Jump to content
krzysiek1208

Zgnita podłoga Przyczepa opadła Swift Corniche 14/2E

Recommended Posts

smok_wawelski

Zgoda nie tylko gk - masz rację
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG
16 minut temu, chris_66 napisał:

Dzięki Chris. Jak robiłem poprzednią przyczepę jakoś nie znalazłem takich krótkich. Były tylko takie jak zapodał Smoku.

Ja robiłem na takich. Tylko wkręt do nich był za długi i musiałem kombinować.

579101184_IMG_74401.thumb.JPG.ccd54e16e0907be1003ffdfd08952748.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

Wydaje mi sie że przy Molly przyjęto założenie że wkręt idzie w pusta przestrzeń i wtedy nie ma to znaczenia że wystaje, gdy będzie to listwa pod blachę i konieczność  zlicowania płaszczyzny tu chyba trzeba będzie podfrezować gniazdo pod motyla i skrócić wkręt

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66
43 minuty temu, BUMERANG napisał:

Dzięki Chris. Jak robiłem poprzednią przyczepę jakoś nie znalazłem takich krótkich. Były tylko takie jak zapodał Smoku.

Ja robiłem na takich. Tylko wkręt do nich był za długi i musiałem kombinować.

 

proszę bardzo :thank:  molly jest super do naszych potrzeb mocowania wszystkiego w budach, pochwalę się, że jeden z serwisów kempingowych zaczął używać ich jak podsunąłem im ten patent, nawet pojawiły się w ofercie sklepu :winner: wcześniej kombinowali z plastikowymi wynalazkami ?

21 minut temu, smok_wawelski napisał:

Wydaje mi sie że przy Molly przyjęto założenie że wkręt idzie w pusta przestrzeń i wtedy nie ma to znaczenia że wystaje, gdy będzie to listwa pod blachę i konieczność  zlicowania płaszczyzny tu chyba trzeba będzie podfrezować gniazdo pod motyla i skrócić wkręt

zlicowanie płaszczyzny trzeba zrobić na elemencie przykręcanym, czyli coś podfrezować w mebelkach

frezowanie w ścianie raczej nie da dobrego efektu - prawie zawsze jest to płyta pilśniowa a nie sklejka

ważna jest długość kołka (poniżej 20 mm żeby bezpiecznie nie dobić się do blachy zewnętrznej) wkręt fabryczny potrzebny jest tylko zaciągnięcia kołka, potem można dać dowolnie dobrany do naszych potrzeb

Edited by chris_66 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

OK - Krzysiek pisał że będzie dawał listwy w linii mebli wiec ja poszedłem tokiem rozumowania że meble będą kręcone przez listę a nie do pilśni wewnętrznej stąd był pomysł o chowaniu motyla w frez w listwie aby nie odpychał blachy poszycia.   Tak jak piszesz  w pilśnię wewnętrzna to jasne - nie ma tej potrzeby 

Jeśli Molly w nowe dziury - prosi się ogranicznik na wiertełku  :)

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66
Godzinę temu, smok_wawelski napisał:

............... że meble będą kręcone przez listwę

Jeśli Molly w nowe dziury - prosi się ogranicznik na wiertełku  :)

ogranicznik koniecznie :yes:

a jak da listwy od tyłu to zwykłe wkręty wystarczą

Share this post


Link to post
Share on other sites
nomadka

Smoku całkiem miło się z tobą rozmawia i nie mogę się z tobą nie zgodzić, kiedy twierdzisz, że żyjemy w czasach tandety. Mam tylko nadzieję, że konstruktorzy przyczep szukają pracowicie złotego środka, bo przyczepy nie wyrzuca się po 5 latach, a już na pewno nie u nas. I na pewno nie ja. Moja staruszka ma 40 lat i jakoś się trzyma, a na wymianę na nową po prostu mnie nie stać. Doskonale sobie zdaję sprawę z tego, że nie da się przenieść w całości technologii przemysłowej do warsztatu, bo chociażby trzeba poradzić sobie bez polewarki i prasy. Też nie lubię firm "kogucik" , ale Soudal to sensowna firma, a kleje poliuretanowe już tak mają, że są do wszystkiego (no prawie). Więc jeszcze jeden zestaw na dowód: http://www.kleje-przemyslowe.pl/r01-62_dwuskladnikowe_kleje_poliuretanowe.htm Tu są do wyboru kleje jedno i dwu składnikowe.

I jeszcze o wilgoci w przyczepie. Faktycznie, jeżeli podłoga jest poprawnie zaizolowana a cała buda uszczelniona to można by się nie martwić nasiąkliwością pianki, ale niestety wypadki się zdarzają i wtedy drewno i sklejka ciągną wodę a z nich ciągnie wodę pianka. I wcale nie upieram się przy XPS-ie. Sama zapewne wybrałabym styropian o gęstości 30kg/m3, bo tańszy i wystarczający.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG
46 minut temu, nomadka napisał:

Mam tylko nadzieję, że konstruktorzy przyczep szukają pracowicie złotego środka, bo przyczepy nie wyrzuca się po 5 latach, a już na pewno nie u nas. I na pewno nie ja. Moja staruszka ma 40 lat i jakoś się trzyma, a na wymianę na nową po prostu mnie nie stać.

Trzyma się bo ma czterdzestkę ;)  Mój Burstner miał 32 latka i był pancerny jak czołg. Teraz mam czternastolatkę i to " papir i paździerz".

Nie wiem co będzie jak przyjdzie kupić kolejną ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

@nomadka to ze sie nie zgadzamy co do czasów tandety to nic złego każde z nas ma prawo do własnego zdania - inaczej nie byłoby dyskusji :)
Podałem argumenty dlaczego uważam że żyjemy w czasach może  nawet nie tandety ale minimalizacji kosztów przekładającej się na jakoś i trwałość.

Chyba ciut źle mnie zrozumiałaś - bynajmniej nie miałem zamiaru krytykować  Soudala - miałem na myśli sensowna f-me od klejów w tym Soudal'a również, nie miałem też zamiaru też krytykować technologii i rozwiązań  które podawałaś wręcz pisałem żeby je stosować w warunkach  amatorskich remontów o ile to możliwe.

Jeśli chodzi o wypadki - oczywiście że się zdarzają choć zamoknięcia budy raczej nie nazwałbym wypadkiem bo to za duże słowo na takie coś.
Aby przeciwdziałać temu należy po prostu od czasu do czasu przeglądnąć przyczepę i zapobiegać "wypadkom" w zarodku lub jeszcze lepiej  przed nim.
Na własnej skórze przekonałem się najlepiej gdy tak jak napisałem  wcześniej zaniedbałem wymiany uszczelnień listew narożnych oj pokarało za lenistwo pokarało mocno

4 godziny temu, BUMERANG napisał:

Nie wiem co będzie jak przyjdzie kupić kolejną

Naprawdę nie wiesz? -  ja mogę się założyć  skrzynkę browca abo nawet dwie  będzie jeszcze cieńszy " papir i paździerz" tyle ze może syntetyczny

Share this post


Link to post
Share on other sites
nomadka
7 godzin temu, smok_wawelski napisał:

@nomadka to ze sie nie zgadzamy co do czasów tandety to nic złego każde z nas ma prawo do własnego zdania - inaczej nie byloby duskusji

ależ tu się zgadzam. Żyjemy w czasach tandety! Dwa nie to miałoby tak, a brzmi niejednoznacznie

Share this post


Link to post
Share on other sites
krzysiek1208
W dniu 17.02.2019 o 11:27, nomadka napisał:

I jeszcze moje trzy grosze w sprawie pianek.  Polistyren spieniony, w zależności od metody wytwarzania to styropian – polistyren ekspandowany EPS, lub styrodur – polistyren ekstrudowany XPS. W każdym z tych rodzajów jest jeszcze cała gama do wyboru różniąca się własnościami. Ogólnie wszystkie parametry przemawiają na korzyść XPS-u, o czym już pisano.  Dodam różnicę w chłonności wody: EPS<2%, XPS<0,7%. Przy wyborze wypełnienia do przyczepy koniecznie trzeba również brać pod uwagę jego gęstość. Na przykład styropiany podłogowe to tylko 15kg/m2 (to minimum), np Austrotherm EPS 037 DACH/PODŁOGA, XPS-y są cięższe, zaczynają się od 30kg/m2 . Proponuję sprawdzić jaką gęstość miała zastosowana w przyczepie pianka i kupić podobną.

To dlaczego angole wsadzili EPS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomii

Bo EPS jest 3 razy tańszy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

Ej Pany cosik mieszacie  chyba :)

Z tego co pisze Krzysiek w podłodze niebieskie i struktura piasku - to mi wygląda że w ori był styrodur czyli XPS,   EPS nie ma struktury piasku i sa to mniejsze granulki przy twardym podłogowym  i większe przy miękkim elewacyjnym i EPS jest faktycznie dużo tańszy dlatego zachęcałem Krzyśka do zastosowania twrdego EPS podłogowego który przy zwiekszonej ilości listew w kracie podłogi uważam że będzie dość.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krzysiek1208

Pan w składzie mówił że to EPS i że do przyczepy w podłogę nie poleca, co do  mocowania szafek i innego badziewia to masakra , od wewnątrz  blaszki przyklejone do płyty i perfidne wkręty , od zewnątrz  perfidne wkręty przez listwę w szafkę niema żadnych kołków itp.

53061909_2106395436113589_7738895158829121536_n.jpg

52396291_2263345130594946_500011292212330496_n.jpg

52952671_296781917670269_6339519183713206272_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
nomadka
15 godzin temu, smok_wawelski napisał:

Ej Pany cosik mieszacie  chyba :)

Z tego co pisze Krzysiek w podłodze niebieskie i struktura piasku - to mi wygląda że w ori był styrodur czyli XPS,   EPS nie ma struktury piasku i sa to mniejsze granulki przy twardym podłogowym  i większe przy miękkim elewacyjnym i EPS jest faktycznie dużo tańszy dlatego zachęcałem Krzyśka do zastosowania twrdego EPS podłogowego który przy zwiekszonej ilości listew w kracie podłogi uważam że będzie dość.

Masz rację Smoku. W strukturze styropianu zawsze widoczne są kulki, z których zlepiona jest płyta. Pianka z podłogi Krzyśka na zdjęciu wygląda trochę dziwnie. Błyszczy się? To może być  spieniony PVC. Przemawia za tym również to, że kruszy się jak piasek. Próbowałam poszukać styropianu o gęstości około 30kg/m3. Oznakowanie gęstości zniknęło parę lat temu z normy, jednak niektórzy producenci wciąż ją podają. I słusznie, bo parametry styropianu rosną wraz z ciężarem właściwym. Okazuje się, że podłogowe to 15kg do 18kg, dopiero takie na parking to 28kg/m3

Edited by nomadka (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...