Skocz do zawartości

W jakim samochodzie zmieszczą się 2 rowery, pies i 2 osoby??


bozka

Rekomendowane odpowiedzi

28 minut temu, MaciekR4 napisał:

Bo właśnie Espace IV z ostatniego liftu czyli po 2012 roku w benzynie było z tego co mi się ostatnio o uszy obiło tylko 8000 sztuk...

Na tyle lat (do dzisiaj) to bardzo niewiele. Ciekawe jaka jest przyczyna.

Widzę , że takim jeździsz. Napisz jak się sprawuje, coś więcej.Co oznacza symbol T? Jaki to wtrysk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Mój jest z 2003 r, dobijam powoli do 500 000 km i nie mam powodów do narzekań, auto dostaje tylko bieżącą obsługę i jeździ.

Od początku produkcji IV były klepane 2.0 16v i 2.0 16v T (T - turbo) równolegle z benzyniakami. Dopiero po ostatnim lifcie praktycznie przestali montować benzyny do Espace, stąd ta liczba ok 8000 tyś sztuk od roku 2012. A było tych ostatnich tylko tyle, bo to były czasy boom'u na diesle. W V generacji były na początku tylko 1.6 benzyny, ale tam roweru nie włożysz - straszliwie maleńki jest.

Symbol T to po prostu Turbo ;) 

Wtrysk...hmmmm, wielopunktowy, LPG bez najmniejszego problemu podejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MaciekR4 napisał:

Mój jest z 2003 r, dobijam powoli do 500 000 km i nie mam powodów do narzekań, auto dostaje tylko bieżącą obsługę i jeździ.

Od początku produkcji IV były klepane 2.0 16v i 2.0 16v T (T - turbo) równolegle z benzyniakami. Dopiero po ostatnim lifcie praktycznie przestali montować benzyny do Espace, stąd ta liczba ok 8000 tyś sztuk od roku 2012. A było tych ostatnich tylko tyle, bo to były czasy boom'u na diesle. W V generacji były na początku tylko 1.6 benzyny, ale tam roweru nie włożysz - straszliwie maleńki jest.

Symbol T to po prostu Turbo ;) 

Wtrysk...hmmmm, wielopunktowy, LPG bez najmniejszego problemu podejdzie.

czyli wtrysk wielopunktowy , owszem da się ale nie jest to opłacalne.

Powinien być wtrysk pośredni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, bozka napisał:

czyli wtrysk wielopunktowy , owszem da się ale nie jest to opłacalne.

Powinien być wtrysk pośredni.

Wtrysk wielopunktowy w tym przypadku to wtrysk pośredni - do gazu idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, golob napisał:

Wtrysk wielopunktowy w tym przypadku to wtrysk pośredni - do gazu idealnie.

Możesz to wytłumaczyć. Dla mnie wtrysk pośredni to pośredni a wielopunktowy to wielopunktowy. Chyba, że muszę się dokształcić co jest bardzo prawdopodobne. Na co dzień w temacie motoryzacji nie jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.03.2020 o 22:52, bozka napisał:

czyli wtrysk wielopunktowy , owszem da się ale nie jest to opłacalne.

Powinien być wtrysk pośredni.

2.0T to bardzo udana jednostka a dodatkowo jest na pośrednim wtrysku i bardzo dobrze znosi też gaz. Miałem okazję jechać z tym motorkiem w Lagunie. Mocy do holowania aż nadto. Natomiast wszystko inne w tym aucie to :pupa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, bozka napisał:

Co masz na myśli skoro silnik dobry?

Piszesz o wykończeniu?

Silnik bardzo dobry, moc, bezawaryjność i kultura pracy a koniki naprawdę jakieś takie w nim żwawe. Skrzynia ok.
Trakcja dramat (ale przy spokojnej jeździe nie ma to znaczenia).
Natomiast jakoś wykonania całej reszty jak to we francuzach z tamtych czasów czyli średnio/słabo. A dodatkowo zabezpieczenie antykorozyjne jakby go nie było.

A i jeszcze ciągłe problemy z elektryką ale wbrew pozorom łatwe do zdiagnozowania i usunięcia (o ile całych modułów nie trzeba wymieniać)

Edytowane przez snoozer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, snoozer napisał:

Silnik bardzo dobry, moc, bezawaryjność i kultura pracy a koniki naprawdę jakieś takie w nim żwawe. Skrzynia ok.
Trakcja dramat (ale przy spokojnej jeździe nie ma to znaczenia).
Natomiast jakoś wykonania całej reszty jak to we francuzach z tamtych czasów czyli średnio/słabo. A dodatkowo zabezpieczenie antykorozyjne jakby go nie było.

Czyli chcąc ciągnąć przyczepę to słabo (trakcja).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, snoozer napisał:

Slaba trakcja jest najmniejszym problemem tego auta. A z przyczepa kazdy przednionapewdowiec bedzie z nia mial problemy.

Jesli szukasz mocnego duzego holownika z bagaznikiem jak w vanie to polecam Discovery 3/4.

Dzięki ale stanowczo za silny i za duży. Nie sprawdzam teraz ale chyba amerykański?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, bozka napisał:

Dzięki ale stanowczo za silny i za duży. Nie sprawdzam teraz ale chyba amerykański?

Jak szukasz benzyny ktora nadaje sie do gazu max. 5 letniej to mozesz skonczyc szukac bo nie ma takiego samochodu, ktory dodatkowo spelnia Twoje walory odnosnie rowerow i psa.

Jak sie pogodzisz ze sciaganiem przedniego kola w rowerach to cos tam sie znajdzie z przyzwoitych aut np. CRV.

Taką niestety mamy teraz motoryzacje...

A Discovery to Brytol z krwi i kosci. Silnik V8 4.4 jest z Jaguara. Prawdą jest ze najdostepniejszy jest za oceanem bo w Europie to biale kruki.

Edytowane przez snoozer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o uprzedzenie. Ale czasem używam samochodu na bardzo krótkich dystansach, czasem na trasie długiej , koniecznie chcę przerobić na LPG bo to przy przebiegach rocznych co najmniej 12 tys jest spora oszczędność i serwisowanie jest tańsze.  Do tej pory nigdy nie miałam diesla i nie chcę mieć.


Nie rozumiem uprzedzenia do diesla. Sam przejeżdżam 15-20 kkm rocznie klekotem i nie widzę niczego niepokojącego.
W przeciwieństwie do benzyny z gazem gdzie po znajomych obserwuję różne problemy z tym. W całkiem nowych samochodach.

Grand espace to super propozycja na Twoje potrzeby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, snoozer napisał:

Jak szukasz benzyny ktora nadaje sie do gazu max. 5 letniej to mozesz skonczyc szukac bo nie ma takiego samochodu, ktory dodatkowo spelnia Twoje walory odnosnie rowerow i psa.

Jest Ford s-max w benzynie 2.0 240KM kwestia rocznika i ceny. Ja bym jednak zmienił kryteria, rowery da się przewieź na rożne sposoby i nie stawiał bym tego jako priorytet bo z tymi rowerami też rożnie potem bywa.


Co do diesla to na krótkie odcinki takie do jazdy po mieście do 10-15km nie kupił bym diesla tylko benzyna - szybciej się nagrzewa jeśli chodzi o zimę, w środku stojąc w korkach jest cichutko tych silników nie słychać :D a to robi różnice. Reszta w takiej jeździe się nie liczy :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.