Skocz do zawartości

Wyskok kamperem z parceli na zwiedzanie


Zulos

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Zulos napisał:

Affinity z tą ładownością to całkowita porażka jeśli miałby być dla 4 osób. Skomplikowana konstrukcja łóżka zabiera dodatkowo i tak już mizerną ładowność, przez co jest on chyba wyłącznie dla rodziny karłowatych chudzielców 2+2 udających się wyłącznie na FKK z pustą lodówką i bez żadnego wyposażenia.

Ja tam żadnym  adwokatem nie jestem bo mi nie płacą za to. Ale co do masy - jest to temat bardzo śliski w zasadzie w każdym kamperze o dmc do 3,5t. I każdy to wie. Ale poza tą konstrukcją łóżka (unikalną) mamy dwa Wygodne miejsca do jazdy (co generalnie producenci wszelakich kamperów mają  w d.) Czyli 4 osoby mogą  jechać  Wygodnie a nie na jakichś pseudo miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam pytanie do użytkujących suche Webasto Air Top 2000 STC jako ciągłe ogrzewanie postojowe .  Jutro mi przysyłają  cały nowy zestaw więc teraz postaram się to jak najszybciej zamontować. W VW mam dogrzewacz, czyli też Webasto ale mokre Thermo Top C   na szczęście działa bez zarzutu a ostatnio, przy temperaturach poniżej 5 stopni włączył się sam kilka razy i  dzięki temu silnik i wnętrze się  błyskawicznie się rozgrzewają. Ale to się nie nadaje na postojówkę, chyba że od czasu do czasu, bo mógłbym mieć problemy z akumulatorem startowym, bo jak wiadomo palnik dogrzewacza rozgrzewa płyn chłodzący do ok 70 stopni ale do tego potrzeba prądu do sterowania nadmuchami i zasilania modułu elektronicznego. A suche Webasto podepnę sobie do drugiego akumulatora, który mam pod swoim fotelem i on obsługuje część "kamperową" więc tu problem z rozładowaniem jest mniejszy. Oczywiście mam separator akumulatorów.

Ale teraz pytanie - czy lepiej zamontować to w środku auta? mam dobre  miejsce pod obrotowym fotelem pasażera i tam mógłbym zrobić też wylot w stronę części "mieszkalno sypialnej", czy może lepiej  zamontować go pod autem i do środka wprowadzić tylko wylot gorącego powietrza ( np. przy stopniu wejściowym drzwi przesuwnych.), bo nie wiem tak naprawdę jak to głośno chodzi ( będę miał założone tłumiki na dolocie powietrza i wydechu), ale mimo wszystko boję się, że nawet na najniższym"biegu" będzie to w środku słyszalne. Więc? ktoś użytkuje Webasto Air Top np starszy model 2000 ST?

Edytowane przez pawel1966 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, pawel1966 napisał:

 i do środka wprowadzić tylko wylot gorącego powietrza

Zasysanie powietrza musisz mieć z środka bo za duża strata ciepła będzie, miałem kiedyś takie w Ducato, na początku głośno pracuje, ale jak dogrzeje kabinę to chodzi na wolnych obrotach, można się wyspać bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, peja76 napisał:

Zasysanie powietrza musisz mieć z środka bo za duża strata ciepła będzie, miałem kiedyś takie w Ducato, na początku głośno pracuje, ale jak dogrzeje kabinę to chodzi na wolnych obrotach, można się wyspać bez problemu.

OK- no tak właśnie myślałem. Webasto wkładam więc pod ten obrotowy fotel po prawej a wylot zrobię na desce maskującej ( w tej chwili jest tam mała siatka - organizer)

Wnętrze T5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, pawel1966 napisał:

OK- no tak właśnie myślałem. Webasto wkładam więc pod ten obrotowy fotel po prawej a wylot zrobię na desce maskującej ( w tej chwili jest tam mała siatka - organizer)

Wnętrze T5.jpg

W Ducato też miałem pod fotelem pasażera tylko był podwójny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, peja76 napisał:

W Ducato też miałem pod fotelem pasażera tylko był podwójny.

U mnie są pojedyncze fotele ale to Air TOP ma wymiary 31 cm długości 12 cm szerokości  i 12 wysokości więc się  zmieści bez problemu bo wysokość pod obrotnicą jakieś 19 cm .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2020 o 17:15, Suzu4x4 napisał:

też miałem w busie Webasto Air Top 2000 , jest tak jak kolega @peja76 mówi .

Na początku głośno potem ledwo słychać.  mi nie przeszkadzało.

Dzięki Panowie!

Zestaw dotarł, brakuje w nim tylko tłumika wydechu ale widzę, że można to kupić nawet za kilkadziesiąt złotych. Montaż w przyszłym tygodniu:)

Webasto AIR TOP 2000 STC.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrą praktyką jest zawieszenie na noc w miarę szczelnej kotary oddzielającej część mieszkalną od kabiny, która przecież nie jest ani ocieplona ani uszczelniona. Ogrzewanie pracuje spokojniej, mniejsze zużycie i paliwa i prądu, dużo wyższy komfort - po prostu nie wieje zimnem od kabiny. 

Gdzie wylot dmuchawy wiemy. A gdzie będzie ona zasysać? Może warto tak zrobić by mimo wszystko można było zastosować kotarę? Oczywiście przy okazjonalnych ogrzewaniach może to nie mieć sensu ale jeżeli planujesz kilka nocy w okolicach zera to naprawdę warto.

Ja jako kotarę wykorzystuję koc plażowy ze srebrna folią z jednej strony kupiony w Lidlu. Doszyte kilka pętelek a w kabinie doklejonych jest kilka haczyków. Bardzo się sprawdza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.