Skocz do zawartości

Mam dużego vana, szykuje się zamiana?


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, lucas_ka napisał:

Jedyny poważny problem to trakcje

 

7 godzin temu, jacekzoo napisał:

I chyba największy. Możesz mieć mase litrów pod maską, stado koni i wiadro nitków, ale bez trakcji to i tak psu w dupę :blink:

rozwińcie temat z tymi trakcjami bo zielony jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 523
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

14 minut temu, filipert napisał:

 

rozwińcie temat z tymi trakcjami bo zielony jestem

Jeśli jest FWD zamiast AWD to przy cięższej przyczepie jest poprostu lipa. Ciebie ten problem nie dotyczy bo szukasz 4x4 i słusznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Tofel napisał:

KIA Sorento z takimi usterkami to znak, że auto było eksploatowane ponad standard

Z tego co wyczytałem w internetach to właśnie bardzo typowe usterki dla Sorento II

Auto jest z 2011 i ma już ponad 160.000 km

 

7 godzin temu, Tofel napisał:

Zdarzały się usterki sprzęgła 4WD (kompletny zespół do wymiany)

Może to jest to, auto w grudniu wjechało do serwisu na lawecie więc tutaj odpada wymiana

7 godzin temu, Tofel napisał:

w ramach profilaktyki przedusterkowej.

 

7 godzin temu, Tofel napisał:

Rozrząd - incydent raz na 10 lat

Rozrząd (dźwięki łańcucha) podobno zgłosił właściciel i na jego koszt była wymiana na początku 2019 i tu okoliczności wskazują na profilaktykę

 

7 godzin temu, Tofel napisał:

Czysta naprawa gwarancyjna to spirala SRS

To akurat po gwarancji

 

7 godzin temu, Tofel napisał:

Jeśli nadal jesteś zainteresowany tym egzemplarzem, proponuje wykonać jazdę testową pod kątem wibracji i ew. buczenia. Zdarzało się zatarcie transferu (przedostawanie się wilgoci do wnętrza). 

 

Była jazda próbna i chyba kolego trafiłeś bo faktycznie coś minimalnie buksowało, jakby lekko niedoważona opona ale raczej nie zmieniało się to z prędkością, poza częstotliwością. Nie czułem nic na kierownicy. Dodatkowo było nieznaczne buczenie i coś bardziej zahałasowało z tyłu przy ostrym skręcie. To całe "buksowanie" zmalało po przejechaniu kilku km.

7 godzin temu, Tofel napisał:

Do wymiany napęd, mech. różnicowy plus ew. półoś prawa.

chodzi o tył czy przód.

Sorry za może laickie pytania ale nigdy nie użytkowałem 4x4 i trudno mi ocenić.

Widzę też, że muszę się trochę dokształcić w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Salon Toyoty zaproponował odkup Outlandera 2015(rej w 2016)r za 70tyś zł więc zupełnie rozsądnie. Gdy Rav4 już była na miejscu zaproponowli 50tyś i ani zł więcej? 63900zł wystawiony na olx i po kilku dniach auto odjechało z nowym właścicielem. Auto z LEDami, navi, automat i oczywiście 4x4 do tego śmiesznie niski przebieg bo 145tyś km. 

Tak piszę bo mieściłoby się w Twoich widełkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sienna ok, cena pewnie za gołe auto w stanach czyli bez żadnych kosztów które trzeba ponieść.

A Ssangyong.... Hmm... Ja to koło takiego nawet nie parkuje żeby ktoś nie pomyślał że to mój. Ale każda potwora znajdzie swego amatora:-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, danielpoz napisał:

Salon Toyoty zaproponował odkup Outlandera 2015(rej w 2016)r za 70tyś zł więc zupełnie rozsądnie. Gdy Rav4 już była na miejscu zaproponowli 50tyś i ani zł więcej? 63900zł wystawiony na olx i po kilku dniach auto odjechało z nowym właścicielem. Auto z LEDami, navi, automat i oczywiście 4x4 do tego śmiesznie niski przebieg bo 145tyś km. 

Tak piszę bo mieściło by się w Twoich widełkach. 

Bardzo cenne informacje, teraz wiem dlaczego dość łatwo idą negocjacje cenowe w salonach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Commander napisał:

Kolega chce kupić młode auto, typowe, z krajowego salonu a Ty proponujesz jakies ulepy....

7 minut temu, Commander napisał:

Auto bazuje na poprzednich generacjach Mercedesa. W nowej wersji zbiera bardzo dobre opinie i poprzez urodę ma atrakcyjne ceny. Osobiście uważam że to fajna oferta do rozważenia. Dla mnie Koleos jest bardziej szpetny.... Wszystko kwestią gustu i potrzeb. 

Z Mercedesa jest tyle co kot napłakał. Oczywiście można sobie wmawiać że to prawie merc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, danielpoz napisał:

Kolega chce kupić młode auto, typowe, z krajowego salonu a Ty proponujesz jakies ulepy....

 

23 minuty temu, Commander napisał:

W takim razie powodzenia w szukaniu.

Panowie, jak pisałem na wstępie nie chcę się trzymać sztywno założeń, tak, że dzięki za wszystkie pomysły bo po to ten wątek utworzyłem aby słuchać

Jak 6 lat temu pojechałem na zachód po Renault Grand Espace w benzynie, to wróciłem Galaxy w dieslu i w nowszej niż zakładałem generacji bo akurat był nieco porysany ale z małym przebiegiem. Tak, że nic nie wiadomo ale bez pewnego źródła pochodzenia raczej nie zaryzykuję USA.

8 godzin temu, golob napisał:

A jakieś kombi Passat B7/B8 lub Superb II FL/III z 2.0TDI lub TSI i 4x4

Jakoś człowiek przyzwyczaił się do siedzenia wyżej i dlatego kombi oglądam na końcu. Ostatnio mierzyłem się do Superba i trochę go zdyskwalifikowałem ze względu na spory próg załadunku wewnątrz bagażnika a jest to istotne bo wózkiem elektrycznym wjeżdżam po podjazdach i wskazana płaska podłoga ewentualnie niewielki próg jak w CRV. Pewnie coś bym wymyślił ale to był kolejny powód aby zamknąć drzwi.

Generalnie mam sporą niechęć do diesli vw, chyba prędzej TSI by mnie przekonało.

Jakbym nie miał wątpliwości to pewnie skończyło by się na Alhambrze albo Sharanie 4x4.

 

39 minut temu, lucas_ka napisał:

A myślałeś o vw caddy 4motion dsg? 

Tak myślałem a jedyne co mnie powstrzymuje to powyższe co do silnika i... brak ofert w zasięgu cenowym

Wolałbym jednak sharan/Alhambra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, golob napisał:

Z Volvo jeszcze XC60 I gen. Duzy wybór XC60, czesto 4x4 i automat. Dobre diesle 2.4.

Tak, ciekawe auto, nawet jeździłem ostatnio... tzn. próbowałem jeździć bo ujechaliśmy 1km i dostaliśmy pełno ostrzeżeń (ciśnienie, błąd silnika), auto przerywało i nie wróciliśmy na plac.

Mocno zmęczony egzemplarz to był choć chyba dopiero 160.000 km i od zakupu do sprzedaży u autoryzowanego dealera Volvo

Tak wiec nie skreślone ale niesmak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymaganiach odnośnie przyczepy (maks 1500kg) i jeśli nie potrzebujesz przestrzeni vana - idź tropem Goloba. Superb/Passat w tym budżecie będzie miał wszystko czego szukasz. Oszczędny diesel, 4x4, DSG. Awarii nie masz się co bać z dwóch powodów. To ciągle dość proste samochody których jeździ mnóstwo i z dostępem do stosunkowo tanich części nie ma żadnego problemu. Remont DSG to jest koszt podstawowego serwisu w Lexusie. Premium sobie odpuść jeśli zależy Ci na finansach. Touareg/Q7 itp... to jest inna liga. Jak coś klęknie to naprawdę można się zdziwić. Jeśli zdajesz sobie sprawę i to akceptujesz to lepszych holowników nie znajdziesz. Pytanie czy warto przy przyczepie do maks 1500kg. Moim zdaniem szkoda kasy. 

Napisałeś na początku że ma być tanio i przewidywalnie. W Superbie/Passacie masz to spełnione. Do tego takie auto da Ci sporo frajdy z jazdy, spali mało, trakcji będzie miało aż nadto i będzie cichsze niż van. Natomiast jeśli jednak europejski van - moim zdaniem Sharan/Alhambra ma nad S-maxem/Galaxy 2 duże przewagi: pierwsza (dla mnie kluczowa) - przesuwane drzwi. Druga to zdecydowania większa szansa na egzemplarz z 4x4 które w tej budzie sprawdza się rewelacyjnie. W dodatku poza tanimi wymianami płynów ustrojowych jest w zasadzie bezobsługowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, filipert napisał:

Ostatnio mierzyłem się do Superba i trochę go zdyskwalifikowałem ze względu na spory próg załadunku wewnątrz bagażnika a jest to istotne bo wózkiem elektrycznym wjeżdżam po podjazdach i wskazana płaska podłoga ewentualnie niewielki próg jak w CRV. Pewnie coś bym wymyślił ale to był kolejny powód aby zamknąć drzwi.

Generalnie mam sporą niechęć do diesli vw, chyba prędzej TSI by mnie przekonało.

W Superbie jak jest opcja "podwójna podłoga" to nie masz żadnego progu, czyli masz dodatkową podłogę podniesioną o te parę cm. Tak samo jest w 2gen i w 3gen:

image.png.f08749ba46069fbf00d55d1ac55404cf.png

Z 2.0TDI z ostatnich kilku lat nie ma już żadnych wielkich problemów, jeździ tego cała masa i nie ma sie do czego przyczepić, jeśli egzemplarz będzie

 

11 minut temu, filipert napisał:

Tak, ciekawe auto, nawet jeździłem ostatnio... tzn. próbowałem jeździć bo ujechaliśmy 1km i dostaliśmy pełno ostrzeżeń (ciśnienie, błąd silnika), auto przerywało i nie wróciliśmy na plac.

Mocno zmęczony egzemplarz to był choć chyba dopiero 160.000 km i od zakupu do sprzedaży u autoryzowanego dealera Volvo

Tak wiec nie skreślone ale niesmak jest

To XC60 musiałobyć jakies po przejsciach, niechce mi sie wierzyć żeby tak zmęczone było przy takim małym przebiegu.

 

 

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.