Skocz do zawartości

W jakim samochodzie zmieszczą się 2 rowery, pies i 2 osoby??


bozka

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o rady jak wyżej  i nie tylko. 

Benzyna z możliwością opłacalnego przerobienia na gaz (wtrysk pośredni),  oczywiście również do ciągnięcia przyczepy 1000 DCM w "porywach" trochę więcej .

Obecnym samochodem jeździmy we dwójkę + pies na tylnym siedzeniu. Resztę siedzeń demontujemy i jest przestrzeń z trudem dla 1 rower i bagażu.

W następnym samochodzie chcę łatwo wkładać 2 rowery i resztę towarzystwa.

Musi mieć bagażnik  o ok. 20 cm wyższy i tyle samo  dłuższy.

Samochód używany ok. 3-4 letni.

Biorę pod uwagę samochody typu Partner Teepe, Opel Combo L2, Fiat Doblo ale nie znalazłam wystarczająco mocnego i wyższym momentem obrotowym,  Ford s-Max - musiałabym zmienić górną granicę limitu lub wziąść pod uwagę starszy.

Bagażnik na rowery na relingach odpada (dla mnie za wysoko i za ciężko), na haku zewnętrznym jedzie przyczepa. Zresztą bagażnik rowerowy na haku swojego czasu przerabiałam i nie chce do tego wracać.

Wiem, że trudny temat, trochę już nad nim pracuję , czytam forum ale szukanie słabo wychodzi.

Obecnie jeżdzę   Peugeot 307 SW kombi.

lub częściej Fiatem Sedici 120 km, 1,9 JTD,  280 Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

To chyba udałoby się w jakimś busie / mikrobusie. A może pomyśl po prostu o bagażniku hakowym na rowery, a jak chcesz podpiąć przyczepę to wtedy rowery na dyszel przyczepy.  Ja długi czas używałem Twinny Load ale ten mój nie miał opcji uchylania. 

Edytowane przez PolariS (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Sharana wywalałem fotele 2 rzad 2  i 3 rząd i to upychałem ale pies był mały :)
Wygodnie to zrobić - tylko coś większego  z busów

Ani chwili bym sie nie zastanawiał jak bym był zadowolony z dotychczasowego auta i załadowałbym bagażnik na tył przyczepy

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.02.2020 o 22:21, PolariS napisał:

To chyba udałoby się w jakimś busie / mikrobusie. A może pomyśl po prostu o bagażniku hakowym na rowery, a jak chcesz podpiąć przyczepę to wtedy rowery na dyszel przyczepy.  Ja długi czas używałem Twinny Load ale ten mój nie miał opcji uchylania. 

Bagażnik rowerowy na dyszlu przyczepy jest ale nie zawsze jedziemy z przyczepą.

Bus odpada, ponieważ samochód służy też na jazdy związane z pracą i wokół

W dniu 16.02.2020 o 01:11, smok_wawelski napisał:

W Sharana wywalałem fotele 2 rzad 2  i 3 rząd i to upychałem ale pies był mały :)
Wygodnie to zrobić - tylko coś większego  z busów

Ani chwili bym sie nie zastanawiał jak bym był zadowolony z dotychczasowego auta i załadowałbym bagażnik na tył przyczepy

Mój jest już 9 letni komina więc

 

W dniu 16.02.2020 o 10:04, OnionSkin napisał:

To może zamień na 807?

wym.png    tuning-citroen-c8-05.jpg    PEUGEOT807-501-9.jpg    peugeot-807-parte-trasera.jpg

już czas na coś innego..

 

807 może niezły wybór ale na oto jest ich zaledwie kilka w tym  niektóre sprowadzone.

O tych uchwytach na rower to nigdy nie słyszałam. Musi to być dobre rozwiązanie i bezpieczne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, bozka napisał:

Bus odpada, ponieważ samochód służy też na jazdy związane z pracą i wokół

Nie chodzi o dyszlowy bagażnik na budzie - rowerowy na hak auta gdy  bez budy sie jedzie są również uchylane
Jeśli  praca nie ścisłe centrum z wąskimi uliczkami i ciasnym parkowaniem  to nie problem - 5,60 busem i do pracy i wkoło niej nieraz jeżdżę,  Transitem custom też po Kraku jeżdżę i tez nie problem może nie najwygodniejsza wielkość ale da się. Nie musi być to od razu  Ducato maxi :) z mniejszych  to może coś jak VW w multivanie, Trafic, Primastar , Vivaro albo jeszcze mniejsze Scudo  to sie chyba teraz Talento wabi - to wcale nie jest takie duże  a miejsca sporo w środku naprawdę da się tym jeździć jak osobówką
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bozka napisał:

O tych uchwytach na rower to nigdy nie słyszałam. Musi to być dobre rozwiązanie i bezpieczne

Są też do trojaczków sharan/alhambra/galaxy do roczników 1998-2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO mały dostawczak w wersji długiej. (tego typu co Doblo maxi.) Wśród 3-4 latków wersje długie miały: Fiat Doblo i jego klon Opel combo, Renault cangoo, Widływagen caddy i Ford transit Connect i jego rodzinna wersja tourneo connect. Najlepszy komfort i wykończenie wnętrza oferowały wówczas fordy tourneo connect, również miały wówczas najlepsze wyniki w testach zderzeniowych. (Dziś urosło im już paru konkurentów).

Tylko w tego typu aucie silnik benzynowy to nieporozumienie: to są auta o sporej masie własnej i sporych gabarytach w porównaniu z osobówkami czy nawet suvami. Żeby sprostać takiej masie i gabarytom - bardziej sensowny jest diesel. Zresztą, czy LPG nie jest raczej już zanikającym zjawiskiem? W najnowszych generacjach silników benzynowych ciężko jest wprowadzić paliwo LPG, instalacje są drogie i zużywają równolegle do gazu sporo benzyny, co sprawia że stopa zwrotu jest znikoma. Wiem, że niektóre marki oferują auta z LPG, ale zazwyczaj jest to tylko jeden model z gamy, ze specjalnie przystosowanym silnikiem. Do pozostałych trzeba stosować bardzo drogie instalacje.

Jeśli chodzi o moc to Ford Connect z dieslem 1,5 miał moment 300nM a w automacie 320nM. Konkurenci zresztą podobnie. Auta tego segmentu mają bagażniki 130cm dugości, a po złożeniu siedzeń 230cm, wysokość ok 130cm. Rowery wejdą bez problemu razem z klatką dla największych psów. 

Jeszcze z mniejszych, budżetowych aut warto spojrzeć na dacie Lodgy: one miały wersje silników benzynowych z LPG oraz naprawdę całkiem przyzwoite gabaryty bagażnika i rozsądne ceny, dobry stosunek ceny do jakości Wadą tych aut były fatalne wyniki w testach zderzeniowych oraz silniki o małej mocy. Niższe wersje były bardzo ubogo wyposażone. Niemniej to bardzo ciekawe auto na rynku IMHO.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, bozka napisał:

Bagażnik rowerowy na dyszlu przyczepy jest ale nie zawsze jedziemy z przyczepą.

Nie chodzi o bagażnik rowery montowany na stałe na dyszlu, ale bagażnik rowerowy na hak, który na czas podróży z przyczepą montujemy na dyszlu, a po przyjeździe na miejsce zakładamy go na hak auta.

 

IMG_1359.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też rozważałem bagażnik rowerowy w tym miejscu i chyba najlżejszy był by nożycowy (są nawet na 4 rowery takie). Platforma była by lepsza ale chyba będzie bolec od koła manewrowego przeszkadzał w monatrzu, a i sama platforma swoje waży. Co do samochodu ja mam Lodgy i na samochód bardzo nie narzekam. Ale jako holownik to za dobrze jeszcze go nie przetestowałem. W tym roku troche pociąga przyczepkę więc pod koniec sezonu coś więcej będę mógł powiedzieć.

Edytowane przez norton (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.