Skocz do zawartości

Mam dużego vana, szykuje się zamiana?


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, filipert napisał:

no nieładnie mi tu kolega całej prawdy nie mówi ?

każdy " nowoczesny" diesel ma taka charakterystykę, że na papierze wszystko pięknie a w rzeczywistości tak średnio. Po Twoim 1,9 tdi to będzie petarda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 523
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

8 minut temu, Commander napisał:

Już lepiej tylko ciągle USA. 

Mam w domu jedno auto zza oceanu ale dlatego, że uparlem się na automat a takie były tylko tam. Pali, jeździ i cieszy jednak dalem za nie 8,5 tys + 4 na start a to inny poziom ryzyka niż obecne przymiarki do zakupu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cathay napisał:

Jeśli lubisz SUVy, to może Tuareg? Przy tym budzęcie nie musisz się skupiać na maleństwach.

Generalnie auto miało być jak najmłodsze i dlatego celuję w klasę kompaktowych suvów. Poza tym koszty utrzymania silnika R4 w porównaniu z V6 raczej są niższe. 

Wyjątkiem jest potencjalnie RX w hybrydzie i tylko dlatego, że coś między nami iskrzy ;)

A od soboty dpuściłem do rankingu Sorento ponieważ trafił się egzemplarz w którym w ostatnim roku autoryzowany serwis wymienił rozrząd, cały tylny napęd i taśmę elektryczną kierownicy, czyli to wszystko co jest potencjalnie awaryjne w tym modelu. Przy okazji potwierdziło się, że bolaczki o których można przeczytać to nie opowieści z palca więc jak nie kupię tego to pewnie dalej na KIE nie spojrzę. 

Touareg to spora i ciekawa maszyna ale odrzucałem go podobnie jak Volvo xc90, BMW X5 czy Audi Q7 ponieważ obawiam się kosztów utrzymania gdybym trafił na pechowy egzemplarz. Może niesłusznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, lucas_ka napisał:

A były w tym modelu AWD?

W internecie cuda piszą, znalazłem nawet info, że jest 500 kg ładowności (na 8 amerykańskich osób) 

10 minut temu, Cathay napisał:

@Commander

Nie dość że amerykańska wersja to jeszcze bity. Pytania jak mocno i jak naprawiony. 

Gdybym miał pewne źródło importu to pewnie byłaby Toyota Sienna 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, filipert napisał:

Toyota Sienna 4x4

Sam stałem przed podobnym dylematem. Sienny 4x4 nie kupi się w dobrej cenie. Każde auto młodsze auto niż 5 letnie to potencjalne źródło wydatków liczonych w tys, jak nie asb to dwumasa, układ paliwowy, elektronika i typowe bolączki które każde auto ma... Ja wybrałem dodga grand caravana 3,6 mimo że teoretyczenie ma około 1,6 t na haku wg homologacji USA. Ale tam praktycznie każde auto które nie jest suvem z prawdziwego zdarzenia lub nie ma ramy ma takie homologacje. Jedyny poważny problem to trakcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, lucas_ka napisał:

Jedyny poważny problem to trakcje.

I chyba największy. Możesz mieć mase litrów pod maską, stado koni i wiadro nitków, ale bez trakcji to i tak psu w dupę :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@filipert

KIA Sorento z takimi usterkami to znak, że auto było eksploatowane ponad standard.

Zdarzały się usterki sprzęgła 4WD (kompletny zespół do wymiany). Rozrząd - incydent raz na 10 lat.

Czysta naprawa gwarancyjna to spirala SRS.

Jeśli nadal jesteś zainteresowany tym egzemplarzem, proponuje wykonać jazdę testową pod kątem wibracji i ew. buczenia. Zdarzało się zatarcie transferu (przedostawanie się wilgoci do wnętrza). Do wymiany napęd, mech. różnicowy plus ew. półoś prawa.

Ale to dotyczy wyeksplatowanych egzemplarzy. Wadę zawsze odnosimy do volumenu sprzedaży danego modelu.

No chyba że ktoś pod koniec gwarancji pojazdu czyścił sobie magazyny lub z dobroci serca wymienił wspomniane podzespoły w ramach profilaktyki przedusterkowej.

Pozdrawiam

 

Edytowane przez Tofel
kosmetyka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakieś kombi Passat B7/B8 lub Superb II FL/III z 2.0TDI lub TSI i 4x4? Bardzo duży wybór tego będzie. Będzie ciaśniej niż w vanie, ale nawet przestronniej niż w wielu kompaktowych suvach które wymieniłeś, z przyczepą do 1500 też będzie super. DMC tych aut to 2200-2300kg mniej więcej. W Passacie można trafić na wersje Alltrack parę cm podniesioną. W Superbie tez bywa pakiet na beżdroża i ciut wyższy jest, bo Superb Outdoor to rodzynek, ale tam tylko troche plastików dodatkowych w koło i tyle.

Albo jeszcze klasa wyżej Audi A6 C6 z końca produkcji 2010/11 lub C7 z początku z quattro i automatem i TDI 2.0 (chyba tylko w C7 quattro, w C6 nie było quattro z 2.0 ale juz pewny nie jestem) i 2.7/3.0TDI. Koszty utrzymania nie są jeszcze straszne dla tych aut, duża popularność na rynku robi swoje.

Z Volvo jeszcze XC60 I gen. Duzy wybór XC60, czesto 4x4 i automat. Dobre diesle 2.4. No i tak samo XC70 3gen - duże kombi, napęd podobny, silniki tez podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.