Skocz do zawartości

Rav4 HEV 4x4 2022 jako holownik


konrad_b

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, jacek00 napisał:

Ale tak czy inaczej to F3 jest wyjątkowo niskie i wychodzi, że nigdy nie mógłbyś ciągnąć budy jak w O1. Tam chyba jest jakiś błąd.

 

Godzinę temu, diversKRK napisał:

niestety na tabliczce w samochodzie jest tak samo. Zauważyłem to dopiero przy wymianie DR, teraz jest wpisane w F3 to co na tabliczce. Zakładałem, że przy tak dużym samochodzie spokojnie mogę targać 1700 a tu dupa

A to volvo to nie jest przypadkiem hybryda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

9 godzin temu, m_aniek napisał:

 

Jeśli chodzi o napęd to kupując hybrydę wiedziałem że będzie wyć ale na jazdach próbnych takie przyśpieszanie do wyprzedzenia było spoko w szczególności w trybie sport - na tyle szybko przyśpiesza że wo wycie brzmi całkiem jak kręcenie bęzyny

Niestety z przyczepą chmmmmm poziom głośności z górki i pod górkę jest kosmiczny. On po prostu potrzebuje obrotów żeby mieć moc i pozostaje włączyć muzę albo przywyknąć.

Generalnie mocy jest dość ale jestem przyzywczajony do diesla lub co najmniej benzyny z turbo gdzie auto idzie z dołu i nie potrzebuję wysokich obrotów. Po prostu trzeba się przywyczaić bo diesel ciut bardziej zamruczał i szarpał przyczepę (w sensie mocno ciągnął) tutaj Higlander też jest w stanie mocno pociągnąć i przyśpieszyć ale niestety to jest kwestia bardzo wysokich obrotów.

Trzyma dość wysokie bo tam ma max moment, pewnie będzie to pod 4tys RPM

Ja wcześniej sporo jeździłem wolnossąca benzyną i też ją czasem musiałem pokręcić na podjazdach, ale do 4tys RPM to rzadko ;)

U mnie w trybie ECO nie kreci tak wysoko i przyjemniej się jeździ, a jak trzeba depnać to mocy nie brakuje 

9 godzin temu, m_aniek napisał:

Generalnie jest bardzo dobrze a do odgłosów trzeba przywyknąć chyba :).

Trzeba przywyknąć ?

9 godzin temu, m_aniek napisał:

Jeśli chodzi o spalanie to generalnie byłem w szoku że to auto a) spala mniej w korkach, b) potrafi spalić mniej niż 6 litrów (taka krowa) a nie oszczędzam. Jeśli chodzi o spalanie z przyczepą. Trudno chyba jeszcze powiedzieć jednoznacznie na razie trasa do Łeby i z powrotem.

Do łeby ustawione 105 na tempomacie i spalanie doszło do 13,7 ale realnie mam wrażenie do 14. Część jechałem w trybie normal potem na jakieś 100 km przełączyłem na eco i nie widziałem różnicy

Dużo, ws do diesla i do TB dustera

Nie było wiatru ?

U mnie spalanie porównywalne do diesla 1.6 140KM

Solo też, teraz średnie mam 6.5l a jazda pół po A z prędkością 140km/h, drugie pół podmiejska i drogi krajowe

A przejazd przez KRK w weekend 3.7l ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, diversKRK said:

masz rację, dla uproszczenia policzyłem przy ładowności na maxa

niestety na tabliczce w samochodzie jest tak samo. Zauważyłem to dopiero przy wymianie DR, teraz jest wpisane w F3 to co na tabliczce. Zakładałem, że przy tak dużym samochodzie spokojnie mogę targać 1700 a tu dupa

 

w Toyocie na szczęście F3 to suma DMC :)

29 minutes ago, konrad_b said:

Trzyma dość wysokie bo tam ma max moment, pewnie będzie to pod 4tys RPM

Ja wcześniej sporo jeździłem wolnossąca benzyną i też ją czasem musiałem pokręcić na podjazdach, ale do 4tys RPM to rzadko ;)

U mnie w trybie ECO nie kreci tak wysoko i przyjemniej się jeździ, a jak trzeba depnać to mocy nie brakuje 

Trzeba przywyknąć ?

Dużo, ws do diesla i do TB dustera

Nie było wiatru ?

U mnie spalanie porównywalne do diesla 1.6 140KM

Solo też, teraz średnie mam 6.5l a jazda pół po A z prędkością 140km/h, drugie pół podmiejska i drogi krajowe

A przejazd przez KRK w weekend 3.7l ?

W c4 mam doświadczenie prawie z 10 lat i nigdy nie dobiłem do 13-14 litrów a trasy były różne i do chorwacji po austri szarpałem ze stałą prędkością ponad 120. Może te 14 to było jakieś dostosowanie komputera nie wiem zobaczymy następne sezony czy się ustabilzuje.

Ale mam dość sensowną teorię że CVT ma gdzieś granice (prędkość plus buda - zapotrzebowanie na moc/moment) że elektryczne silniki nie mogą pomagać i dlatego powyżej pewnej prędkości może być tak znacząca różnica jak znajdę wydłumaczenie to podrzucę)

Tu jest to dość dobrze opisane - https://blog.pgd.pl/moc-hybrydy-systemowa-czy-sumaryczna/ - innymi słowy powyżej pewnych obortów elektryk nie jest w stanie wspomagać a CVT jak kręci w górę to odcina się od elektyrka - wtedy spalanie może wzrosnąć

31 minutes ago, konrad_b said:

Trzyma dość wysokie bo tam ma max moment, pewnie będzie to pod 4tys RPM

Ja wcześniej sporo jeździłem wolnossąca benzyną i też ją czasem musiałem pokręcić na podjazdach, ale do 4tys RPM to rzadko ;)

U mnie w trybie ECO nie kreci tak wysoko i przyjemniej się jeździ, a jak trzeba depnać to mocy nie brakuje 

Trzeba przywyknąć ?

Dużo, ws do diesla i do TB dustera

Nie było wiatru ?

U mnie spalanie porównywalne do diesla 1.6 140KM

Solo też, teraz średnie mam 6.5l a jazda pół po A z prędkością 140km/h, drugie pół podmiejska i drogi krajowe

A przejazd przez KRK w weekend 3.7l ?

Jeszcze Konrad pytanie przy jakich prędkościach było porównywalnie ? Bo przy tej 100km/h było podobne ale przy 105 już różnica 3 litrów :(

Edytowane przez m_aniek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, m_aniek napisał:

 

Jeszcze Konrad pytanie przy jakich prędkościach było porównywalnie ? Bo przy tej 100km/h było podobne ale przy 105 już różnica 3 litrów :(

No ja szybciej niż licznikowe 100 nie jeżdżę, rav4 jechałem max 90-95, lub za tirem i podobnie jeździłem innymi holownikami

Z tą samą przyczepą miałem okazję jeździć:

C-Max 1.8 120KM benzyna+LPG palił 13-15l

X3 2.0 150KM benzyna+LPG pali 14-16l

Sportage 1.6 140KM +12KM MHEV ON paliła 8-9L

I teraz rav4 pali 8.5-9.5

Te 3litry to sporo jak na 5km/h, dlatego pytałem o wiatr

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, m_aniek napisał:

przy tej 100km/h było podobne ale przy 105 już różnica 3 litrów :(

Abstrahując od spalania, proszę, nie chwalcie się takimi prędkościami zestawów, czytał to będzie jakiś amator i pomyśli, że tak można i że to bezpieczne, zapnie przyczepę 1300 do golfa i...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, filipert napisał:

Abstrahując od spalania, proszę, nie chwalcie się takimi prędkościami zestawów, czytał to będzie jakiś amator i pomyśli, że tak można i że to bezpieczne, zapnie przyczepę 1300 do golfa i...

Właśnie tak czytam i myślę sobie, że całkiem tłusto lecieć 120 km/h. W sumie jak zestaw jest stabilny to może i ok. Ja swoim po przekroczeniu 100 km/h nie czuje się super pewnie chociaż nic szczególnego się nie dzieje (może psychika) więc tempomat mam zazwyczaj na 99 km/h (przy wyprzedzaniu ciężarówek zdarza się czasami minimalnie zwiększyć, ale tak 105 km/h to raczej max). 

Tak z czystej ciekawości - nie boicie się, że was majtnie przy podmuchu, lub przy wyprzedzaniu TIRa?

Co do Highlandera to miałem okazje jechać ze znajomym który ciągnął nad jezioro łódkę (1200 kg) i faktycznie wycie mocno doskwiera. Teren był górzysty, śmialiśmy się nawet, że silnik za chwilę wyjdzie spod maski i się zbuntuje. W zasadzie to jedyna wada bo czuć było, że auto jako holownik jest stabilne i bardzo pewne. Faktycznie na dziurach szedł elegancko pomimo faktu, że łódki i ich wyważenie na przyczepach jest żadne...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to jeszcze dorzucę jak ten zestaw wygląda :D

photo_6021663291841033902_y.thumb.jpg.fb76d13019306736d52f15b6a262afc6.jpg

3 hours ago, filipert said:

Abstrahując od spalania, proszę, nie chwalcie się takimi prędkościami zestawów, czytał to będzie jakiś amator i pomyśli, że tak można i że to bezpieczne, zapnie przyczepę 1300 do golfa i...

No to już zestaw na B+E więc nie powinno być amatorsko ale tak jak pisałem to wszystko zależy od zestawu i z dusterem nawet podałem technikę stabilizacji - więc tak trzeeeba baaaaardzo uważać a jak nie wiesz to nie ryzykować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, ukasz6 said:

Właśnie tak czytam i myślę sobie, że całkiem tłusto lecieć 120 km/h. W sumie jak zestaw jest stabilny to może i ok. Ja swoim po przekroczeniu 100 km/h nie czuje się super pewnie chociaż nic szczególnego się nie dzieje (może psychika) więc tempomat mam zazwyczaj na 99 km/h (przy wyprzedzaniu ciężarówek zdarza się czasami minimalnie zwiększyć, ale tak 105 km/h to raczej max). 

Tak z czystej ciekawości - nie boicie się, że was majtnie przy podmuchu, lub przy wyprzedzaniu TIRa?

Co do Highlandera to miałem okazje jechać ze znajomym który ciągnął nad jezioro łódkę (1200 kg) i faktycznie wycie mocno doskwiera. Teren był górzysty, śmialiśmy się nawet, że silnik za chwilę wyjdzie spod maski i się zbuntuje. W zasadzie to jedyna wada bo czuć było, że auto jako holownik jest stabilne i bardzo pewne. Faktycznie na dziurach szedł elegancko pomimo faktu, że łódki i ich wyważenie na przyczepach jest żadne...

 

zgadzam się że to nie są prędkości super bezpieczne i z Highlanderem było OK ale duster za lekki i nie polecam nawet wyprzedzać TIRa więc prośba do wszystkich czytających fizyki nie oszukasz i masa auta musi być większa o te 30% od przyczepy żeby było jakoś bezpiecznie (zapisy w przepisach w tym przypadku mają sensowną podstawę). Plus polecam poczytać jak stabilizować zestaw jak zaczyna bujać bo to zawsze sie przyda bez znaczenia na prędkość (bo jak ty jedziesz wolniej to tir może cię wyprzedzić i efekt ten sam) no i rozkładanie ciężaruw przyczepie też polecam poczytać bo to z doświadczenia ma ogromne znaczenie. Polecam ten filmik :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.08.2022 o 17:43, golob napisał:

 

A to volvo to nie jest przypadkiem hybryda?

nie, ma tyle lat, że wtedy jeszcze hybryd nie było :)

2,4 w dieslu  163 kuce, nie wiem jak w papierach mają wersje po liftowe z 180 kucami albo 200 kucami. może ktoś ma i napisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.08.2022 o 12:14, filipert napisał:

Co do stabilności zestawu, to na pewno pomaga w hybrydzie nisko ulokowany dodatkowy balast w postaci pakietu akumulatorów ;)

Masa własna holownika też przeważnie jest większa

Rav4 ma coś koło 1600kg mw o ile pamiętam, niby podobnie jak X3 ale 200kg więcej jak sportage

U mnie zapas jest spory, auto gotowe do drogi waży pewnie pod 2t, a przyczepa połowę mniej i jest stosunkowo mała

nie ma żadnego problemu przy wyprzedzaniu, idzie jak po sznurku ;)

 

A wracając do spalania, droga na Węgry (okolice Miszkolc), średnie 8.2 a odcinki autostradowe 100km/h ?

Tyle że mocno wiało w plecy ? oby do powrotu się odwróciło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 30 procent więcej dla samochodu o jakim pisze kolega to żadna sensowna przewaga na korzyść bezpieczeństwa. Myślę że dopiero 100 procent przewagi daje większy komfort w prowadzeniu.

Ale istotnie ludzie jeżdżą coraz szybciej. 100-110 a nawet więcej to codzienność. Wczoraj wyprzedził mnie CMax z przyczepą wyglądającą na 1300 który leciał jakieś 115. W środku dwie osoby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jacek00 napisał:
W dniu 11.08.2022 o 20:12, filipert napisał:
Sportage to maluch klasa niżej w porównaniu RAV4

Sportage i RAV4 to przecież ten sam segment.

Trochę te segmenty się rozjechały, ale masz rację, że na papierze te auta wyglądają podobnie.

Jak by nie klasyfikować, RAV4 pomimo podobnych wymiarów oferuje więcej miejsca dla pasażerów jak i w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.