Skocz do zawartości

Idzie nowe - czyli Knaus SÜDWIND 500 QDK 60Y ;)


jacek00

Rekomendowane odpowiedzi

"Fabrycznie na Polskę była oś o DMC 1500 kg. Wymieniłem oś na taką do 1700 kg, a DMC przyczepy będzie 1600 kg z możliwością podniesienia do 1700 kg w przyszłości. Na początku chciałem zostawić tą oś 1500 kg, ale po namyśle uznałem że lepiej dopłacić i mieć na przyszłość już mocniejszą oś."

 

Strzał w 10-tkę !

Nie chodzi nawet o papier a o możliwości techniczne i wynikający z tego spokój jakbyś czasami na powrocie w Czechach za dużo pifka załadował

gdy u nas będzie po 7 zyla  :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 893
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

12 godzin temu, Jarosław69 napisał:

"Fabrycznie na Polskę była oś o DMC 1500 kg. Wymieniłem oś na taką do 1700 kg, a DMC przyczepy będzie 1600 kg z możliwością podniesienia do 1700 kg w przyszłości. Na początku chciałem zostawić tą oś 1500 kg, ale po namyśle uznałem że lepiej dopłacić i mieć na przyszłość już mocniejszą oś."

 

Strzał w 10-tkę !

Nie chodzi nawet o papier a o możliwości techniczne i wynikający z tego spokój jakbyś czasami na powrocie w Czechach za dużo pifka załadował

gdy u nas będzie po 7 zyla  ?

 

Ok, już wiem jaki rozmiar. Wrzucają 216/60R17. Takie coś w necie znalazłem. 

image.thumb.png.acd963c1add1934c4be82bb7d045e0fe.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę wyjść na malkontenta ale w porównaniu do np 195/80 R14 wysokość profilu opony maleje  aż o  27 mm !!!!  To prawie 3 centymetry.

No i szerokość  też ma znaczenie , na małe dziury ok ale na koleiny i wzdłużne lekko na minus.

Na pewno mała wysokość profilu nie pozostaje bez wpływu na jakość amortyzacji. Wygląd wyglądem ale strona techniczna trochę słabnie.

Z kolei większa średnica nieco lepiej wybiera nierówności . 

Masz tego świadomość ?

Ogólnie wygląd super .

Edytowane przez Jarosław69
*** (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Jarosław69 napisał:

Nie chcę wyjść na malkontenta ale w porównaniu do np 195/80 R14 wysokość profilu opony maleje  aż o  27 mm !!!!  To prawie 3 centymetry.

No i szerokość  też ma znaczenie , na małe dziury ok ale na koleiny i wzdłużne lekko na minus.

Na pewno mała wysokość profilu nie pozostaje bez wpływu na jakość amortyzacji. Wygląd wyglądem ale strona techniczna trochę słabnie.

Nie wychodzisz na malkontenta. Mamy tutaj przykład gdzie "wygląd" niekoniecznie idzie w parze z użytecznością

6 minut temu, Jarosław69 napisał:

Z kolei większa średnica nieco lepiej wybiera nierówności . 

Masz tego świadomość ?

Ogólnie wygląd super .

Oczywiście, że mam. Nie wybierałem tego, dają to w standardzie. Sam wygląd felg mi jest obojętny i mi nie robią. Dla mnie mogą być i zwykłe stalówki. Gdybym miał dobierać alusy jako akcesorium to w życiu bym się na to nie zdecydował. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tomekk napisał:

U mnie Dethleffs założył do osi na 2 tony koła 15, rozmiar opon 225/70 R15C, Firestone Vanhawk 2, nośność 1120 kg.

No to jeszcze szerzej ;) Masz mover założony do tego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
32 minuty temu, denvero napisał:

Witam, słyszałem, ze dzisiaj zjechały do Pro-camp 4 przyczepy z fabryki. Kto ma odbiór na dniach?

Pewnie ja ;) 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, denvero napisał:

No to super! Moja pewnie dopiero za miesiąc. 

No jeśli przyjechała dziś moja, a miała i jeśli wyślą wszystkie kwity i uda się zarejestrować to w przyszłym tygodniu będę odbierał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jacek00 napisał:

No jeśli przyjechała dziś moja, a miała i jeśli wyślą wszystkie kwity i uda się zarejestrować to w przyszłym tygodniu będę odbierał. 

Rozmawiałem dziś z Tomaszem i powiedział, ze właśnie przyjechały 4szt. QDK. Mają tam teraz niezły sajgon bo Piotr im na jakiś czas odpadł, wiec mam nadzieje, ze to nie spowoduje opoznien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek. Na chwilę porwę Ci temat bo nie chce robić śmietnika.

Trafiłem knausa 2012 550qs. Czy ktoś z Was wie jak mogę przed kupnem sprawdzić czy da radę podnieść ładowność? Jako że to staroć nie mogę dokopać się do żadnego katalogu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek. Na chwilę porwę Ci temat bo nie chce robić śmietnika.

Trafiłem knausa 2012 550qs. Czy ktoś z Was wie jak mogę przed kupnem sprawdzić czy da radę podnieść ładowność? Jako że to staroć nie mogę dokopać się do żadnego katalogu.


Pisz śmiało Wg mnie jedyna możliwość sprawdzenia to po VIN u producenta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.