Skocz do zawartości

Karawaningowe (i nie tylko) artykuły i ciekawostki znalezione w sieci


BJoe

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, BUMERANG napisał:

Wychodzi na to, że Integra to przyczepa z silnikiem... :sciana:

Przyczepa motorowa z silnikiem i bez holownika. Trochę plastiku (albo wytłoczki z abs-u) i troche patyków czy cienkościennego stopowego aluminium, które nie gnie się tylko łamie, byleby trzymało kształt. To co w ciągu ostatnich 2 tygodni było na forum wspominane o wypadkach kamperów, to masakra. Dzieci wypadły z miejsc w zabudowie na drogę, to mi jakoś utkwiło, widok zabudowy która chyba zmiażdzyłaby lub zdekapitowała  pasażerów. Fajne gdy myśli się o przyjemnie spędzonym urlopie, w razie "W" jak w sennym koszmarze.

Godzinę temu, mundek28 napisał:

Bo chyba duża ilość nowicjuszy wyjechała na drogi. [...]

To fakt. O tyle stało się  widoczne, że w miarę "świeże" kampery z mocnymi dieslami CR w turbinie, ciągną do przodu aż miło, nie to co kiedyś stare Ducato z wolnossącym dieslem raptem koło 80 koni, co to w budzie z alkową 90 i to był koniec możliwości (więcej to z wiatrem albo z górki). I te świeższe z reguły są dostępne w wypożyczalniach, czy kupowane przez ludzi, których na to po prostu stać, ale wcześniejszych doświadczeń nie mają. Było nie było, gabaryt słuszny, podatność na wiatr spora, pod butem jest w co dawać, pojedzie to też zwykle i 120 lub nawet więcej bez protestu. Wydaje się że to wydmuszka, ale zwykle będzie pod 3-3,5 tony masy, czyli waga załadownego na full (lub nawet więcej niż full) busa. Sam się przyzwyczajam do zwykłego dostawczaka, na pusto jeździ się jak osobówką, po załadowaniu wiadomo, wolniej się rozpędza, wyraźnie gorzej hamuje, za to lepiej trzyma się drogi i bardziej komfortowo resoruje, sprawia wrażenie stabilniejszego (trafic. Ludzie którzy nie mają wprawy czy czucia nawet ze zwykłego busa (np. jak się zachowuje bez obciążenia a jak z obciążeniem), a z metra wsiadają z mocnej osobówki do współczesnego kampera, chyba nie są świadomi co znaczy te 3-3,5 tony na drodze. Z mocnym silnikiem prowadzi się to to - do czasu - całkiem niewinnie, i aż za lekko i za łatwo, i nie budzi żadnego respektu, prowadzenie za bardzo przypomina osobówkę, dopiero w jakichś podbramkowych sytuacjach okazuje się że było jak na taki samochód za kozacko (np. że nie da się tego tak łatwo wyhamować, że nie jest tak stabilne i zwrotne jak wydawałoby się po pozornej łatwości prowadzenia), ale wtedy odwrotu nie ma. 

Drugi czynnik ludzki, to i zmęczenie. Ludzie łapią parę dni urlopu, odwykli przez parę miesięcy od rutyny na drogach (sorry, ale to widać), albo zdążyli odwyknąć od dużego natężenia ruchu, i gonią, za długo, za szybko, żeby max na miejscu, jak najkrócej w drodze, albo np. żeby zwrócić do wypożyczalni na czas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już gdzieś pisałem. Wiórek jest obok Czapur a to tam jest słynny "Świat Kempingów" który promuje Kiki i to tam sylikonują uszczelnienia i "usztywniają" specjalnym patentem podłogi.

Kiedyś to ponoć była jakaś spółka i drogi im się rozeszły.

Na marginesie, przez moment ogłoszenia z ŚK nazywały się "Kiki Świat Kempingów".

Nie bronię Wiórka, bo tam w ofercie też znalazłem zgniłka ale po wizycie w obu firmach jednego dnia, można łatwo wychwycić różnicę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Łza Włóczynutka napisał:

Tak podejrzewam że jeszcze trochę to wszędzie będzie zakaz spania na dziko, tylko pole Kempingowe, wtedy taki kamper średnio będzie przydatny, lepsza będzie przyczepa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie chodzi o kampery, a o ich namiastkę.

I tu pojawia się kwestia kampervanów, niezwykle ostatnio popularnych. Nie kamperów z pełną zabudową sanitarną, czyli kuchnią i łazienką, tylko przebudów zwykłych busów-blaszaków na samochód kempingowy. Przeważnie taki pojazd jest o wiele mniej rozbudowany niż typowy kamper. W środku miewa łóżko, stolik czy szafki, czasem wysuwaną/składaną kuchnię, ale łazienki już mu brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To klasyczny rykoszet który uderzył w kampery i kampervany z racji ich dmc - od dawna w DE i F obowiązuje już ewidencja czasu pracy kierowców powyżej 2,8t. We Francji od dawna jest już obowiązkowa książka LIC Ten przepis jest kontynuacją i rozszerzeniem które się facto było wiele razy zapowiadane. Jeśli ktoś ma pojęcie ile dziennie śmiga kurierka międzynarodowa i jakie warunki są do spania w podwójnej kabinie busa wyposażonej raczej w mikro łóżko sporo odbiegające od łóżka w ciężarówce powinien raczej przyznać rację francuskiemu ustawodawcy.

Polskie media wielokrotnie przejaskrawialy już sprawę Tachobuch i LIC radził bym sprawdzić we francuskich źródłach czy na pewno przepis obowiązuje kampery i kampervany.

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, smok_wawelski napisał:

To klasyczny rykoszet który uderzył w kampery i kampervany z racji ich dmc -

Może było to celowe, Francuskie parkingi nie są zbyt bezpieczne a i przez ten przepis pola kempingowe więcej zarobią i będą płacić więcej podatku. Francuzi myślą upieką dwie pieczenie przy jednym ogniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, filipert napisał:

Jestem ciekaw, czy dojedzie na kołach do Polski :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Tutaj nie chodzi o kampery, a o ich namiastkę.

.....Przeważnie taki pojazd jest o wiele mniej rozbudowany niż typowy kamper. W środku miewa łóżko, stolik czy szafki, czasem wysuwaną/składaną kuchnię, ale łazienki już mu brak.

Na pewno kampervan jest ciaśniejszy od kampera. Zawsze jednak twierdziłem i nadal twierdzę że puszka jest na 2osoby i da się w niej zyc nawet w trzy.

Oczywiście można twierdzić że to namiastka pełnowymiarowego kampera - było już sporo dyskusji w tym temacie to po prostu jest coś za coś i wg mnie nie da się inaczej podsumować.

Nie wiem natomiast czy pochyły tekst jest Twój czy to cytat - natomiast wiem na pewno że ten tekst jest błędny bowiem większość vanów typu trojaczki czy Master a nawet Trafic budowanych samodzielnie ma łazienki i to czasem zupełnie nie takie malutkie - przykład czy to u Piotrka całkiem spora na szer. Trafica czy u mnie np. 115x70cm

Natomiast na temat rozbudowania, rozwiązań i wyposażenia poczytaj na CT jakie cuda ludzie robią - niejedna fabryczna alkowa czy Integra wymieka :)

 

 

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Jestem ciekaw, czy dojedzie na kołach do Polski :hmm:
Nie dojedzie ale zlomożule go przywiozą jak ciocia z ceny spuści :)

Oferta niczym fake news

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.