RadekP Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 Witam Przewoziłem rowery na kucyku ale teraz kupiłem box bagażowy i szukam rozwiązania do przewozu rowerów na przyczepce. Pytanie do użytkowników bagażników na dyszlu czy bardzo zmniejsza się promień skrętu, czy to odczuwacie? Co lepiej kupić na dyszel czy tylną ścianę? Na tyle mam okienko kuchenne. Czy to nie przeszkadza? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szary11 Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 Mam bagażnik na dyszlu (na 2 rowery) i nie zmniejsza on promienia skrętu (mondeo) w jeździe do przodu. Przy cofaniu odczuwam, że nieco mniej mogę "łamać" zestaw. Ale ogólnie niema problemu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ed Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 Pytanie do użytkowników bagażników na dyszlu czy bardzo zmniejsza się promień skrętu, czy to odczuwacie? A co z dołożonym na dyszel co najmniej 30kg. Zapytaj Fingera dorobił bardzo sprytny bagażnik z tyłu do swojej Niewiadki. Mam w planie zrobić podobny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RadekP Posted December 2, 2009 Author Share Posted December 2, 2009 Co do dodatkowych Kg na dyszlu to ważę wagą na tyle mam kuchnię i zawsze muszę doziążać dyszel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemo.D Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 Ja posiadam oba rodzaje. I oba sam montowałem. Na dyszlu montaż bagażnika to bajka 30 min skuteczność doskonała i rowery montuje się chwilkę, wada to , że tylko dwie sztuki Ci wejdą, nawet jak kupisz bagażnik na 3 sztuki odchylany na dyszel to będziesz musiał niestety uważać przy manewrach bo będzie przeszkadzał;/ Na tyle montaż trwa zdecydowanie dłużej sam bagażnik jest o wiele droższy i potrzeba jeszcze tablice wyróżniającą po zamontowaniu rowerów. Sam montaż roweru jest także bardzo prosty. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wirek Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 Nie tak dawno montowałem bagażnik rowerowy na dyszlu . Niestety musiałem zrezygnować z osłony plastikowej dyszla , wypukłości takie , że uchwyty nie sięgały. Sam montaż banalnie prosty i jak pisze kolega przemo2.0td, 30 min wystarczy bez żadnego wiercenia. Nic na razie nie mogę powiedzieć jak przy manewrach - to przede mną. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Prokop Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 szukam rozwiązania do przewozu rowerów na przyczepce. Promień skrętu przy manewrach to nie wszystko. Musisz także pamiętać o zwiększonym nacisku na kulę haka oraz utrudnionym dostępie do bakisty. Oczywiście wszystkie te niedogodności zależą od rodzaju przyczepy i ciągnącego ją samochodu. Osobiście używam fabrycznie montowany bagażnik na tylnej ścianie przyczepy i w moim odczuciu jest on dużo lepszym rozwiązaniem. Dodatkowo w deszczową podróż rowery nie brudzą się tak jak tuż za samochodem. Co do tablicy wyróżniającej, z tego co pamiętam to jest ona niezbędna dopiero wtedy gdy rowery wystają ponad metr poza obrys przyczepy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szary11 Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 Dodatkowo w deszczową podróż rowery nie brudzą się tak jak tuż za samochodem. W moim przypadku (kombi) właśnie nie brudzi się. Jak jadę solo w deszczu zawsze mam zapaskudzony tył. Z budą jest czysto. Nie ma tam zawirowań. Było tak i z poprzednim mondeo i z tym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gfizyk Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 Ja mam bagażnik na 3 rowerki na tylnej ścianie przyczepy. Zastanawiam się jednak co zrobić z dwoma pozostałymi ? Mam bagażnik na tylną klapę, więc z niego będę korzystał. Co do okna - to i tak podczas jazdy go nie otwierasz. Na postoju bez problemy uchylisz - przecież pomiędzy ścianą a bagażnikiem jest sporo miejsca. Co do tablicy wyróżniającej, z tego co pamiętam to jest ona niezbędna dopiero wtedy gdy rowery wystają ponad metr poza obrys przyczepy. Kurcze - muszę zmierzyć ... dojdzie kilka dodatkowych naklejek - bo długość zestawu, bo bagażnik. Dobrze, że mam już logo forum Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Serek Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 Dobrze, że mam już logo forum i to jest najważniejsze... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Prokop Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 Sprawdziłem w kodeksie drogowym i okazuje się, że: (Art 61 pkt 6 ust 2) ładunek nie może wystawać z tyłu pojazdu na odległość większą niż 2 m od tylnej płaszczyzny obrysu pojazdu lub zespołu pojazdów (Art 61 pkt 6 ust 8) Ładunek wystający poza przednią lub boczne płaszczyzny obrysu pojazdu powinien być oznaczony. Dotyczy to również ładunku wystającego poza tylną płaszczyznę obrysu pojazdu na odległość większą niż 0,5 m. (Art 61 pkt.9 ust 4.) ładunek wystający z tyłu samochodu osobowego lub przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy może być oznaczony chorągiewką barwy czerwonej o wymiarach co najmniej 50 x 50 cm, umieszczoną przy najbardziej wystającej krawędzi ładunku. O i chyba wszystko w temacie oznakowania rowerów przewożonych z tyłu przyczepy. Tablice wyróżniające dotyczą tak naprawdę samochodów ciężarowych i przewożących ładunki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Serek Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 ale wyobrażasz sobie taka trzepoczącą "szmatę 50/50" na tyle Twojej przyczepy...bo ja jakos nie ...chyba ze mowa o towarówce ... to co innego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gfizyk Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 Paweł - już ktoś pisał, że muszą być naklejki jak zestaw przekracza 10m. masa nie ma tu znaczenia [ Dodano: Sro 02 Gru, 2009 21:51 ] Trzeba będzie okleić i jeszcze światło cofania zamontować Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemo.D Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 Czyli do każdego bagażnika praktycznie tylnego obowiązuje tablica w czerwono białe pasy o wymiarach 50/50 Pozdro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Prokop Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 Paweł - już ktoś pisał, że muszą być naklejki jak zestaw przekracza 10m. masa nie ma tu znaczenia Tablice wyróżniające "Pomarańczowe" są konieczne kiedy długość zestawu przekracza 8 m LUB 12 Ton. (wygrałem kiedyś zakład z kolegą, który twierdził 12m lub 16 ton (tak mówi kodeks do dnia dzisiejszego - nie wiem dlaczego ten przepis nie został skorygowany)). ┼╣le mnie zrozumiałeś, miałem na myśli tablice wyróżniające o wymiarach 50x50 cm w czerwono białe skośne pasy do oznaczania ładunku wystającego poza obrys przyczepy bez światła i ze światłem (do jazdy we mgle oraz powyżej metra od obrysu). Serek, zdecydowanie sobie nie wyobrażam szmaty choć nie powiem pod kolor bym miał ale dla oszczędnych jest to alternatywa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.