Jump to content
bladys

System ładowania akumulatora - zamiast paneli

Recommended Posts

bladys

Witajcie,

Po zakupie paneli fotowoltaicznych do przyczepy i przed zamontowaniem sprawdziłem wagę zestawu. Okazuje, się że każdy kg ma znaczenie więc zwróciłem panel. 

Mam akumulator 105aH. Raczej z rzadka korzystamy na dzikusa (max 2-3 dni). Cepka wyposażona w lodówkę gaz, wodę ciepłą gaz, ogrzewanie gaz. Prąd potrzebny mi w zasadzie jedynie do pompy wody i światła (wszystko Led). Więc chciałem zrobić te Panele raczej "dla zajawki" niż z konieczności. 

Aktualnie doładowuje akumulator automatycznie gdy jestem podpięty pod 220v (np dom/kemping). Jednak w dalszej trasie chciałbym mieć zabezpieczenie w braku konieczności podpinania się do 220V.

Doszły mnie informacje o ładowaniu z samochodu. Do niedawna było to niemożliwe gdyż mój samochód ma euro6 i tam jest ta opcja że alternator nie działa jak nie musi. Pokazał się jednak ostatnio produkt który to omija i mimo euro6, doładowuje akumulator w przyczepie. 

Pytanie do was. Czy ktoś totestował? Jak się sprawdza?

mają to w kampi ponoć od niedawna. To chyba ten model. Dziś na pewno pewnie się czy to jest dokładnie ten. 

https://sklep.kampi.pl/pl/p/C-System-SLA150-system-ladowania-akumulatora/5496

 

 

Jakieś opinie? doświadczenie?

Edited by bladys (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz

Mam euro 6 i akumulator ładuje się doskonale.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bladys

O super!

Dokładnie z tymi urządzeniem czy masz jakieś inne? Jak wygląda czas ładowania / efektywność?

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66

To co podlinkowałeś to zwykły separator aku. Nie ma nic wspólnego z alternatorem i jakimkolwiek euro.

A euro 6 ładuje dwa aku bez problemu. Mam w busie i działa

Share this post


Link to post
Share on other sites
bladys
5 minut temu, chris_66 napisał:

To co podlinkowałeś to zwykły separator aku. Nie ma nic wspólnego z alternatorem i jakimkolwiek euro.

 

Po prostu dzwoniłem do nich w sprawie takiego urządzenia i poinformowali mnie ze do tej pory mogli byc klopoty z nowymi samochodami. Ale skoro sądzisz  ze tak to ok. A więc to będzie dobre czy coś innego/ 

 

6 minut temu, chris_66 napisał:

A euro 6 ładuje dwa aku bez problemu. Mam w busie i działa emoji106.png

Ile czasu zajmuje doladowanie aku? Jaka efektywność?

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz
10 minut temu, bladys napisał:

O super!

Dokładnie z tymi urządzeniem czy masz jakieś inne? Jak wygląda czas ładowania / efektywność?

Bez tego czegoś bo jest to zbędne. 

Zmierz jaki masz prąd ładowania i będziesz mógł obliczyć ile czasu będzie się ładował Twój akumulator. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bladys
1 minutę temu, danielpoz napisał:

Bez tego czegoś bo jest to zbędne. 

Zmierz jaki masz prąd ładowania i będziesz mógł obliczyć ile czasu będzie się ładował Twój akumulator. 

nie rozumiem? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

normalnie, jeżeli masz plan jeździć autem dłużej i nie jest ono na zasadzie najmu długoterminowego (gdzie nie możesz nic przerabiać) to puść kable od klem akumulatora do wtyczki 13 pin (grube) lub jak ja - dodatkowe gniazdo 12v tylko dla lodówki na grubych kablach. Akumulatora nie ładowałem - nie mam zabezpieczenia przed przeładowaniem i nie chciałem go ugotować przy 14h jazdy - szczególnie, że z domu wyjeżdża naładowany.

pamiętaj, że do ładowania aku w przyczepie potrzeba porządne przewody, 4mm2 to jest absolutne min, 10mm2 to nie będzie przesada..

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz
11 minut temu, bladys napisał:

nie rozumiem? 

??? 

1 minutę temu, maarec napisał:

normalnie, jeżeli masz plan jeździć autem dłużej i nie jest ono na zasadzie najmu długoterminowego (gdzie nie możesz nic przerabiać) to puść kable od klem akumulatora do wtyczki 13 pin (grube) lub jak ja - dodatkowe gniazdo 12v tylko dla lodówki na grubych kablach. Akumulatora nie ładowałem - nie mam zabezpieczenia przed przeładowaniem i nie chciałem go ugotować przy 14h jazdy - szczególnie, że z domu wyjeżdża naładowany.

pamiętaj, że do ładowania aku w przyczepie potrzeba porządne przewody, 4mm2 to jest absolutne min, 10mm2 to nie będzie przesada..

10mm2? Do ładowania? 😏

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
1 minutę temu, danielpoz napisał:

??? 

10mm2? Do ładowania? 😏

a czemu nie ? podłączy ruszając z biwaku w niedziele wieczorem akumulator w budce, który ma np 100Ah, rozładowany do 10,5V. Alternator wydoli, akumulator pociągnie a po drodze od akumulatora do drugiego będzie 15m bieżących kabla razy dwie żyły czyli chyba liczy się to jako 30m ?  Bez jakiegoś ogranicznika poboru kabel może zacząć świecić. Oczywiście można to podłączyć pod tylne przeciwmgielne jak to się robi od 20 lat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz
16 minut temu, maarec napisał:

Akumulatora nie ładowałem - nie mam zabezpieczenia przed przeładowaniem i nie chciałem go ugotować przy 14h jazdy - szczególnie, że z domu wyjeżdża naładowany.

Na "ugotowanie" nie ma szans. 

11 minut temu, maarec napisał:

a czemu nie ? podłączy ruszając z biwaku w niedziele wieczorem akumulator w budce, który ma np 100Ah, rozładowany do 10,5V. Alternator wydoli, akumulator pociągnie a po drodze od akumulatora do drugiego będzie 15m bieżących kabla razy dwie żyły czyli chyba liczy się to jako 30m ?  Bez jakiegoś ogranicznika poboru kabel może zacząć świecić. Oczywiście można to podłączyć pod tylne przeciwmgielne jak to się robi od 20 lat :)

Nic nie zacznie świecić🤣 testowane naście lat na różnych autach😎

Oczywiście nie neguje dobrych przewodów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bladys
27 minut temu, maarec napisał:

normalnie, jeżeli masz plan jeździć autem dłużej i nie jest ono na zasadzie najmu długoterminowego (gdzie nie możesz nic przerabiać) to puść kable od klem akumulatora do wtyczki 13 pin (grube) lub jak ja - dodatkowe gniazdo 12v tylko dla lodówki na grubych kablach. Akumulatora nie ładowałem - nie mam zabezpieczenia przed przeładowaniem i nie chciałem go ugotować przy 14h jazdy - szczególnie, że z domu wyjeżdża naładowany.

pamiętaj, że do ładowania aku w przyczepie potrzeba porządne przewody, 4mm2 to jest absolutne min, 10mm2 to nie będzie przesada..

Mam samochód na gwarancji. Nie będę w niego żaden sposób ingerował. Nie mam zamiaru spierać się ani tłumaczyć na przeglądzie. Dlatego chciałem coś zamontować w Cepce

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz

Rozumiem że gniazdo masz 13 pin z plusem stałym i po stacyjce? Jeśli tak to nie masz problemu😀

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
18 minut temu, bladys napisał:

Mam samochód na gwarancji. Nie będę w niego żaden sposób ingerował. Nie mam zamiaru spierać się ani tłumaczyć na przeglądzie. Dlatego chciałem coś zamontować w Cepce

ja też miałem, kilka lat i nie było problemu. Fakt, że mercedes może różnie do tematu podchodzić, ciekawe jak im idzie wyciszanie afery z wybuchem i śmiercią młodej babki na A2 pod Strykowem.

problem z gwarancją - jedyne co Cie może spotkać, to jak Twoja ingerencja w samochód przyczyni się do awarii samochodu, to elementy przerabiane auta będą wyłączone z gwarancji.

P.S. załóż te solary, nawet mobilne, skoro boisz się kilogramów to przenośne, małe z walizki, wożone w bagażniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...