, albo że przyczepa za nisko siedzi. Gdzie indziej jednak szukałbym problemu. 

Przy jakich prędkościach przyczepa Ci myszkuje? Może to w zawieszeniu auta jednak coś nie halo? Sprawdzałeś tylne amortyzatory? Bo to, że na przeglądzie wyszło, że są ok, nie znaczy że tak jest w rzeczywistości - te urządzenia u diagnosty pokazują co im się podoba. 

z tego co wiem to hobby miało knotta, bpw i peitz

i jest spory problem z regeneracją tych osi (zwłaszcza dwóch ostatnich) bo na rynku większość to alko

trochę tych tematów już przewinęło się przez forum - kilka wyników z wyszukiwarki

 

 

 

na tym filmiku też widać że siedzi dość nisko

 

jeśli nie siedzi krzywo - tzn jedna strona niżej i nie ociera o nadkola to ja bym szukał gdzieś indziej 

 

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam przyczynę w pewnym stopniu. Więc od początku. Przyjechałem na camping przed wyjazdem pożyczyłem.od kolegi felgi z oponami z jego hobby które są wzmacniane. Ale nic to nie dało dalej myszkowala. Już mnie służą ta przyczepa więc rozebralem koła i wykrecilem amortyzatory i jestem zawarty zabetonowany. Więc mam.problem myszkowala wyjaśniony. Ale teraz pytanie co jest przyczyną uszkodzenia amortyzatora i jakie kupić ja do rac do św amorki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.