Skocz do zawartości

oplacalnosc przyczepy w stosunku do domkow, pokoi itp


gogi123

Rekomendowane odpowiedzi

Czytam, czytam i nawet żonie co nie które posty czytam i ze śmiechu pękam. Głównie Bartka i Daniela (ale to piszę w sensie pozytywnym aby byla jasność).

Co do reszty to powiem tak, B5fl (2.0 LPG) solo na A2 w wiadomym kierunku ;) przy prędkości 135-140km/h (tempomat) spalał w granicach 11l LPG. Z zapiętą budką DMC = 850kg i prędkości ~90km/h spalał w okolicy 15-16l LPG, z budką DMC=1350kg spalał w okolicy 17-18l LPG.

Jak spisuje się X z budą dobrze, ale za mało nim z nią przejechłem aby sprawdzić spalanie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz coś więcej bo nic mi to nie mówi :P

Duży Land to wersja V8 tzw 200-tka , wcześniej tzw 100-tka.Silniki powyżej 4-ch litrów zarówno w dieslu jak i benzynie.

Mały Land to Prado czyli 150tka a wcześniej oznaczona jako 120-tka.

Maluch miał 3 litry dieselka , teraz 2,8 . Jest też 4 litrowa benzyna ale to egzotyk na naszym rynku.

MW mojej to 2,3 tony , DMC 3,0 tony a na haku 3 tony.

W tym układzie - "No limit" :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

 

Delikatnie rzecz ujmując, głupoty piszesz.

 

Pozdrawiam

A czemuż to? Mój Voyager z przyczepą między 50 a 100% więcej spala lpg niż solo. Niestety częściej bliżej tych 100% :(

 

Radek Wrodarczyk

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Wg. mojego doświadczenia BartoszK ma rację . Jadąc 80-90 km/h z moim ciężkim klocem 1400 kg dmc (realnie coś koło 1600) spalanie 16l lpg 

Jadąc solo 80-90 km/h 8 litrów lpg . Pewnie gdybym zaczepił coś koło 1200 dmc spalanie byłoby z13-14litrów,natomiast z niewiadówką 10-11. Więc różnica w spalaniu dużo zależy tu od wielkości,szerokości,masy,kąta nachylenia przedniej ściany przyczepy,jak też masy i aerodynamiki holownika. Reasumując : U mnie wychodzi równe 100% więcej o których pisze BartoszK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Tomek wiem ze zawsze bedziesz kibicowal komus kto ciaga przyczepe Astrą, Focusem, Golfem a na garbie bedzie miał Adrie lub angielke 900kg - tak zgadzam sie z Tobą mogę pisać glupoty - bo takie konfiguracje spala 2L wiecej ... a nawet i mniej.

 

Bo jeśli solo jedzie 90 a z ogonem 75 to nie jedzie tak samo, jedzie obsrany po pachy jak wieje lub za wzniesieniem podjazd wcale sie nie konczy... Lubia sie pastwić nad rodzina zmuszać ja do jazdy przez np 12 godzin odcinka 500km... 

 

Nie piszmy to o przejazdach spod domu nad jezioro - gdzie sie jedzie 1 godzine z czego 20 minut stoi sie na swiatlach na wylotowce z miasta...

 

Udajecie na sile ze macie racje - moze niech wypowiadaja sie osoby co z ogonem jezdza duzym lub bardzo duzym, daleko lub jeszcze dalej, z rodziną co biora kilka razy po 500+ a nie woża tylko karte emeryta...

 

Ja jechałem ostatnio z Kołobrzegu do domu ... z przyczepa 530km w 7 godzin, nie szarżowałem, nie hamowałem gwałtownie, nie wyprzedzalem na sile "TIRów", jechałem równym tempem bez zwalniania na siłe ...

 

Jechałą za mną Wersowa z rodziną swoim Saabem z malutką przyczepą na ogoie  i nie odstawałą - jechała non stop kilkaset metrów za mną ... jej tez auto spaliło 2x tyle co normalnie ... Moze Weronika sie wypowie kiedys jak sie jechało - nie wiem - chyba bardzo dobrze...

 

Ale jesli wolisz z siebie robisz "dziada i mistrza jazdy o kropelce" i katować siebie i rodzine to przecież nie mogę ci zabronic....

 

Zdziwisz się, ale biorę pod uwagę tylko własne doświadczenie, z silnikami rzędu 2,0 - 2,9 w ON przy spalaniach 9 - 14 l i DMC przyczepy 1,5 t. Może czytaj uważnie wątki o wakacjach. Dalej utwierdzasz mnie w przekonaniu że mijasz się z prawdą.

 

 

 

Mitsu O2 z silnikiem 2.0 z wołowiny (140/170 kM).

Przy założeniu  - prędkość  100 km/h

 

solo  -  6,5/7  litrów ON

z ppą - 12/13 litrów ON.

 

Praktycznie spalanie 100% więcej.

 

Solo - 8-9 l ON

z przyczepą 11-12 l ON

 

nie widzę tych 100%

 

Skąd te 6,5/7 itrów ? Bardzo próbowałem ...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie porównujcie spalania solo przy prędkości 90km/h do cepy z tą prędkością. ja od początku mówiłem o porównaniu prędkości autostradowych, jak dla mnie ok 150km/h. bo jadąc solo na kwaterę jadę z taką prędkością. a przypominam że wątek jest o porównaniu kosztów kwater do cepy


w tym roku sąsiad we włoszech był nowym outlanderem w benzynie, mówił że mu spalił po drodze niecałe 7L, aż mi gały wyszły, jak tak to kupuję outlandera. jak wracaliśmy jechałem kawałek za nim, i się wyjaśniło, wsadził się za tira i katulał 90km/h, przy takiej jeździe sharan spaliłby 5,5, czyli w porównaniu do cepy faktycznie przybędzie 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie porównujcie spalania solo przy prędkości 90km/h do cepy z tą prędkością. ja od początku mówiłem o porównaniu prędkości autostradowych, jak dla mnie ok 150km/h. bo jadąc solo na kwaterę jadę z taką prędkością. a przypominam że wątek jest o porównaniu kosztów kwater do cepy

Jakby nie patrzeć to masz rację, też bym nie jechał na kwaterę z prędkościami przyczepowymi. Patrząc na mój dojazd nad Bałtyk pewnie miałbym bliżej do jakiejś awionetki ;) od kiedy jest obwodnica Łodzi po A1 to słyszę od klientów i znajomych o dojeździe w 3-4 godziny. Z przyczepą mam czas 5,5h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

 

Zdziwisz się, ale biorę pod uwagę tylko własne doświadczenie, z silnikami rzędu 2,0 - 2,9 w ON przy spalaniach 9 - 14 l i DMC przyczepy 1,5 t. Może czytaj uważnie wątki o wakacjach. Dalej utwierdzasz mnie w przekonaniu że mijasz się z prawdą.

 

 

 

 

Solo - 8-9 l ON

z przyczepą 11-12 l ON

 

nie widzę tych 100%

 

Skąd te 6,5/7 itrów ? Bardzo próbowałem ...

 

Pozdrawiam

Mitsu przy oszczędnej jeździe jest w stanie spalić takie wartości jak podałem.

Mam go 7 lat więc wiem co piszę.(bywało niżej ale to był test kapelusznika).

Przy wycisku autostradowym może przekroczy średnio 8/9 litrów ale tak raczej nie często jeżdżę.

Jak zapnę mojego WILKa DMC 1700kg (5 lat już jesteśmy "razem" ) to nie ma zmiłuj - 12/13 L/1ookm

A jakbym zaczął mocniej deptać to pewnie i 14-cie.

Jakby nie patrzeć wychodzi paliwo praktycznie razy 2.

Teraz zanabyłem nowy holownik zdecydowanie bardziej pasujący do tego co mam zabudowane za zaczepem ALKO

Tutaj różnice zdecydowanie się zniwelują - to oczywiste.

W sumie to mi dynda czy ktoś wierzy w to co piszę czy nie . Każdy może myśleć to co chce.

Pozdrawiam :-)

 

ps. 8/9 to wartości dla drugiego holownika TLC.

Z ppą jeszcze nie testowane. Wartość + 2/3 litry wynikają z moich przypuszczeń.

Raczej się nie pomylę.

Edytowane przez Jarosław69 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mitsu przy oszczędnej jeździe jest w stanie spalić takie wartości jak podałem.

Mam go 7 lat więc wiem co piszę.(bywało niżej ale to był test kapelusznika).

Przy wycisku autostradowym może przekroczy średnio 8/9 litrów ale tak raczej nie często jeżdżę.

Jak zapnę mojego WILKa DMC 1700kg (5 lat już jesteśmy "razem" ) to nie ma zmiłuj - 12/13 L/1ookm

A jakbym zaczął mocniej deptać to pewnie i 14-cie.

Jakby nie patrzeć wychodzi paliwo praktycznie razy 2.

Teraz zanabyłem nowy holownik zdecydowanie bardziej pasujący do tego co mam zabudowane za zaczepem ALKO

Tutaj różnice zdecydowanie się zniwelują - to oczywiste.

W sumie to mi dynda czy ktoś wierzy w to co piszę czy nie . Każdy może myśleć to co chce.

Pozdrawiam :-)

 

ps. 8/9 to wartości dla drugiego holownika TLC.

Z ppą jeszcze nie testowane. Wartość + 2/3 litry wynikają z moich przypuszczeń.

Raczej się nie pomylę.

U mnie przyczepa podobna 1700kg i spalanie też, tylko przy 2.0 tdci. Jak bardzo pociągnę to wyszło raz 13.7l ale jazda była wesoła. Przy takich masach nie da się spalić 9l no chyba że, z górki i 70kmh na blacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.