Skocz do zawartości

Jaka nowa przyczepa?


snoozer

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra decyzja. Później zmiana będzie trudniejsza a nieunikniona. 

 

W samochodzie często jadą koła zapasowe, przedsionek do markizy, podłoga pod markizę, narzędzia, napoje, stelaż alu itd. Unikam wożenia nadmiaru gazu i płynów w cepie. Lodówka zawsze pełna, ciężko do niej zapakować zawartość side-a z domu ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Zulos napisał:

Ja wiem, czy taki np. Subaru Forester, Mazda CX-5, czy Skoda Superb to małe autka??

oczywiście nie piszę tego, żebym chciał Cię przekonać, ale w porównaniu do Tourana to nie są żadne małe auta...

Witam !

 

Małe może nie, ale duże wcale, takie do przyczepy DMC max 1300 kg  :D

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Zulos napisał:

Ja wiem, czy taki np. Subaru Forester, Mazda CX-5, czy Skoda Superb to małe autka??

oczywiście nie piszę tego, żebym chciał Cię przekonać, ale w porównaniu do Tourana to nie są żadne małe auta...

a no cx-5 i forester do duze samochody nie są.  Superb to przy nich auto z innego świata. Ten do którego się przymierzałem miał DMC 2245kg

5 minut temu, danielpoz napisał:

Jeśli będzie zmieniona oś, opony itp to bardzo tanio:yes:

oś na pewno inna. Opony nie wiem. Jutro sie dowiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, DOMINO7 napisał:

Słuszna decyzja z podwyższeniem DMC i dobry wybór jeśli chodzi o markę ;)

Opony się chyba zmienią, bo i felgi chyba inne być muszą? 

zdaje się, że felgi na 5 śrub do takiej osi już idą. Ale czy rozmiar inny tego nie wiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, tomekk napisał:

Małe może nie, ale duże wcale, takie do przyczepy DMC max 1300 kg  :D

To też nie twierdzę, że duże, tylko że nie-małe.

1.400 spokojnie pociągną bez wysiłku (zależy jaki silnik jeszcze of kors) - ze współczynnika 1,33 wychodzi 1.578 max.

9 godzin temu, snoozer napisał:

a no cx-5 i forester do duze samochody nie są.  Superb to przy nich auto z innego świata. Ten do którego się przymierzałem miał DMC 2245kg

No to dopiero IMHO jest porażka - Superby homologowane są na DMC przyczepy równe DMC samochodu (albo nawet wyższe)...

Ale jak tylko pożegnałeś opcję zmieszczenia się w 3,5 t to oczywiście podnoś na maxa (tzn. najlepiej oczywiście do 4.250).

U mnie podniesienie z 1.100 do 1.300 będzie znacznie tańsze - 800,- zł, ale odbywa się tylko na papierze, bez żadnej zmiany konstrukcyjnej.

Wynika to z tego, że konstrukcyjnie ta cepka przygotowana jest na DMC 1.300, przy czym standardowo wychodzi 1.200, a można albo obniżyć do 1.100 (co zrobił I właściciel), albo podnieść na 1.300 (co zamierzam zrobić - po zmianie holownika właśnie na Forestera albo CX-5 najpewniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Zulos napisał:

 (tzn. najlepiej oczywiście do 4.250).

Niech będzie nawet 6 ton, to już bez znaczenia.

8 minut temu, Zulos napisał:

 

 

Edytowane przez danielpoz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, danielpoz napisał:

Niech będzie nawet 6 ton, to już bez znaczenia.

Nie od końca bez znaczenia, bo o ile Kolega ma być może albo zapewne prawko B+E o tyle łatwiej mu będzie zrobić Małżonkę na zmiennika z B96 niż B+E (co też oczywiście nie jest niewykonalne).

IMHO - powinno być zawsze 2 kierowców zdolnych pojechać zestawem. Nie chodzi tylko o zmęczenie, ale o różne wypadki losowe, które mogą zaistnieć.

Zresztą, żeby przekroczyć 4.250 musiałby holownik mieć DMC > 2.650, a w takim pułapie wybór jest już duuużyyy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Zulos napisał:

Nie od końca bez znaczenia, bo o ile Kolega ma być może albo zapewne prawko B+E o tyle łatwiej mu będzie zrobić Małżonkę na zmiennika z B96 niż B+E (co też oczywiście nie jest niewykonalne).

IMHO - powinno być zawsze 2 kierowców zdolnych pojechać zestawem. Nie chodzi tylko o zmęczenie, ale o różne wypadki losowe, które mogą zaistnieć.

Zresztą, żeby przekroczyć 4.250 musiałby holownik mieć DMC > 2.650, a w takim pułapie wybór jest już duuużyyy...

Bardziej celowałbym w późniejszą odsprzedaż - fajnie jak da się z taką przyczepą zrobić zestaw poniżej 4250 - gdyż jednak wielu z nas ma to B96.  Oczywiście, jak zapewniają dilerzy, da się DMC w ramach homologacji obniżyć w późniejszym czasie.

Natomiast w temacie awaryjnego kierowcy, jest to ryzyko - albo żona pojedzie całkowicie bez uprawnień, albo będzie korzystanie z kierowcy z Assistanse, lub też kombinowanie. Nie przejmuje się tym, bo bym spać nie mógł. Zawsze jest jakieś wyjście - odstawienie przyczepy na najbliższy rodzinny camping i  opłata za parkowanie. Zawsze można wrócić do kraju solo, a przyczepę odebrać po powrocie do kraju, czy też znalezieniu nowego męża :) i zrobić sobie kolejne wczasy.

Teoretycznie ADAC przewiduje kierowcę zastępczego, mam nadzieję tego nie sprawdzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewiduje, tylko na takich warunkach że wolałbyś swojego brata albo wujka z polski ciągnąć. Jazda oczywiście max przepisowo i godziny jazdy i odpoczynku jak dla ciężarowych. Z takiej chorwacji to byś chyba ze 3 dni jechał. Przerabiane pare miesięcy temu jak rodziców z francji ściągałem, właśnie dlatego nie chciał och kierowcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.