Skocz do zawartości

Dokąd zmierza motoryzacja...


BUMERANG

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, rumpel napisał:

No tak, najlepiej wyśmiać i sprowadzić do parteru... Ale ok , rozumiem - w internecie tak można ...

Tak?

16 minut temu, rumpel napisał:

No tak, najlepiej wyśmiać i sprowadzić do parteru... Ale ok , rozumiem - w internecie tak można ...

Tak?

2 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

 

z niecierpliwością czekam jak systemy które są obecnie standardem w samochodach osobowych będą standardem w samochodach dostawczych :miga:

Są. Czsamo mawet szybciej niż w osobówkach. (tempomat aktywny) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, danielpoz napisał:

Są. Czsamo mawet szybciej niż w osobówkach. (tempomat aktywny) 

napisałem STANDARDEM  bo to że są dostępne w wybranych najdroższych modelach to wiem :)

ACC, lane assist, front assist i radarowe czujniki martwego pola + matrycowe LEDY powinny być dostępne w każdym busie.

dziś nie ma chyba ani jednego kampera który miałby to dostępne w opcjach (blaszaków nie biorę pod uwagę)

podejrzewam że w kamperach długo to jeszcze nie będzie dostępne bo czujniki radarowe wymagają odpowiedniego montażu i kalibracji myślę że producenci zabudów jeszcze przez kilka ładnych lat nie ogarną tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Piotrekm13 napisał:

Jeśli kierowca który całe życie jeździł bez ABS nagle wsiądzie do auta z ABS, to nie będzie umiał go od razu używać.

 

3 godziny temu, Piotrekm13 napisał:

Sam miałem nawyk hamowania pulsacyjnego i musiałem się tego oduczać.

Czego oduczać i po co oduczać?

Dobry kierowca jadąc autem z ABS hamuje jak w aucie z ABS a jadąc bez ABS hamuje jak bez ABS.  Na dziś dzień o jakim przyzwyczajaniu do aut bez ABS piszesz skoro od blisko 15 lat wszystkie auta mają ABS, tak więc bez niego są tylko youngtimery, zabytki  albo złom.  Problem może mieć jedynie ktoś kto z pierdla wyjdzie.

To tak jak się słyszy ludzi którzy mówią o Boże, w automacie to ja muszę lewą nogę pod tyłek wsadzać. Po co pod tyłek? Wystarczy mózg używać i wiedzieć że jak masz automat, to nie masz sprzęgła. I tyle. Mało tego, aby się noga nie nudziła to hamuj na zmianę lewą i prawą.  

 

1 godzinę temu, rumpel napisał:

Gdy miałem Transita Euroline, po kilku sytuacjach na jesiennych mokrych liściach, czy też zimowych perypetiach - zacząłem wyłączać ABS na bezpieczniku , na okres zimowy. Przewidywalność auta i kontrola nad nim uległa poprawie.

ABS wydłuża drogę hamowania na nierównej nawierzchni i na szutrowej drodze.  Jednak by bez ABS skrócić drogę hamowania, to należy trochę potrafić. 

Warto dodać że układ nieprzystosowany do ABS jest inny, a układ z ABS też inny. Tak więc odłączanie ABS bezpiecznikiem jest bardzo głupie. Gdy w początkach ABS np. Audi stosowało wyłącznik systemu, to co innego. Ale nigdy z bezpiecznika. 

Co oznacza auto bardziej przewidywalne? Z systemem zachowuje się zawsze tak samo, a bez niego jest to zależne każdorazowo od zachowania kierowcy. A kierowca to najczęściej zawodzący system w aucie. 

 

Inna sprawa ze ludzie często sami wyszukują w aucie problemów. 

I tak np. moi znajomi mieli tak jak Ty Multiplę a nawet dwie, którymi przejechali setki tysięcy kilometrów i nigdy nie narzekali na jakość tego auta, nie narzekali na komfort a nawet nie narzekali na jego wygląd. Ale zgodnie mówili że największą wadą Multipli było to że nie można na krzyżówce robić pompino bo wszystko widać :)  Potem okazało się że na zagranicznych forach dużo osób poruszało ten problem. Dla jednych śmieszny, a dla innych poważny.

 

 

 

Edytowane przez Cathay (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Suzu4x4 napisał:

napisałem STANDARDEM  bo to że są dostępne w wybranych najdroższych modelach to wiem :)

ACC, lane assist, front assist i radarowe czujniki martwego pola + matrycowe LEDY powinny być dostępne w każdym busie.

dziś nie ma chyba ani jednego kampera który miałby to dostępne w opcjach (blaszaków nie biorę pod uwagę)

podejrzewam że w kamperach długo to jeszcze nie będzie dostępne bo czujniki radarowe wymagają odpowiedniego montażu i kalibracji myślę że producenci zabudów jeszcze przez kilka ładnych lat nie ogarną tematu.

Trojaczki to stary kibel. Lada dzien bedzie nowy model i może będzie nowocześnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, danielpoz napisał:

Trojaczki to stary kibel. Lada dzien bedzie nowy model i może będzie nowocześnie. 

konstrukcja sprzed 15 lat, chyba najstarsza na rynku EU wśród dostawczaków.

ale z tym lada dzień to nie byłbym taki optymistyczny,  PSA połączyło  się z FCA  i mają opracowywać całkiem nową platformę a to pewnie trochę potrwa, więc prawdopodobnie zamiast trojaczków będą czworaczki albo nawet pięcioraczki (fiat,citroen,peugeot,opel, i może toyota).

Ford ma pracować nad dostawczakami razem z VW, więc będzie ciekawie jeśli nowy Transit będzie sklonowany z Crafterem .

Master - Nissan NV300 nie zdziwię się jak połączy się ze Sprinterem więc może za kilka lat będziemy mieć do wyboru w dostawczakach tylko trzy platformy + IVECO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyobrażam sobie, jak będą się kształtowały ceny, skoro nie będzie praktycznie żadnej konkurencji.
Sprinter i Crafter powstał przy współpracy meredesa i VW i porzenie generacje były produkowane razem i ti było to samo auto. Taraz produkcję kraftera przenieśłi do PL, ale sprinter jest produkowany dalej przez fabryki VW. Najprawdopodobniej to jest nadal to samo auto, ze zmienionymi detalami wizualnymi. Teraz dołączy do tego ford i będzie kolejna święta trójca.

W sumie dziwne, że iveco jest nadal wydzielone, to przecież jest grupa kapitałowa fiata. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Commander napisał:

Co byście nie napisali o samochodach, to najbardziej ergonomiczne, przemyślane i zaawansowane technicznie są traktory.

Ano racja. Bo klient kupując traktor patrzy, żeby było mu lżej i wygodniej pracować, a nie chwalić się przed somsiadem. Ma być do bólu praktyczne i użyteczne.

Pamiętam recenzje kolejnych pojawiających się modeli Octavii. Zawsze to samo - taka zwyczajna zawsze wszystko na miejscu, tam gdzie ma być. Żadnej finezji czy polotu.

A lud się zabijał za tą "szarzyzną". Teraz Skoda przeszła na wyższy poziom i klienci przestali się tak tłoczyć w salonach. Miejsce Skody zajęła Dacia. Zobaczymy na jak długo :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, BUMERANG napisał:

Miejsce Skody zajęła Dacia. Zobaczymy na jak długo :hmm:

Skoda też kiedyś była tania, dość tandetna ale całkiem dobra, a teraz Dacia jest tania, tandetna ale akceptowalna więc się sprzedaje. Jeśli Renault kiedyś pozwoli wejść Dacii na półkę wyżej, to rynek poszuka sobie nowej marki na najniższą półkę. Jeśli Renault nie pozwoli Dacii na awans, to zostanie ona na dłużej na dole.

Nie do końca rozumiem politykę VAG, ale wygląda na to że doszli do wniosku, że klienci wierni Skodzie chcą ze Skodą iść przez życie i Skoda idzie w górą ceną i jakością, a Ci sami ludzie kupują nowe modele. Pewnie to daje większe profity niż trzepanie sieczki.

Zaskakuje decyzja o wydzieleniu marki Cupra co zapowiadało się świetnie, a już jest mało fajnie. 

Formentor, zajefajne auto. Jeden z najlepiej jeżdzących suvów na rynku, ale... już się okazuje że do wersji 310 KM dołączą jakieś popierdółki po 150 i mniej koni. Po co więc Cupra skoro od tego był Seat. Jak ktoś chce słabszego suva, to niech kupuje Atecę (która jako Cupra w wersji 300 KM jest zbyteczna)  a Formentor niech zostanie 310 KM i ani trochę mniej, a do tego i ewentualnie wypuścić coś około 400-450 i będzie git. Cupra powinna się odciąć od Seata całkowicie, a Seat powinien pełnić rolę najtańszej marki w portfolio.

Ale to są mądre głowy, Pewnie coś wymyślą. Ale czy schylą się tak nisko jak Dacia? Chyba nie, chociaż pecunia non olet. Może kupią markę Polonez albo Syrena i zaczną tłuc w Turcji jakieś tanie auta.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BUMERANG napisał:

(...)Teraz Skoda przeszła na wyższy poziom i klienci przestali się tak tłoczyć w salonach. Miejsce Skody zajęła Dacia. Zobaczymy na jak długo :hmm:

skąd masz takie info ? statystyki mówią co innego,  dane z  2019r :

1740633117_Screenshot_2020-12-13RejestracjasamochoduTOP15TenoweautakupowaliPolacyw2019roku.png.8efcd87f9d77a7e6d2d514d3157935a7.png

 

 

i  pierwsze półrocze 2020 r :

278090_Screenshot_2020-12-13SprzedanowychsamochodwwPolsceIprocze2020r-.png.d563851e1fff06790a85fc1821436c48.png

 

 

październik 2020 :

923481526_Screenshot_2020-12-13SprzedaautwpadziernikuKolejnymiesicnaplusie.thumb.png.028bd02cca58b5a7f75df0fc231a06e7.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Cathay napisał:

Ale to są mądre głowy, Pewnie coś wymyślą. Ale czy schylą się tak nisko jak Dacia? Chyba nie, chociaż pecunia non olet. Może kupią markę Polonez albo Syrena i zaczną tłuc w Turcji jakieś tanie auta.

Aż tak kombinować nie muszą, wystarczy wrzucić w konfigurator passata z naprawdę niezbędnymi dodatkami i pakietami /gwara, serwis/, i rabaty wiele nie pomagają, więc sam jeśli już przy dzisiejszych cennikach mam do wyboru albo zdegradować się do skody (superb), będzie sporo taniej i fajniej (sportline mi wychodzi jako najbardziej opłacalna opcja), albo uderzyć w coś czego nie lubię i się z tym nie kryję, tj. w suva (tarraco na ten przykład, wyjdzie tyle samo, ale za 4x4 we wcale nie ubogiej wersji), albo wziąć jakąś skromną byle dobrze przykrojoną pod potrzeby wersję audi A4....

Z drugiej strony, jak ludzie mają do wyboru za w miarę podobne pieniądze np. fabię, nawet kombi, w wersji ambition z silnikiem 1.0 (cirka 60 tys.) i dustera 1.3TCe za ok. 70 tys. nie całkiem gołego, to co się dziwić, że drakule są rejestrowane coraz częściej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Suzu4x4 napisał:

skąd masz takie info ? statystyki mówią co innego,  dane z  2019r :

 

Myśle że @BUMERANG chodziło o auta z najtańszej półki.

A tabele które dajesz, pokazują że jednak mimo znaczącego wzrostu cen za Skody, dzieje się tak jak pisałem, czyli klienci są jej wierni i są gotowi siegąć coraz głębiej do sakiewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Cathay napisał:

(...)

A tabele które dajesz, pokazują że jednak mimo znaczącego wzrostu cen za Skody, dzieje się tak jak pisałem, czyli klienci są jej wierni i są gotowi siegąć coraz głębiej do sakiewki.

to na pewno. dostają coraz droższy ale sprawdzony i coraz lepiej wyposażony samochód więc są skłonni zapłacić więcej.

+ jeszcze sprzedaż skody napędzają floty.  Octavia to bardzo uniwersalne auto.

a co do aut z najtańszej półki to wg mnie Octavia  chyba nigdy najtańsza nie była.

pamiętam jak konfigurowałem kilkanaście lat temu Golfa IV i podobnie wyposażoną Octavię I to dużo taniej nie było (była tańsza ale niewiele )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Cathay napisał:

Myśle że @BUMERANG chodziło o auta z najtańszej półki.

A tabele które dajesz, pokazują że jednak mimo znaczącego wzrostu cen za Skody, dzieje się tak jak pisałem, czyli klienci są jej wierni i są gotowi siegąć coraz głębiej do sakiewki.

Jeżeli chodzi o prywatnych użytkowników, dużo jest zasługą volkswagenowskiej "nudy" i "ewolucji bez rewolucji" - miałeś skodę poprzedniej generacji, lub nawet dwie do tyłu, wsiadasz, i... czujesz się jak w domu, wszystko na miejscu do ogarnięcia w chwilę, ale jednak nowe, bogatsze, lepsze. To fakt, nuda i niechęć do zmian, ale jednocześnie przy zakupie samochodu uczucie takiego komfortu i spokoju, od razu ten samochód ci się podoba, bo jesteś "na miejscu" a nie w innej bajce. Z innymi markami Vaga jest podobnie. Wsiądź do opla - astra II/III/IV - żadna nie dawała takiego uczucia. Przesiadka z II-ki do III-ki - z klasyki do kalkulatorów wbudowanych w deskę rozdzielczą, z III-ki do IV-ki - też inna bajka, z II-ki do IV-ki - wszystko inaczej. A w VAGu jak to w VAGu, coś się pozmieniało, ale dużo zostało na swoim miejscu i działa z grubsza tak samo. Np. kobiety bardzo to lubią, przesiadka do innej marki to już spory problem.

Z tą "nudą" wiedzą co robią :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

skąd masz takie info ? statystyki mówią co innego

Podajesz liczby sprzedaży. Zobacz na dynamikę z ostatnich lat. Dacia ma trochę inny rynek niż Skoda. Na przykład Rosja i dalej na wschód.

Sprzedaż zależy też od "siły przerobowej" fabryki. 10 lat temu czekało się na Octavię 2 miesiące. Teraz na Dustera co najmniej 4 :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.