Jump to content
krzysiek1208

Zgnita podłoga Przyczepa opadła Swift Corniche 14/2E

Recommended Posts

BUMERANG
27 minut temu, smok_wawelski napisał:

Wg mnie dołożenie dodatkowych listew nie zaszkodzi ale robiłbym to z umiarem

Dokładnie tak. Ja dołożył bym listwy pionowe tam gdzie meble/ściany idą od podłogi do sufitu ( szafa, kibel etc. )

Dodatkowo porządne listwy po obwodzie. Dałbym szersze od oryginałów albo podwójne. Szczególnie na dole.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krzysiek1208

I

11 minut temu, BUMERANG napisał:

Dokładnie tak. Ja dołożył bym listwy pionowe tam gdzie meble/ściany idą od podłogi do sufitu ( szafa, kibel etc. )

Dodatkowo porządne listwy po obwodzie. Dałbym szersze od oryginałów albo podwójne. Szczególnie na dole.

I właśnie zrobię.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krzysiek1208

Jóź mogę podać koszty remontu samej podłogi , to mam ,sklejka 8 sztuk, prawie 800zł listwy  220zł,  muszę kupić klej, ocieplenie(niebieski styropian jak w originale) inne pierdoły +400zł a to tylko podłoga ,dodam że długość  budy to tylko 470cm sama podłoga wychodzi w granicach 1500zł

 

A  jeszcze jedno pytanie wszystkie cepki mają  ramy z amelinjum czy to angole tak wymyślili?

Edited by krzysiek1208 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras
11 godzin temu, krzysiek1208 napisał:

Morze mi ktoś doradzić czy ten klej do sklejania listew podłogowych będzie dobry https://www.castorama.pl/produkty/wykonczenie/drewno-i-drewnopodobne/akcesoria-do-podlog-drewnianych/kleje/klej-poliuretanowy-soudal-66a-750-ml.html?store=0

Bo już głupieje z tymi klejami

 

10 godzin temu, Tomii napisał:

Kupiłem ten klej do majsterkowania przy meblach. Pierwszy mój klej do drewna poliuretanowy więc dopiero będę testował. 

Poliuretanowy jak najbardziej :ok:

Tym kleiłem dechy na blat  do stołu warsztatowego w garażu czyli tzw. klejonka. Drugi rok i jest gitara. Jedna uwaga to przeczytać instrukcje jak powinno się sklejać.

      

https://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artykuly/mocowania-i-laczenie/tasmy-i-kleje/kleje/klej-techniqll-do-drewna-poliuretanowy-d4.html  

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
14 godzin temu, krzysiek1208 napisał:

A  jeszcze jedno pytanie wszystkie cepki mają  ramy z amelinjum czy to angole tak wymyślili?

Stare niemiaszki to rama stalowa w ocynku ogniowym coś jak ceownik zimno gięty,  jeżeli angielka ma jakiś stop lekki  na bazie aluminium buda będzie dużo lżejsza 
Jeśli chodzi o wytrzymałość ramy jak piszesz  "z amelinjum" nie sposób odpowiedzieć bo trzeba by znać skład tego stopu aby określać jego własności wytrzymałościowe. 

Jednak tu bym nie tragizował w końcu ze stopów lekkich buduje się również różne odpowiedzialne konstrukcje, takie stopy są również stosowane np. w lotnictwie,  odpowiedni stop odpowiednich wymiarów i kształtu profilu może mieć wytrzymałość większą niż stal.

Jeżeli chodzi o dokładanie listew - napisałem z umiarem, w szczegółach zgadzam  się z Kol. BUMERANG wzmocniłbym właśnie tam gdzie idą meble - meble chyba kręciłbym "po niemiecku" przez listwy.  Nawiasem mówiąc listwy kratownicy ścian idą w starych niemiaszkach  właśnie w liniach mebli czy ścianek wewnętrznych. Listwy kratownicy ścian u mnie mają przekrój 50x25 czyli typowa calówka. Dolna listwa ma  przekrój większy od listew kratownicy.
I tu własnie miałem schody z wypełnieniem ścian - styropian o grub 25mm jest mocno nietypowy

Rozważyłbym jeszcze listwy narożne grubsze ,  sorry autopoprawka  nie grubsze a o wiekszym przekroju bo musisz sie przecież licować grubością wszystkich listew pod blachę

 

14 godzin temu, krzysiek1208 napisał:

sama podłoga wychodzi w granicach 1500zł

Ok podłoga sklejka - dojdzie jeszcze zabezpieczenie tej sklejki przed wilgocią,  tu zastanawiam się czy np. nie korzystne byłoby zastosowanie sklejki powlekanej i zabezpieczenie tylko łączeń.

Styropian niebieski - nie wiem co masz na myśli ale każdy twardy sie sprawdzi w tym podłogowym zastosowaniu, zwróć uwage na grubość która może być nietypowa. Styropian podłogi powinien mieć wysokość identyczną jak listwy kraty.

Fajnie że podajesz koszty, następni będą mieli się od czego odbić przy kalkulacji remontu
Wiadomo że ten zakres remontu  wyjdzie tak że budę byś kupił - tu się opłacalność jest dopiero wtedy gdy doliczysz zadowolenie ze zrobienia i to że wiesz co masz na długie lata 

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG
14 godzin temu, krzysiek1208 napisał:

Jóź mogę podać koszty remontu...ocieplenie(niebieski styropian jak w originale )

A starego styropianu nie da się wykorzystać, przynajmniej w części  :hmm:  Ja co wyjąłem to wsadziłem ( trochę nawet mniej bo dokładałem listwy ;)  )

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

Zależy jak  jest klejona kanapka podłogi.  Jak nie kleili całości sklejki razem ze styropianem tylko po listwach to spoko przy ostrożnym demontażu powinno się to udać
Ja tak właśnie bujałem się ze ścianami żeby jak najwięcej odzyskać bo nie bardzo miałem  gdzie kupić grub 25mm

Pytanie jest takie czy warto - w tej podłodze jest mocna zgnilizna, wiadomo że tworzywa grzybki się nie chwytają ale mimo wszystko ich zarodki tam są i w warunkach zawilgocenia znów się zaraza rozwija - moim zdaniem wypierniczyć wszystko co było przy zgniliźnie - zakres  remontu jest radykalny to zrobić to raz a dobrze :)

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Zwłaszcza że w samym stryropianie siedzi masa wody. Jak spowrotem to wpakuje i zabuduje to mu zgnije

Share this post


Link to post
Share on other sites
ed

Styropian to nie gąbka.😜

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo
4 minuty temu, ed napisał:

Styropian to nie gąbka.😜

To połóż styropian w kałuży i klęknij na nim, zobaczysz czy nie gąbka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

A może i obaj macie rację :)
Styropian - hmmmm... jest styropian i styropian - to szerokie pojecie

Zgadza sie nie gąbka w normalnym nowym styropianie woda raczej nie siedzi ale w starym zetlałym struktura robi sie porowata i wtedy nasiąka jak gabka
poza tym koledzy styropian jest bardzo ogólnym pojęciem jest wiele jego rodzajów gęstości/twardości - i to też powoduje mniejszą lub większą nasiąkliwość.

Styropian  tworzywo sztuczne ze spienionego polistyrenu - ok sam polistyren w sobie nie jest nasiąkliwy ale....
styropian EPS to spieniony polistyren  porowaty  mniej lub więcej zależnie od jego odmiany, porowate zatem nasiąkliwe zwłaszcza styropian EPS.
zetrzyj wierzchnią "skórkę" powstająca od cięcia termicznego zwykłego  elewacyjnego styropianu podeptaj taki styropian lub mocno stary styropian w wodzie a zobaczysz gąbkę. Natomiast styropian ekstrudowany XPS ma nasiąkliwość znikomą bowiem jego struktura jest bardziej ścisła i zaknieta.

Dlatego we wcześniejszym poście pisałem Krzyśkowi w dużym uproszczeniu podłoga styropian twardy, oczywiści chodziło mi o sztywność podłogi ale też o nasiąkliwość.

Tak więc aby spornie pisać najpierw zdefiniujmy o czym piszemy :)
Troche o styropianach choć w aspekcie budownicta ale myślę że przystępnie opisane i przydatne: https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/a/22623-podpowiadamy-co-nalezy-wiedziec-kupujac-styropian

 

 

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66

Styropian nowy. Suchy i bez życia wewnętrznego.
Spokojnie da się kroić drutem oporowym na każdą dowolną grubość. Banalnie proste.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krzysiek1208

To może o styropianie ten który jest tu użyty to za wiele wspólnego niema z białym styropianem jest bardzo twardy  w środku ma strukturę piachu , nawet w najbardziej zgniłych i mokrych miejscach sprawiał wrażenie suchego , ale to chyba przez to że całość jest zalana jakimś klejem wygląda to tak jak by wszystko co pod sklejka było zalane żywicą,taką jak kleimy Niewiadówki  ale żywica to raczej nie jest, nie da się  go odzyskać bo jest tak mocno sklejony że trzeba wycinać było i rwać kawałkami.

Porównywałem go z styropianem niebieskim z Castoramy i jedyne co było takie same to kolor,teraz pytanie czym najlepiej ocieplić tą podłoge pianką czy styropianem???

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

A styrodur? Sztywny i nie wciąga wody

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG

Ja bym pomyślał o styrodurze 

https://allegro.pl/oferta/styrodur-austrotherm-xps-top30-3cm-gk-10-5m2-6307759099

https://allegro.pl/oferta/styrodur-austrotherm-xps-top30-3cm-gk-10-5m2-6307759099

Ale może jakiś fachowiec się wypowie

4 minuty temu, jacekzoo napisał:

A styrodur? Sztywny i nie wciąga wody

Wyprzedziłeś mnie kurna :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...