Skocz do zawartości

Poszerzenie drzwi wejściowych


Rekomendowane odpowiedzi

20 minut temu, MaciekR4 napisał:

Jeszcze jedno - czy żona nie "wyjdzie" przez podłogę po wjechaniu elektrycznym wózkiem inwalidzkim do przyczepy? Bo te wózki chyba do lekkich nie należą - tak mi teraz w głowie zaświtało, że drzwi to może być najmniejszy problem...

Bardzo słuszna uwaga. Wózek z osoba niepełnosprawną ma około 150-200kg (wózki bywają różne i osoby też ;) ) i nacisk głównie na tylnej osi. Myślę, że będzie to nacisk mniej destrukcyjny niż osoby np. 120 kg która wywołuje nacisk dynamicznie podczas chodzenia.

Planuję jednak wzmocnienie podłogi w strefie wózka szczególnie, że przy kiepskiej, wilgotnej pogodzie błota sporo się zbiera. Myślałem o jakimś ruszcie z tworzywa który pozwoli odseparować piach i błoto a jednocześnie będzie na tyle drobny, że będzie można po nim dreptać boso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jak o "ruszczie" to najazd właśnie z pochylnią z rusztu - odpada od razu problem przyczepności kół wózka.

a podłoga myślę, że dodatkowo wycięta sklejka gruba na 10mm "pod wymiar" w miejscu gdzie będzie wózek wjeżdżał - chyba powinno wystarczyć jak się taką położy na podłodze przyczepy wewnątrz.


A nacisk - wózek jednak będzie naciskał bardziej, bo ludzka stopa (również stopy podczas chodzenia) ma trochę większą powierzchnię styku z podłożem niż koło i ciężar ma się gdzie rozłożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, filipert napisał:

Dlatego rozmyślam jakiś mechanizm automatycznego (elektrycznego) otwierania drzwi, chodzi mi też pomysł otwierania ich w bok, równolegle do ściany, coś jak boczne drzwi w busach. Liczę na Waszą pomysłowość i pomoc :)

Jest takie rozwiązanie do busów do drzwi przesuwnych - ale chyba dedykowane dla różnych marek.
Wabi się to Modifero - być może dałoby się coś wykminic pod Twoje potrzeby zajrzyj na tę stronke https://www.modifero.com/en/ 
Na CT sa opisy jak to chłopaki w busach działali a na YT jest trochę filmików

Ale ja specjalnie  dla przyczepy jakoś tego nie widzę - musiałyby być to drzwi przesuwne z prowadzeniem
W sumie skłaniałbym się tu raczej do rozwiązania w stylu drzwi autobusowych  jak piszą Maciek i Misio 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drzwi jak w busie odpadają - musiałbyś mieć prowadnice od busa przeszczepione, co wiąże się z kupnem konkretnych drzwi jak i praktycznie całego boku auta, a to będą koszty podejrzewam, że raczej większe niż same gotowe szerokie drzwi i zbudowany specjalnie do nich i do przyczepy mechanizm jak w autobusie/tramwaju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, MaciekR4 napisał:

Drzwi jak w busie odpadają - musiałbyś mieć prowadnice od busa przeszczepione, co wiąże się z kupnem konkretnych drzwi jak i praktycznie całego boku auta, a to będą koszty podejrzewam, że raczej większe niż same gotowe szerokie drzwi i zbudowany specjalnie do nich i do przyczepy mechanizm jak w autobusie/tramwaju.

Bez przesady...zakup np kangoora,  czy jakiegoś starszego Vana na skrócie by nie kosztowało dużo...Ale waga i problemy adaptacyjne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, MaciekR4 napisał:

Jak o "ruszczie" to najazd właśnie z pochylnią z rusztu - odpada od razu problem przyczepności kół wózka.

Nie, najazd/podjazd z aluminium klejonego czymś antypoślizgowym.

Ruszt ma być na podłogę

17 godzin temu, MaciekR4 napisał:

a podłoga myślę, że dodatkowo wycięta sklejka gruba na 10mm "pod wymiar" w miejscu gdzie będzie wózek wjeżdżał - chyba powinno wystarczyć jak się taką położy na podłodze przyczepy wewnątrz.

Też o tym myślałem, ale to nie rozwiązuje problemu naniesionego błota i wody, nie zdejmiesz opon jak butów ;)

Myśląc o ruszcie, chodzi mi o coś takiego

image.png.e52431f18464fc81209633ff9670b8c6.png

to akurat kraty pomostowe o bardzo dużej nośności, oczywiście tylko jako przykład. Nie będę się też upierał na system kratowy, bo to trochę zabawy będzie a na razie najważniejsze są drzwi.

17 godzin temu, MaciekR4 napisał:

wózek jednak będzie naciskał bardziej, bo ludzka stopa (również stopy podczas chodzenia) ma trochę większą powierzchnię styku z podłożem niż koło i ciężar ma się gdzie rozłożyć.

w wózku zawsze masz 4 punkty nacisku i to dość statyczne a stopa podczas chodzenia dynamicznie naciska w jednym punkcie. Ale zostawmy to, bo obaj czujemy, że wzmocnienie podłogi raczej pomoże niż zaszkodzi.

 

13 godzin temu, smok_wawelski napisał:

Modifero - być może dałoby się coś wykminic pod Twoje potrzeby zajrzyj na tę stronke https://www.modifero.com/en/ 
Na CT sa opisy jak to chłopaki w busach działali a na YT jest trochę filmików

Ale ja specjalnie  dla przyczepy jakoś tego nie widzę - musiałyby być to drzwi przesuwne z prowadzeniem
W sumie skłaniałbym się tu raczej do rozwiązania w stylu drzwi autobusowych  jak piszą Maciek i Misio 

też idę ku takim wnioskom i zgadzam się z Maćkiem

11 godzin temu, MaciekR4 napisał:

Drzwi jak w busie odpadają - musiałbyś mieć prowadnice od busa przeszczepione, co wiąże się z kupnem konkretnych drzwi jak i praktycznie całego boku auta

nawet nie o koszty idzie ale

11 godzin temu, Misio napisał:

waga i problemy adaptacyjne...

Muszę rozkminić ten system "tramwajowy" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie kewlarowe trapy offroadowe parę razy na nich stałem "profilaktycznie" kamperem...na razie nie używałem "w terenie" (i mam nadzieję że tak zostanie), ale stanąć na nich bosą stopą bym nie chciał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślałeś o zastosowaniu drzwi dwuskrzydłowych?
Niekoniecznie symetrycznych, coś jak drwi wejściowe do klatki w blokach,
Co prawda wtedy pewnie i szafka byłaby do przerobienia ale mając dwa małe skrzydła żona miała by prościej je otworzyć ręcznie

Wystarczyło by pociąć i poskładać dwa komplety drzwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, maniacs99 napisał:

A myślałeś o zastosowaniu drzwi dwuskrzydłowych?
Niekoniecznie symetrycznych, coś jak drwi wejściowe do klatki w blokach,
Co prawda wtedy pewnie i szafka byłaby do przerobienia ale mając dwa małe skrzydła żona miała by prościej je otworzyć ręcznie

Wystarczyło by pociąć i poskładać dwa komplety drzwi

Tu będzie ciężko z uszczelnieniem, szczególnie jeśli te środkowe profile nie będą jakieś oryginalne. 

48 minut temu, filipert napisał:

Muszę rozkminić ten system "tramwajowy" 

Pod przyczepą masz miejsce na prowadnice dźwignie itp. Gorzej z górą drzwi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Piotrekm13 napisał:

Pod przyczepą masz miejsce na prowadnice dźwignie itp. Gorzej z górą drzwi...

Teraz podpowiedziałeś mi jeszcze inny pomysł na drzwi przesuwne :hmm:

U góry mam markizę, więc pod nią wpasowała by się prowadnica. Gorzej z estetyka takiego rozwiązania, 

Interesująca jest też opcja rolety zamiast drzwi, @danielpoz wrzucił niedawno taką fotę:

image000000.jpg 

:)

4 godziny temu, maniacs99 napisał:

A myślałeś o zastosowaniu drzwi dwuskrzydłowych?

Myślałem

on7.jpg.49cbaaba135652a595496fb518a92118.jpg

269352982__3(1).jpg.2d8df50c838ce79ec6efca12abff7402.jpg

1043973876__3(2).thumb.jpg.a27ebeb90c407421f55e5d9ef88a52a8.jpg

 

Adria też myśli

IMG_20210926_141512.thumb.jpg.ddc3eea42bcd669a38c1397360ff5f46.jpg

Gdybym znalazł takie drzwi w całości, to pewnie było by to ciekawe rozwiązanie, ale tworzenie tej konstrukcji samemu... z drugiej strony jak żona zobaczyła tą Adrię, to powiedziała, że to jest TO :laugh:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety roleta w prowadnicach jest uszczelniana zwykle uszczelką szczotkową  owszem w roletach okiennych prowadnica będąca niejako labiryntem i uszczelka szczotkowa wystarcza ale za nią jest szczelne okno.   Napęd rolety silnikiem rurowym  jest w sumie prosty, opcji sterowania mnóstwo.  Ale w warunkach drogowych to standardowe rozwiązanie nie jest uszczelnieniem które podoła deszczowi podczas jazdy. W pokazanej przyczepie na bank uszczelnienie jest rozwiazane inaczej. Z mobilnych zastosowań rolet to kojarza mi sie samochody pożarnicze lecz nie wiem jak tam jest rozwiązane uszczelnienie i jak szczelne jest tam potrzebne 
No dobra a drzwi dwuskrzydłowe powiadacie - wydaje mi sie to sensownym pomysłem  o ile miejsce by pozwoliło z futrynką sobie poradzisz spoko masz zaprawę na poprzedniej budzie z dłubaninką, skrzydła w jakims profilu alu z ocieplniem tez nie wydaja mi sie kosmiczną techniką :)  tylko tu widzę właśnie tez aspekt szczelności aby jedno skrzydło dobrze i szczelnie docisnęło uszczelnienie to to drugie musi byc dobrze zaryglowane i oba skrzydła musza być dość sztywne - uszczelek jest od groma różnych dostępnych tu bym się nie bał, cos na pewno podbierzesz odpowiedniego - w tym rozwiązaniu właśnie koncentrowałbym się na sztywności skrzydeł ,ryglowaniu i pewności docisku.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.