Skocz do zawartości

Uszkodzone nadkole. Hobby 400 1994 r


Jacek D

Rekomendowane odpowiedzi

To chyba trafiłeś najłatwiejszą wersję do naprawy ? 

z gumami jest o tyle problem, że robią, ale w dużych przyczepach- pow 9T. Jak moją towarówkę robiłem to obdzwoniłem pół Polski i nikt w tak małych nie robi. Stanęło na tym że wrzuciłem oś z ducato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 204
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Czytam sobie i ciekawych rzeczy się tu dowiaduję. Bo zwykle gdy w ośce reaguje pręt, to połączony z nim wahacz wciska amortyzator. No to jak, w BPW działa to na odwrót, że wyciąga? A jeśli już wyciąga, to przecież w jakimś ograniczonym stopniu... Coś mi tu nie pasuje, proszę niech ktoś napisze faktycznie tak to jest.

No i druga sprawa, tj dorabianie prętów sprężystych do osi. Musi być użyta specjalna sprężysta stal do tego, w której nawet płytki otwór nawiercić jest ciężko. Zatem ten wieloklin to nie będzie chyba tak hop-siup wyrzeźbić, co? 

Edytowane przez cityflipper (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, cityflipper napisał:

Czytam sobie i ciekawych rzeczy się tu dowiaduję. Bo zwykle gdy w ośce reaguje pręt, to połączony z nim wahacz wciska amortyzator. No to jak, w BPW działa to na odwrót, że wyciąga? A jeśli już wyciąga, to przecież w jakimś ograniczonym stopniu... Coś mi tu nie pasuje, proszę niech ktoś napisze faktycznie tak to jest.

Amortyzatory w przyczepach działają "odwrotnie" niż w samochodach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie chodzi o to, że w przyczepach amory zdecydowanie bardziej tłumią w skoku odbicia, a bardziej "poddają" się przy ugięciu?

Bo inaczej "odwrotnego działania" sobie nie wyobrażam....

Jeśli amortyzator rozerwało na dwie części, to chyba zmęczeniowo, bo się zatarł (stanęło tłoczysko), albo przeżarła go korozja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cepach pracują w skoku odbicia, belka na wałkach skrętnych jest wredna na odbiciu (przy rozciąganiu amortyzatora), i właśnie to przede wszystkim amortyzator w przyczepie musi wytłumić. Chodzi mi tylko o to, że w tym odwrotnym działaniu niektórzy spodziewają się chyba innej budowy amortyzatora, czy zawieszenia, a nie o to chodzi.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyś nie było zmęczenie materiału, problem rozerwania amortyzatora była taki że wahacze zapiekły się na tulejkach. Im bardziej obciążyłem przyczepę ona spadała ale nie wracała, amortyzator się rozciągnął do jej granic i go rozerwało. Po rozłożeniu znalazł się że jest pęknięty drążek. Powracam do Twojego kolejnego pytania wytworzenie nowego drążka skrętnego jest bardzo prosta jak masz odpowiednie narzędzia odpowiedni materiał i trochę zielonego pojęcia jak to zrobić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tomasz26 napisał:

A w aucie działa wzmocnienie i na ściskanie tłumi a na rozciąganie jego siłą jest o wiele.mniejsza

Chyba odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.