Skocz do zawartości

Włóczywóz czyli forda transita L4H3 tranzycja na campervana


Łza Włóczynutka

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka miesięcy temu zamówiłem bazę na następce naszego obecnego fordzika tourneo connect. 
Bazą będzie Ford Transit w wersji furgon L4H3, z silnikiem o oznaczeniu 2.0 NewEcoBlue 165KM HDT6 A10RWD.
Ostatni symbol oznacza napęd na tył za pośrednictwem automatycznej, 10-biegowej skrzyni biegów.
Udało sie jakimś przypadkiem i cudem zamówić zielony kolor nadwozia, (ford się nie chwali publicznie że oferuje inne kolory niż te 5 podstwowych w konfiguratorze) więc będzie prewne przełamanie kempingowej białej bezbarwności :piwo:

Realia są takie, że czas oczekiwania na auto to kilkanaście miesięcy, termin dostarczenia mam na połowę sierpnia 2023. jest więc sporo czasu na różne ciekawe rozkminki, można spokojnie przemyśleć dobór komponentów. Jeszcze nie wiem, czy przebudowywał będę sam, czy zlecę to jakiejś firmie, zobaczymy jaka sytuacja będzie za rok i wtedy podejmę decyzję. Jeśli auto będzie w terminie, to poderzewam że do połowy jesieni będziemy już nim jeździć bez żadnych modyfikacji, a jesienią wystartujemy z przebudową. 
W związku z inflacją, mam zamiar pewne komponenty kupić tej jesieni/zimy, bo pewnie za rok będą z 20% droższe - chiałbym ten wątek poświęcić takim rozważaniom, pozbierać opinie na temat  poszczególnych modeli komponentów, różnic między nimi. Trzeba wybrać: kompakt WC, markizę, lodówkę, ogrzewacz splalinowy, dobrać elementy instalacji elektrycznej i kupić jeśli będzie to możliwe. 

Na pewno dużym ułatwieniem jest to, że już kilka(naście) lat podróżujemy w ten sposób (tylko dużo mniejszymi pojazdami do tej pory), więc doskonale wiemy co nam jest potrzebne, a czego kompletnie nie potrzebujemy. 

W nastęnym poście wybiorę pierwszy z tematów (a będzie to temat fekalno-urynalny) i postaram się zanurzyć trochę w szambie, no i ooczywiście rozpętać gównoburzę. :) :) :hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Łza WłóczynutkaWłóczynutka Witam, nie wiem czy już można pisać, ale zacznę ;), toaleta tylko spalająca.

Pozdrawiam, gówno wiedzący Piotr z polo6 składu (ukłoniki @TomekKnaus

Edytowane przez polo63 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Misio napisał:

Loguję się do tematu...

Przy tym gabarycie to chyba tylko z prysznicem...

nie koniecznie ... niejednokrotnie spotykam zabudowy na dużych blaszakach bez  prysznica bo właściciele wykorzystują auta też na co dzień do transportu i   zostawiają sporą przestrzeń załadunkową.

Dlatego zapytałem czy będzie pełny kamper czy turystyczno - transportowy 

choć przypuszczam że kolega będzie robił pełną zabudowę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3mam kciuki. 

Tylko skoro już wybrałeś zielony a nie biały, skoro już wybrałeś automat a nie manual, to dalej idź pod prąd i nie zrób szarego smutnej kupy jaką by większość forumowych kolegów zrobiła. I błagam..... nie nalep na niego róży wiatrów!!!

Edytowane przez Cathay (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

choć przypuszczam że kolega będzie robił pełną zabudowę ;)

W sumie masz rację...

Świat idzie do przodu... @Voku @peja76 porzucili przyczepy, @Łza Włóczynutka zmieni mikrokampera na pełnowymiarowego Vana...

 

Trzymam kciuki i dopinguje !! Jak bym mógł coś pomóc to pisz/dzwoń...

Obyś znacznie szybciej budował niż ja !!

Tylny napęd, automat, 165KM, zielony kolor...fantastyczna baza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał:

Na pewno dużym ułatwieniem jest to, że już kilka(naście) lat podróżujemy w ten sposób (tylko dużo mniejszymi pojazdami do tej pory), więc doskonale wiemy co nam jest potrzebne, a czego kompletnie nie potrzebujemy. 

Z tym bym się nie zgodził. Nawet nie wiesz co ci się przyda bo nigdy właśnie takim nie jeździłeś :D 
Ogólnie jak to budujesz samemu to szacunek ja mam dużą wiedzę w meblach, cadach, 3D, cnc itd. i nie miał bym problemu z samą zabudową, ale jest masa innych rzeczy których się nie znam i nie chciał bym się za to sam brać bo wiem jak to wygląda od drugiej strony. Druga kwestia to jeszcze trzeba mieć gdzie a zwłaszcza czym. 
Ale życzę szybkiej budowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał:

Kilka miesięcy temu zamówiłem bazę na następce naszego obecnego fordzika tourneo connect. 
Bazą będzie Ford Transit w wersji furgon L4H3, z silnikiem o oznaczeniu 2.0 NewEcoBlue 165KM HDT6 A10RWD.

Trzymam kciuki i powodzenia.

Możesz w skrócie napisać dlaczego wybrałeś Transita? cena, RWD, automat czy co było najistotniejsze dla Ciebie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, polo63 napisał:

Pozdrawiam, gówno wiedzący Piotr

Haha, grunt, że nadal można liczyć na dobry humor! 

 

9 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

robisz pełnoprawnego całorocznego kampera z prysznicem / baza blaszak trzy osobowy

 

9 godzin temu, Misio napisał:

chyba tylko z prysznicem


na pełny etat; prysznic jest jedną z rzeczy, która musi być!

Baza jest 3 osobowa - czyli standardowo jak to w dostawczakach: w jednym rzędzie.
 

7 godzin temu, Cathay napisał:

nie zrób szarego smutnej kupy jaką by większość forumowych kolegów zrobiła. I błagam..... nie nalep na niego róży wiatrów

Boazeria i całoroczne lampki choinkowe na baterie, już zamówione!!  :lol:

6 godzin temu, Misio napisał:

Trzymam kciuki i dopinguje !! Jak bym mógł coś pomóc to pisz/dzwoń...

Obyś znacznie szybciej budował niż ja !!

Tylny napęd, automat, 165KM, zielony kolor...fantastyczna baza...

 

5 godzin temu, peja76 napisał:

Super  ?  będę obserwował bo kto wie może kiedyś.


Dziękuje ślicznie za miły doping, cóż jeszcze trzeba czekać wiele miesięcy.. :-{0 

6 godzin temu, Cathay napisał:

Według specyfikacji Forda to nawet 170!

170 mają manualne, automaty mają 165; zresztą KM to jest jednostka, która istnieje tylko w reklamach; wiadomo, że tak naprawdę, to liczą się niutonoMetry, które są na wyjściu skrzyni.
 

6 godzin temu, Misio napisał:

Ciekawe na ile będzie to hamowało silnikiem...po zabudowie

nie spodziewam się szału, tym bardziej że silnik pokrewny z tym co mam teraz. No i ta moja maszyna, żeby wyhamować silnikiem na płaskim z 90 do 10 w trybie D, (to akurat mam przećwiczone bo mam na co dzień taki odcinek) to potrzebuje jakieś 800 metrów. Trochę skuteczniej hamuje na S, wtedy redukuje przy wyższych obrotach. Ale w transicie nie ma, zdaje się, trybu S. Zobaczy się, zawsze można pomagać guzikiem przy dłuższych zjazdach.

6 godzin temu, Voku napisał:

Z tym bym się nie zgodził. Nawet nie wiesz co ci się przyda bo nigdy właśnie takim nie jeździłeś

no tak, na pewno jakieś nowe wyzwania będą, ale wiem np. czy potrzebuję kuchenkę z ośmioma palnikami czy z jednym; wiem jaka markiza się sprawdzi jaka nie za bardzo, znam zagadnienia dotyczące rozkładanych łóżek, wiem które sprzęty/rzeczy, powinny być łątwo dostępne ze środka, które z zewnątrz - żeby było łątwo z nich skorzystać. itd. Więc w brnięcie w pewne słabe rozwiązania, przynajmniej w niektórych dziedzinach mają szansę być zminimalizowane, choć pewnie jakichś baboli się nie uniknie ;) 
 

5 godzin temu, filipert napisał:

byłeś na targach w POZ


nie. Może za rok, ale w sumie to wiem co mi jest potrzebne
 

4 godziny temu, golob napisał:

dlaczego wybrałeś Transita?

Szereg czynników;

Głównie porównywałem fiata i forda. Tylko te dwa mają automaty, przy zachowaniu zdrowo rozsądkowej ceny.
- pozostałe czworaczki nie miały automatów w ofercie
- man/VW to bardzo fajne auta, ale droższe o 30-40% i to by było spoko, gdyby za tą cenę oferowały coś ciekawego. Ale one nie dają kompletnie nic w zamian za tą cenę, a ja jestem sknera i nie zapłącę 60000zł za widły/lwa na masce. Skreśłiłem.
- Iveco i master też bardzo fajne, ale ciężkie, wąskie, nieco droższe, więc te marki od razu też odpadły z porównań, (Iveco śliczna stylistyka jak na busa, ale jakiś silnik pamiętający Mussoliniego XD)

przechodząc do forda: fordy mają kupę zalet, zwłaszcza jeśli nie kupujemy szeregowego auta flotowego, tylko kompletujemy komfortowego vana dla siebie:

- silnik 2.0, ma dwie zalety: niska akcyza przy przerejestrowaniu na kampera (3% vs 18% dla silników >2.0) oraz to, że jest nowoczesny. (a ja jestem fanem progresywnych rozwiązań)
- automatyczna skrzynia - z tzw. 'czworaczków' tylko fiat oferuje automat
- całokształt estetyki kabiny. W podróży dziesiątki/setki godzin się spędza w kabinie, więc jest fajnie, jak jest w niej przyjemnie. Ford ma ogarniętą kabinę bardzo komfortowo i przyjemnie. Nie ma jakichś rażących elementów, które nie pasują do reszty. Deska jest prosta i funkcjonalna, ale nie jest toporna. Podświetlenie zegarów, guzików jest spójne, łagodne i bardzo czytelne. Deska w fiatach jest w moim odczuciu toporna, jej konwencja robi wrażenie starocia, podświetlenie jest nieprzyjemne i słabiej czytelne. Do tego jeszcze jakieś dużę czerwone, rozpraszające elementy. TO duża wada ducatosów, które same w sobie przecież nie są złą konstrukcją i parę fajnych rzeczy w ofercie jest.
- pionowe ściany w przestrzeni ładunkowej
- dostępne mnóstwo różnych pakietów i dodatków,  w nie za drogiej cenie, które można sobie od razu wybrać; niektóre z nich w ogóle niedostępne u konkurencji. np. dobrałem sobie radio-tablet z bezprzewodowym androidAuto/appleCar , wpiętą w to kamerę cofania, dodatkowy akumulator (będzie jako hotelowy), elektryczny stopień, automatyczną klimatyzacje, elektryczne podgrzewanie przedniej szyby, automatyczne wycieraczki, automatyczne światła, komplet poduszek powietrznych, tempomat adaptacyjny, pojemniejszy bak paliwa (95l), hak holowniczy, system kontroli pasa ruchu, wlew paliwa fordEasyFuel (super sprawa, mam to w obecnym aucie, taka drobnostka, ale mega ułatwia życie!), modem z routerem (pokładowe wifi), półka nad głową, stolik, schowki pod siedzeniami, boczne, przednie, tylne czujniki parkowania, BLIS w lusterkach (monitorowanie martwego pola i sygnalizowanie gdy coś tam jest), zewnętrzna lampa led z tyłu nad drzwiami. 
- ocynk całości
- dobra cena w porównaniu do konkurentów, w stosunku wyposażenia do ceny. (WV/MAN są około 30-40% droższe z podobnym wyposażeniem, fiat jest około 5% tańszy, ale nie ma możliwości dobrania tak fajnego wyposażenia na pokładzie, no i ta psująca wszytko deska ze średniowiecza)
- ciekawa stylistyka. transit mk8 ma sympatyczny ryjek,.. ;) podczas gdy fiat jest nudny.
- dostępna paleta indywidualnych kolorów (FordSVO)
- dodatkowym atutem w moim przypadku, pewnie już raczej osobistym było to, że używam już od kilku lat mutacji transita (tourneo connect) i dużo rzeczy jest w kabinie podobnych, przyciski są rozmieszczone w tych samych miejscach, filozofia obsługi bliźniacza - więc pewne leniwe przyzwyczajenia będą zadowolone - ta słynna "pamięć mięśniowa - że nie trzeba myśleć ani patrzyć, jak coś przełączyć, bo organizm sam wie jak to ogarnąć"

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu byłem u Forda. Też uważam, że to najlepszy furgon do przeróbki na campervana.  Zalety już podane wyżej.

Wtedy sprzedawca nie znał ceny, terminu dostawy i masy własnej auta.

Może Ty znasz MW z wyposażeniem które podałeś???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.