Skocz do zawartości

Komfortowa przyczepa dla 2+1, okazjonalnie 3-4+1


dudek_t

Rekomendowane odpowiedzi

W tej którą jeździłem okna były OK. Problem z oknami był chyba w Premium. Ale na przykład dekory, takie ozdobne listwy na rogach, były jakby o 1-2cm za krótkie. Tak jakby się skórczyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 167
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ponowie moją sugestię abyś namierzył jednego autoryzowanego sprzedawce w Niemczech i udał się do niego i dogadał zakup jestem pewien , że bedzie taniej jak w Polsce.  Jest wielu sprzedawców w Niemczech co na wejsciu maja LOGO przykladowo Knaus a oprocz podanej marki sprzedaja jeszcze dwie inne. 

Jak ja kupowałem Wilka to sprzedawca moj miał na wejsciu Knausa a oprocz tego mial na placu wszystkie modele LMC i Wilka. Stad poźniej kupilem LMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wczorajszej wizycie u Pana Smolicza wiem że preferowaną szerokością jest 250cm i wtedy w każdym układzie jest "przestronnie". Nawet z łóżkami piętrowymi, podkową i łóżkiem jest gdzie się ruszać :) Dziś Szczecin i Adria, Wrocław i Knaus a jutro Bieruń i będzie wszystko jasne : 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no brawo :) odważna decyzja :). Pamiętaj jeszcze o kilogramach, bo przy tej szerokości to się może holownik pocić jednak. Nie kupuj z DMC granicznym dla auta i zdrowego rozsądku.

 

 

No i pamiętaj, że mam tylko 1695kg DMC. Musi się mieścić :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pamiętaj, że mam tylko 1695kg DMC. Musi się mieścić :D

 

do tej pory to już będziesz miał inny holownik. Druga sprawa, że teoretycznie idzie bez problemu zmienić DMC na niższe z homologacji. Rozmawiałem o tym kupując przyczepę u kilku dilerów. Moja miała 1500 podniesione na 1700 i podobno przy sprzedaży mogę za kilkadziesiat zł dostać nowe papiery z nowym DMC 1500kg. Wolałbym tego nie robić bo 200kg ładowności to super sprawa ale w moim modelu idzie się zmieścić w tych 1500kg tylko trzeba mieć umiar :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek, być może zmienię. Ale nie wiem czy nie na nowszy model. Więc niewiele zmienię ;)

 

Dobrze by Tomek się zmieścił. Po co później biegać z papierami ;) Teraz też nie ma holownika więc również mogę się przydać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dudek - nie "marudź" na "rynek karawaningowy" w Polsce bo to jest obszerny temat na oddzielny laborat.

Każdy kij ma dwa końce a "rynku" na nowy sprzęt w Polsce jako takiego.....po prostu nie ma. Klientów też nie.

Od razu napiszę oponentom - ilość kilku /kilkunastu/kilkudziesięciu (?) klientów w skali roku na przestrzeni całego kraju

automatycznie dyskwalifikuje polski rynek jako poważny. Do tego możliwość "przeczesania" w kosztach u najbliższego sąsiada

będącego potęgą w porównaniu do naszego grajdołka. Tam pojedynczy dealer sprzedaje w roku 300 przyczep a tu wszyscy razem nie

sprzedadzą nawet 10% tej cyfry.

W biznesie liczy się wynik finansowy a nie fantazje hobbystyczne.

Pozostaje tylko rozpatrywać to w kategoriach hobbystycznych i czasami dobrowolnego przymusu - kontynuacji tego co się komuś

wydawało - więc kilku ludzi "męczy" temat sprzedaży nowego sprzętu w Polsce.

Mógłbym długo na ten temat ale niekoniecznie publicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek - tego się w teorii nie wyłoży. Trzeba spróbować na własnej skórze. Tyle możemy ustalić wspólnie.

Generalnie zgadzam się z tym ,że minimum przyzwoitości i kultury obsługi powinno być zachowane nawet w przypadku ciężkiego

przemęczenia w rozmowach/negocjacjach z największymi nawet "męczennikami".

 

Jeśli nie - "należy zgasić światło i zamknąć drzwi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no brawo :) odważna decyzja :). Pamiętaj jeszcze o kilogramach, bo przy tej szerokości to się może holownik pocić jednak. Nie kupuj z DMC granicznym dla auta i zdrowego rozsądku.

 

Podjęcie decyzji o zakupie nowej fabrycznie przyczepy jest swego rodzaju szczytem odwagi. 

 

W mojej ocenie jednak - w polskich realiach drogowych - bardziej obawiałbym się 250 cm szerokości przyczepy, którą przyjdzie ciągać po drogach ściany wschodniej (nawet by się wydostać na szersze turystycznie wody). 

 

W tym roku kręciłem się m.in. po Podlasiu i tamtejsze drogi "żółte" w niektórych miejscach dla moich 232 cm były bardzo wąskie, a przy mijankach bywało już na przysłowiowy styk lub trzeba było zaliczać prawym kołem pobocze, bo nadjeżdżający z przeciwka uważał się za szlachcica.

 

Zatem dla tak szerokiej przyczepy pozostaną w zasadzie drogi krajowe (a i na nich nie jest zbyt dużo miejsca przy mijankach z TIRem, zwłaszcza na ciaśniejszych łukach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jest, wiem po sobie. Jak u siebie mam kijowy ruch to każdego co przychodzi i marudzi to jeszcze bym kijem pogonił. Ale tak nie można, bez tych lipnych dni nie ma tych lepszych. Jeżeli tak się podchodzi do sprawy że klienta traktuje się jak zło konieczne to faktycznie zwinać majdan i zacząć sprzedawać jabłka pod biedronką. Ale inni sprzedawcy potwierdzają że się da, przykładowo wychwalany białogard. Ja zająłem im pól dnia, jeszcze na wegę jechaliśmy. Ale ani przez chwilę nie odczułem że zawracam d... i mam już płacić i spadać. Ale to też przekłada się później na to że co chwile ktoś od nich wraca z ogonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dudek - nie "marudź" na "rynek karawaningowy" w Polsce bo to jest obszerny temat na oddzielny laborat.

Każdy kij ma dwa końce a "rynku" na nowy sprzęt w Polsce jako takiego.....po prostu nie ma. Klientów też nie.

Od razu napiszę oponentom - ilość kilku /kilkunastu/kilkudziesięciu (?) klientów w skali roku na przestrzeni całego kraju

automatycznie dyskwalifikuje polski rynek jako poważny. Do tego możliwość "przeczesania" w kosztach u najbliższego sąsiada

będącego potęgą w porównaniu do naszego grajdołka. Tam pojedynczy dealer sprzedaje w roku 300 przyczep a tu wszyscy razem nie

sprzedadzą nawet 10% tej cyfry.

W biznesie liczy się wynik finansowy a nie fantazje hobbystyczne.

Pozostaje tylko rozpatrywać to w kategoriach hobbystycznych i czasami dobrowolnego przymusu - kontynuacji tego co się komuś

wydawało - więc kilku ludzi "męczy" temat sprzedaży nowego sprzętu w Polsce.

Mógłbym długo na ten temat ale niekoniecznie publicznie.

 

niestety nie mogę się zgodzić. To, że na forum nie widać nie widać nowych przyczep to nie znaczy, że ich nie ma i się nie kupuje. Sam w tym roku spotkałem na campingach kilka nowych przyczep z PL i kilka kamperów, niektóre bliższe kwocie 500.000zł.  Sam widzę po klientach dzwoniących o ubezpieczenie ile nowych sprzętów jest. Wystarczy porozmawiać na wiosnę z dilerami największymi w PL, nie mają czasu, pracują do 22 i wydają po kilkanaście pojazdów tygodniowo. Wiem, że w Niemczech sprzedaje się tego więcej może i 10 razy. Ale obstawiam, że w PL nowych pojazdów specjalnych campingowych sprzedaje się bliżej 300-500 sztuk.

 

Podejście sprzedawców jest trudne, sam dzwoniłem i większość rozmów jeżeli w ogóle dochodziła do skutku to kończyła się tym, że mnie olano. Dosłownie 2-3 sprzedawców miało chęć mi coś sprzedać, nie wiadomo tylko na kiedy i za ile. Najlepiej przyjedź pan i pogadamy, tylko jak mam 700km jechać na rozmowę w ciemno aby oglądnąć katalog bo przyczep w salonie ZERO, to nie widzę sensu jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maarec - dlatego ponownie twierdzę ,że poważnego "rynku" na te rzeczy w Polsce nie ma.

 

To ,że w Polsce są 2szt Lambo na polskich blachach i 8 na czeskich też nie świadczy o tym ,że dla przedstawicieli Lambo

jesteśmy poważnym rynkiem. Nie jesteśmy . To czysta forma hobbystyczna.

Ale tylko moje skromne zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.