Skocz do zawartości

Citroen C5 Aircross 1.5 czy 2.0 BlueHDI EAT8


Maciek 1970

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przymierzam się do zmiany holownika będzie to chyba citroen lub peugeot z silnikiem 1.5 lub 2.0 blue hdi . Pierwszy ma 130KM i 300 Nm, drugi 180KM i 400Nm  oba w automacie.

Kolega jeździ mocniejszym i sobie chwali, ale może słabszy byłby wystarczający do przyczepy 1200 dmc. Teraz holuję 1.6 thp 156KM i 240 Nm manual w benzynie i daje radę.

Ktoś z Was Ciągał takimi ropniakami?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam, przymierzam się do zmiany holownika będzie to chyba citroen lub peugeot z silnikiem 1.5 lub 2.0 blue hdi . Pierwszy ma 130KM i 300 Nm, drugi 180KM i 400Nm  oba w automacie.
Kolega jeździ mocniejszym i sobie chwali, ale może słabszy byłby wystarczający do przyczepy 1200 dmc. Teraz holuję 1.6 thp 156KM i 240 Nm manual w benzynie i daje radę.
Ktoś z Was Ciągał takimi ropniakami?

 

Oba dadzą radę. 2.0 bardziej perspektywiczny jakbyś w przyszłości chciał zmienić budę na znacznie większą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz zamówić C5 z silnikiem 2.0 blue hdi to nie wiem czy znajdziesz salon, w którym zamówisz go do produkcji na 2021. Te, które stoją - są do kupienia na pewno. Od 1.01 jako zarejestrowane.
Od tygodnia ogarniam dla siebie następną cytrynę i z tym motorem 2.0  i jest już lekkie "ciśnienie"". Ale udało się :)
Ten silnik wychodzi z oferty z uwagi na normy spalin. W porównaniu do sprawdzonej 2.0, 1.5 ma dużo większy apetyt na zawartość baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Maciek 1970 napisał:

Witam, przymierzam się do zmiany holownika będzie to chyba citroen lub peugeot z silnikiem 1.5 lub 2.0 blue hdi . Pierwszy ma 130KM i 300 Nm, drugi 180KM i 400Nm  oba w automacie.

Kolega jeździ mocniejszym i sobie chwali, ale może słabszy byłby wystarczający do przyczepy 1200 dmc. Teraz holuję 1.6 thp 156KM i 240 Nm manual w benzynie i daje radę.

Ktoś z Was Ciągał takimi ropniakami?

 

Też zmieniam na auto z tym silnikiem 1.5 bluehdi 130km. Ale zostałem przy manualu bo daje jednak możliwość holowania cięższych przeczep. W moim przypadku 1300kg (możliwość w tej konfiguracji jak wyżej -1500kg) bez problemu pewnie ogarnie. A przy tym ten silnik jest mistrzem jazdy o kropelce (patrz ostatni artykuł w Auto Świat gdzie hybrydy wymiękły w oszczędnościach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manual w benzynie to zupełnie inna bajka niż Dieslu. Pewnie że lepiej w automacie ale kupując auto z myślą o przyczepie świadomie z niego zrezygnowałem.Jak się będzie sprawdzał będę wiedział już niedługo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Peugeotem z tym silnikiem 2.0 w manualu. Przyczepa 1700 kg. Szedł świetnie i oszczędnie. Teraz zmieniłem  na ten sam w automacie. Rzeczywiście wyprzedają co jest, a nie ma tego za wiele,  już zarejestrowane. W Peugeocie czas oczekiwania wydłuża się z uwagi na Covid. Do tego nie można zamówić fabrycznego haka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najładniejszy jest Peugeot 3008 ale i najmniejszy, nieco większy i bardziej praktyczniejszy jest Citroen C5 Air...\trzy niezależne wyjmowane fotele z tyłu\.Peugeot jest największy ale jego tył jest już trochę autobusowaty. To moje gusta.Gdyby Citroen miał napęd na 4 koła to byłby to mój następny samochód chociaż najładniejszy jest 3008.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to jeszcze w 3008 nie siedziałem tylko citroena na żywo zaliczyłem.

Jeździmy w 3 więc na 3 siedzeniach z tyłu mi nie zależy, zawieszenie w cytrynie chwalą, fotele lepsze chyba w 3008, a zderzak tylny chyba w peugeocie też trzeba ciąć do haka.

Edytowane przez Maciek 1970 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Gizbern napisał:

Też zmieniam na auto z tym silnikiem 1.5 bluehdi 130km. Ale zostałem przy manualu bo daje jednak możliwość holowania cięższych przeczep. W moim przypadku 1300kg (możliwość w tej konfiguracji jak wyżej -1500kg) bez problemu pewnie ogarnie. A przy tym ten silnik jest mistrzem jazdy o kropelce (patrz ostatni artykuł w Auto Świat gdzie hybrydy wymiękły w oszczędnościach)

Nie wiem o której budzie mówisz z tym silnikiem, ale w C5 Aircross z tego co widze to DMC przyczepy jest teraz 1450kg w manualu i 1250kg w EAT8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mundek28 napisał:

Najładniejszy jest Peugeot 3008 ale i najmniejszy, nieco większy i bardziej praktyczniejszy jest Citroen C5 Air...\trzy niezależne wyjmowane fotele z tyłu\.Peugeot jest największy ale jego tył jest już trochę autobusowaty. To moje gusta.Gdyby Citroen miał napęd na 4 koła to byłby to mój następny samochód chociaż najładniejszy jest 3008.

Nie ma 3 wyjmowanych foteli, a ma fotele jak w C4 Picasso, z możliwością regulacji i składania (ale nie wyjmowania). Wersja 4x4 będzie

38 minut temu, golob napisał:

Nie wiem o której budzie mówisz z tym silnikiem, ale w C5 Aircross z tego co widze to DMC przyczepy jest teraz 1450kg w manualu i 1250kg w EAT8.

@Gizbern pisał o Berlingo (i pozostałych). W C5 zgadza się i wygląda to tak:

  • 1.5 HDi manual - 1450 kg 
  • 1.5 HDi automat - 1250 kg
  • 2.0 HDi manual/automat  - 1650 kg. 
  • Hybryda - 1300 kg
  • Benzynowe od 1350 lub 1500 kg w zależności od wersji
Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.