Skocz do zawartości

Dacia Duster


JINX_Sanok

Rekomendowane odpowiedzi

sam serwis w aso nie jest taki drogi, w normalnym warsztacie (nie liczę pana kazia co ma stodołe z kanałem) roboczogodzine masz 150-200zł, w aso przynajmniej citroena jest 250. nie ma aż takiej tragedii. ale swoje manele to podstawa, na częściach rąbią bez litości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 976
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Lamborghini, subaru, saab, hyundai, seat, opel ......itd B)

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Lambo - floskie jak fiat, subaru - silniki do fuja się nadają (diesle szczególnie), hyundai - jeden fuj z Kia, seat - fiszpański, a opel kupiony przez Francuzów. Q...wa nie ma czym jeździć :o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis co 30 tyś...Trzeba być totalnym laikiem, żeby się na to dać namówić.

Świat jeździ na przeglądach co 30tys. W grupie VAG, stosuje się zmienny okres wymiany oleju (kontrola obciążenia termicznego oleju i sadzy w oleju) pomiędzy 15 a 30 tyś. Coraz częściej z czysto ekonomicznych pobudek okres pomiedzy wymianami skracają jednak do 1 roku. Własne materiały można zanieść do kazdego serwisu, kwestia ich jakości..... Bo tanio nie znaczy dobrze!

A Tata? :P

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Mój tata niczym nie jeździ :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pytałem u mnie w aso o cenę dosatkowej wymiany oleju po 15kkm to gość pytał po co? Na co? Przecież producent zaleca 30 i nie trzeba częściej. To mu mówie że nie wierze w to 30 bo po takim przebiegu olej to zupa, dostaje po dupie chociażby turbina. A że zamierzam jeździć autem dłużej to wole żeby było w dobrej kondycji. A nie jak flotowcy w firmach co po dwóch latach auto wymieniają na nowe i ich to grzeje co ile olej wymieniany, nachętniej to w ogóle by nie wymieniali :)

Gość tak po cichu przyznał mi racje i powiedział że sam nie wierzy w to że taki przebieg bez wymiany nie odbija się na silniku.

 

A co do części, to nie chodzi o kupowanie jakiś badziewnych zamienników, ale jednakowych jak używają w aso. Przykładowo głupi olej w aso liczą po 100zł za litr, a jednakowy kupuje się po 200zł za 5L. Także różnica jest zauważalna

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technika idzie do przodu. Miałem już jedno auto, w którym się olej zmieniało co 30000. Zmieniałem zawsze tak jak zalecała książka serwisowa, co 30000. Autko przejechało 360 tysięcy i jak je sprzedawałem wszystko się w nim rozlatywało z wyjątkiem silnika i skrzyni. Nawet blok się nie pocił, suchutki silnik. Wcześniej, z 10 lat temu tirkami jeździłęm i tam olej był zmieniany co 100000km, a silnik obciążony na maksa, wiecznie zestaw 40 ton i góry tu i tam. Autka robiły po milion i nic się nie działo.

Nie ma co panikować. Konstruktorzy dobrze wiedzą co ile należy zmieniać olej. Wiadomo, że autko które jest używane w tzw. ciężkich warunkach (są wymienione w książce serwisowej: min. góry, ciągniecie przyczey itp.) musi mieć częściej zmieniany olej, ale przy normalnej eksploatacji nie ma sensu. Nie widzę podstaw, żeby nie trzymać się wytycznych z książki serwisowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od silnika i modelu. U mnie akurat jest co 20000... (1.5 tdci PS, też euro 6), ale ten sam silnik bez PS ma co 30000.

Edytowane przez Lza (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniam oliwę co 10 tyś zamawiam wszystkie części orginalne w hurtowni olej taki ja jest zalecany.Daćka 1.5 dci ma to do siebie że lubi przykręcić panewki więc naczym tu oszczędzać? Dla przykładu olej elf 5w-30 fulltech fe. 140 zł filtr oleju 30 zł.filtr powietrza 60 zł podkładka pod korek gratis + zawieszka do przeglądu kurier 15 zł na drugi dzień . Wymiana pod domem 40 min z napojem w ręce i po sprawie jak do tej pory 100 tyś km stukneło i śmiga jak ta lala .To jest moje zdanie każdy zrobi jak uważa pozdro

Edytowane przez ryba369 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie weźcie poprawkę na fakt że i silniki i oleje bardzo się zmieniły na przestrzeni lat, macie chłodnice oleju, kontrolę jego temperatury, obniżone ciśnienie smarowania (często regulowane i stałociśnieniowe). Elektronika która liczy sposób eksploatacji samochodu, stan i ilość regeneracji dpf, daje znać o koniecznosci wymiany. Technologie produkcji podzespołów dające zmniejszone tarcie (np. honowanie gladzi cylindra). Producent który albo daje 7 lat gwarancji na silnik, albo oferuje tzw. dobrą, wolę nie zaryzykował by bezpodstawnego wydłużenia okresu wymiany oleju, wszak w dużej mierze to on zarabia na materiałach do przeglądu. Ja nie widzę nic zdrożnego w 30 tyś na oleju, tak jak ktoś napisał w ciężarówkach to 100 tyś, a przejeżdżają miliony km.

 

Edytowane przez automaciek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój brat miał kiedyś Forda Escorta (takie pierwszy okrągły).
Kupił go w stanie, hmm w zasadzie to już nie w stanie ale silnik pracował.
Przepalał kosmiczne ilości oleju (jak stałeś na światłach to nie można było oddychać, tak kopcił).
Doszedł do wniosku że skoda kasy na olej i dogadał się z kolegą z punktu wymiany oleju i wlewał zużyty ten co on zlewał od klientów.
Taki miks wszystkich jakie się trafiły (minerał, syntetyk i wszystko inne co w między czasie trafiło do beczki).
Przejechał tak 70kkm. Auto stanęło. Myślał że to już koniec. Zaczyna rozbierać. Najpierw pokrywa zaworów a tam odlew z nagaru/mazutu, zaworów nie widać jest tego kilka kg. Od dawna pracują na sucho bo kanały olejowe zapchane.
Zamknął i już. Pomyślał i okazało się że padła pompa paliwa (mechaniczna jeszcze), wymienił i auto odżyło.
Więc dalej jazda. Po kolejnych 30kkm na tym przepracowanym co chwila dolewanym oleju auto sprzedał koledze.
Kolega jeździł nim jeszcze 3 lata i rozbił ale silnik działał. Oczywiście też dolewał tylko olej przepracowany.
Zaznaczam, że przez te 100kkm nikt w nim nic nie robił, nie zmieniał żadnych filtrów, niczego.
Auto paliło nawet w największe mrozy, w gorąc, w deszczu, po prostu stan można by określić "jak w zegarku" gdyby nie ten przepał oleju.
Przebieg auta nie jest znany ponieważ jak go kupował licznik wskazywał 270kkm ale sprzedający mówił że chyba był cofany przez poprzednika jak był ściągany z Niemiec.
Ale nawet to 270kkm + 100kkm mojego brata + 3 lata katowania przez kolegę brata a silnik działał i zapalał itd.

Gdyby tak popatrzeć to koledzy, producenci aut robią Nas w balona, brat z kolegą udowodnili że nie potrzeba w silniku w ogóle zmieniać oleju, wystarczy dolewać, zmiana filtra też jest nie potrzebna.
Widać ulegliśmy ich sugestiom i nabijamy im tylko kasę.

Olej w skrzyni też jest zbędny.
Gdy brat zajechał wodziki w Golfie 2 to po ich wymianie i złożeniu skrzyni okazało się że nia ma czym jej zalać.
W garażu znalazł tylko chłodziwo do tokarki więc uznał że będzie dbre jako zamiennik i zalał skrzynię.
Skrzynia wytrzymała na chłodziwie 50kkm a potem Golf zaliczyl drzewo i poszedł na żyletki.

Tak patrząc to brat mój jest chyba pionierem przełamującym utarte czynności serwisowe i dzięki niemu nie wydamy kasy.

Więc skoro nie interwał wymiany oleju co 10kkm, nie co 15kkm, nie co 30kkm a nawet nie 100kkm (te wspomniane ciężarówki) to może w ogóle??
Jak myślicie, udowodnione że się da jest a przebieg 400kkm dla Forda jak widać nie był niczym wyczynowym.

P.S.
Opisana historia jest prawdziwa, naprawdę tak potraktował swoje auta, miał ich trochę i pomysłów na ich eksploatację troszkę też miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Piotrek zmienił(a) tytuł na Dacia Duster

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.