Maciek 1970 Posted November 22, 2020 Witam, przymierzam się do zmiany holownika będzie to chyba citroen lub peugeot z silnikiem 1.5 lub 2.0 blue hdi . Pierwszy ma 130KM i 300 Nm, drugi 180KM i 400Nm oba w automacie. Kolega jeździ mocniejszym i sobie chwali, ale może słabszy byłby wystarczający do przyczepy 1200 dmc. Teraz holuję 1.6 thp 156KM i 240 Nm manual w benzynie i daje radę. Ktoś z Was Ciągał takimi ropniakami? Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacek00 Posted November 22, 2020 Witam, przymierzam się do zmiany holownika będzie to chyba citroen lub peugeot z silnikiem 1.5 lub 2.0 blue hdi . Pierwszy ma 130KM i 300 Nm, drugi 180KM i 400Nm oba w automacie. Kolega jeździ mocniejszym i sobie chwali, ale może słabszy byłby wystarczający do przyczepy 1200 dmc. Teraz holuję 1.6 thp 156KM i 240 Nm manual w benzynie i daje radę. Ktoś z Was Ciągał takimi ropniakami? Oba dadzą radę. 2.0 bardziej perspektywiczny jakbyś w przyszłości chciał zmienić budę na znacznie większą Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marcin T Posted November 22, 2020 Jeżeli chcesz zamówić C5 z silnikiem 2.0 blue hdi to nie wiem czy znajdziesz salon, w którym zamówisz go do produkcji na 2021. Te, które stoją - są do kupienia na pewno. Od 1.01 jako zarejestrowane. Od tygodnia ogarniam dla siebie następną cytrynę i z tym motorem 2.0 i jest już lekkie "ciśnienie"". Ale udało się Ten silnik wychodzi z oferty z uwagi na normy spalin. W porównaniu do sprawdzonej 2.0, 1.5 ma dużo większy apetyt na zawartość baku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gizbern Posted November 22, 2020 19 minut temu, Maciek 1970 napisał: Witam, przymierzam się do zmiany holownika będzie to chyba citroen lub peugeot z silnikiem 1.5 lub 2.0 blue hdi . Pierwszy ma 130KM i 300 Nm, drugi 180KM i 400Nm oba w automacie. Kolega jeździ mocniejszym i sobie chwali, ale może słabszy byłby wystarczający do przyczepy 1200 dmc. Teraz holuję 1.6 thp 156KM i 240 Nm manual w benzynie i daje radę. Ktoś z Was Ciągał takimi ropniakami? Też zmieniam na auto z tym silnikiem 1.5 bluehdi 130km. Ale zostałem przy manualu bo daje jednak możliwość holowania cięższych przeczep. W moim przypadku 1300kg (możliwość w tej konfiguracji jak wyżej -1500kg) bez problemu pewnie ogarnie. A przy tym ten silnik jest mistrzem jazdy o kropelce (patrz ostatni artykuł w Auto Świat gdzie hybrydy wymiękły w oszczędnościach) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Maciek 1970 Posted November 22, 2020 A ten manual daje radę z dieslem bo gdzieś czytałem że manual z benzyną nie za bardzo się sprawdza. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gizbern Posted November 22, 2020 Manual w benzynie to zupełnie inna bajka niż Dieslu. Pewnie że lepiej w automacie ale kupując auto z myślą o przyczepie świadomie z niego zrezygnowałem.Jak się będzie sprawdzał będę wiedział już niedługo.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
w79 Posted November 22, 2020 Jeździłem Peugeotem z tym silnikiem 2.0 w manualu. Przyczepa 1700 kg. Szedł świetnie i oszczędnie. Teraz zmieniłem na ten sam w automacie. Rzeczywiście wyprzedają co jest, a nie ma tego za wiele, już zarejestrowane. W Peugeocie czas oczekiwania wydłuża się z uwagi na Covid. Do tego nie można zamówić fabrycznego haka... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mundek28 Posted November 22, 2020 No i Peugeoty znacznie droższe niż Citroeny. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Maciek 1970 Posted November 22, 2020 Teraz, mundek28 napisał: No i Peugeoty znacznie droższe niż Citroeny. No właśnie, a mi się bardziej podobają.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mundek28 Posted November 23, 2020 Najładniejszy jest Peugeot 3008 ale i najmniejszy, nieco większy i bardziej praktyczniejszy jest Citroen C5 Air...\trzy niezależne wyjmowane fotele z tyłu\.Peugeot jest największy ale jego tył jest już trochę autobusowaty. To moje gusta.Gdyby Citroen miał napęd na 4 koła to byłby to mój następny samochód chociaż najładniejszy jest 3008. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Maciek 1970 Posted November 23, 2020 (edited) Właściwie to jeszcze w 3008 nie siedziałem tylko citroena na żywo zaliczyłem. Jeździmy w 3 więc na 3 siedzeniach z tyłu mi nie zależy, zawieszenie w cytrynie chwalą, fotele lepsze chyba w 3008, a zderzak tylny chyba w peugeocie też trzeba ciąć do haka. Edited November 23, 2020 by Maciek 1970 (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
golob Posted November 23, 2020 14 godzin temu, Gizbern napisał: Też zmieniam na auto z tym silnikiem 1.5 bluehdi 130km. Ale zostałem przy manualu bo daje jednak możliwość holowania cięższych przeczep. W moim przypadku 1300kg (możliwość w tej konfiguracji jak wyżej -1500kg) bez problemu pewnie ogarnie. A przy tym ten silnik jest mistrzem jazdy o kropelce (patrz ostatni artykuł w Auto Świat gdzie hybrydy wymiękły w oszczędnościach) Nie wiem o której budzie mówisz z tym silnikiem, ale w C5 Aircross z tego co widze to DMC przyczepy jest teraz 1450kg w manualu i 1250kg w EAT8. Quote Share this post Link to post Share on other sites
w79 Posted November 23, 2020 W Pugach po face liftingu też będzie obniżenie. W 5008 będzie 1750 kg, a 3008 nie będzie sprzedawany z tym silnikiem. 4x4 ma być w hybrydzie, a zderzaki trza wycinać i tu i tu) Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacek00 Posted November 23, 2020 (edited) Godzinę temu, mundek28 napisał: Najładniejszy jest Peugeot 3008 ale i najmniejszy, nieco większy i bardziej praktyczniejszy jest Citroen C5 Air...\trzy niezależne wyjmowane fotele z tyłu\.Peugeot jest największy ale jego tył jest już trochę autobusowaty. To moje gusta.Gdyby Citroen miał napęd na 4 koła to byłby to mój następny samochód chociaż najładniejszy jest 3008. Nie ma 3 wyjmowanych foteli, a ma fotele jak w C4 Picasso, z możliwością regulacji i składania (ale nie wyjmowania). Wersja 4x4 będzie 38 minut temu, golob napisał: Nie wiem o której budzie mówisz z tym silnikiem, ale w C5 Aircross z tego co widze to DMC przyczepy jest teraz 1450kg w manualu i 1250kg w EAT8. @Gizbern pisał o Berlingo (i pozostałych). W C5 zgadza się i wygląda to tak: 1.5 HDi manual - 1450 kg 1.5 HDi automat - 1250 kg 2.0 HDi manual/automat - 1650 kg. Hybryda - 1300 kg Benzynowe od 1350 lub 1500 kg w zależności od wersji Edited November 23, 2020 by jacek00 (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
golob Posted November 23, 2020 Dziwne to jest że PSA w skrzyniach EAT8 ogranicza zwykle DMC w stosunku do manuali z tym samym silnikiem, to skrzynie hydrokinetyczne w końcu. Quote Share this post Link to post Share on other sites