Skocz do zawartości

Który napęd - mover wybrać?


Jurek J-Z

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, dsxc napisał(a):

W miejscu montażu movera wypada amortyzator, na oko pomiędzy amortyzatorem a napędem będzie ok 10-12mm to będzie ok?.
Podwozie Al-ko montaż, przed kołem, Dethleffs 415ql.

Podczas pracy amortyzatora szczelina będzie się zmniejszać czy zwiększać? Jeśli zwiększać to ok. Jeśli zmniejszać to trzeba by było określić minimalna odległość. Jeśli nie będzie kolizji to OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 274
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

7 godzin temu, dsxc napisał(a):

W miejscu mozżu movera wypada amortyzator, na oko pomiędzy amortyzatorem a napędem będzie ok 10-12mm to będzie ok?.

Tak, powinno być ok. Po prostu wszystko przymierz i sprawdź. Jak coś będzie kolidować to zawsze możesz zamontować mover za osią. 

Godzinę temu, Bercik77 napisał(a):

Podczas pracy amortyzatora szczelina będzie się zmniejszać czy zwiększać? 

Chodzi o odległość pomiędzy amorkiem a moverem. Ta odległość jest stała, bo amor nie pracuje na boki a góra dół :) 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, jacek00 napisał(a):

Chodzi o odległość pomiędzy amorkiem a moverem. Ta odległość jest stała, bo amor nie pracuje na boki a góra dół :) 

Amortyzator chyba jest montowany po skosie (przód-tył) 

Więc jak koło będzie się uginać to amortyzator będzie się skracać i obracać wokół pkt. mocowania do ramy - tak mi się przynajmniej wydaje. ;)

Na boki oczywiście nie pracuje. Powstaje pytanie w której płaszczyźnie jest ta przerwa. Przód-tył - i tu może być problem czy prawa-lewa i tu problemu nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bercik77 napisał(a):

Amortyzator chyba jest montowany po skosie (przód-tył) 

Więc jak koło będzie się uginać to amortyzator będzie się skracać i obracać wokół pkt. mocowania do ramy - tak mi się przynajmniej wydaje. ;)

Jeśli góra dół to problem moze wystąpić. Ale mover w stanie spoczynku jest dość daleko od amora. U mnie nawet by wlazł. Problemem był właśnie docisk. Dlastego to trzeba przymierzyć i zmierzyć a nie na oko :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o odległość lewo - prawo. Widziałem też już pokrzywione ramiona zawieszenia, zawsze były wygięte do środka przyczepy, czyli w kierunku od silnika movera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.