Skocz do zawartości

Poszerzenie drzwi wejściowych


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Tofel napisał:

Witam.

Ok, załapałem.;)

 

Skoro zaproponowałeś otwartość w dyskusji czyli:

No to teraz ja nie za bardzo rozumiem z jakiego powodu zwiększać trudność projektu i podwyższać koszty inwestycji, skoro i tak osoba zainteresowania będzie wymagać w operacji wejścia/wyjścia asysty :niewiem:

 

Ale skoro:

to może przykład "czystego" rozwiązania (adaptacja napędu drzwi w gestii projektanta) - szerokie drzwi i najazdy (+ modyfikacje wnętrza):

csm_IMG_0383_7d2809b5d3.jpg.b666c17412294c5f69da07711449a951.jpg

csm_IMG_0375_8e4a8a0ff2.jpg.84147ee828f656e6104e80889741263e.jpg

 

No te drzwi wyglądają jakby tak buda wyjechała z fabryki. Elegancko i estetycznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Z tego do doczytałem (thx google :rolleyes:) to robota serwisu zewnętrznego.

Godzinę temu, jacek00 napisał:

No te drzwi wyglądają jakby tak buda wyjechała z fabryki. Elegancko i estetycznie. 

Taka opinia dobrze świadczy o "wykonawcy".

Może kolega @filipert będzie zainteresowany, zatem dodaję trochę informacji "techniczno-handlowych" ;)

1219607362_BrechtCaravan-Brechtwozekinwalidzkibezbarierpage1.thumb.png.b3d26716a46e38b49c6d30abc6287959.png

1633723102_BrechtCaravan-Brechtwozekinwalidzkibezbarierpage2.thumb.png.4b6006fa1aec0c8420c65d901bb54887.png

1028999516_BrechtCaravan-Brechtwozekinwalidzkibezbarierpage3.thumb.png.ff58d6d899057f156080f613c898b22d.png

Pozdrawiam

Edytowane przez Tofel (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tofel napisał:

No to teraz ja nie za bardzo rozumiem z jakiego powodu zwiększać trudność projektu i podwyższać koszty inwestycji, skoro i tak osoba zainteresowania będzie wymagać w operacji wejścia/wyjścia asysty :niewiem:

Asysty będzie wymagało ustawienie podjazdu. Wejście lub wyjście już nie. 

Czyli jedziemy na kemping np. na 3 dni, rozstawiamy rampę i kidy żona ma ochotę, potrzebę, to wchodzi lub wychodzi przez elektrycznie otwierane drzwi. 

2 godziny temu, Tofel napisał:

A tutaj przykład z elektrycznymi drzwiami - szerokość 85 cm:

Rollstuhl-Wohnwagen-barrierefrei-zu-verkaufen-3-600x343.png.6bd4b5888d0e4845f1bfb27dee4c6fd5.png

Rollstuhl-Wohnwagen-barrierefrei-zu-verkaufen-innen--600x415.png.5e3ee1e36f7ec6950cb217b5df9b9b93.png

Widzę jakiś przewód przy dolnym zawiasie, ale nie rozumiem na czym polega ich elektryczność, mają jakiś napęd otwierajacy/zamykający? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, filipert napisał:

Widzę jakiś przewód przy dolnym zawiasie, ale nie rozumiem na czym polega ich elektryczność, mają jakiś napęd otwierajacy/zamykający? 

Tylko takie coś znalazłem.

No chyba że coś źle odczytałem:

https://www.behindert-barrierefrei.de/rollstuhlgerechter-wohnwagen-zu-verkaufen/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek00 napisał:

No te drzwi wyglądają jakby tak buda wyjechała z fabryki. Elegancko i estetycznie. 

Wątpisz, że u mnie będzie gorzej? 

?

@Tofel, dzięki za to Hobby, bardzo fajna konwersja, u mnie też w grę wchodzi obrót 90° Francuza, do tego po wymianie Trumy 5000 na Combi, i kilku pracach stolarskich będzie dużo więcej miejsca we wnętrzu. Ale to inny wątek będzie i mam nadzieję, że też mi 5.000 EUR starczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Tofel napisał:

Tylko takie coś znalazłem.

No chyba że coś źle odczytałem:

https://www.behindert-barrierefrei.de/rollstuhlgerechter-wohnwagen-zu-verkaufen/

Tak, piszą, że elektrycznie otwierane, ciekawe jak to działa. 

Gdybym taka przyczepę trafił podczas poszukiwań, to pewnie była by moja ?

Chociaż, chyba wycięli prysznic, a to też dla nas istotne aby był. 

Generalnie baza jaka jest nasz Hymer daje spore możliwości, może kiedyś żona będzie miała potrzebę większej niezależności i będziemy dalej modyfikować. Na ten rok jest plan na poszerzenie drzwi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, filipert napisał:

Wątpisz, że u mnie będzie gorzej? 

?

 

Ani przez chwilę :rolleyes:

 

17 minut temu, filipert napisał:

może kiedyś żona będzie miała potrzebę większej niezależności i będziemy dalej modyfikować...

I właśnie to Ci miałem napisać, byś myślał nieco dalej. Bo nigdy nie wiadomo kiedy oczekiwania/potrzeby wzrosną...

Kiedyś pisaliśmy o tym, że zbieram info ;)

No to kolejny przykład do przemyśleń. Rozważamy tylko "pokrywę" otworu wejściowego.

Bild2.thumb.jpg.f23a0e1e7a433e29d6e8f3c892951f80.jpg

Pozdrawiam

Edytowane przez Tofel (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Tofel napisał:

kolejny przykład do przemyśleń. Rozważamy tylko "pokrywę" otworu wejściowego.

Bild2.thumb.jpg.f23a0e1e7a433e29d6e8f3c892951f80.jpg

Minusem jest waga windy i drugi podjazd do auta. 

O tym rozwiązaniu myślałem jako dodatkowym wejściu przed osią, ale tu konsekwencją była by od razu przebudowa wnętrza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc o nieco szerszym spojrzeniu na sprawę miałem na myśli pozostawienie sobie "furtki" na alternatywne rozwiązania.

M.in. pomyślałem o tym samym co kolega:

1 godzinę temu, Misio napisał:

Kiedyś widziałem drzwi z szerokością światła około 80cm...

Poważna modyfikacja wejścia - jeśli jest tylko do wykonania przy akceptowalnym zakresie zmian wnętrza - może mogłaby być wykonana w nieco większym zakresie aniżeli "na styk".

1 godzinę temu, filipert napisał:

Asysty będzie wymagało ustawienie podjazdu. Wejście lub wyjście już nie. 

Czyli jedziemy na kemping np. na 3 dni, rozstawiamy rampę i kidy żona ma ochotę, potrzebę, to wchodzi lub wychodzi przez elektrycznie otwierane drzwi

To tak sobie patrzę na te wszystkie fotki i zaczęło mi się nie zgadzać.

Może się mylę - analizując pobieżnie - ale najazdy nie mogą być zaczepiane o próg wejściowy bo drzwi nie dałoby się zamknąć. Należałoby chyba zaczepiać je o jakiś rant w bezpośredniej bliskości progu drzwiowego ale jednak na zewnątrz. Bądź szczelina pomiędzy skrzydłem drzwi a progiem musiałaby umożliwić stałe wsunięcie i zaczepienie krawędzi najazdu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Tofel napisał:

Pisząc o nieco szerszym spojrzeniu na sprawę miałem na myśli pozostawienie sobie "furtki" na alternatywne rozwiązania.

M.in. pomyślałem o tym samym co kolega:

10 godzin temu, Misio napisał:

Kiedyś widziałem drzwi z szerokością światła około 80cm...

Poważna modyfikacja wejścia - jeśli jest tylko do wykonania przy akceptowalnym zakresie zmian wnętrza - może mogłaby być wykonana w nieco większym zakresie aniżeli "na styk".

65 cm, czy 70 cm, to nie jest na styk.

Moja żona bez problemu radzi sobie z przestrzenią 61 cm, wiec 65 to już luz :) myślę o szerokości bliżej 70 cm, bo to szerokość którą pokonuje każdy inny wózek.

 Wiem, że im szerzej tym bardziej komfortowo przy wjeździe, ale szerokie drzwi maja też swoje konsekwencje i myślę, że standard między 50 a 55cm w karawaningu to nie przypadek. Dla mnie problematyczne jest to, że na otwarcie drzwi potrzeba przestrzeni pod markizą, przestrzeni w której zawsze stawiamy stół, im większe skrzydło, tym większa przestrzeń wykluczona z użytkowania a u nas jest to centralna część użytkowa pod markizą. Jeśli miałbym przekroczyć 70 cm, to powinny to już być dwa skrzydła.

Standardowe drzwi 50cm to komfort może dla chudzielców (u mnie jeszcze 169 wysokości), bywają WC, że przy dwójce ludzie się zapierają głową o drzwi, łóżka maja czasem mniej długości niż byśmy chcieli a są układy, że minięcie się w ciągu komunikacyjnym powoduje tarcia ;) Dla mnie karawaning, to właśnie takie kompromisy i oszczędność miejsca, wagi.

8 godzin temu, Tofel napisał:

Może się mylę - analizując pobieżnie - ale najazdy nie mogą być zaczepiane o próg wejściowy bo drzwi nie dałoby się zamknąć. Należałoby chyba zaczepiać je o jakiś rant w bezpośredniej bliskości progu drzwiowego ale jednak na zewnątrz. Bądź szczelina pomiędzy skrzydłem drzwi a progiem musiałaby umożliwić stałe wsunięcie i zaczepienie krawędzi najazdu.

Zaczep podjazdu planuję zrobić pod podłogą, 

IMG_20210124_155259_LI.thumb.jpg.6291af5c68bbd70bf85d644866e66afe.jpg

tu gdzie te żółte kółka, będą wyloty rurek zamocowanych pod podłogą, w te rurki będzie montowany kawałek podjazdu ze wspornikami/wspornikiem (myślę, że to będzie dodatkowa piata noga mocowana poprzecznie). Nie robiłem dokładnych wyliczeń, ale sadzę, że ten żółty element będzie miał około 0,5 m

image.thumb.png.f5b3b51f30aa1be353eafdc86ba229eb.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Skoro mowa o:

2 godziny temu, filipert napisał:

...tylna ściana...

to może podrzucę kolejny przykład. Może coś Ci przypasuje?

Rampa wjazdowa schowana pod podłogą.

v8.thumb.jpeg.feec498c681c418516165051bdf7336e.jpeg

Pozdrawiam.

ps jak potrzeba więcej fotek to daj znać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Tofel napisał:

Witam.

Skoro mowa o:

to może podrzucę kolejny przykład. Może coś Ci przypasuje?

Rampa wjazdowa schowana pod podłogą.

v8.thumb.jpeg.feec498c681c418516165051bdf7336e.jpeg

Pozdrawiam.

ps jak potrzeba więcej fotek to daj znać

 

Znam tego Dethlefsa, wzdychałem podczas poszukiwań przyczepy :)

Ciekawi mnie, czy oni wtedy stosują inną konstrukcję niż w przypadku ściany "pełnej".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.