Skocz do zawartości

Ostrzeżenie - tak się kończy wężykowanie przyczepy i wymarzony urlop :(


Kajetan

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, PolariS napisał:

Jaki kraj takie przepisy. Można na to wychodzi maluchem ciągnąć transita na lince.

Więc jak ktoś ambitny to może kampera holować cinqecento - tylko że Vmax to z reguły 30km/h  

Nie do końca tak - zdrowy rozsądek już pomijam ale Cinquecento czy Maluch to ile ma dopuszczone na haku i w DR ?    Przecież to też jest obowiązujące - nie wiem ile ma ale na pewno nie ma 2 tony. Pojazd holowany jest de facto przyczepą

Ja dla osobówki linki już nie chcę znać,   zawsze używam hol sztywny atest TUV na 2T - koszt takiego holu 50-60zł na allegro i można holować nawet z 1-nym sprawnym układem hamulcowym - holowanie bez porównania do linki,  niestety teraz muszę się rozglądnąć za ciut cięższym kalibrem i trochę kicha bo z TUVem są ale tylko na 3T a nie 3,5.

 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, smok_wawelski napisał:

Nie do końca tak - zdrowy rozsądek już pomijam ale Cinquecento czy Maluch to ile ma dopuszczone na haku i w DR ?    Przecież to też jest obowiązujące - nie wiem ile ma ale na pewno nie ma 2 tony.

No tak ale co innego przyczepa, a co innego pojazd holowany według przepisów. Autem możesz holować nawet jeśli nie masz haka w pojeździe. Mówimy o holowaniu a nie ciągnięciu przyczepy. To dwie różne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadzam się prawo jest mocno ułomne i nie mówi tego w sposób bezpośredni a powinno.

Ułomne jest również w braku określenia uprawnień do holowania zestawu na holu nie mówiąc uprawnieniach dla masy łącznej

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, smok_wawelski napisał:

Pojazd holowany jest de facto przyczepą

 

Nie tutaj nie można postawić znaku równości! Pojazd holowany nie ma nic wspólnego z przyczepą! Przecież te wszystkie DMC zestawu mają za zadanie uchronić przed sytuacją, że przyczepa zacznie "rządzić" pojazdem. Przy holowaniu, samochód "ciągnący" ma tylko nadać prędkość pojazdowi holowanemu - pozostałe rzeczy wykonuje pojazd holowany! Czyli hamowanie, skręcanie i odpowiednie trzymanie toru jazdy - holownik nie jest tu do niczego potrzebny. Nie ma opcji, że pojazd holowany zacznie pchać holownik (na linie - nie mówię o sztywnym holu). Nie ma opcji, że pojazd holowany zacznie wężykować... A żeby to holowanie było bezpieczne, są wyznaczone maksymalne prędkości (o ile dobrze pamiętam 30 i 60km/h).

Ja osobiście nie bałbym się holować pojazdu 2x cięższego od pojazdu holującego (zakładając oczywiście, że podstawowe systemy są sprawne w obu autach) i oczywiście holowany kierowca musi być zaufany. Inna sprawa, że szkoda auta, a każda górka jest wyzwaniem...

Lekko zeszli z tematu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, lbuster napisał:

Kiedyś maluchem "holowałem" Citroena XM parę kilometrów i tak się zastanawiam, czy tutaj nie ma jakichś ograniczeń?

Coś mi chodzi po głowie, że jest zapis mówiący, że masa holowanego pojazdu nie może być większa od masy pojazdu holującego :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, archivi napisał:

Nie tutaj nie można postawić znaku równości!

Masz racje  - przy lince nie można, sorry to moje zasugerowanie się samym  ciągnięciem i używaniem holu sztywnego gdzie de facto holujący przejmuje i hamowanie bo holowany np. czasem ma tylko ręczny i jest wypychany tyłkiem w bok bo hol nie jest umieszczony centralnie - przy stosunku mas 1,5:1  na sztywnym i prędkości ok 50km/h holowało mi się spoko nawet bez pomocy w hamowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2020 o 12:12, BUMERANG napisał:

Spotkałem fajny zestaw. Wagi dobrane idealnie ;(

https://www.youtube.com/watch?v=OV78ByWZlrI&feature=youtu.be

 

Ja nie nagrałem ale pozdrawiam spotkanego na s11 kierowcę Daci Duster która wyprzedzała tira jadącego ponad 90/h mając na haku dwuosiową lawetę z załadowaną... Dacią Duster.

Na szczęście szła jak po sznurku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim przypadku pojecie "zachować bezpieczny odstęp" nabiera szczególnego znaczenia 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 15.08.2015 o 19:05, Kajetan napisał:

Może utnę od razu wszelkie komentarze, dotyczące prędkości. Nie było szybko, ok 90 km/h (licznikowe więc faktycznie ok 82-85). Mówi się, że należy cisnąć gaz żeby wyciągnąć..... nic z tego. Redukcja na 3 bieg i pełny gaz. Efekt taki, że rozbiliśmy się przy większej prędkości.....

Jak przyczepa ma hamulec to trzeba mocno zahamować. Wtedy przyczepa ma tendencję do naciskania na hak i dociąża tył pojazdu. Tym samym ogranicza wężykowanie.

Edytowane przez fred77 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, fred77 napisał:

Jak przyczepa ma hamulec to trzeba mocno zahamować. Wtedy przyczepa ma tendencję do naciskania na hak i dociąża tył pojazdu. Tym samym ogranicza wężykowanie.

Powiem tak.... Dopóki się Kajtek nie rozwalił, to większość twierdziła, że trzeba wyciągać gazem....

Oczywiście, ja w pełni popieram Twoje zdanie. Kilka mocnych strzałów hamulcem powinno uspokoić przyczepę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.01.2020 o 12:20, BUMERANG napisał:
Coś mi chodzi po głowie, że jest zapis mówiący, że masa holowanego pojazdu nie może być większa od masy pojazdu holującego default_hmm.gif

Tylko przy holowaniu pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców, rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego. Dodatkowe większość osób niewie, iz nie wolno holować pojazdu na lince ze zgasonym silnikiem jeżeli pojazd jest wyposażony w wspomaganie kierownicy i hamulca.

Zabrania się holowania:

1) pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia;

2) pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony;

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.