Skocz do zawartości

Nowy podatek


Benior

Rekomendowane odpowiedzi

A ja bym wolał tylny napęd - i dlatego takowy zakupiłem. Na szczęście to tylko ja się z tym będę męczył a nie ktoś inny...wiedząc już że to błąd ?

AWD niestety dla mnie był "za problematyczny" do kupienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 281
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

RWD w dużych busach występuje nie z powodu lepszej trakcji (bo ta jest gorsza w stosunku do busa FWD , kto jeździł tymi i tymi busami ten wie ;) ) lecz z powodu prostoty konstrukcji tylnego mostu mogącego przenieść dużo większe obciążenia niż napęd wymagający zastosowania przegubów skrętnych.  

co do zabudów na blaszakach z AWD jest tego sporo, oglądałem wszystkie dość szczegółowo  na prośbę znajomego na targach w Dusseldorfie.

Najtańsze były na Fordach z firmy Karmann na pierwszy rzut oka całkiem ładnie wykonane.

20200912_101539_resized.jpg

20200912_101552_resized.jpg

20200912_101610_resized.jpg

20200912_102413_resized.jpg

20200912_114512_resized.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Suzu4x4 napisał:

mogącego przenieść dużo większe obciążenia niż napęd wymagający zastosowania przegubów skrętnych.

To pewnie jest prawda, ale DMC nie zależy od typu nadwozia. (zarówno te długie jak i krótkie mają to samo DMC). Więc w tym przypadku chyba jednak chodzi o coś innego, ale sam nie wiem o co. (argument ze środkiem ciężkości też odpada, z tego samego powodu). Może o promień skrętu. Albo o miks kilku czynników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spójrzmy na to realnie. Duże busy L3... czy L4... raczej u nas są sprzedawane przeważenie z DMC 3500kg i nierzadko śmieszną ładownością rzędu kilkuset lub cirka 1000-1200 kg, a ta sama wersja jest też przeznaczona na rynki z "normalną" jak na ten gabaryt masą i ładownością, np. z DMC 4,5T lub większą. Napęd pod taką wagę w przypadku FWD, owszem, dałoby się zrobić, ale wymaga to i mocniejszego silnika, większej i mocniejszej skrzyni, odpowiednio większych i bardziej masywnych przegubów itd. Poprzeczny montaż dla napędu przedniego osiąga swoje gabarytowe granice, lub w przypadku niektórych producentów wymagałby zaprojektowania i wdrożenia nowych podzespołów (np. koszt opracowania skrzyni pracującej w układzie poprzecznym zdolnej przenieść takie obciążenia - kosmos, a ta z osobówki, aczkolwiek nominalnie przeniesie taki moment i moc, w busie na dłuższą metę nie wydoli). Jak mają gotowy zespół napędowy, wypuszczają RWD, i tyle. Nie ich wina, że w PL DMC 3500kg to nieprzekraczalna świętość przynajmniej  na papierze (a potem masz Iveco na bliźniakach z DMC 3500kg i ładownością 200-300 kg - powinniśmy być chyba potęgą w produkcji wyrobów ze styropianu). 

 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Nośność" przegubów ma bardzo dużo tu racji i "trwałości"...

Jednak jeżdżąc kamperem...może nie tak dużo jak niektórzy, ale jednak bym wolał mieć tam tylny napęd...oczywiście, Osiołek ma bardzo duży zwis tylny, co czyni bardzo dużą dysproporcje w nacisku osi...Ale tak czy siak podejrzewam że nacisk tylnej osi będzie 30-50% większy niż przedniej w moim vanie, dlatego też chciałem mieć ten tylny napęd...

Są miejsca/warunki gdzie nie odważylem się wjechać Osiołkiem właśnie przez FWD

 

Natomiast moja wypowiedź o AWD tyczyła się "problemów" (licznych) dla mnie konkretnie...A nie pod kątem, że jest to nierealne, czy nieosiągalne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, mundek28 napisał:

A ja bym chciał się dowiedzieć konkretów na temat gorszej trakcji busów z tylnym napędem w stosunku do napędu przedniego.

przekonaj się eksperymentalnie.

wypożycz  dwa busy o zbliżonym dmc i gabarytach  jeden FWD a drugi RWD.

pojedź na pierwszą lepszą budowę czy na mokrą łąkę (najlepiej w lekko pagórkowatym terenie).

w warunkach miejskich może być podjeżdżanie pod krawężnik w warunkach zimowych na zaśnieżonej nawierzchni :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś mam znowu inne odczucia...widać jestem zupełnie inny...

Jedynie co mogę przyznać - dostawczak pusty z tylnym napędem to najczęściej porażka... w innej sytuacji - jak wyżej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Misio napisał:

Jedynie co mogę przyznać - dostawczak pusty z tylnym napędem to najczęściej porażka... w innej sytuacji - jak wyżej...

to też prawda.  w przypadku kampera z długim tylnym zwisem i przewalonym DMC tylny napęd nie będzie przeszkodą  .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam przewalonego DMC :D

Mój kamper ma niestety przedni napęd...

A to co zacytowane, było pisane o dostawczaku/busie, bo to o nim była w ostatnich postach mowa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.