Skocz do zawartości

W jakim samochodzie zmieszczą się 2 rowery, pies i 2 osoby??


bozka

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

32 minuty temu, Stu napisał:

Zależy od holownika. Jak masz możliwość 120kg nacisku, to można sobie pozwolić...

 

Tylko z tego co się orientuję najazd ma zazwyczaj 100kg  
 

poza tym to zależy od układu budy, w mojej poprzedniej hobbitce nacisk miałem rzędu 80kg przy podstawowym wyposażeniu bakisty i pustym schowkiem pod łóżkiem francuskim z przodu. 
 

przedsion, aku, zbiornik na wode wszystko było w schowkach pod tylną podkową. Jakbym dowalił rowery na dyszel to nacisk by szybował

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.02.2020 o 21:52, bozka napisał:

Bagażnik na rowery na relingach odpada (dla mnie za wysoko i za ciężko)

Może bagażnik rowerowy typu "winda" załatwiłby sprawę? Sam takowy posiadałem do niedawna, bo ciężko na vana rowery zamontować w pozycji pionowej. Sprawdzał się bardzo dobrze i co najważniejsze - rowery leżą na dachu, a nie stoją. Na minus - trzeba luzować kierownice (w rowerach) przy każdym załadunku, ale to w sumie tak samo, jak przy bagażnikach na dyszel.

Edytowane przez czepkateam (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywaliłbym na śmietnik każdy bagażnik, w którym miałbym cokolwiek gmerać przy rowerach, żeby je przewieźć. Rower ma być gotowy do użycia od razu. Co to za pomysły żeby coś demontować/odkręcać/cokolwiek? Kto projektuje takie bagażniki? Chyba jakieś inżyniry Janusze, które nigdy z nich nie korzystają?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Dacia nie odpowiada to szukałbym Caddy Maxi w wersji osobowej. Wrzucam do bagażnika 3 rowery tak jak stoją, do tego walizki i drobiazgi. Z tyłu cała kanapa wolna więc pies bez problemu wejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej na pewno nie caddy: skoro kanapa, mówisz, że jest cała wolna (czyli nie złożona) to w caddy wersji maxi ma bagażnik długości 130cm, więc żadyn rower nie wejdzie - nawet składak, bo składak na kołach 20" ma 160-170cm. Góral 26" ma około  180-190cm, a 29" około 220cm. Wiem, bo szukałem ostatnio roweru na dojazdy do pracy który by się zmieścił o bagażnika grand connecta, bez składania siedzeń (connect ma te same wymiary co caddy maxi) i mierzyłem różne rowery.

Imho caddy to straszna lipa w porównaniu do konkurencji, bo kokpit kwadratowy jakby siekiierą ciosany, ale to jeszcze do zniesienia, ale że świeci gołą blachą w środku, to kompletna porażka. Doblo/combo/kangoo/connect są znacznie lepiej wykończone.

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łza, mam ten samochód i wożę rowery regularnie. Chcesz mi powiedzieć że żyje w alternatywnej rzeczywistości? Owszem, mamy koło 26 cali i ramy 19.5 i M więc nie są to giganty ale po skosie wchodzą bez żadnego problemu. Żadnego. Widocznie Connect jest mniejszy. 

Deska rozdzielcza to kwestia gustu. Mi się podoba. Nie wiem czy kiedyś jechałeś wersją osobową bo gołej blachy nie ma tam nigdzie poza kawałkiem klapy bagażnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, dudek_t napisał:

Owszem, mamy koło 26 cali i ramy 19.5 i M więc nie są to giganty ale po skosie wchodzą bez żadnego problemu. Żadnego.

nie wierzę - musiał by bagażnik mieć ~200cm. Pokaż fotę z 3-ma rowerami w całości w bagażniku i żeby było widać że kanapa nie jest złożona. Albo filmik.

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i te morze gołej blachy...

Porównanie jakości wnętrza Doblo to już w ogóle nie wiem jak traktować, kategoria żart? Zgryw? Kangoo zależy które a Forda nie znam na tyle żeby się wypowiadać. Chociaż nie sądzę żeby w 2009 roku miał lepsze wnętrze.

 

IMG_0998.jpeg

Edytowane przez dudek_t (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caddy jakościowo jednak lepszy niż konkurencja a sttlistyka jak to w VAG. Jednym się podoba a innym nie. Co by nie mówić jest droższy ale za jakość się płaci?. Ci co chcą zaoszczędzić kupują inne marki i też do przodu jadą? a że trochę gorzej w środku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.02.2020 o 21:06, smok_wawelski napisał:

Nie chodzi o dyszlowy bagażnik na budzie - rowerowy na hak auta gdy  bez budy sie jedzie są również uchylane
Jeśli  praca nie ścisłe centrum z wąskimi uliczkami i ciasnym parkowaniem  to nie problem - 5,60 busem i do pracy i wkoło niej nieraz jeżdżę,  Transitem custom też po Kraku jeżdżę i tez nie problem może nie najwygodniejsza wielkość ale da się. Nie musi być to od razu  Ducato maxi :) z mniejszych  to może coś jak VW w multivanie, Trafic, Primastar , Vivaro albo jeszcze mniejsze Scudo  to sie chyba teraz Talento wabi - to wcale nie jest takie duże  a miejsca sporo w środku naprawdę da się tym jeździć jak osobówką
 

Pisałam, że taki miałam ale do niego nie wrócę.

Praca w terenie różnym.

ylko w tego typu aucie silnik benzynowy to nieporozumienie: to są auta o sporej masie własnej i sporych gabarytach w porównaniu z osobówkami czy nawet suvami.

 

Z powodu słabych silników nie mogę nic znaleść. Głównie ważny jest moment obrotowy  troszkę wyższy od mojego. Nie musi być wysoki bo mój też ciągnie budkę żwawo ale przydałoby się ciut lepiej.

 

Zresztą, czy LPG nie jest raczej już zanikającym zjawiskiem? W najnowszych generacjach silników benzynowych ciężko jest wprowadzić paliwo LPG, instalacje są drogie i zużywają równolegle do gazu sporo benzyny, co sprawia że stopa zwrotu jest znikoma. Wiem, że niektóre marki oferują auta z LPG, ale zazwyczaj jest to tylko jeden model z gamy, ze specjalnie przystosowanym silnikiem. Do pozostałych trzeba stosować bardzo drogie instalacje.

 

Bardzo ważnym warunkiem jest silnik z wtryskiem bezpośrednim bo tylko do niego dodanie instalacji LPG jest opłacalne.

Ja chwalę sobie LPG i uważam, że nie jest prawdą, że moc traci silnik. Przynajmniej w  moim nie widzę żadnej różnicy.

W dniu 19.02.2020 o 08:55, Łza Włóczynutka napisał:

Wywaliłbym na śmietnik każdy bagażnik, w którym miałbym cokolwiek gmerać przy rowerach, żeby je przewieźć. Rower ma być gotowy do użycia od razu. Co to za pomysły żeby coś demontować/odkręcać/cokolwiek? Kto projektuje takie bagażniki? Chyba jakieś inżyniry Janusze, które nigdy z nich nie korzystają?

 

jestem tego samego zdania. Wyjąć i jechać, włożyć ostatkiem sił i wracać.

 

W dniu 19.02.2020 o 10:30, dudek_t napisał:

IMG_2492.jpeg

Patrząc z zewnątrz nie wygląda na taki długi. Po złożeniu części tyłu na pewno wejdą 2 rowery na wprost tylko parametry techniczne słabe. Poj. 1,4,max. 1,6 i max 120km. Nie znam momentu obrotowego.

Szukam samochodów właśnie takich jak wymieniacie ale nie znalazłam silniejszego od mojego.

Ostatnio samochód kupowałam ok. 7 lat temu i od tego czasu dużo się zmieniło więc może szukam nieodpowiednio. Technologie pogalopowały do góry ceny właściwie nie wiem ale na pewno też.

Szukam ok. nawet 5 letniego jak będzie odpowiedni ale już nie starszego. Nie lubię samochodów skarbonek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.