Skocz do zawartości

Spostrzeżenia i rady początkującego.


beniamin82

Rekomendowane odpowiedzi

57 minut temu, PanSamochodzik napisał:

Hm, nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że na zdjęciu mierzysz nacisk na koło podporowe, a pół metra dalej, tj. na zaczepie, może być inny odczyt na wadze. Pozdrawiam, T.

 

 

Tak mierzę na rurce od koła podporowego. Nie mierzyłem ale pół metra to chyba przesada ? Moze z 20cm od zaczepu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

2 godziny temu, PanSamochodzik napisał:

Hm, nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że na zdjęciu mierzysz nacisk na koło podporowe, a pół metra dalej, tj. na zaczepie, może być inny odczyt na wadze. Pozdrawiam, T.

Zgadza się. Wskazany pomiar masz nieco zaniżony. Dodatkowo, aby zrobić to dokładnie (widać, że się starasz :) ) powinieneś mieć zaczep przyczepy na wysokości kuli haka swojego holownika. Tutaj już różnice są znaczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Marcin T napisał:

Zgadza się. Wskazany pomiar masz nieco zaniżony. Dodatkowo, aby zrobić to dokładnie (widać, że się starasz :) ) powinieneś mieć zaczep przyczepy na wysokości kuli haka swojego holownika. Tutaj już różnice są znaczne.

Czy 3 albo 5 kilo to będzie znaczna różnica?

Wiem że kolega DarekSłupsk lekko podchodzi do niektórych spraw, ale w tym przypadku akurat mnie śmieszy ten temat. Wcześniej była dyskusja czy ma być 100kg, czy 40kg na haku, a teraz zwracamy uwagę na błąd pomiaru, który wg. mnie wynosi może z 5kg. Zresztą można to łatwo policzyć dla reprezentatywnego przykładu.

A tak poza tym to taki pomiar jest zawyżony a nie zaniżony. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Czy 3 albo 5 kilo to będzie znaczna różnica?

Dla jednego będzie znaczna, dla drugiego nie. Przy nacisku rzędu 70 kg daj sobie zaczep 10 cm powyżej kuli, tyle samo poniżej i zmierz. Różnice są spore. U mnie wyszło 9,5 kg. Mierzone pod zaczepem.

Mnie to nie śmieszy. To zwykła wymiana spostrzeżeń na temat jednego z najważniejszych parametrów przy holowaniu przyczepy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem taką wagę na hak, 40zl na alleg.
Nacisk na hak miałem 90kg.

Zarowno zaczep jak i hak może mieć do 100kg.

I takie pytanie lepiej trzymać się 80kg, czy to 90 - 100moze być?

Przyczepę mam przebudowaną przez poprzedniego właściciela i z przodu mam stałe łóżko a pod nim przestrzeń ładunkową pakowana od boku. I tam oprócz plastikowych zabawek do piasku jechały tylko rurki stelaża przedsionka.
Żeby mieć 90kg to musiałem z tyłu przyczepy wieźć materiał przedsionka (tam mam zamiast tylnego siedzenia przy stole skrzynię). Żeby było 80 to pewnie musiałbym rurki z tyłu wieźć a materiał z przodu. Albo jeszcze tył dociążać.

Właściciel poprzedni przewoził z tyłu rowery, to pewnie mógł coś w ładunkowej przewozić. Ja rowerów nie zabieranłem.


Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dioblik napisał:

Kiedyś kupiłem wage firmy brunner , raz zważyłem nacisk na hak i od tamtej pory leży w bakiście. Przyczepe pakuje w miarę tak samo i tyle. 

Kiedyś kupiłem wagę ....zważyłem nacisk na hak i od tamtej pory również u mnie leży w bakiście - by mieć ją przy sobie do mierzeniu nacisku przed każdym wyjazdem. Przyczepę pakuję w miarę tak samo i tyle razy miałem różne wskazania ,że hoho....

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja kupiłem wagę sprężynową, którą mierzyłem nacisk na hak i byłem szczęśliwy. Dla mojego holownika dozwolone jest 80 kg, waga pokazywała mniej więcej 70 - 80 kg, zależnie od załadunku. Super! - pomyślałem. Kiedyś postanowiłem porównać z wagą osobową na której śledzę ilość mojej osoby, tzn, czy obywatela przybywa, czy ubywa, w zależności od karmienia. Waga jest dosyć dokładna, bo np waga u lekarza wykazuje bardzo zbliżone wartości obywatela, czyli mnie. Kanister 20 L, także pokazuje 20 kg z hakiem jakim jest waga samej plastikowej bańki, więc chyba dosyć dokładna jest ta waga osobowa. 

Wracając do tematu: porównałem obie wagi, tę sprężynową i tę osobową. 

Wartości odczytane przed jednym z wyjazdów: 
1. Waga sprężynowa ok 80 kg. 

2. Waga osobowa 102 kg. 

Po kilkukrotnym sprawdzeniu wyników i powtórzeniu pomiarów WNIOSEK:

Waga sprężynowa za kilkadziesiąt złotych jest do du.. i tyle samo warta co pomiar "na oko" - do wywalenia. 
Może jakieś wagi sprężynowe są dokładniejsze, ale ja wypróbowałem dwie różne i obie pokazywały błędne wartości. 

Lepiej zainwestować w sensowną wagę osobową i dociąć kawałek patyka, aby dopasować wysokość zaczepu. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie podsumować moje 1700km  zrobione właśnie po Polsce z naciskiem na hak +/- 40kg. Zostało 400km do domu. Jest to mój pierwszy tak długi wypad z przyczepką. Ale od 7 lat jeżdżę ciężarówką a wcześniej jezdzilem 3 lata busem z długą lawetą (2 auta). 

Chcecie to sobie róbcie nacisk na hak 80kg. Ale nie doradzajcie komuś jak nie wiecie jakim jest kierowcą i czym ciągnie cepke. Dla mnie to bzdura,  mit teoretyków forum i FB. Gdy opróżnilem zbiornik wodny z 70L który mam na samym końcu przyczepki , zaczep zaczął skrzypieć bo nacisk na hak zrobił sie właśnie okolo 80kg. Suv prowadzi sie tak samo , przyczepa nie wężykuje.

Wniosek jest prosty , nie ma sensu walić tyle na hak skoro nie ma różnicy. Przyspiesza sie tylko zużywanie zaczepu , i zawieszenia auta.  Chyba że ktoś ciaga przyczepkę 1500DMC Fiatem punto i chce cisnąć 110km/h 

Dodam że warunki często mialem trudne , nierówna nawierzchnia , silny wiatr , mijanki z "tirami" . W górach podjazdy i zjazdy o nachyleniu nawet 11%. Wystarczy trochę wyobraźni , gdy widać ze będzie z górki puścić wczesniej gaz. Ja przez tydzień ani razu nie przekroczyłem 90km/h , bo urlop to czas relaksu, również podczas jazdy. A nie gonitwy na krawędzi wężykowania z gapieniem sie stale w lusterka , byle jak najszybciej piwo otworzyć na miejscu. 

Nie ważne jaki jest nacisk , ważne zeby był , czyli jeśli wypięta przyczepka nie podnosi sie z przodu tylko opada to jest ok. Nie potrzeba żadnej wagi , wystraczy złapać za zaczep i unieść. Nie trzeba jeździć 20lat żeby wyczuć czy jest obciążony przód przyczepki czy cepka opada z tyłu unosząc przód , co wyklucza bezpieczne jej holowanie.

Pozdro

PANO_20210822_143652.jpg

Edytowane przez DarekSłupsk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, DarekSłupsk napisał:

Dla mnie to bzdura,  mit teoretyków forum i FB

Dobrze, że Ty jesteś starym karawaningowym wyjadaczem i praktykiem. Po wielu latach i dziesiątkach tysięcy km z budą na haku dobrze wiesz co mówisz. To się ceni i chwali ?

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z własnego doświadczenia (jeszcze niezbyt dużego) mogę powiedzieć tylko, że przy zbyt dużym nacisku, tak powyżej 80kg, strasznie buja autem w osi wzdłużnej, ale to może kwestia holownika. Staram się trzymać pomiędzy 70kg a 80kg i wtedy jedzie się dobrze. Jak jest z mniejszym naciskiem to nie wiem, bo u mnie ciężko to osiągnąć, trzeba by mocno dopakować tył żeby odciążyć zaczep. Ogólnie gratów raczej mało pakuje do budy więc nie mam z tym problemu. Jednak sądząc po filmach z eksperymentami na modelach, które już nieraz pojawiały się na forum, to jednak coś jest na rzeczy z tym naciskiem Jednakże na własnej skórze nie będę próbował czy jak zmniejszę nacisk do 30 czy 40kg to będzie chciała węża robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.