Skocz do zawartości

Nowy podatek


Benior

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 3.02.2021 o 13:59, Slawka napisał:

 A w Niemczech nie dość, że nie ma akcyzy, to z powodu pandemii VAT na kampery obniżono do 16%. 

Niemcy to "biedny" kraj i nie stać ich na taki luksus jak w Polsce?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 281
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

46 minutes ago, Helmut said:

Niemcy to "biedny" kraj i nie stać ich na taki luksus jak w Polsce?.

Dokładnie tak ? Aż z ciekawości sprawdziłam statystyki! Szacuje się, że łącznie, w Europie, zarejestrowanych i użytkowanych jest ok 2.200.000 kamperów, z czego w "biednych" Niemczech 589.000 ? Obrót ze sprzedaży na całym rynku caravaningowym wyniósł w Niemczech, w rekordowym roku 2020,  12,5 mld EUR. Bieda, panie, bieda...

 

Edytowane przez Slawka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Slawka napisał:

Co do Forda - to najmniejszy samochód w tej klasie do zabudowy.

Nope, Transit L4H3 jest dłuższy o 20cm niż ducato L4H3. Szerokość ta sama. W zasadzie to fiato_peżoto_cytroen jest chyba najmniejszy w tej chwili. Reno_Oplo_nyssan jest dłuższy o 30cm, szerokość ta sama. Iveco aż o 60cm dłuższe, odrobinę węższe, ale można poszerzenia wstawić. Może 15 lat temu  fiato_peżoto_cytroen był największy, ale zaspał i został przez konkurencję zdeklasowany. Za to jest najtańszy i chyba to sprawia że najczęściej się przerabia właśnie jego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minutes ago, Łza Włóczynutka said:

Transit L4H3 jest dłuższy o 20cm niż ducato L4H3

Transit L4H3 jest (a przynajmniej był jak byliśmy na spotkanie we Fordzie  2 lata temu) tylko w wersji z napędem na tył. Jest bardzo ciężki i ze względu na wał napędowy ma bardzo wysoko podłogę. Trzeba by się naprawdę napracować, aby na nim coś sensownego zbudować w ramach DMC 3,5 tony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Łza Włóczynutka napisał:

Nope, Transit L4H3 jest dłuższy o 20cm niż ducato L4H3. Szerokość ta sama. W zasadzie to fiato_peżoto_cytroen jest chyba najmniejszy w tej chwili. Reno_Oplo_nyssan jest dłuższy o 30cm, szerokość ta sama. Iveco aż o 60cm dłuższe, odrobinę węższe, ale można poszerzenia wstawić. Może 15 lat temu  fiato_peżoto_cytroen był największy, ale zaspał i został przez konkurencję zdeklasowany. Za to jest najtańszy i chyba to sprawia że najczęściej się przerabia właśnie jego.

Z tym że Opel i Reno się zwęża ku górze. 

Ford najtańszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał:

najtańsze to jakieś bieda wersje, 

Jesli porownac podstawowe wersje to Ford jest najtańszy. Trojaczki zdecydowanie droższe. Wiem bo kupowałem a jedynym kryterium była cena. 

4 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał:

doklikaj sobie parę niezbędnych ficzerów i się zrobi konkretnie. 

Jak w każdej marce i modelu.

Chciałeś dostać coś za darmo? ?

4 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał:

 no i L4H3 nie ma FWD, więc coś Cię okłamali.

No to lipa straszna. 

Czyli na kampera się nie nadaje więc odpada. 

6 godzin temu, Cathay napisał:

Ford najtańszy ale FWD z długimi terminini oczekiwania. Od ręki tylko RWD. To takie info z wczoraj od dealera. 

Jeśli auto jest na placu lub u dilera to praktycznie od ręki. Jeśli do produkcji to czas liczony w miesiącach. Tak to dzoała w każdej firmie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, danielpoz napisał:
7 godzin temu, Łza Włóczynutka napisał:

 no i L4H3 nie ma FWD, więc coś Cię okłamali.

No to lipa straszna. 

Czyli na kampera się nie nadaje więc odpada.

Nie wiem czemu miało by to wyłączać Transita z możliwości zrobienia na nim kampera?

Oczywiście, wysokość i waga to nie są plusy, ale tylny napęd ma kilka "pozytywów"...

 

Pamiętać trzeba jeszcze że te największe modele mogą mieć spore kłopot ze zmieszczeniem się w 3,5t (i tu mowa o wszystkich vanach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Misio napisał:

 

Oczywiście, wysokość i waga to nie są plusy, ale tylny napęd ma kilka "pozytywów"...

 

Jeśli bym mógł wybierać to wole FWD do takich zastosowań o których tu piszemy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tradycyjnego kampera ja bym wolał RWD (najlepiej na bliźniaku) bo wiadomo ze mocno jest dociążony tył Przy kamperwanie juz bardziej bym sie skłaniał do napędzanej przedniej osi .... ale chyba wszytsko zależy od konkretnego przypadku i danego nacisku na ośki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie busy są też do nabycia w wersjach 4,5 tony, więc jak ktoś się obawia o ciężar, ale nie obawia się egzaminu i dodatkowych opłat to nic nie stoi na przeszkodzie. A nawet więcej, bo wchodzi na arenę  wówczas olbrzym iveco L5H3, który występuje wyłącznie w wersji 4,5 tony i/lub chyba 7,5t. I ma z chyba 5 metrów długości "ładunkowej" jak nie więcej. to jest prawidziwa mega wśród kandydatów na campervana.

Bardzo mnie ciekawi: jak zimą albo na mokrych drogach w górach zachowują się takie przedionaędowe L4H3, załadowane na full. Środek ciężkości bardzo daleko od osi napędowej. 

Ja bym był skłonny wysunąć tezę, że do tego rozmiaru vana napęd na oś tylną, która jest bardzo blisko środka ciężkości jest dużo lepszym rozwiązaniem. nie bez powodu wszystkie marki z wyjątkiem fiato-peżoto-cytryniarza mają napęd na tył w L4H3, a w mniejszych można sobie wybrać czy przód czy tył.

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na budowach w trudnych warunkach jak i z ciężkimi przyczepami FWD sprawdza się lepiej niż RWD jeśli chodzi o busy. Mowa o L3 pewnie w L4 diametralnie się to zmienia?

Może w kamperach jest inaczej... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.