Skocz do zawartości

Nacisk na hak a waga przyczepy


GAJOWY

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedy zamontowałem nowy hak do Forda,to było na tabliczce wybite max. obciążenie

48 kg.

Teraz mam VW,ale nie mam podanego max. obciążenia.

Po rozpakowaniu przyczepki oparłem hak o wagę i wyszło 56 kg.

Czy to nie za dużo? :oslabiony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 255
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam !

 

Jeszcze raz przypomnę kolejną zasadę, która mówi o maksymalnym obciążeniu jakiemu może podlegać zaczep. Dobrze jest dotrzeć do dokumentacji, w której taka wartość jest podana. Dla przykładu 1500 tonowy Knaus ma raptem 50 kg i nieważne, że hak ma max 100 kg.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Jeszcze raz przypomnę kolejną zasadę, która mówi o maksymalnym obciążeniu jakiemu może podlegać zaczep. Dobrze jest dotrzeć do dokumentacji, w której taka wartość jest podana. Dla przykładu 1500 tonowy Knaus ma raptem 50 kg i nieważne, że hak ma max 100 kg.

 

Pozdrawiam

 

tomekk , trochę odwróciłeś kota do góry ogonem :oslabiony:

 

 

Nic złego się nie stanie , gdy ten 1500 kg Knaus naciśnie na kulę haka z wartością 100 kg. w podanym przez Ciebie przykładzie

 

 

Sytuacja odwrotna , staje się już niebezpieczna ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Witam !

 

Jeszcze raz przypomnę kolejną zasadę, która mówi o maksymalnym obciążeniu jakiemu może podlegać zaczep. Dobrze jest dotrzeć do dokumentacji, w której taka wartość jest podana. Dla przykładu 1500 tonowy Knaus ma raptem 50 kg i nieważne, że hak ma max 100 kg.

 

Pozdrawiam

 

tomekk , trochę odwróciłeś kota do góry ogonem :oslabiony:

 

 

Nic złego się nie stanie , gdy ten 1500 kg Knaus naciśnie na kulę haka z wartością 100 kg. w podanym przez Ciebie przykładzie

 

 

Sytuacja odwrotna , staje się już niebezpieczna ....

 

Mnie chodzi o to, że jeśli fabryka dała 50 kg max obciążenia zaczepu, to istnieje prawdopodobieństwo, że przy 80 kg może się coś urwać i za to fabryka już "głowy" nie daje.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze kwestia tego co dopuszcza producent auta, tu często jest 75kg

(tak miałem w oplu, mam w fordzie)

 

i w tej chwili jest to najsłabsze ogniwo

hak ma na tabliczce 100kg,

zaczep przyczepy ma 100kg

a maksiu ma 75kg :oslabiony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy zamontowałem nowy hak do Forda,to było na tabliczce wybite max. obciążenie

48 kg.

Teraz mam VW,ale nie mam podanego max. obciążenia.

Po rozpakowaniu przyczepki oparłem hak o wagę i wyszło 56 kg.

Czy to nie za dużo? :oslabiony:

Podaj Mi rocznik, model Twojego samochodu i producenta Haka to Ci powiem ile może mieć nacisku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie chodzi o to, że jeśli fabryka dała 50 kg max obciążenia zaczepu, to istnieje prawdopodobieństwo, że przy 80 kg może się coś urwać i za to fabryka już "głowy" nie daje.

 

Oczywiście , że tak , tylko ... czy możesz załączyć fotkę zaczepu 1500 kg. Knausa z 50 kg. na zaczepie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Mnie chodzi o to, że jeśli fabryka dała 50 kg max obciążenia zaczepu, to istnieje prawdopodobieństwo, że przy 80 kg może się coś urwać i za to fabryka już "głowy" nie daje.

 

Oczywiście , że tak , tylko ... czy możesz załączyć fotkę zaczepu 1500 kg. Knausa z 50 kg. na zaczepie ?

 

Jarek, nie bardzo rozumiem. Zaczep jak zaczep, schodzą się dwa ceowniki, które są "skręcone" i założony jest AKS3000. Te 50 kg to napisane jest w papierach przyczepy i o to mi chodzi.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wartości nacisku na hak 48, 50 czy też 75 kg są to wartości maksymalne. Jeżeli załadujemy przyczepę zbliżając się do max. wartości nacisku to jazda nie będzie komfortowa (odciążamy przód holownika i zwiększamy nacisk na tylną oś) jak również powoduje szybsze zużycie elementów zawieszenia (amortyzatory, sprężyny).

Z doświadczenia wiem, że najlepiej podróżuje się przy niewielkim nacisku na hak ok. 10-15 kg. Przyczepa jedzie stabilnie i nawet jeśli nie posiada stabilizatora nie myszkuje przy większej prędkości. Czasami zajmuje mi to trochę czasu aby osiągnąć pożądane wyważenie ale warto.

:oslabiony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jankes! Trudno mi zgodzić się z Twoją teorią! Nacisk statyczny na hak na poziomie 10 - 15 kg oznacza, że w czasie jazdy masz nacisk ujemny, co wynika z parcia powietrza na przednią scianę budki a to jest już niebezpieczne!!! Radzę bardziej dociążyć hak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukając kiedyś w necie znalazłem gdzieś że najlepiej gdy nacisk na hak jest od 30 do 60 kg przy masie całkowitej przyczepy 1000 kg. Niestety nie mam linka.

 

Istotnie jak tu już szanowni koledzy pisali na zaczepie i na haku podane są wartości maksymalne i dlatego nie należy ich przekraczać.

Sądzę że wartość w okolicy 50kg jest optymalną dla większości aut i przyczep.

 

tomekk zgadza się że cięższe przyczepy mają mniejszy nacisk na zaczepie. Oglądając jakąś (nie pamiętam) o DMC 1100kg na zaczepie było max 50kg - ale może był przez sprzedawce wymieniony - tego nie wiem.

 

GAJOWY myślę że po naszym ważeniu na kempingu już miej więcej, a właściwie więcej wiesz jak rozłożyć graty w cepie.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.