Skocz do zawartości

Ostrzeżenie - tak się kończy wężykowanie przyczepy i wymarzony urlop :(


Kajetan

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

 

Tak, w automacie mam to przerobione na dłuższych przebiegach autostradowych przez Dolomity, ciągnik Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CDI. Szarpnięcie automatu przywracało zestaw do pionu  od razu (przyczepa 1600).

Na filmiku powyżej wyraźnie widać stabilizację przez impuls. Później hamowanie biegami. Wężykowanie wynikało moim zdaniem ze zbyt bliskiego wyprzedzania pojazdu  i wejściem w jego tunel zawirowania powietrza. Gdyby kierujący zestawem odruchowo nacisnął hamulec w momencie bujania zestawu - byłoby na pewno inaczej. Zachował się przytomnie i najpierw ustabilizował zestaw.

 

Ale przecież doskonale widać, że zestaw opanowywany jest właśnie między innymi za pomocą hamulca. IMO gdyby dał w palnik i zaczął przyspieszać, jak niektórzy sugerują to skończyłoby się tak jak u autora tego tematu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, jagodek napisał:

Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CDI.

I wg Ciebie ten holownik ma takie pierdnięcie że szarpnie i wyciągnie budę 1600?

 

no proszę Cie... 

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, jacek00 napisał:

Ale przecież doskonale widać, że zestaw opanowywany jest właśnie między innymi za pomocą hamulca. IMO gdyby dał w palnik i zaczął przyspieszać, jak niektórzy sugerują to skończyłoby się tak jak u autora tego tematu

 

Autor tego tematu w jednej ze swoich wypowiedzi po opisie zdarzenia ( odczucia , czynności, reakcje ) podsumował to genialnie : " w efekcie rozbiliśmy się przy większej prędkości"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek00 napisał:

Ale przecież doskonale widać, że zestaw opanowywany jest właśnie między innymi za pomocą hamulca. IMO gdyby dał w palnik i zaczął przyspieszać, jak niektórzy sugerują to skończyłoby się tak jak u autora tego tematu

Wybacz, ale mam wrażenie że nie bardzo rozumiesz. To co widać na filmiku jest już po najgroźniejszym momencie i w trakcie wyhamowywania zestawu.

 

41 minut temu, jacekzoo napisał:

I wg Ciebie ten holownik ma takie pierdnięcie że szarpnie i wyciągnie budę 1600?

Tak ma takie pierdnięcie, jeździłem przez 5 lat tym pojazdem (nowa buda) i dobrze go wspominam. Czy Ty też jeździłeś?

 

35 minut temu, jacekzoo napisał:

Wyciągać wężykowanie które zazwyczaj jest spowodowane za dużą prędkością przyspieszanie... nagroda darwina ?

Sytuacja na filmiku nie jest spowodowana prędkością. Jeżeli nie byłeś w takiej sytuacji to Twoje rozważanie jest czysto akademickie. Jakie przyspieszanie?! Przeczytaj proszę, to co napisałem i nie wysnuwaj błędnych wniosków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jagodek napisał:

Tak ma takie pierdnięcie,

Acha

2 minuty temu, jagodek napisał:

Sytuacja na filmiku nie jest spowodowana prędkością

Czytaj ze zrozumieniem 

42 minuty temu, jacekzoo napisał:

zazwyczaj


 

 

jak dla mnie to rób co chcesz, nawet możesz nogami hamować. Tylko nie rozpowszechniaj takiej wątpliwej wiedzy bo niektórzy mogą sobie przez to krzywdę zrobić i będzie płacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jacekzoo, a kim Ty jesteś żeby mnie upominać? Posiadasz zawodowe prawo jazdy? Jaki masz staż za kierownicą z holowanymi pojazdami? Skąd bierzesz przekonanie o własnej nieomylności? Z chęcią umówię się z Tobą na jazdę i kontrolowane wężykowanie na trasie szybkiego ruchu. Szybko zweryfikujemy Twoje umiejętności. Poddajesz w wątpliwość bez zdania racji każdą opinię biorącą się z doświadczenia i praktyki nie tylko mojej, ale osób które mnie uczyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, jagodek napisał:

kim Ty jesteś żeby mnie upominać?

Oczywiście że nikim

15 minut temu, jagodek napisał:

Posiadasz zawodowe prawo jazdy?

Tak

15 minut temu, jagodek napisał:

Jaki masz staż za kierownicą z holowanymi pojazdami?

Nie zliczałem ale oczywiście malutki ? i z budą i z lawetą i z towarowymi

15 minut temu, jagodek napisał:

Skąd bierzesz przekonanie o własnej nieomylności?

Opanuj się... czy ja mowię o nieomylności? To raz a dwa uważam że holownik o 150KM i 360Nm nadaje się do ciągnięcia budy 1600 a nie do szarpnięcia żeby wyciągnąć z węża. Gdybyś napisał o koniu 400KM i 500-600Nm to bym się nie odezwał, ale nie taką ,,podpierdółką,, 

 

którą sam ciągam ale nie uważam jej za super konia

15 minut temu, jagodek napisał:

kontrolowane wężykowanie na trasie szybkiego ruchu

Nie wiesz że to nie jest miejsce na takie zabawy?


poza tym udowadniałem coś jak byłem mały, później z tego wyrosłem

4 godziny temu, jagodek napisał:

Moje doświadczenie to co najmniej 100 tysięcy km z przyczepami

Jak mój tato swojego czasu jeździł na dużych to miał na bazie gościa co 30 lat jeździł dużymi a dalej nie potrafił cofać, także ilość lat czy kilometrów to dla mnie żaden argument

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, ale mam wrażenie że nie bardzo rozumiesz. To co widać na filmiku jest już po najgroźniejszym momencie i w trakcie wyhamowywania zestaw

Eee a skąd wiesz co było wcześniej i co kierowca wcześniej zrobił?

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już przytaczasz dane, to konkretnie. Jak nie jeździłeś tym pojazdem to nie masz pojęcia o tej skrzyni i przełożeniach. Teoretyczne rozważania schowaj sobie do kieszeni i zachowaj na później. Jesteś z Warszawy i masz zawodowe prawko, a zatem poradzisz sobie z opanowaniem zestawu  przy wyższej prędkości. Jeżeli jeździłeś z towarowymi to tym bardziej nie powinno być problemu. 

1 minutę temu, jacek00 napisał:

Eee a skąd wiesz co było wcześniej i co kierowca wcześniej zrobił? Masz jakąś szklaną kulę?

Wielokrotnie byłem w takiej sytuacji. 

Reasumując, pierdzielić głupoty może każdy. Czekam na wiadomość prywatną , przygotuj pojazd i zapraszam na S8 w dowolnym momencie. Zrobimy nagranie i wrzucimy na forum.Ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, jagodek napisał:
Jak już przytaczasz dane, to konkretnie. Jak nie jeździłeś tym pojazdem to nie masz pojęcia o tej skrzyni i przełożeniach. Teoretyczne rozważania schowaj sobie do kieszeni i zachowaj na później. Jesteś z Warszawy i masz zawodowe prawko, a zatem poradzisz sobie z opanowaniem zestawu  przy wyższej prędkości. Jeżeli jeździłeś z towarowymi to tym bardziej nie powinno być problemu.  Wielokrotnie byłem w takiej sytuacji. 

Reasumując, pierdzielić głupoty może każdy. Czekam na wiadomość prywatną , przygotuj pojazd i zapraszam na S8 w dowolnym momencie. Zrobimy nagranie i wrzucimy na forum.Ok?

 

Mylą Ci się osoby. 

PS. Też domyślam się co było wcześniej, i widać mam odmienne doświadczenia od Twoich. Dla mnie EOT - nadal będę obserwował swój zestaw i reagował na węża już na samym początku tak jak to robię do tej pory - na razie się udaje ;)

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.