Skocz do zawartości

Komfortowa przyczepa dla 2+1, okazjonalnie 3-4+1


dudek_t

Rekomendowane odpowiedzi

@dudek, gratulacje, będzie pan zadowolony

 

To wspomniane okno na korbkę to Dometic, takie samo zresztą jest w Hobby.

Tak mnie coś naszło na Hobby, chyba sobie Hobby kupię. Czy jest jeszcze jakiś inny producent który produkuje układ jak w 650 kfu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 167
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

 

okno w drzwiach ? moim zdaniem zaleta, dla mnie było to bez znaczenia bo w drzwiach i tak mam kotki i nic by nie było przez to okno widać. U mnie producent się postarał i tym razem drzwi nie kolidują z oknami innymi przeszkodami, nie dałoby się tego okna potłuc.

 

 

Oczywiście że zaleta bo sporo światła wpada do przyczepy i właściwie większość nowych przyczep ma takie rozwiązanie :)

Tu też z innym oknem nie koliduje. Sama szyba od okna może uderzyć o ścianę którą zapewne tez masz w przyczepie ;)

ja pisałem o oknach z korbką, nie jest to patent zarezerwowany tylko dla Fendta. Póki nowe jest fajnie i ładnie. Na pewno są różni producenci z oknami na korbkę, na pewno są różne modele. Ja znam przykład z życia, kiedy bardziej opłacało się wymienić okno na innego producenta niż naprawiać istniejący (zestaw naprawczy liczony w tysiącach i dalej badziewny) a wszystko w markowym kamperze.

 

 

 

Bez przesady z tymi tysiącami zł. Nowe Midi kosztuje 1600zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posty z oknami na korbkę i drzwiami z otwieranym oknem odebrałem jako dyskwalifikujące Fendta - chyba niesłusznie. :blagac: :blagac: 

Mam te rozwiązania u siebie i uważam za dobre w porównaniu do poprzedniego Dethleffsa z 2007r. Tam było duże Heki i pełne drzwi.  Oraz ciągle odkręcające się wkręty w meblach. :oslabiony: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że zaleta bo sporo światła wpada do przyczepy i właściwie większość nowych przyczep ma takie rozwiązanie :)

Tu też z innym oknem nie koliduje. Sama szyba od okna może uderzyć o ścianę którą zapewne tez masz w przyczepie ;)

Można temu zapobiec montując klips mocujący drzwi do ściany z podkładką dystansową. Koszt jakieś 20zł i po sprawie :)

 

Każde rozwiązanie ma plusy i minusy, ale czy to akurat jest mocno istotną wadą/zaletą? Wg mnie nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To wspomniane okno na korbkę to Dometic, takie samo zresztą jest w Hobby.

 

No skoro Hobby i Fendt to ten sam właściciel więc powiedzmy że to jedna firma.

 

Okna Dometic to chyba w większości przyczep w Europie są montowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jeszcze jakiś inny producent który produkuje układ jak w 650 kfu?

Adria Alpina 663 UK ma podobny układ

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można temu zapobiec montując klips mocujący drzwi do ściany z podkładką dystansową. Koszt jakieś 20zł i po sprawie :)

 

Każde rozwiązanie ma plusy i minusy, ale czy to akurat jest mocno istotną wadą/zaletą? Wg mnie nie.

Klips do ściany a do szyby? Czy na pewno dobrze się rozumiemy? nie chodzi o otwieranie drzwi tylko o to że sama szyba może uderzyć o ścianę gdy są drzwi zamknięte. Oczywiście otwierając drzwi z zamkniętym oknem nie uderzymy szyba o ścianę !!! :)

 

Ja nie twierdze że to jakaś wada ale małe niedopracowanie i chyba nie do końca przemyślane rozwiązanie.

Posty z oknami na korbkę i drzwiami z otwieranym oknem odebrałem jako dyskwalifikujące Fendta - chyba niesłusznie. :blagac: :blagac:

Mam te rozwiązania u siebie i uważam za dobre w porównaniu do poprzedniego Dethleffsa z 2007r. Tam było duże Heki i pełne drzwi.  Oraz ciągle odkręcające się wkręty w meblach. :oslabiony:

Nikt nie napisał o dyskwalifikacji :laugh: ale chodziło mi o zbyteczną gloryfikację opcji otwieranego okna w drzwiach. Korbka jak się popsuje to należy naprawić i tyle :]

 

Ale lepiej mieć duże Heki i oszklone drzwi :yes: IMO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie ma co kruszyć kopii o szybe. Ja tam wychodze z zalozenia ze lepiej miec niz nie miec. Wycofanie tego rozwiazania w roczniku 2017 to raczej ciecie kosztow niz troska o pechowcow ktorym te okienka pekly. Tak jak brak szuflad pod podkową. Kiedyś były, teraz tylko drzwiczki niewygodne.

Pęknie to się wymieni, zdaje sobie sprawe ze przyczepa nie jest wieczna i trzeba czasem dolozyc troche €. Takie zycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na drzwi w Hobby i Fendt w modelach 2017. Na pewno nie jest to cięcie kosztów bo w obu markach są naprawdę solidniej są teraz zrobione. Hobby to już w ogóle mistrzostwo jeśli chodzi o nowe drzwi.

Modele na 2017 maja najczęściej Combi 6 niż starodawne piecyki i tylko elektryczne bojlery-inna bajka. Ceny nie wzrosły a wyposażenie jednak lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czulem roznicy w solidnisci miedzy 2016 a2017. Owszem, od srodka super wygladaja, jak w samolocie. Hobby tez ladnie wyglada i ma fajna szerokosc ale mowiac szczerze wg mnie! Hobby wypadło najgorzej ze wszystkich przyczep jakie ogladalem (Hobby, Adria Adora, Knaus Sport, Tabbert i Fendt).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adria Alpina 663 UK ma podobny układ

Ale tylko jedna oś i bardzo długa przyczepa = brak ładowności. Hobby ma dla mnie jeszcze jedną zaletę. Mam z 15km do serwisu.

Że nie jest idealne to wiem. Ale pod względem ergonomii wnętrza nie widziałem lepszych przyczep. O może KABE ale to już jest kosmos cenowy.

 

A słyszeliście coś o tym Tabbercie dla ubogich? Rossini. Tam jest jeden model który bym ewentualnie brał pod uwagę. 620DM. Z tym że nie może mieć Alde ale ma Combi6 wiec nie jest tak źle.

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czulem roznicy w solidnisci miedzy 2016 a2017. Owszem, od srodka super wygladaja, jak w samolocie. Hobby tez ladnie wyglada i ma fajna szerokosc ale mowiac szczerze wg mnie! Hobby wypadło najgorzej ze wszystkich przyczep jakie ogladalem (Hobby, Adria Adora, Knaus Sport, Tabbert i Fendt).

Klamka wewnętrzna w Fendt 2016 nawet wizualnie jest tandetna, roletka działa delikatnie mówiąc kulawo. W Hobby: zawiasy, prawdziwy zamek! o szerokości nawet nie wspominam bo sam wiesz. Jeśli chodzi o drzwi to lekcje odrobili na 6 i nie ma sensu wmawiać sobie że jest inaczej.

Co do Hobby jako całość to też odpadła choć kusiła wyposażeniem.

VRS, masz u siebie Alde albo Combi6? Korzystajac z przyczepy glownie latem i okazjonalnie w temp okolo 0 to chyba zwykla Truma bez problemu da rade co?

Oczywiście ze wystarczy i to nawet sporo poniżej zera. Combi ma ta przewagę że jest ciepła woda no i sterowanie temperatura takie jak przystało na 21 wiek. My jeździmy cały rok i nigdy nie ma problemów z grzaniem zwykła trumą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VRS, masz u siebie Alde albo Combi6? Korzystajac z przyczepy glownie latem i okazjonalnie w temp okolo 0 to chyba zwykla Truma bez problemu da rade co?

Zimą zwykła truma też daje w miarę radę. To już są moje fanaberie. Z Alde inaczej rozkłada się zimą ciepło w przyczepie. Nigdy tego nie używałem ale tak pisali na niemieckich forach.

 

Tak sobie myślę... całe wyposażenie w Fendt'ie i Hobby jest takie samo łącznie ze sterowaniem oświetleniem itp. Tzn mam na myśli to że to są te same firmy i takie same modele urządzeń. Przód obu przyczep jest wykonany w tej samej technologii. Tzn jest z plastiku i pewnie jakby się dobrze przyjżeć to znalazłby się model Hobby z którego pochodzi przód Fendta. Myslę że różnica jest głównie w lepszym fornirze, metalowych klamkach, uchwytach itp. W hobby te wszystkie elementy sa z plastiku. Fendt ma dwie dmuchawy w modelu 650 vs jedna w Hobby. Dlatego myślę o Alde bo jedna dmuchawa przy tym rozmiarze przyczepy to trochę mało.

 

Nie rozumiem tez dlaczego w Fendt'dzie dodatkowe wyposażenie jest droższe niż w Hobby.

 

Aha i jeszcze jedna istotna moim zdaniem różnica hobby ma ramę chyba Knott'a albo BPW a Fendt Alko.

Co jest lepsze nie wiem, większość Marek premium ma alko.

 

Z tą trwałością bym nie przesadzał. Czytam trochę niemieckich forów i tam ludzie piszą że fuck'upy zdarzają się wszystkim markom. Zależy jak sie trafi.

 

Są tacy co narzekają na hobby a są też tacy co by się nie zamienili ma inną przyczepę. W wcześniej mieli Dethleffsy, LMC itd.

 

Mi się podoba Fendt ale nie ma układu jak hobby 650kfu a przyczpą nie zamierzam jeździć do śmierci

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.