Skocz do zawartości

[Relacja] - Naprawa zestawu po wypadku, w wyniku wężykowania na autostradzie


Kajetan

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie jest tak:
jeśli w przyczepie w czasie jazdy jest włączony np. piec Trumy, to komin musi być wyposażony w nasadkę "Flow top T3", a instalacja gazowa musi posiadać specjalne węże z zabezpieczeniem wys. ciśnienia i któryś z reduktorów posiadających tzw. "Crash Sensor" np. SecuMotion, DuoControl CS, MonoControl CS.
W przeciwnym przypadku, korzystanie z urządzeń gazowych podczas jazdy, nawet mając jakieś własnoręcznie zrobione "bajery", delikatnie mówiąc jest niewłaściwe i to nie tylko w odniesieniu do własnej osoby.

 

PS
"DuoControl" nie stanowi samodzielnie zabezpieczenia, wszystko było wielokrotnie omawiane.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 620
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Uzupełnię wypowiedź Krzysztofa - są systemy Duo Control CS. Wtedy to CS - pozwala na użytkowanie gazu podczas jazdy. Niezależnie czy w zimie czy też w lecie. Ostatnio zakupiłem urządzenie (MonoControl CS) plus wysokociśnieniowy przewód (bezpieczny z zaworkiem) i mogę jeździć "na gazie" ;-) Od tego czasu lodówka i therma pracuje cały czas ... zgodnie z prawem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w swojej hobby 540 z 2000r zamontowany fabrycznie truma triomatic (dwie butle 8kg i 11kg) czy mogę stosować propan-butan czy tylko propan zimą żeby nie zamarzło? czy dzięki temu mogę używać gazu podczas jazdy do ogrzania lub lodówki i ostatnie pytanie jak spr czy moja przyczepa jest zimowa?

Mam w swojej hobby 540 z 2000r zamontowany fabrycznie truma triomatic (dwie butle 8kg i 11kg) czy mogę stosować propan-butan czy tylko propan zimą żeby nie zamarzło? czy dzięki temu mogę używać gazu podczas jazdy do ogrzania lub lodówki i ostatnie pytanie jak spr czy moja przyczepa jest zimowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ten temat.  :nono:  Zaczynamy robić OT i zaraz nas Kajtek pogoni, więc krótko:

 

 

Spoko, nie pogoni, bo to ważny temat  :nono:  Ale każdy mówi tylko o ogrzewaniu, a ciągle wszyscy milczą w temacie reszty budki  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam  zimowych wypadów z przyczepą  wręcz  odradzam    no chyba ze  przyczepa   fabrycznie wyszła  jako wersja  zimowa 

Andrzej a jakie są różnice w budowie,uszczelnieniu przyczepy miedzy wersją standardową a wersją zimową oczywiście poza trochę grubszymi scianami i lepszą izolacją podłogi i sufitu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej a jakie są różnice w budowie,uszczelnieniu przyczepy miedzy wersją standardową a wersją zimową oczywiście poza trochę grubszymi scianami i lepszą izolacją podłogi i sufitu?

 

Andrewa, skąd takie Twoje złe doświadczenie z zimowymi wyjazdami? Wydaje mi się ale może jestem w błędzie że aktualnie mało który producent robi przyczepy dedykowane zimowym wyjazdom. Obecnie jest utrzymany jakiś standard wyższy lub niższy w izolacji przyczep. Ściany sufit izolowane okna i dachy, który zapewnia dobry komfort w użytkowaniu przyczepy zimą. Ja tej zimy spędziłem w przyczepie w sumie 3 tygodnie przy mrozach do -12C. Mam ogrzewaną podłogę, Truma idzie maksymalnie na 3 nadmuch auto i jest jak w domu. Korzystam z całej instalacji wodnej łącznie z prysznicem. Jeno co trzeba zrobić to porozpinać odpływy tak żeby woda zlewała się bezpośrednio pod zlewy i prysznic a nie zbiorczo w jeden punkt, bo spadki są za małe i przymarza delikatnie. Bardzo ważny jest przedsionek zimowy, który pełni funkcje wiatrołapu i ogranicza szybkie wychłodzenie przyczepy przy wchodzeniu do środka. W to samo miejsce w góra przyjeżdża mój kuzyn nową Adrią z identycznym układem w środku jak moja przyczepa komfort mieszkania też bez zarzutu. Butla propanu wystarcza na 4 do max 5 dób grzania.

post-3200-0-43378800-1452675544_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kristofer za cenne linki i informacje, Kajetan i Andrzej jestem pod wielkim wrażeniem tych wszystkich prac z przyczepą. Bardzo chciałbym już was poznać na zlocie. Na razie udało mi się poznać Kajetana jak pomógł mi sprawdzić przyczepę którą kupiłem i Marioczy z tym niewypałem eriby w Szczecinie.

PS. Kristofer czytając to forum jesteś wszędzie z ogromną wiedzą i praktycznym doświadczeniem, wielki szacun dla Ciebie. Skąd Ty to wszystko wiesz, jak długo zdobywałeś taką wiedzę oraz co oznacza skrót IMHO pod niektórymi twoimi postami?

Edytowane przez DanBed (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co by  nie  było    to  jutro  Kajtkowy domek    zewnętrzne   w załozonym zakresie prac  powinien  być  gotowy      tył   zostanie  do  preglądu   i  kilka  drobiazgów   w  środku  do zrobienia   i  całosciowy przegląd   czy wszystko  działa  jak  nalezy

 

 

post-2830-0-79439000-1452708650_thumb.jpg

 

post-2830-0-70341500-1452708695_thumb.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.