Skocz do zawartości

Dodatkowe lusterka do samochodu.


Kurus

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Max co może jeździć po naszych drogach to szerokość 2,55 m ( mierzone bez wystających lusterek i lampek obrysowych )  powyżej to już gabaryt i na taki przejazd potrzebujemy papier :) 

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

Czyli taki RAM nie musi mieć dodatkowych lusterek nawet jak ciągnie bude 2.5 emoji56.png3777ba9f8f175e716ce2561cd0972abe.jpg

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
 

Ten Ram ma już dołożone "towing mirrors" i są rozłożone :) - to nie fabryczne lustra ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, jacek00 napisał:

 

 

 

 

 

Odpowiedz Eda się tego tyczyła, że jeśli przyczepa jest szersza niż pojazd to automatycznie musisz mieć lusterka dodatkowe co nie jest prawdą. Możesz mieć pojazd weższy od przyczepy, ale mający takie lusterka fabryczne, które zapewniają Ci pełną widoczność do tyłu i wtedy tylko z takimi lusterkami fabrycznymi możesz się poruszać, bez konieczności instalowania lusterek dodatkowych.

 

Mam nadzieję, że teraz już jasno napisałem o co mi chodziło i nie będzie wątpliwości emoji6.png

 

 

 

To wyjaśnienie nadaje się do nagrody Nobla z fizyki-optyki

Jak można mieć dobrą widoczność do tyłu jeżeli ciągnięta przyczepa jest szersza od samochodu. Chyba że peryskop?

A tak nawiasem zapytam czy Ty jeździsz bez lusterek dodatkowych i jeżeli je wozisz to po co, dla fantazji czy bezpieczeństwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ed napisał:

Jak można mieć dobrą widoczność do tyłu jeżeli ciągnięta przyczepa jest szersza od samochodu

Edziu. Jak ciągniesz pustą lawetę 2,5m to jednak widzisz wszystko nad nią. Jak nie widzisz to zakładasz lusterka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, BUMERANG napisał:

Edziu. Jak ciągniesz pustą lawetę 2,5m to jednak widzisz wszystko nad nią. Jak nie widzisz to zakładasz lusterka :)

A ja przez "zwichnięcie karawaningowca" ciągle myślę tylko o przyczepie campingowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

10 godzin temu, ed napisał:
To wyjaśnienie nadaje się do nagrody Nobla z fizyki-optyki Jak można mieć dobrą widoczność do tyłu jeżeli ciągnięta przyczepa jest szersza od samochodu. Chyba że peryskop? 

 

 Trochę wyobraźni - możesz ciągnąć przyczepę szerszą niż samochód ale węższa niż szerokość samochodu z lusterkami. Możesz ciągnąć lawetę, możesz ciągnąć przyczepę towarową itp. - w każdym przypadku przyczepa może być szersza ale jej szerokość może nie wpływać na widoczność do tyłu.

 

Dlatego mamy kryterium pełnej widoczności do tyłu. Przy różnych przyczepach może być ona różna. Trzeba zawsze ocenić jak to wygląda w danym zestawie i zdecydować czy widoczność jest wystarczająca czy nie.

 

Cytat
A tak nawiasem zapytam czy Ty jeździsz bez lusterek dodatkowych i jeżeli je wozisz to po co, dla fantazji czy bezpieczeństwa? 

 

 Jeżdżę z dodatkowymi lusterkami, bo moje standardowe nie zapewniają mi pełnej widoczności do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.12.2020 o 02:21, pjetko napisał:

zobaczymy czy uda się samo szkiełko wymienić

Popytaj w zakładach szklarskich. W Łodzi jest jeden który dorabia każde lustro, nawet sferyczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do użytkowników Milenco:
Jaką średnicę mają wysięgniki w Aero 3? A dokładniej - czy 12 mm średnicy rura zostanie przez uchwyty Milenco wystarczająco dobrze ściśnięta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
14 minut temu, jacekzoo napisał:

@Marcin T trochę późno ? rurki mają 12,5mm

Dzięki za info. Ale przy okazji widzę, że chyba mamy takie same lusterka w samochodach. Czy zaciski Milenco "leżą" w Twoim C4GP idealnie? Jak drgania? Cholewcia, nigdzie tego przymierzyć się nie da, a trochę grosza trzeba wydać. Z poprzedniego auta mi nie podchodzą, Reich się nie trzyma zbytnio. Przy okazji zauważyłem, że Milenco przeprojektowało zaciski i do C4GP/C4GSP powinny pasować jeszcze lepiej ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Marcin T napisał:

Czy zaciski Milenco "leżą" w Twoim C4GP idealnie?

One raczej w każdym będą dobrze leżeć bo same mocowania ,,kręcą,, się w każdą stronę i dobrze idzie dopasować. 
 

37 minut temu, Marcin T napisał:

Jak drgania?

Jest ok, nie widzę problemów

39 minut temu, Marcin T napisał:

Przy okazji zauważyłem, że Milenco przeprojektowało zaciski

Te co pokazujesz to grandy, nie wiem czy w zwykłych też zmienili zaciski. Ale te co ja mam są jak najbardziej ok

 

39 minut temu, Marcin T napisał:

Cholewcia, nigdzie tego przymierzyć się nie da

Nie bywasz czasem w okolicy Wrocławia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, jacekzoo napisał:

Te co pokazujesz to grandy, nie wiem czy w zwykłych też zmienili zaciski.

Wygląda na to, że tradycyjne łezki też dostają nowe zaciski.

58 minut temu, jacekzoo napisał:

Nie bywasz czasem w okolicy Wrocławia?

Chyba najszybciej w kwietniu na przeglądzie, ale gdyby coś się wcześniej urodziło - odezwę się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.