Skocz do zawartości

Dodatkowe lusterka do samochodu.


Kurus

Rekomendowane odpowiedzi

Ja przesiadłem się z Reich Excellent View na Millenco Grand Aero.

Co mogę powiedzieć.
Reichy kupiłem w 2011 roku więc przejeździły ze mną sporo do października 2021 głównie w Astrze II i Touranie 1T3. Zapewne nie kombinował bym nic, gdyby solidnie trzymały mi się na lustrach od Sharana. Niestety w Sharanie bałem się o te lusterka, bo jakoś kształt lusterek powodował zsuwanie się pasków mocujących. Sharanem zrobiłem jedną trasę - 450 km z Reichem. 
Jeśli chodzi o problemy, w 2019 zimą, przy zakładaniu pękł mi jeden pasek. Generalnie moja wina + niska temperatura i tworzywo paska nie ułożyło się tak jak powinno. Kupiłem zapasowe paski chyba za 60 zł i od tej pory zawsze jeździły ze mną w przyczepie, ale nie było nigdy więcej potrzeby wymiany. No i niestety zima + sól wykończyły mi chrom na tych lustrach, więc  lusterko od żuka (wizualnie) + "rusty style" + strach o to że spadną pchnęły mnie do decyzji o zmianie.

Trafiły mi się mocno okazyjnie na allegro Millenco Grand Aero XXL. Nie wiem która to jest wersja tego lusterka (2 lub 3). Generalnie jak ma się je w ręce to sprawiają wrażenie solidnych i dobrze mocowanych. Raczej swoje lata mają i problemów z rudą chyba nie będzie. Mimo wszystko trochę drżą (czego w Reichu nie zauważyłem) (film kilka postów wcześniej). Jestem z nich zadowolony i do Reicha bym nie wrócił, ale uważam że stosunek cena/jakość zdecydowanie lepszy w "lustrach od żuka". Komuś kto majątku nie chce wydać (220 zł), jeśli tylko dobrze ułożą się na lusterku z czystym sumieniem mogę polecić. Po Reichu uważam że moje Millenco nie do końca są warte 400 zł :smirk: więc tym bardziej się cieszę, że tyle za nie nie zapłaciłem. 


 

IMG_20200502_095734.jpg

IMG_20211021_153644.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

20 minut temu, Tomii napisał:

Ja przesiadłem się z Reich Excellent View na Millenco Grand Aero.

Co mogę powiedzieć.
Reichy kupiłem w 2011 roku więc przejeździły ze mną sporo do października 2021 głównie w Astrze II i Touranie 1T3. Zapewne nie kombinował bym nic, gdyby solidnie trzymały mi się na lustrach od Sharana. Niestety w Sharanie bałem się o te lusterka, bo jakoś kształt lusterek powodował zsuwanie się pasków mocujących. Sharanem zrobiłem jedną trasę - 450 km z Reichem. 
 

A miałeś zamontowane gumki na paskach? Bo tutaj nie widzę:

image.png.d6423724891f768a0083dc33ade1a96d.png

Dzięki tym gumkom lusterka trzymają się jak zabetonowane i nie ma możliwości aby się zsunęły. Przynajmniej w każdym z moich pojazdów, a lusterka też mam mocno opływowe. Chociaż Twoje lusterka faktycznie mają jakiś dziwny kształt :D

O takich gumkach mówię. Ludzie często nie wiedzą aby je zamontować na tych paskach. 

image.thumb.png.2b428843ed1ed7309fedf38b5a81e69d.png


Ale i tak 11 lat z tymi luterkami to najlepsza reklama ;) Fakt, że są toporne i brzydkie, ale co najważniejsze są skuteczne - to znaczy nie drgają i zapewniają bardzo dobrą widoczność. 

22 minuty temu, Tomii napisał:

Trafiły mi się mocno okazyjnie na allegro Millenco Grand Aero XXL. Nie wiem która to jest wersja tego lusterka (2 lub 3). Generalnie jak ma się je w ręce to sprawiają wrażenie solidnych i dobrze mocowanych. Raczej swoje lata mają i problemów z rudą chyba nie będzie. Mimo wszystko trochę drżą (czego w Reichu nie zauważyłem) (film kilka postów wcześniej).

No potwierdzasz to co mówią mi znajomi, którzy używają tych Milenco. Każdy mówi, że lekko drgają. 

22 minuty temu, Tomii napisał:

Jestem z nich zadowolony i do Reicha bym nie wrócił, ale uważam że stosunek cena/jakość zdecydowanie lepszy w "lustrach od żuka". Komuś kto majątku nie chce wydać (220 zł), jeśli tylko dobrze ułożą się na lusterku z czystym sumieniem mogę polecić. Po Reichu uważam że moje Millenco nie do końca są warte 400 zł :smirk: więc tym bardziej się cieszę, że tyle za nie nie zapłaciłem. 

Ja swoje Excelenty kupowałem po 160 zł. Obecnie widzę, że można je kupić za niecałe 190 zł (https://goliat.com.pl/lusterko-do-holowania-przyczepy-excellent-plaskie,3,8473,1978) Imo w tej cenie są bezkonkurencyjne. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek00 napisał:


Dzięki tym gumkom lusterka trzymają się jak zabetonowane i nie ma możliwości aby się zsunęły. Przynajmniej w każdym z moich pojazdów, a lusterka też mam mocno opływowe.

O takich gumkach mówię. Ludzie często nie wiedzą aby je zamontować na tych paskach.

Te "gumki" to przyssawki (cztery sztuki na lusterko) i winny być zamontowane na korpusie, ( pierwszy post na tej stronie) w którym mocowana jest rurka lusterka a nie na paskach. Tylko wtedy bardzo pewnie i bez drgań "siedzi" całe  lusterko, bo drgania lusterka z samochodu nie przenoszą się na lusterko dodatkowe. Guma w stosunku do tworzywa tłumi drgania ok 60 razy dlatego te przyssawki winny być między korpusami lusterek. Mam te Excellenty od 15 lat i stwierdzam, że to był bardzo dobry wybór.

Edytowane przez ed (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe życie jezdziłem z Niewiadówkami ciągając różnymi autami z zastosowaniem starych komunistycznych lusterek do Fiata które mocowane były jak to u elektryka : na taśmę izolacyjną :lol: po zmianie przyczepki na Hobby 410 zakupiłem : o take jak poniżej w cenie 299 banknotów PL  i powiem Wam , że byłem głupi , że przez ponad 30 lat się męczyłem ; te założyłem do XP i rewelacja ; ciekawe jak się spiszą przy Peugeocie 3008 ale to stwierdzę chyba najprawdopodobniej na Wielkanoc .:)

pozdrawiam :hej:

20220222_104153.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, ed napisał:

Te "gumki" to przyssawki (cztery sztuki na lusterko) i winny być zamontowane na korpusie, ( pierwszy post na tej stronie) w którym mocowana jest rurka lusterka a nie na paskach.

Gumki montujesz na korpusie i na paskach. Zamontowanie gumek także na paskach zapobiega zsuwaniu się pasków i rysowania obudowy lusterka przez paski. Ja jeździłem bez tych gumek na paskach i jedno lusterko w ten sposób mi odpadło. Dopiero potem na forum dowiedziałem się (chyba od @chris_66) że te gumki należy zamontować także na paskach. Zresztą po co producent dawałby tych gumek tyle i po co w paskach by robił otwory na te gumki? 

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, jacek00 napisał:

Gumki montujesz na korpusie i na paskach. Zamontowanie gumek także na paskach zapobiega zsuwaniu się pasków i rysowania obudowy lusterka przez paski. Ja jeździłem bez tych gumek na paskach i jedno lusterko w ten sposób mi odpadło. Dopiero potem na forum dowiedziałem się (chyba od @chris_66) że te gumki należy zamontować także na paskach. Zresztą po co producent dawałby tych gumek tyle i po co w paskach by robił otwory na te gumki? 

 

Nie mam tych lusterek, ale na "chłopski rozum", rozumiem że gumki są mocowane do pasków, bo mają specjalnie wyprofilowane części, które wchodzą w otwory na pasku, a jednocześnie są przyssawkami, które się zasysają do korpusów lusterek.  Co nam da zastosowanie tych gumek podwójnie. Idąc tym tropem  to jak damy potrójnie to będzie jeszcze lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Nie mam tych lusterek, ale na "chłopski rozum", rozumiem że gumki są mocowane do pasków, bo mają specjalnie wyprofilowane części, które wchodzą w otwory na pasku, a jednocześnie są przyssawkami, które się zasysają do korpusów lusterek. 

Dokładnie tak jest:

Tu to dobrze widać. Mamy gumki na paskach i na korpusie:

image.thumb.png.9fd7a450f9efbf9a8df336e9693fec9f.png

 

15 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Co nam da zastosowanie tych gumek podwójnie. Idąc tym tropem  to jak damy potrójnie to będzie jeszcze lepiej. 

Daje nam to, korpus na przyssawkach ma styczność z lusterkiem i paski przy swoich krawędziach też mają styczność z obudową lusterka i całość się w ten sposób bardzo stabilnie trzyma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też używam tych lusterek i są wg mnie jednymi z lepszych - ale trzeba przy nich zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz. Otóż ze względu na ich wielkość i odległość od  boku pojazdu czasami zdarza się, że złożą się od podmuchu podczas wymijania innego pojazdu. Dlatego trzeba je tak ustawić, żeby podczas składania nie uderzyły w szybę, tylko najlepiej w rant drzwi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, jacek00 napisał:

Gumki montujesz na korpusie i na paskach. Zamontowanie gumek także na paskach zapobiega zsuwaniu się pasków i rysowania obudowy lusterka przez paski. Ja jeździłem bez tych gumek na paskach i jedno lusterko w ten sposób mi odpadło. Dopiero potem na forum dowiedziałem się (chyba od @chris_66) że te gumki należy zamontować także na paskach. Zresztą po co producent dawałby tych gumek tyle i po co w paskach by robił otwory na te gumki? 

 

Można i tak - daj sobie tych przyssawek ile chcesz - w moim przypadku przy kupnie było zamontowanych osiem po cztery na korpus i dodatkowo dwie zapasowe. trochę za mało, żeby "obsłużyć" wszystkie paski. A te otwory w paskach w/g mnie służą w pierwszej kolejności do skokowej regulacji ich długości - dopasowanie do różnych lusterek. I to by było na tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ed napisał:

Można i tak - daj sobie tych przyssawek ile chcesz - w moim przypadku przy kupnie było zamontowanych osiem po cztery na korpus i dodatkowo dwie zapasowe.

No właśnie to nie są zapasowe, a do opcjonalnego zamontowania na paskach. Przyssawki dodatkowe powinny być 4, u mnie w przypadku dwóch zakupów tak zawsze było. Znalazłem jakieś zdjęcie ze sklepu gdzie pokazany jest właśnie cały komplet - 4 przyssawki na korpusie zamontowane fabrycznie + 4 dodatkowe:

image.png.f126abf5aba808ed073f34f2a88bb760.png

Cytat

trochę za mało, żeby "obsłużyć" wszystkie paski. A te otwory w paskach w/g mnie służą w pierwszej kolejności do skokowej regulacji ich długości - dopasowanie do różnych lusterek. I to by było na tyle.

Ja mówię o tych dwóch otworach, które służą właśnie do zamocowania przyssawek, a nie do żadnej regulacji. Pozostałe dziurki, te prostokątne służą jak najbardziej do regulacji i jak widać różnią się kształtem.

image.thumb.png.5bda85b8561b0ffd29fa62d24cb29479.png

 

Ale jak Ci się trzyma bez tych dodatkowych przyssawek to bardzo dobrze. Znaczy, że w Twoim wypadku ich nie potrzebujesz. Ale obudowy lusterek mają różne kształty i właśnie po to te przyssawki, aby jak najlepiej lusterko dopasować do obudowy. Nie trzeba zaklinać rzeczywistości i twierdzić, że jest inaczej ;) 

 

13 godzin temu, Stu napisał:

Ja też używam tych lusterek i są wg mnie jednymi z lepszych - ale trzeba przy nich zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz. Otóż ze względu na ich wielkość i odległość od  boku pojazdu czasami zdarza się, że złożą się od podmuchu podczas wymijania innego pojazdu. Dlatego trzeba je tak ustawić, żeby podczas składania nie uderzyły w szybę, tylko najlepiej w rant drzwi...

To chyba kwestia samych lusterek w aucie. U mnie nigdy nie było sytuacji, aby lustro samochodowe się złożyło. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę kupić lusterka.  Kuszą Reich Speed Fix w wersji wypukłej (convex) cena 300 - 350 zł. Przeczytałem cały temat i większość poleca jednak Milenco Aero 3/4. Obecnie cena Milenco to minimum 400 zł więc około 80 do 100 zł więcej niż Reich. Czy mimo takiej różnicy w cenie nadal warto wybrać Milenco?

Czy Millenco Aero 4 wypukłe convex to model 2899? A w przypadku Aero 3 wypukłych? Bo na stronie Milenco już tego modelu nie ma.

Czym w ogóle różnią modele Aero 3 i 4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dzisiaj testuje milenco na długim ramieniu z wypukłym szkłem. Masakra ile w tym widać ? widzę nawet kedrę przy tylnym zderzaku przy budzie 250cm szer. Mega jestem zadowolony z wymiany ze zwykłych milenco132479B1-E09D-48BD-BBA8-C0E09AC9EB97.thumb.jpeg.b0c7282c420b73e063e0b712f2bb092d.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.