Skocz do zawartości

Citroen C5 Aircross 1.5 czy 2.0 BlueHDI EAT8


Maciek 1970

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, jacek00 napisał:

 

@Gizbern pisał o Berlingo (i pozostałych). W C5 zgadza się i wygląda to tak:

  • 1.5 HDi manual - 1450 kg 
  • 1.5 HDi automat - 1250 kg
  • 2.0 HDi manual/automat  - 1650 kg. 
  • Hybryda - 1300 kg
  • Benzynowe od 1350 lub 1500 kg w zależności od wersji

Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę fakt, że dopuszczalna masa całkowita zespołu jest obniżona. O ile dobrze pamiętam w C5 podobnie jak w Space Tourer o 300 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

31 minut temu, jacek00 napisał:

@Gizbern pisał o Berlingo (i pozostałych). W C5 zgadza się i wygląda to tak:

Ale z tego co widzę to również Berlingo ma tak samo - w długości M ma 1450kg manual i 1240kg (10kg mniej niz w długości XL) dla EAT8.

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, golob napisał:

Dziwne to jest że PSA w skrzyniach EAT8 ogranicza zwykle DMC w stosunku do manuali z tym samym silnikiem, to skrzynie hydrokinetyczne w końcu.

Ale 8 biegów, przy tym skrzynie mają być małe, lekkie, kompaktowe i jak najbardziej efektywne - za konwerterem jest większe upakowanie gratów (kosze, zębatki zdawcze, tarczki sprzęgające), wszystko prawdopodobnie delikatniejsze itd, bardziej upakowane=gorzej chłodzone przy dużych obciążeniach. Założę się że skrzynia nie jest 2x większa, ani cięższa niż starszych generacji 4-ka, która mogła wszystko.

Żeby nie być gołosłownym, EAT8 jest o 2 kg lżejsza od EAT6. Kosztem czego wykrojono w mniejszej masie i w zasadzie w tym samym gabarycie dalsze 2 przełożenia, tryb żeglowania, upłynniona zmian biegów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, czyś napisał:

Ale 8 biegów, przy tym skrzynie mają być małe, lekkie, kompaktowe i jak najbardziej efektywne - za konwerterem jest większe upakowanie gratów (kosze, zębatki zdawcze, tarczki sprzęgające), wszystko prawdopodobnie delikatniejsze itd, bardziej upakowane=gorzej chłodzone przy dużych obciążeniach. Założę się że skrzynia nie jest 2x większa, ani cięższa niż starszych generacji 4-ka, która mogła wszystko.

Żeby nie być gołosłownym, EAT8 jest o 2 kg lżejsza od EAT6. Kosztem czego wykrojono w mniejszej masie i w zasadzie w tym samym gabarycie dalsze 2 przełożenia, tryb żeglowania, upłynniona zmian biegów...

Ma to sens co mówisz, ta skrzynia jest tak kompaktowa że nawet w tych wszystkich "maluszkach" miejskich PSA jest wkładana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest to ustrojstwo skonstruowane, ale przeskok o 2 biegi w górę wygląda na dołożenie jeszcze jednego kosza z przekładniami planetarnymi. Siłą rzeczy, żeby pozostać w tych samych gabarytach i masie, trzeba by odchudzić resztę gratów. Cudów nie ma. Stare automaty osiągały bez problemów przebiegi po 300 tysięcy km, więc jakiś zapas wytrzymałości "do wykorzystania" był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mi skoro podpowiedzcie skoro 1.5 300Nm może ciągnąć w automacie 1250dmc ,a mój stary 3008 156KM 240Nm manual benzyna może 1500dmc to znaczy że gorzej będzie się ciągnąć 1.5 blue HDi , czy niutony zrobią swoje i będzie się ciągnąć tak samo?

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Maciek 1970 napisał:

To mi skoro podpowiedzcie skoro 1.5 300Nm może ciągnąć w automacie 1250dmc ,a mój stary 3008 156KM 240Nm manual benzyna może 1500dmc to znaczy że gorzej będzie się ciągnąć 1.5 blue HDi , czy niutony zrobią swoje i będzie się ciągnąć tak samo?
 

Będzie podobnie. Diesel będzie mieć przewagę przy ruszaniu czy jeździe pod górkę itp. Też w niższym zakresie obrotów będzie mieć dostępną maksymalną moc i moment. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, czyś napisał:

Ale 8 biegów, przy tym skrzynie mają być małe, lekkie, kompaktowe i jak najbardziej efektywne - za konwerterem jest większe upakowanie gratów (kosze, zębatki zdawcze, tarczki sprzęgające), wszystko prawdopodobnie delikatniejsze itd, bardziej upakowane=gorzej chłodzone przy dużych obciążeniach. Założę się że skrzynia nie jest 2x większa, ani cięższa niż starszych generacji 4-ka, która mogła wszystko.

Żeby nie być gołosłownym, EAT8 jest o 2 kg lżejsza od EAT6. Kosztem czego wykrojono w mniejszej masie i w zasadzie w tym samym gabarycie dalsze 2 przełożenia, tryb żeglowania, upłynniona zmian biegów...

Myślę ze to nie tylko rozbudow skrzyni, ale i większe zmiany. Np wraz ze wzrostem ilości biegów zniknął schowek pod fotelem pasażera... Nie wiem dlaczego, ale pewnie miało to jakiś sens. 

Swoją drogą Peugeot nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni, a jej producent co 60000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, w79 napisał:

Myślę ze to nie tylko rozbudow skrzyni, ale i większe zmiany. Np wraz ze wzrostem ilości biegów zniknął schowek pod fotelem pasażera... Nie wiem dlaczego, ale pewnie miało to jakiś sens. 

A nie trafił czasem na listę wyposażenia dodatkowego, płatnego? W moim pastuchu - lusterka automatycznie ściemniające były wcześniej 3, nikt nie myślał że może być inaczej, wewnętrzne, i oba zewnętrzne, jak odebrałem samochód, zdziwienie, zewnętrzne tylko lewe, prawe już nie. Drobna zmiana w specyfikacji, parę eurokopiejek zostaje u producenta (koszt wkładu lusterka i wiązki przewodów do lusterka). Parę czy paręnaście euro, ale razy X wyprodukowanych sztuk, idzie to w grube tysiące ojro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Toyota Pro Ace City Verso wyglądało to tak:

  • 1.5 HDi manual - 1500 kg 
  • 1.5 HDi automat - 1300 kg

Dlatego poszedłem w manual żeby mieć zapas. 

Berlingo/Rifter/Combo/Pro Ace pomimo tego że bliźniaki mają inaczej te parametry homologowane. 

Ważne że we wszystkich tych bliźniakach możesz mieć 3 niezależnie fotele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czyś napisał:

A nie trafił czasem na listę wyposażenia dodatkowego, płatnego? W moim pastuchu - lusterka automatycznie ściemniające były wcześniej 3, nikt nie myślał że może być inaczej, wewnętrzne, i oba zewnętrzne, jak odebrałem samochód, zdziwienie, zewnętrzne tylko lewe, prawe już nie. Drobna zmiana w specyfikacji, parę eurokopiejek zostaje u producenta (koszt wkładu lusterka i wiązki przewodów do lusterka). Parę czy paręnaście euro, ale razy X wyprodukowanych sztuk, idzie to w grube tysiące ojro.

Nie, po prostu go nie ma w tej wersji. Swoją drogą po faceliftingu wzbogacono wszystkie wersje, niestety wiąże się to ze wzrostem cen o jakieś 8 000 PLN. Tak jak nie ma możliwości zakupu koła zapasowego, bo w jego miejsce silniki HDI maja zbiornik AdBlue. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.11.2020 o 11:38, Marcin T napisał:

Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę fakt, że dopuszczalna masa całkowita zespołu jest obniżona. O ile dobrze pamiętam w C5 podobnie jak w Space Tourer o 300 kg.

Nie dotyczy to DMC, ale MW zestawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, liwiusz333 napisał:

Nie dotyczy to DMC, ale MW zestawu.

U mnie w wyciągu ze świadectwa homologacji oraz w pozycji F3 dowodu jest mowa o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów.

Nie spotkałem się nigdy w dokumentach z czymś takim jak MW zestawu. Rzeczywista-owszem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.