Jump to content
krzysiek1208

Zgnita podłoga Przyczepa opadła Swift Corniche 14/2E

Recommended Posts

smok_wawelski

Zgadza się wygląda dziwnie i co to jest Krzyśka  nie rozstrzygniemy z foty - zresztą chyba raczej nie ma to większego znaczenia bo i tak idzie w kosz a zastanawiać się wypada czym to zgniłe angielskie g... zastąpić.
Oznakowanie gęstości tak zniknęło ale może i dobrze bo zostało zastąpione wg mnie właściwszym  parametrem tj. obciążeniem użytkowym w kg/m2. 
Oczywiście zgadzam się że są to niejako synonimy bo jedno z drugiego wynika - im  większy ciężar właściwy tym większe obciążenie użytkowe.
Myślę że pomocne będzie to wytłumaczenie - jest dość po ludzku napisane tutaj
 

Moim zdaniem przy konstrukcji krata 60x60cm i sklejka spokojnie można zakładać równomierne obciążenie  styropianu nawet pominąwszy pracęwytrzymałościową sklejki która niewątpliwie działa jeszcze znacząco na korzyść.

Idąc dalej:
Zwykły podłogowy np. Austrotherm EPS 037 DACH/PODŁOGA to jest CS(10)80 czyli  24 kPa, tj. 2400 kg/m2 -  w/w źródło mówi że dla parametru CS(10)80 styropian o grub, 20cm przy obciążeniu  równomiernym stałym obciążeniu przez 50lat  ugnie się 4mm 
czyli tak na szybko z proporcji
styropian który będzie w podłodze budy  zakładam 4cm ugnie sie 0,8mm a styropian o grub. 5cm ugnie sie 1,0mm ale gdyby przez 50lat był obciążony co realnie nigdy nie nastąpi a ugiecia 1mm ani nie poczuje sie ani nie zauważy

Idąc jeszcze krok dalej
Austrotherm EPS 035 PARKING to jest     CS(10)≥150 kPa zatem prawie 2 razy twardszy i ten już wydaje mi się w podłodze budy przesadzony 

I dalej w styrodur już nie ma po co iść i ponosić 2 lub 3x większe koszty bo w/w twardości są wystarczające aż nadto dla podłogi przyczepy

 

W dniu 19.02.2019 o 19:34, krzysiek1208 napisał:

o do  mocowania szafek i innego badziewia to masakra , od wewnątrz  blaszki przyklejone do płyty i perfidne wkręty , od zewnątrz  perfidne wkręty przez listwę w szafkę

a jednak calowy lewostronny naród zastosował patenty z niemieckich "pancerników" jak pisał Kol. BUMERANG - powodzenia i cierpliwości  w walce 

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
krzysiek1208
W dniu 20.02.2019 o 14:45, krzysiek1208 napisał:

 

20 godzin temu, smok_wawelski napisał:

 

Moim zdaniem przy konstrukcji krata 60x60cm i sklejka spokojnie można zakładać równomierne obciążenie  styropianu nawet pominąwszy pracęwytrzymałościową sklejki która niewątpliwie działa jeszcze znacząco na korzystnie

Jednak poprzeczne listwy na podłodze poszły co 30cm   czym najlepiej zakonserwować listwy? Czy to jest dobre do tego  https://www.emag.pl/lakierobejca-dekoracyjno-ochronna-super-wydajna-vidaron-0-75l-palisander-brazylijski-7126/pd/DZYCVVBBM/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=&utm_campaign=pla_3p_device_desktop&cmpid=73886&gclid=EAIaIQobChMItIaTmprN4AIVDqWaCh0zGA5QEAYYASABEgJfcfD_BwE

Czy tą sklejkę wodo odporna też malować? Poprzednia nie była  a i czy na ściany mogę dać sklejka wodo odporną?

 

 

Edited by krzysiek1208 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG

Ja bym konserwował tylko po wierzchu cały sandwitch. Nie wiem co powie klej na taki Vidaron. Krata ze sklejką ma się skleić w jedną całość.

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

Też bym tak powiedział 

1 godzinę temu, krzysiek1208 napisał:

czym najlepiej zakonserwować listwy?

Podzielam zdanie kol. BUMERANG niczego co pod klej bym nie malował 
kraty miedzy sklejkami podłogi bym nie konserwował, listwy brzegowe podłogi tak ale tylko to co wyłazi na obrzeżu podłogi
czym - nietoksycznym dla człowieka impregnatem 

1 godzinę temu, krzysiek1208 napisał:

Czy tą sklejkę wodo odporna też malować?

gdzie idzie ta sklejka ?
jeśli to spód podłogi  to konserwowałbym  u mnie spód podłogi na podwoziu jest niemalowany ale jest to jakaś sklejka z powłoką jakby warstwy plastikowej,  to co łatałem konserwowałem

1 godzinę temu, krzysiek1208 napisał:

czy na ściany mogę dać sklejka wodo odporną?

wg mnie tak

Share this post


Link to post
Share on other sites
nomadka
12 minut temu, smok_wawelski napisał:

 

jeśli to spód podłogi  to konserwowałbym  u mnie spód podłogi na podwoziu jest niemalowany ale jest to jakaś sklejka z powłoką jakby warstwy plastikowej,  to co łatałem konserwowa

Twoja podłoga jest ze sklejki jednostronnie foliowanej. http://www.sklejka.pl/produkt/sklejka-z-filmem-melaminowym To faktycznie dobre wyjście, bo płyta podłogi będzie już wystarczająco zabezpieczona od spodu. Powierzchni klejonej nie należy zabezpieczać, bo może to pogorszyć przyczepność. 

W sklejce wodoodpornej odporny na wodę jest tylko klej, którym sklejone są poszczególne warstwy drewna. 🙂 Ale i tak trzeba stawiać na wodoodporną 

Share this post


Link to post
Share on other sites
krzysiek1208
55 minut temu, BUMERANG napisał:

Ja bym konserwował tylko po wierzchu cały sandwitch. Nie wiem co powie klej na taki Vidaron. Krata ze sklejką ma się skleić w jedną całość.

No właśnie robiłem próbę i Klej nie reaguje z Vidaronem

13 minut temu, smok_wawelski napisał:

 

gdzie idzie ta sklejka ?
 Sklejka wodo odporna idzie na spodzie podłogi i na górze takie coś https://www.castorama.pl/produkty/budowa/drewno-budowlane-i-plyty-drew

 

3 minuty temu, nomadka napisał:

 Powierzchni klejonej nie należy zabezpieczać, bo może to pogorszyć przyczepnosć

Niechce zabespieczać klejonej tylko te miejsca gdzie niema kleju

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
2 godziny temu, nomadka napisał:

Twoja podłoga jest ze sklejki jednostronnie foliowanej.      To faktycznie dobre wyjście

"To faktycznie dobre wyjście" mało powiedziane :) rewelacyjne wręcz bym powiedział  :)

A niech sie to zwie jak zwie, jestem  pełen podziwu dla trwałości 40lat  i w żadnym miejscu się nie łuszczy i nie jest wyszlifowane wodą która przecież trochę szoruje po podwoziu a przecież  tworzywa w latach 70-80 nie dorastały dzisiejszym tworzywom do pięt.  Mało tego to draństwo jest odporne prawie na wszystko - kilka lat konserwowałem ramę - stal no to  spoko poleciałem po samochodowemu - podkład i konserwacja - zabezpieczanie foliowania okazało sie zbędne nic się nie nadgryzło tam gdzie mi się za ostro prysneło. Kawałki tamy były robione chlorokauczukiem i też zapaprałem tę folie w paru miejscach - po kilku latach zero nadgryzień.

Klepłem w googlownice - nie takie to strasznie drogie może warto rozważyć przy naprawie podłogi - jeśli to to samo co u mnie to ja osobiście szedłbym w to jak w dym.

Jeszcze widzę że są z filmem fenolowym? ale ja mechanik nie chemik nie wiem co to za czort,

2 godziny temu, nomadka napisał:

Powierzchni klejonej nie należy zabezpieczać, bo może to pogorszyć przyczepność. 

oczywiście że nie należy  klej jest do drewna a nie do lakieru czy impregnatu - prawie na każdym kleju instrukcja mówi oczyścić z powłok do żywego materiału, odpylić odtłuścić i dopiero kleić

 

2 godziny temu, krzysiek1208 napisał:

Klej nie reaguje z Vidaronem

Krzysiek - od razu nie reaguje to nie znaczy że nie będzie reakcji w dłuższym czasie 

link do Casto nie działa ucięty - pewnie pytałeś  o sklejkę taka szalunkową  kliknij powinna być  odporna na wodę w końcu w szalunki  leje się mokry beton ale to niech ktoś potwierdzi - i jeszcze jeden temat widzę w Casto tylko grub 15mm to sie nie nada

jest jeszcze sklejka laminowana na podłogi przyczep towarowych  i lawet  - ale  ona jest szorstka z jednej strony a z drugiej gładka i chyba z 2 stron laminowana więc klejenie do d .....

Reasumując na spód podłogi szukałbym tej jednostronnie laminowanej co podała @nomadka,  lub jeśli istnieje tej na podłogi przyczep ale jednostronnie laminowanej  a na wierzch podłogi zwykła sklejka wodoodporna nielaminowana

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
krzysiek1208

Witam po małej przerwie, trochę z podłogi przenieśmy się na ściany, moje pytanie, czym wykleić ściany czy to się klei  jakieś tapety czy jak?No i co z łazienkom co tam dać na ściany ? Jakieś pomysły, na pewno ktoś się w to bawił , prosił bym o jakieś sugestie na ten temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
Posted (edited)
Godzinę temu, krzysiek1208 napisał:

czym wykleić ściany czy to się klei  jakieś tapety czy jak?

W sumie przy remoncie - może być tu nieograniczona inwencja twórcza.
Niemiaszki zwykle maja wewn płytę drewnopodobną, imitacje paneli boazerii lub coś podobnego.
Jeśli kanapka ścian jest zamknięta ze strony wewn. sklejką - tylko Twoja inwencja i gust maja tu zastosowanie jak to zrobisz po remoncie, konstrukcyjna  sprawa kończy się na poszyciu wewnętrznym oraz skręceniu ścian z meblami  - reszta należy już do dekoratora wnętrz :)

 

Cytat

No i co z łazienkom co tam dać na ściany ?

W przypadku przyczep takich jak mój stary kiosk warzywny (z łazienką bez prysznica) zwykle jest to tapeta zmywalna na flizelinie klejona na ściany i to w zupełności wystarcza
Natomiast w przypadku prysznica sprawa jest trochę bardziej skomplikowana - nie podam Ci gotowca bo rozwiązań na pewno może być wiele ale osobiście uważam że całe pomieszczenie powinno być wykonane szczelnie 
 bowiem wszelkie szpary i braki szczelności ścian spowodują przy zachlapaniu wnikanie wody w ściany lub podłogę (np. przy np przy nieszczelnych ścianach lub źle uszczelnionym brodziku) skąd wilgoć nie bardzo będzie miała wyjście i nastąpi zgnilizna od nowa.
Rzeczy istotne o których trzeba pamiętać tworząc taką szczelność prysznica są 2 - to nie może być sztywny monolit i musi to być rzeczywiście szczelne ale jednocześnie mogące się odkształcać - pamiętaj pudło budy pracuje. W grę wchodzą np. jakieś połączenia na zakładkę, uszczelnienia elastyczne itp sprawy

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
krzysiek1208
2 godziny temu, smok_wawelski napisał:


Natomiast w przypadku prysznica sprawa jest trochę bardziej skomplikowana - nie podam Ci gotowca bo rozwiązań na pewno może być wiele ale osobiście uważam że całe pomieszczenie powinno być wykonane szczelnie  bowiem wszelkie szpary i braki szczelności ścian spowodują przy zachlapaniu wnikanie wody w ściany lub podłogę (np. przy np przy nieszczelnych ścianach lub źle uszczelnionym brodziku) skąd wilgoć nie bardzo będzie miała wyjście i nastąpi zgnilizna od nowa.
Rzeczy istotne o których trzeba pamiętać tworząc taką szczelność prysznica są 2 - to nie może być sztywny monolit i musi to być rzeczywiście szczelne ale jednocześnie mogące się odkształcać - pamiętaj pudło budy pracuje. W grę wchodzą np. jakieś połączenia na zakładkę, uszczelnienia elastyczne itp sprawy

No i tu jest problem , bo nie mam pomysłu z czego to zrobić, fabrycznie było  przy prysznicu coś takiego podobnego jak w Autosanie na podsufitce i łączone listwami .

Z innej beczki czym uszczelniamy łączenia ścian?

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

Był gdzieś na forum niedawno wątek o robieniu ściany łazienki/prysznica - kombinowano tam z płytami z tworzywa i listwami\kątowniczkami na składaniach - to właśnie droga z Autosana :) i moim zdaniem wcale niezła

Uszczelnienia ścian - jakie uszczelnienia wewnątrz czy zewnątrz - doprecyzuj  gdzie chcesz uszczelniać bo nie bardzo kumam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...